Arabic | Persian | English

EN

AR

4 علت مهم گلوله شدن ژل لب + {راه درمان و نحوه تخلیه ژل}

افرادی که از تزریق ژل برای زیبایی صورت و فرم دهی لب استفاده می‌کنند، ممکن است مشکلاتی مانند گلوله شدن ژل لب یا سفت شدن لب را بعد از تزریق ژل تجربه کنند. این عوارض برای برخی افراد بسیار نگران کننده خواهد بود. البته از طریق عمل تخلیه ژل لب می‌توانید این عوارض را از بین ببرید.

در این مطلب قصد داریم به شما توضیح دهیم که علت گلوله شدن ژل لب چیست، تخلیه ژل لب چگونه انجام می‌شود و روش‌های پیش‌گیری از گلوله ژل لب را به شما توضیح دهیم. همچنین در پایان مقاله بلاگ مهزیار نیز روش‌های تخلیه ژل لب را به شما معرفی می‌کنیم. علت سفت شدن لب بعد از تزریق ژل می‌تواند به فردی که تزریق را برای شکا انجام می‌دهد هم ربط داشته باشد. درباره چگونگی آن تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

“نمونه‌ای از نتیجه تزریق ژل لب در کلینیک مهزیار”

 

عوارض تزریق ژل لب نامرغوب

هر زمانی که شما تصمیم بگیرید عمل فرم‌دهی لب را انجام دهید، ممکن است عوارضی مانند سفت شدن لب پس از تزریق ژل را تجربه کنید. سفت شدن یا گلوله شدن لب، گاهی باعث ایجاد کبودی می‌شود و پس از گذشت مدتی برطرف خواهد شد. همچنین امکان دارد شاهد تورم اطراف ناحیه تزریق باشید. گاهی نیز ممکن است ژل پاژ در یک ناحیه با تراکم بیش‌تر تزریق شده باشد، یا امکان دارد به یک ناحیه حرکت کند و در آن جا جمع شود.

برای جلوگیری از این عوارض و پیشگیری از گلوله شدن ژل لب بهتر است عمل زیبایی را نزد پزشک متخصص انجام دهید. همچنین شما می‌توانید عمل تخلیه ژل پاژ را در کلینیک مهزیار انجام دهید. این عمل برای از بین بردن ژل لب بسیار مناسب است.

سایر عوارض تزریق ژل لب به صورت خلاصه و یکجا در جدول زیر آمده است که همانطور که میبینید، گلوله شدن ژل لب یکی از آن‌هاست.

جدول عوارض احتمالی و مزایای تزریق ژل لب

عوارض احتمالی

کبودی بیشتر

درد و التهاب

تورم

خون‌مردگی

مزایا

میزان کبودی بسیار کمتر

ماندگاری بالا (6 ماه الی یک سال)

درصد خیلی پایین خطا در تزریق

فرم‌دهی لب بصورت لیفت‌شده

پیشنهاد مطالعه:
اقدامات بعد از تزریق فیلر خنده:بایدها و نبایدها+(فیلم تزریق)

 

علت گلوله شدن ژل لب هیالورونیک اسید چیست؟

یکی از دلایلی که بعد از تزریق ژل لب برخی افراد دچار عوارض می‌شوند ماندگاری ژل لب است. می‌توان گفت ژل هیالورونیک اسید بهترین گزینه برای تزریق در لب است. به دلیل ماندگاری کم ژل لب هیالورونیک اسید، استفاده از کلاژن بسیار محدود شده است. البته برای تزریق به قسمت‌های دیگر بدن نیز می‌توانید از این ژل استفاده کنید. برای ساخت این ماده از منبعی که از بدن انسان است استفاده می‌کنند. این ماده می‌تواند کمترین عوارض را داشته باشد و بعد از گذشت 6 الی 24 ماه که بستگی به غلضت ژل دارد، جذب بدن می‌شود.

هنگام گلوله شدن ژل لب، باید حتما به نحوه مراقبت بعد از تزریق ژل لب توجه بسیاری داشته باشید. اما نباید نگران باشید، اگر از ژل هیالورونیک اسید استفاده کرده باشید، حتی اگر علت گلوله شدن ژل لب شما باشد، به دلیل استفاده از ماده طبیعی در ساخت آن خطر جدی برای شما پیش نخواهد آمد. اما این دلیل نمی‌شود که به توصیه‌های پزشک خود عمل نکنید. تخلیه ژل هیالورونیک اسید نیز در کلینیک مهزیار با بهترین امکانات انجام می‌شود.

دلایل گلوله شدن ژل لب

گلوله شدن ژل لب به دلایل مختلفی ربط دارد، در روز‌های ابتدایی بعد از تزریق ممکن است که شما با سفت شدن یا گلوله شدن ژل لب روبرو شوید. اما این علت در روز‌های ابتدایی اصلا موضوع نگران کننده‌ای نمی‌تواند باشد. منظور از روز‌های ابتدایی دو هفته اول بعد از تزریق است. البته که شما بعد از گذشت 10 روز باید شاهد کاهش این تغییرات باشید؛ اما اگر شاهد بهبودی در ناحیه تزریق نبودید حتما به دکتر خود مراجعه کنید.

“به نقل از وب سایت جامعه جراحان پلاستیک آمریکا، تزریق ژل لب می‌تواند عوارضی در پی داشته باشد که برخی از آن‌ها نادر است و برای درمان آن به محض مشاهده باید به پزشک متخصص مراجعه کرد.مانند:

  • عفونت
  • خارج شدن ماده تزریق شده
  • مرگ بافت ناحیه تزریق
  • عدم توجه به گلوله شدن ژل لب ممکن است باعث گرانولوم شود.”

ژل لب بی کیفیت

راه های پیشگیری از گلوله شدن ژل لب

  • از دست زدن یا فشار دادن ناحیه لب جلوگیری کنید.
  • بعد از تزریق از استعمال دخانیات خوداری کنید.
  • از آرایش و استفاده ار رژ لب برای 3 تا 4 روز خوداری کنید.
  • با استفاده از مرطوب کننده بعد از گذشت 48 ساعت لب خود را مرطوب کنید.
  • از برخود آب و دست تا 24 ساحت حتما جلوگیری کنید.
  • سعی کنید تا حد امکان تا یک روز بعد از تزریق روی گونه نخوابید.
  • تا 24 ساعت استفاده از نوشیدنی‌های الکلی ممنوع است.
پیشنهاد مطالعه:
"ماندگاری فیلر بینی" | عوامل + 4 روش افزایش مدت ماندگاری

روش تخلیه ژل لب

زمانی شما مجبور به تخلیه ژل لب می‌شوید، که از ژل نامرغوب استفاده کرده باشید. برای تخلیه ژل لب گلوله شده شما باید دوباره به اتاق عمل بروید. دکتران متخصص شما را بی هوش کرده و قسمتی که ژل را به آن تزریق کردید پاره می‌کنند تا بتواند ژل پاژ تزریق شده را از لب خارج کنند. ژل‌های بعد از تزریق در لب دیگر مایع نیستند به جامد تغییر شکل می‌دهند. البته همه این‌ها بستگی به مدتی که از تزریق گذشته نیز هم دارد. که دکتر متخصص خودش بهترین روش را تشخیص می‌دهد.

البته برای تخلیه ژل لب گلوله شده بر پایه هیالورونیک اسید نیازی به جراحی در آن سطح نیست و با تزریق آنزیم، امکان‌پذیر است.

توجه کنید از بین بردن ژل لب در خانه حتی اگر به بهترین شکل صورت بگیرد، بسیار خطرناک است. برای اینکه بهترین نتیجه را بگیرید حتما باید به پزشک مراجعه کنید. برای از بین‌بردن ژل لب پیشنهاد می‌کنیم با شماره تلفن‌های مرکز زیبایی مهزیار تماس بگیرید.

فیلر لب

علت سفت شدن لب پس از تزریق ژل

به طور کلی گلوله شدن لب دو دلیل اصلی دارد:

  1. انتخاب دکتر نامناسب و بی تجربه
  2. استفاده از ژل نامرغوب و یا تزریق بد
  3. رعایت نکردن مراقبت‌های ویژه بعد از عمل

بنابراین یک دلیل گلوله شدن ژل لب و سفت شدن لب بعد از تزریق ژل، تزریق نامناسب توسط افراد غیر حرفه‌ای و غیر متخصص است.

نحوه تخلیه ژل هیالورومیک اسید

برای این نوع ژل‌‌ها شما نیاز به تخلیه‌کردن ندارید. رای حل شدن ژل هیالورونیک ماده‌‌ای به اسم هیالورونیداز (hyaluronidase) نیاز است. که به ناحیه‌ای که به آن ژل تزریق کردید وارد می‌کنند و این باعث میشود اثرات نامطلوب از بین برود. هیالورونیداز یک آنزیم طبیعی است که در بدن انسان وجود دارد.

استفاده از ژل های نامرغوب و تزریق اشتباه

در بین خدمات زیبایی، تزریق ژل و فرم دهی لب روش بسیار محبوبی است. عوارض تزریق هنگامی برای شما اتفاق می‌افتد که این کار به صورت اشتباه و با استفاده از ژل‌های نامرغوب صورت بگیرد. اگر تزریق به صورت اصولی و با مواد عالی به انجام شود نتیجه‌ای   مناسبی خواهید گرفت.

پیشنهاد مطالعه:
درمان پیری زودرس{9 علت بروز چین و چروک+ پاسخ به 12 سوال مهم}

نتیجه گیری

گلوله شدن ژل لب یکی از عوارض‌ نادر تزریق ژل است که احتمال دارد بعد از تزریق به آن دچار شوید. مهم‌ترین عواملی که می‌تواند باعث سفت شدن لب شود، عدم مراجعه به مراکز معتبر، استفاده از ژل‌های نامرغوب، نداشتن تخصص کافی دکتر در این زمینه و عدم مراقبت صحیح است.

در این مقاله به بررسی تمام نکات این عارضه پرداختیم، اما به هر حال به طور خلاصه گلوله شدن ژل لب یکی از عوارض محتمل عمل به حساب می‌آید که پس از گذشت چند روز بعد از تزریق از بین می رود. اما اگر سفتی لب بعد از چند روز برطرف نشد، حتما باید به پزشک خود مراجعه کنید. شما می‌توانید با مطالعه مقاله تزریق ژل و بوتاکس چیست در مجله آموزشی مهزیار، اطلاعات کامل‌تری در این باره به دست آورید.

سوالات متداول

۱. چگونه می‌توان از عوارض گلوله شدن ژل لب جلوگیری کرد؟
برای جلوگیری از گلوله شدن ژل لب، باید توسط پزشک مجرب و متخصص انجام شود. همچنین، باید از محصولات با کیفیت و معتبر استفاده کرد و دقت کافی در انتخاب پزشک و مراکز تزریق ژل لب داشت.

۲. آیا گلوله شدن ژل لب خطرناک است؟
گلوله شدن ژل لب خطرناک نیست، اما ممکن است باعث ناراحتی و زخم شدید در ناحیه تزریق شود. در صورتی که علائم نامطلوبی پس از تزریق ژل لب به وجود آمد، باید به پزشک مراجعه کرد.

۳. چه علائمی نشاندهنده عوارض گلوله شدن ژل لب است؟
پس از گلوله شدن ژل لب، ممکن است درد، تورم و زخم در ناحیه تزریق به وجود آید. همچنین، ممکن است ناهنجاری‌های ظاهری در لب به وجود بیاید.

۴. چگونه باید از گلوله شدن ژل لب درمان کرد؟
برای درمان گلوله شدن ژل لب، باید به پزشک مراجعه کرد. پزشک ممکن است از روش‌های مختلفی مانند ماساژ، داروهای تسکین درد و یا جراحی کوچک استفاده کند.

۵. آیا پس از گلوله شدن ژل لب می‌توان دوباره ژل لب را تزریق کرد؟
پس از گلوله شدن ژل لب، باید به مدت کافی صبر کرد تا ناحیه تزریق بهبود پیدا کند. پس از آن، در صورت تمایل به دوباره تزریق ژل لب، باید با پزشک مشورت کرد و روش‌های مناسب برای تزریق را انتخاب کرد.

0/5 (0 نظر)

نظرات ارزشمند شما

8 پاسخ

    1. درود بر شما
      خیر دوست عزیز.
      به هیچ عنوان این امکان وجود ندارد که تخلیه زل در خانه صورت بگیرد و فشار و گرمای زیاد بروی لب می‌تواند اثر مخرب داشته باشد. بهتر است برای تخلیه یا ایجاد تغییر در لب بعد از تزریق فقط و فقط به پزشک متخصص مراجعه کنید.

  1. من دیروز ژل تزریق کردم و الان احساس میکنم بافت لبم یکسان نیست و زیر دست، حالت گلوله شکلی احساس میکنم. خیلی نگرانم و نمیدونم الان باید چی کار کنم؟

    1. بعد از تقریبا 20 روز می‌توانید برای تخلیه به پزشک متخصص خود مراجعه کنید تا با تزریق آنزیم این کار را انجام دهد. تا قبل از این مدت توصیه می‌شود از یک پزشک متخصص یا پزشک خودتان درباره این شرایط مشاوره بگیرید.

      1. سلام من ژل زدم الان همش رفته یبارم انرژیک زدم کوچیک شده ولی یه قسمت حالت توپ هی اینور انور می‌ره و گلوله شده تکون میخوره با انزیمم نرفت باید چیکار کنم ؟دیگ نمیتونم ژل بزنم نه؟

        1. اگر ژل موقت زده باشید مجدد میتونید بعد از درمان و با رعایت فاصله زمانی مناسب تزریق انجام بدید.
          بهتره معاینه بشید وضعیتتون چک بشه بعد در این مورد میشه نظر درست و قطعی داد دوست عزیز.

  2. من کار تزریق ژل لب رو داخل کلینیک مهزیار انجام دادم و واقعا خیلی طبیعی درومده. ازتون بابت اخلاق خوب و کار حرفه ای و تمیزی که انجام دادین خیلی سپاسگزاری میکنم.

    1. درود بر شما
      خوشحالیم که تجربه خوشایندی براتون رقم زدیم. در خدمتتون هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط مجله مهزیار