Arabic | Persian | English

EN

AR

تزریق ژل لب | راهنمای 0 تا 100 [انواع ژل لب + مزایا و معایب]

فرم لب و دهان، یکی از نقاط تاثیرگذار چهره در زیبایی و جذابیت است. تغییر فرم لب و حجم‌دهی به آن، یکی از اقدامات مربوط به زیبایی است که طرفداران زیادی هم پیدا کرده است. بهترین، محبوب‌ترین و کاربردی‌ترین روش برای فرمدهی لب، تزریق ژل لب است. با کمک ژل لب، می‌توانید لب را به حالت دلخواه درآورده و حجم آن را اضافه کنید. البته برای فرم دهی لب با تزریق ژل، نیاز است اطلاعاتی درباره نحوه انجام آن، مزایا و معایب و… داشته باشید که همه این اطلاعات در ادامه این مطلب از مجله مهزیار آمده است.

در این مقاله از تعریف ژل لب، فرق فیلر لب و ژل لب و مراحل تزریق ژل لب تا انواع آن، مزایا و معایب و عوارض خطرناک تزریق را با هم بررسی خواهیم کرد. خونمردگی یکی از عوارض رایج تزریق ژل لب است که راهکارهایی که مانع از ایجاد خونمردگی می‌شود، در این مقاله عنوان شده است. همچنین در انتهای مطلب، به 10 سوال رایجی که قبل از تزریق ژل ممکن است در ذهنتان باشد، پاسخ داده شده است. در صورتی که هنوز ابهامی درباره “تزریق ژل به لب ” داشتید، می‌توانید آن را در قسمت کامنت‌ها بنویسید تا کلینیک مهزیار پاسخ آن را به شما بدهد.

در ابتدا لطفا ویس زیر را گوش دهید تا با تعریف ساده‌ای از تزریق ژل لب آشنا شوید:

در ویدئو زیر نمونه تزریق ژل لب در کلینیک زیبایی مهزیار را مشاهده می‌کنید:

 “تزریق ژل لب – کلینیک مهزیار”

ژل لب چیست؟

ژل و فیلر از جمله مواد حجم‌دهنده و فرم‌دهنده به قسمت‌های مختلف صورت هستند که با ورود به بافت‌های زیرپوستی و پرکردن فضای مورد نظر، حجم و فرم دلخواه را ایجاد می‌کنند. در تزریق ژل لب هم از این مواد استفاده می‌شود. بیشتر ژل‌ها و فیلرهایی که برای تزریق لب استفاده می‌شوند؛ حاوی ترکیبات هیالورونیک اسید هستند که یک ماده طبیعی موجود در پوست و بدن است.

هیالورونیک اسید، ماده‌ای است که نقش اساسی در حفظ رطوبت پوست را بر عهده دارد و به همین علت در مواد بهداشتی آبرسان و جوان‌کننده پوست، از این ماده، استفاده می‌شود. تزریق ژل لب حاوی هیالورونیک اسید، از برندهای معتبر، بدون ایجاد حساسیت و عارضه خاصی، فرم و حجم دلخواه را در لب ایجاد کرده، با رفع چین و چروک‌ها و لیفت لب، باعث جوانسازی لب می‌شود و به طور کلی در اغلب روش‌هایی که برای جوانسازی پوست استفاده می‌شود، نقش مهمی دارد. در تزریق ژل لب، فیلر مخصوص با کمک سوزن‌های نازک و توسط فرد متخصص، به نقاط مشخص شده تزریق می‌شود تا لب‌ها فرم دلخواه را پیدا کنند.

مراحل تزریق ژل لب در فایل صوتی زیر به طور کامل شرح داده شده است:

مراحل تزریق ژل لب به چه صورت است؟

بعد از اینکه توسط پزشک متخصص ویزیت شدید و با توجه به فرم چهره و لب‌ها برای نوع تزریق شما تصمیم گیری شد؛ در یک جلسه ۲۰ تا ۴۰ دقیقه‌ای تزریق ژل لب انجام می‌گیرد.

  1. ابتدا پزشک لب را دوباره معاینه می‌کند.
  2. سپس مقداری بی‌حسی موضعی را داخل لب تزریق خواهد کرد. (درصورتی که تزریق ژل لب بدون بی‌حسی انجام شود، به دلیل وجود شبکه عصبی در لب، ممکن است تحمل درد آن برایتان کمی دشوار باشد.)
  3. بعد از اطمینان از بی‌حس شدن‌لب‌ها، پزشک محل تزریق را با الکل مخصوص یا مواد ضد میکروب تمیز خواهد کرد.
  4. سپس تزریق ژل لب در زاویه دقیق و مناسب و با اندازه از پیش تعیین شده انجام خواهد شد.

“نکته‌ای که درباره تزریق ژل لب در کلینیک مهزیار وجود دارد این است که این مرکز تخصصی، از بهترین برند ژل لب موجود در ایران که برند آلیاکسین سوئیسی است، استفاده می‌کند و به هیچ عنوان حاضر به استفاده از برندهای بی‌کیفیت یا حتی کم کیفیت‌ نیست.”

بررسی مزایا و معایب تزریق ژل لب

با توجه به این که بسیاری از مراکز با انواع فیلر لب کم‌کیفیت یا بی‌کیفیت و همچنین بدون داشتن تخصص پزشکی اقدام به تزریق ژل یا فیلر لب می‌کنند، امکان این که معایب این روش فرم دهی لب بیشتر از مزایای آن شود، بسیار زیاد است. در این قسمت به تفکیک مزایا و معایب تزریق ژل را مرور می‌کنیم:

جدول عوارض احتمالی و مزایای تزریق ژل لب

عوارض احتمالی

کبودی بیشتر

درد و التهاب

تورم

خون‌مردگی

مزایا

میزان کبودی بسیار کمتر

ماندگاری بالا (6 ماه الی یک سال)

درصد خیلی پایین خطا در تزریق

فرم‌دهی لب بصورت لیفت‌شده

موارد ذکرشده در جدول بالا را می‌توانید در فایل صوتی زیر با جزئیات گوش دهید:

مزایای تزریق ژل لب چیست؟

تزریق ژل لب برای فرمدهی به لب، مخصوصا اگر با ژل‌های حاوی هیالورونیک اسید انجام شود؛ مزیت‌های بسیار زیادی دارد.

  • انجام تزریق ژل لب حاوی هیالورونیک اسید؛ میزان کبودی بسیار کمتری نسبت به سایر روش‌های مشابه دارد.
  • ماندگاری تزریق ژل لب نسبتا بالاست و تا ۶ ماه الی یک سال نیازی به تمدید آن نخواهید داشت.
  • میزان کنترل پزشک روی فرم و میزان تزریق ژل لب بسیار بالاست و به همین دلیل امکان بروز خطا و اشتباه به حداقل ممکن می‌رسد.
  • از آنجا که هیالورونیک اسید یک ماده طبیعی است؛ احتمال بروز آلرژی کاهش می‌یابد.
  • در این روش به سرعت و بدون بروز عارضه خاصی تزریق انجام خواهد شد.
  • با تزریق ژل هیالورونیک اسید؛ چین و چروک‌های لب کمتر شده و لب جوان‌تر به نظر خواهد رسید.
  • بعد از تزریق ژل لب، لب‌ها پرتر و لیفت شده‌تر به نظر می‌رسد.
  • با تزریق ژل لب، بدون ایجاد ظاهری غیرطبیعی، لب‌هایی زیباتر خواهید داشت.

معایب تزریق ژل لب چیست؟

تزریق ژل لب یک روش غیر تهاجمی و بی‌خطر است که برای اکثر افراد مشکلی به وجود نخواهد آورد. اما عوارضی مانند کبودی، تورم و التهاب ممکن است برای افرادی که دارای مشکل انعقاد خون هستند یا داروهایی مثل آسپرین، ایبوپروفن و… را دریافت می‌کنند؛ اتفاق بیفتد. عوارض جدی‌تر دیگری می‌تواند این نوع از تزریق داشته باشد (البته در صورتی که درباره برند، پزشک، میزان تزریق و مرکز تزریق انتخابی تحقیقات کاملی انجام نداده باشید) در ادامه عوارض تزریق ژل لب را بررسی می‌کنیم.

از جمله معایبی تزریق ژل لب برای برخی از افراد با توجه به نوع ژل تزریقی و تکنیک تزریق ممکن است داشته باشد این موارد است:

  • کبودی
  • درد و التهاب
  • تورم و خون مردگی

مراقبت های قبل از تزریق ژل لب

برای آن که تجربه خوب و راحتی از تزریق ژل لب داشته باشید، علاوه بر این که نکات توصیه‌شده توسط پزشک برای بعد از تزریق را باید رعایت کنید، بهتر است به موارد ساده اما مهمی که مربوط به قبل از تزریق فیلر هستند نیز، توجه کنید. این موارد را می‌توانید از زبان مدیریت مجموعه مهزیار، در فایل صوتی زیر دریافت کنید:

  • قبل از تزریق ژل لب پزشک، خود تمام اطلاعات مورد نیاز از سابقه سلامتی شما را می‌پرسد؛ لذا تمام اطلاعات مورد نیاز را بدون کم و کسر در اختیار پزشک قرار دهید.
  • برای کاهش قبل از تزریق ژل لب، کمپرس یخ را در ناحیه لب‌ها قرار دهید.
  • با توصیه پزشک، از چند روز قبل از تزریق، از مصرف داروهایی که منجر به رقت خون می‌شوند، خودداری کنید. داروهایی مانند ژلوفن، ناپروکسن، ویتامین E و … را مصرف نکنید.
  • ناحیه مورد نظر را برای تزریق کاملا تمیز کنید و از انواع کرم مرطوب‌کننده و یا مواد آرایشی استفاده نکنید.

مراقبت های بعد از تزریق ژل لب

بعد از تزریق ژل لب، باید مراقبت‌های مخصوصی را انجام دهید تا احتمال خون‌مردگی و کبودی کاهش یافته و بیشترین تاثیر را مشاهده کنید. از جمله مهم‌ترین مراقبت های بعد از تزریق ژل لب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برای اینکه کمترین میزان خون مردگی را داشته باشید؛ حتما قبل از تزریق تحت نظر پزشک، داروهای رقیق کننده خون را قطع کنید و از چند روز قبل مصرف سیگار، الکل و کافئین را ترک نمایید.
  • می‌توانید از کمپرس یخ برای کاهش کبودی و خون مردگی روی محل تزریق استفاده کنید.
  • بعد از تزریق ژل لب، تا از بین رفتن اثر بی‌حسی (تا شش ساعت) از خوردن و آشامیدن خودداری کنید. عدم رعایت این نکته ممکن است منجر به گاز گرفتن لب و خونریزی یا درد شود.
  • بعد از تزریق برای کسب نتیجه بهتر، از مصرف الکل و دخانیات تا دو هفته اجتناب کنید.
  • بعد از تزریق از انجام ورزش سنگین خودداری کنید.
  • بعد از تزریق ژل لب تا ۲-۳ هفته طول می‌کشد که نتیجه نهایی حاصل شده و تورم از بین برود. به همین دلیل اگر مراسم مهمی در پیش دارید؛ تزریق ژل لب را چند هفته قبل انجام دهید.
  • برای کسب نتیجه بهتر و پس از مشورت با پزشک می‌توانید ۵ تا ۶ هفته بعد برای تمدید ژل لب مراجعه کنید.
  • معمولا بسیاری از پزشکان بعد از تزریق با ماساژ در ناحیه تزریق، به قرینگی و ایجاد فرم بهتر در لب‌ها کمک می‌کنند. اما خودتان بدون نظر پزشک این کار را انجام ندهید.
  • اگر پرواز با هواپیما را در پیش دارید؛ حتما بین آن و تزریق ژل لب حداقل دو هفته فاصله بگذارید.
  • بهتر است تا شش ساعت از شستن صورت خودداری کنید.

ماندگاری ژل لب

عوارض تزریق ژل لب

اشاره کردیم که ژل‌های حاوی هیالورونیک اسید بسیار کم عارضه هستند. اما ممکن است عوارضی مانند برهم خوردن قرینگی یا برخی مشکلات دیگر هم اتفاق بیفتد. به همین دلیل، تزریق ژل لب برای برخی از افراد ممنوع است. زنان باردار یا شیرده، کسانی که عفونت سینوسی فعال دارند؛ افراد دارای تبخال فعال و یا کسانی که عفونتی در صورت آن‌ها به وجود آمده؛ معمولا توسط پزشک از تزریق ژل لب منع می‌شوند. همچنین اگر می‌خواهید به دندانپزشکی مراجعه نمایید؛ بهتر است تزریق ژل لب را به بعد از آن موکول نمایید یا حداقل دو هفته بعد از تزریق به دندانپزشکی بروید.

اگر می‌خواهید بدانید تزریق ژل لب چه عوارضی می‌تواند داشته باشد، مدیریت مهزیار در ویس زیر این موضوع را به صورت اختصاصی بررسی کرده است:

عوارض جدی تر تزریق ژل لب و عوارض نادر آن

در کنار عوارض معمولی تزریق ژل لب، برخی از عوارض جدی‌تر هستند و در صورت بروز، بیشتر دچار دردسر خواهید شد. به همین علت است که توصیه می‌کنیم در هر مکان و توسط هر فردی تزریق ژل لب انجام ندهید.

  1. عدم تقارن در فرم لب‌ها
  2. گلوله شدن لب
  3. مردن بخشی از سلول‌های لب
  4. عفونت لب بعد از تزریق ژل

معرفی ژل لب دائمی و ژل لب موقت

ژل لب در دو نوع دائمی و موقت تزریق می‌شود. ژل‌های دائمی مانند پروتز لب، ژل پاژ و یا فیلرهایی مانند کلاژن و چربی عوارضی ممکن است برای لب داشته باشد و توصیه نمی‌شود. در فایل صوتی زیر فرق ژل لب دائمی و موقت به طور کامل و با شرح جزئیات بیان شده است:

ژل لب دائمی: تزریق ژل لب دائمی، به دلیل هزینه بربودن، ایجاد ایرادات احتمالی و عوارض بیشتر و سختی تخلیه یا به طور کلی عدم امکان تخلیه آن، محبوبیت کمتری نسبت به تزریق ژل لب موقت دارد.

ژل لب موقت: با ورود ژل‌های هیالورونیک اسید به بازار و به دلیل محبوبیت بالا و کم خطربودن آنها، تقاضا برای تزریق چربی و کلاژن کاهش یافت. تزریق ژل لب حاوی هیالورونیک اسید، کم‌ترین میزان عارضه را در پی دارد و ظاهری طبیعی و نچرال به لب خواهد بخشید. بنابراین در حال حاضر در بین انواع ژل لب، بیشترین تقاضا، برای تزریق فیلرهایی است که بر پایه هیالورونیک اسید باشد.

انواع مدل های تزریق ژل لب

برای کسب بهترین نتیجه از تزریق ژل لب نچرال، بهتر است قبل از انجام تزریق حتما انتظارات خود را به پزشک توضیح دهید و نمونه کارهای قبلی پزشک را هم ببینید. برخی از پزشکان برای رسیدن به فرم نچرال بعد از تزریق، ژل را فقط در خطوط دور لب تزریق می‌کنند و چندان به حجم لب اضافه نمی‌کنند.

البته تزریق ژل لب حاوی هیالورونیک اسید، بیشتر از سایر روش‌ها فرم طبیعی و نچرال لب را حفظ خواهد کرد. پزشکانی که به این سبک کار می‌کنند؛ معمولا در هر بار، تنها ۱ سی سی ژل را به لب‌ها تزریق می‌کنند.

انواع مدل های تزریق ژل لب به این شرح است:

اصلاح طبیعی فرم لب با تزریق ژل لب

برای اصلاح طبیعی فرم لب با کمک تزریق ژل، باید به سراغ پزشک متخصصی بروید که به خوبی با ساختار لب آشنایی دارد. به صورت کلی لب را داری سه بخش کلی می‌دانند. اما علاوه بر آشنایی با هر کدام از بخش‌های ساختار لب و ویژگی‌های آن، پزشک باید نسبت‌های طلایی لب را هم در نظر بگیرد.

نسبت طلایی لب به نسبت‌های بین لب بالا و لب پایین و تناسب آن با سایر قسمت‌های صورت گفته می‌شود. اگر فردی بدون توجه به آناتومی چهره و نسبت‌های طلایی اقدام به تزریق ژل لب کند؛ ممکن است نتیجه نهایی چندان زیبا به نظر نرسد.

بنابراین باید ویژگی‌های چهره هر فرد را قبل از تزریق ژل در نظر گرفت. هنگام فرم دهی لب با فیلر، حتما باید به کوچک‌تربودن لب بالا نسبت به لب پایین و قرینه بودن نیمه چپ و نیمه راست لب‌ها توجه شود. همچنین پزشکان متخصص و باتجربه با توجه به مرکز لب و برجستگی آن، طوری تزریق را انجام می‌دهند که لب فرم زیباتری پیدا کند. تزریق ژل لب یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در مادلینگ صورت است.

“نمونه تزریق ژل لب روسی در کلینیک مهزیار”

بهترین برندهای تزریق ژل لب

همانطور که گفتیم، کلینیک زیبایی مهزیار به هیچ عنوان از برندهای چینی و کانادایی نامرغوب که اولین نشانه آن، قیمت پایین است استفاده نمی‌کند. در حال حاضر بهترین برند موجود در بازار، برند سوئیسی ” آلیاکسین” است که کلینیک مهزیار فقط و فقط از همین برند برای تزریق فیلر استفاده می‌کند. درباره بهترین مارک‌ ژل لب در بلاگ مهزیار توضیح داده ایم.

درباره مهمترین برندهای تزریق ژل، در فایل صوتی این بخش، به طور کامل توضیح داده شده است:

برند آلیاکسین ( Aliaxin ) لاین‌های مختلفی برای تزریق در هر قسمت دارد و به هیچ عنوان نباید مثلا فیلری که برای لب استفاده می‌شود را برای زیر چشم یا برعکس استفاده کنید. متاسفانه بسیاری از مراکز این موضوع را رعایت نمی‌کنند! همچنین مهزیار از چند برند برای تزریق استفاده نمی‌کند، علت آن هم این است که سلامت مراجعه‌کننده بالاترین اولویت را در این مجموعه دارد و علاقه‌ای ندارد که برای اهداف دیگر، اعتبار مجموعه زیر سوال برود. نکته دیگری که بهتر است بدانید این است که برند ژوویدرم از آذر سال 98 دیگر وارد ایران نشده است و اگر در مراکز تزریق هنوز ببینید، یا فیک و یا تاریخ گذشته است! در این مورد هم بسیار دقت کنید.

زمان‌ بندی برای تمدید فیلر لب چگونه باید باشد؟

درواقع نباید بگذارید فیلر قبلی به صورت کامل جذب بافت شود  اثر آن به طور کلی از بین برود. هر وقت که احساس کردید حجم ناحیه مورد نظر کم شده است و نیاز به تزریق مجدد دارید، بهتر است که برای تمدید ژل اقدام کنید. علت این امر این است که ماندگاری تزریق شما به این صورت طولانی‌مدت‌تر می‌شود. خیلی از مراجعه‌کنندگان به همین روش دیگر با فواصل زمانی طولانی‌تری فیلر خود را تمدید می‌کنند به صورتی که با 2-3 بار تزریق افزایش چشمگیری در ماندگاری فیلر اتفاق افتاده است.

بررسی علت زود جذب شدن ژل لب

جذب سریع ژل لب دلایل مختلفی می‌تواند داشته باشد و الزاما زود جذب‌شدن ژل لب، نکته منفی درمورد آن به شمار نمی‌رود. به صورت کلی، ژل‌های حاوی هیالورونیک اسید نسبت به ژل های دیگر که ریسک بیشتری هم برای سلامتی دارند، زودتر جذب می‌شوند. علت آن هم این است هیالورونیک اسید یک ماده ایست که به طور طبیعی در بدن وجود دارد به همین خاطر بعد از چند ماه، جذب بافت لب خواهد شد و باید فیلر لب، تمدید شود.

فاکتورهای مهمی که در جذب سریع ژل لب موثر است در ویس زیر آورده شده است:

  1. افزایش سن و به دنبال آن کاهش کلاژن‌سازی: به همین علت است که در افراد مسن که فرآیند کلاژن‌سازی کندتر است، ژل لب زودتر جذب می‌شود.
  2. سوخت و ساز بدن و افزایش متابولیسم: افرادی که سوخت و ساز بدن آن‌ها بیشتر است، دفع ژل لب زودتر صورت می‌گیرد و لازم است که زودتر تمدید ژل لب را انجام دهند. بعضی از انسان‌ها، به طور طبیعی، متابولیسم بیشتری دارند بنابراین در این افراد، ژل لب، زودتر جذب خواهد شد.
  3. حرکت مداوم دهان و لب‌ها: طبیعی است که هرچه بیشتر لب‌ها و دهان حرکت داشته باشند، ژل لب، سریع‌تر جذب خواهد شد. حرکت زیاد مانند: جویدن زیاد، بوسیدن زیاد، صحبت‌کردن مداوم (مثلا افرادی که شغل آن‌ها ایجاب می‌کند کل روز در حال حرف‌زدن باشند)

قبل و بعد از تزریق فیلر لب

“یکی دیگر از روش‌های اصلاح طبیعی فرم لب با کمک تزریق، برجسته‌کردن حاشیه لب به جای حجم‌دهی به خود لب است.”

چگونه ماندگاری ژل لب را افزایش دهیم؟

ژل لب‌های موقت، معمولا بین ۶ ماه تا نهایتا یک سال ماندگاری دارند. از آنجا که هیالورونیک اسید موجود در این ژل‌ها یکی از مواد طبیعی بدن است و به مرور زمان جذب می‌شود؛ باید هر چند ماه آن را تمدید کنید. البته بدن هر فرد با دیگری تفاوت دارد و همین ویژگی‌های فردی روی ماندگاری ژل لب هم تاثیر می‌گذارد. در حالت کلی این ژل‌های موقت را باید دو بار در سال تمدید کنید. همچنین برای اینکه در تزریق اول نتیجه بهتری بگیرید؛ بهتر است بعد از دو ماه تزریق مجدد ژل لب را انجام دهید.

چه افرادی از تزریق فیلر لب منع شده اند؟

ممکنه تصور کنید که تزریق ژل به لب یکی از ساده‌ترین اقدامات مربوط به زیبایی است و هیچ محدودیتی برای افراد در این زمینه وجود ندارد! اما این درست نیست. تزریق ژل لب برای برخی از افراد توصیه نمی‌شود و اگر جز این دسته از افراد هستید، بهتر است خیلی جدی نسبت به این موضوع فکر کنید و منطقی تصمیم بگیرید. سعی کنید مانع پیش روی خودتان را بردارید، با پزشک متخصص مشورت کنید و یا اگر در نهایت این امکان اصلا برای شما وجود نداشت، از این اقدام بگذرید و سلامتی خود را اولویت قرار دهید.

  • زنان باردار یا شیرده
  • افرادی که بیماری‌های قلبی دارند
  • افرادی که دچار بیماری‌های خاص پوستی مانند تبخال هستند.
  • افرادی که به بیماری‌های نقص سیستم ایمنی مانند لوپوس، رماتیسم و نقص سیستم ایمنی هستند.
  • بیماران مبتلا به بیماری‌های مربوط به انعقاد خون
  • افرادی که دچار انتظارات نا معقول از زیبایی و ظاهراشان هستند و دچار اختلالات روانی هستند.
  • افراد دارای سابقه سکته مغزی
  • بیماران مبتلا به آسم و بیماری‌های تنفسی و حساسیت‌های شدید
  • کسانی که داروهایی مانند آسپرین مصرف می‌کنند.

در زمینه تزریق ژل لب منع شده اند.

یک نکته مهم درباره تزریق فیلر لب

اهمیت نوشیدن آب را جدی بگیرید:
بر اساس مطلبی که در یکی از منابع خارجی آمده است، نوشیدن میزان کافی آب در روز باعث می‌شود فرم دهی لب بعد از تزریق فیلر بهتر و سریع‌تر انجام بگیرد. به صورت کلی نوشیدن آب کافی، خروجی بهتری بعد از تزریق زل لب به شما خواهد داد. خصوصا اگر ژل تزریقی بر پایه هیالورونیک اسید باشد. زیرا هیالورونیک اسید با جذب آب، باعث فرم‌دهی و جوانسازی لب‌های شما خواهد شد. مطلب کامل را می‌توانید در اینجا بخوانید.

بهترین دکتر تزریق ژل لب

بهترین دکتر تزریق ژل لب باید علاوه بر آشنایی با ساختار دقیق لب و نسبت‌های طلایی، تجربه کافی در این زمینه را داشته باشد. شما با مراجعه به مجموعه مهزیار، می‌توانید از کمک و مشورت پزشکان متخصص و باتجربه بهره‌مند شده و از هزینه تزریق ژل لب آگاه شوید و بهترین نتیجه را کسب کنید.

“ویدئو دیگری از نتیجه تزریق فیلر لب در کلینیک مهزیار را مشاهده کنید.”

 

سوالات متداول

  1. آیا تخلیه ژل لب امکان‌پذیر است؟
    درست است که تخلیه ژل لب امکان‌پذیر است اما این امر کاملا به نوع ژل بستگی دارد. روش‌های تخلیه یا حل کردن ژل، فقط برای ژل‌های اسید هیالورونیک (HA) مؤثر است و روی  Radiesse، Artefill  یا  Silicone تاثیری ندارد. برای اطلاعات بیشتر بلاگ “ تخلیه ژل لب ” را مطالعه کنید.
  2. آیا تزریق ژل لب درد دارد؟
    درد یک امر نسبی است که فرد به فرد می‌تواند متفاوت باشد. اما در مورد تزریق ژل لب، با وجود دوز بالای لیدوکائین مورد استفاده جهت بی‌حسی استفاده می‌شود، ممکن است یا دردی احساس نکنید یا اگر هم احساس کنید میزان آن بسیار اندک باشد.
  3. بعد از تزریق ژل لب می‌توان بوسید؟
    بهتر است در این مورد از پزشک خود سوال کنید اما آنچه که به طور کلی اغلب پزشکان توافق دارند این است که بهتر است تا 2-3 روز از بوسیدن خودداری کنید تا درد، التهاب و سوزش لب‌ها آزارتان ندهد.
  4. برای ماندگاری بیشتر ژل لب چه باید کرد؟
    میزان ماندگاری ژل لب ، وابستگی زیادی به برند ژل لب به کار رفته، نحوه مراقبت‌های بعد از تزریق توسط فرد، تکنیک تزریق و حتی ژنتیک فرد دارد.
  5. آیا تخلیه ژل لب در خانه شدنی است؟
    بهتر است این کار را دکتر انجام دهد و یا روش آن ‌را پزشک مربوطه به شما آموزش داده باشد.
  6. سن مناسب تزریق ژل لب چه زمانی است؟
    درصورتی که بالای 22 سال سن دارید با مشورت پزشک می‌توانید نسبت به تزریق ژل به لب اقدام کنید.
  7. آیا تزریق ژل لب در بارداری و شیردهی بی‌خطر است؟
    با توجه به این که در دوران بارداری و شیردهی تعییراتی در شرایط پوستی مادر ایجاد می‌شود و ممکن است لب‌ها متورم باشند، توصیه می‌شود به هیچ عنوان تزریق ژل لب را انجام ندهید و آن را به بعد از این دوران موکول کنید.
  8. فرق ژل لب و فیلر لب چیست؟
    فیلر لب به همه نوع ماده پرکننده لب گفته می‌شود(که بسیاری از آن‌ها دیگر استفاده نمی‌شوند) اما ژل لب یک نوع از پرکننده‌های لب به شمار می‌روند. به همین علت خیلی رایج است که زمانی که از ژل لب صحبت می‌کنیم، گاهی اوقات به آن فیلر لب هم می‌گوییم. زیرا ژل لب هم نوعی فیلر لب محسوب می‌شود.
  9. آیا تزریق فیلر لب می‌تواند باعث ایجاد حساسیت شود؟
    همیشه خیر، اما گاهی اوقات در بعضی از افراد ممکن است حساسیت به ماده سازنده ژل لب رخ دهد. برای جلوگیری از این اتفاق بهتر است اگر سابقه حساسیت دارید حتما به پزشک خود اطلاع دهید. حتی اگر بعد از تزریق فیلر دچار خارش، تورم و قرمزی غیر طبیعی شدید، خیلی زود به پزشک متخصص خود مراجعه کنید. اما به طور کلی اگر تزریق را در یک مرکز معتبر و با برند با کیفیتی انجام دهید، مشکلی پیش نخواهد آمد.
  10. در بین پروتز لب، ژل لب و تزریق چربی کدام روش برای فرم دهی لب مناسب‌تر است؟
    ژل لب عوارض کمتری دارد، قابل جذب است (یعنی در صورت عدم رضایت حتی اگر آن را تخلیه هم نکنید بعد از مدتی جذب می‌شود و لب به حالت اول برمی‌گردد)، امکان فرم دهی بهتری برای لب فراهم می‌کند، هزینه کمتری نسبت به تزریق چربی و پروتز دارد و موارد موفق بیشتری نسبت به سایر روش‌ها داشته است. با این تفاصیر ژل لب ریسک کمتر و فایده بیشتری دارد و کاربردی‌تر است.
2/5 (1 نظر)

نظرات ارزشمند شما

7 پاسخ

  1. سلام
    من می‌خوام تزریق ژل لب انجام بدم ولی در پروسه دندون پزشکی هم قرار دارم، چه مدت بعد از تزریق ژل لب میشه به دندانپزشک مراجعه کرد؟

    1. درود بر شما
      بین مراجعه به دندان پزشکی و تزریق ژل لب بهتر است حداقل 2 هفته فاصله وجود داشته باشد. اما برای اینکه از این موضوع اطمینان بیشتری داشته باشید، هم با پزشک متخصص خود در مرکز زیبایی و هم با دندانپزشک‌تان در این مورد مشورت کنید و موضوع را درمیان بگذارید تا تصمیم دقیقی گرفته باشید. اما به طور کلی بهتر است حداقل دو هفته بعد از تزریق ژل لب، به دندانپزشکی مراجعه کنید.

  2. من قراره ژل لب تزریق کنم ولی لثه‌هام ورم داره دارم آنتی بیوتیک میخورم. مشکلی در روند تزریقم ایجاد نمیشه؟

    1. درود بر شما
      دوست عزیز تزریق زل لب رو بهتره به زمانی موکول کنید که مشکلی در این زمینه وجود نداشته باشد.

    1. درورد بر شما
      بعد از تزریق زل لب بهتره تا 1 روز حرارت مستقیم به لبا وارد نشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط مجله مهزیار