Arabic | Persian | English

EN

AR

ژل هیالورونیک اسید چیست و چه تاثیری بر پوست دارد؟

حتما در میان دوستان و آشنایان خود افرادی را دیده‌اید که با داشتن 40 یا 50 سال هنوز هم پوستی صاف و بدون چین و چروک دارند. امروزه روش‌های جوانسازی پوست و از بین بردن چین و چروک در میان مردم گسترش یافته و همین موضوع علت جوان ماندن بسیاری از افراد است. با افزایش سن، حجم زیر پوست کاهش یافته و پوست حالت افتاده می‌گیرد. خندیدن، گریه کردن، عادت‌های روزمره و… همگی در ایجاد خطوطی روی صورت مانند خط خنده، خط اخم و … تاثیر گذارند. تزریق هیالورونیک اسید یکی از راه‌های از بین‌بردن چین وچروک صورت است.

در این مقاله از بلاگ مهزیار قصد داریم توضیح دهیم که ژل هیالورونیک اسید چیست و چه کاربردهایی در جوانسازی دارد. پس با ما همراه باشید.

تزریق پروفایلو در مجموعه مهزیار برای جوانسازی پوست؛ پروفایلو حاوی هیالورونیک اسید است.”

 

ژل هیالورونیک اسید چیست؟

هیالورونیک اسید ( hyaluronic acid) ماده‌ای است که به طور طبیعی در بافت‌های بدن انسان از جمله پوست، غضروف و چشم وجود دارد. هیالورونیک، یک ماده مغذی برای پوست است و به مرور زمان مقدار این ماده در بدن کم شده و در نتیجه چین و چروک‌ها نمایان می‌شوند. خوشبختانه امکان ساخت هیالورونیک اسید در آزمایشگاه‌ها وجود دارد. ژل‌ یا همان فیلر یکی از موادی است که بر پایه هیالورونیک اسید ساخته می‌شود. در واقع با تزریق فیلرهایی که بر پایه هیالورونیک اسید ساخته می‌شوند، با استفاده از یک ماده سازگار با بدن انسان، چین و چروک‌ها از بین می‌روند.

البته توجه داشته باشید که برای انواع تزریق هیالورونیک اسید به پوست حتما به کلینیک‌های معتبر مراجعه کنید زیرا تکنیک‌های تزریق و اصالت محصول، در حفظ سلامتی و ماندگاری نتایج بسیار اثرگذار است.

کاربردهای تزریق ژل هیالورونیک اسید

تزریق ژل هیالورونیک اسید بدون درد و دوره نقاهت است. هیالورونیک اسید یک ماده پرکننده و حجم‌دهنده بوده در نقاط مختلف صورت قابل تزریق است. تزریق فیلر هیالورونیک اسید در ناحیه دور چشم به منظور بازکردن چین و چروک‌های اطراف چشم و درمان خطوط پنجه کلاغی صورت می‌گیرد. یکی از کاربردهای بسیار رایج آن، تزریق در ناحیه خط خنده است. در همه افراد، با افزایش سن خط خنده ظاهر شده و چهره حالت افتاده می‌گیرد. وجود خط خنده گونه‌ها را نیز به سمت پایین کشانده و چهره را خسته نشان می‌دهد. تزریق هیالورونیک اسید در اطراف لب‌ها برای پرکردن خط خنده استفاده می‌شود.

پیشنهاد مطالعه:
0 تا 100 بهترین "درمان گودی زیر چشم"

یکی از دیگر از نقاطی که فیلر در آن معجزه می‌کند لب و گونه‌ها هستند. فرم دهی لب و  داشتن لب‌هایی برجسته و طبیعی از معجزات تزریق فیلر لب است. اگر صورتی لاغر دارید می‌توانید بنا به صلاح دید پزشک در ناحیه گونه‌ها نیز تزریق فیلر گونه انجام دهید تا گونه‌ها به طور طبیعی برجسته‌تر شده و لاغری صورت رفع شود. زاویه سازی فک نیز یکی دیگر از کاربردهای تزریق هیالورونیک اسید به پوست صورت است که آقایان نیز استقبال خوبی از آن دارند. فراموش نکنید که تکنیک تزریق ژل هیالورونیک اسید در نتایج آن بسیار موثر است.

دانستنی‌های ژل هیالورونیک اسید

خواص کمک به بهبود زخم‌ها

کندکردن روند پیری

درخشش پوست

ایجاد پوست نرم و لطیف

بازکننده چین و چروک

کاربردها

درمان خطوط پنجه کلاغی

فرم‌دهی لب‌و گونه‌ها

جوانسازی پوست

پرکردن خط خنده

زاویه‌سازی فک

 

خواص ژل هیالورونیک اسید برای پوست

این ماده طبیعی خواص بسیاری برای پوست دارد، مهم‌ترین خاصیت آن تامین رطوبت پوست است. همانطور که می‌دانید، با افزایش سن و کاهش کلاژن سازی، پوست خشک شده و میزان چروک‌ها در سطح پوست افزایش می‌یابد. خواص فیلر هیالورونیک اسید برای پوست به شرح زیر است:

  • آب رسانی پوست
  • کمک به بهبود زخم‌ها و بافت آسیب دیده پوست
  • ضد پیری و باز کننده چین و چروک‌های صورت
  • جوانسازی و درخشش پوست
  • ایجاد پوستی نرم و لطیف با تزریق هیالورونیک اسید به پوست

“به نقل از وب سایت Cleveland، تزریق هیالورونیک اسید کمک می‌کند خاصیت الاستیسیته پوست افزایش پیداکند و زخم‌های سطحی زودتر ترمیم شود. همچنین از چین و چروک ناشی از خشکی و افزایش سن جلوگیری می‌کند.”

خواص هیالورونیک اسید برای پوست

ماندگاری ژل هیالورونیک اسید

به طور کلی ماندگاری فیلر هیالورونیک اسید به موارد مختلفی از جمله تکنیک تزریق، نوع پوست، سن، عمق تزریق، میزان چین و چروک‌های صورت، سبک زندگی و… بستگی دارد. به طور متوسط 6 ماه ماندگاری برای هیالورونیک اسید تخمین زده می‌شود. توجه داشته باشید که برخی ژل‌ها با ماندگاری 5 سال نیز وجود دارند ولی تزریق آنها توصیه نمی‌شود، زیرا پوست صورت در مدت پنج سال بسیار تغییر می‌کند و ممکن است این تغییرات با فیلر تزریق شده، ترکیب زیبایی را روی صورت ایجاد نکنند. ژل هیالورونیک اسید با ماندگاری موقت 6 ماه این مزیت را دارد که در هر بار تمدید تزریق ژل بر اساس وضعیت صورت انجام می‌شود و بهترین و طبیعی‌ترین نتیجه را خواهد داشت.

پیشنهاد مطالعه:
0 تا 100 تزریق بوتاکس زیر بغل {پاسخ به سوالات مهم}

قیمت ژل هیالورونیک اسید

به هنگام تزریق هیالورونیک اسید به صورت، قیمت یکی از مواردی است که افراد به آن توجه می‌کنند. مهم بودن قیمت ژل را نمی‌توان انکار کرد اما اولویت با مهارت پزشک در تزریق است. برندهای متفاوتی از ژل هیالورنیک اسید وجود دارد که دارای قیمت‌های متفاوتی نیز هستند اما همیشه بهترین را انتخاب کنید. قیمت ژل‌های هیالورونیک اسید از  حداقل هفتصد هزار تومان شروع می‌شود اما ماندگاری و کیفیت آن با ژل‌هایی که قیمت بالاتری دارند متفاوت است. اصالت ژل‌ هیالورونیک اسید نیز بسیار مهم است.

مجموعه مهزیار با پزشکانی مجرب و متخصص در زمینه تزریق ژل هیالورونیک اسید از ژل‌های معتبر با لیبیل وزارت بهداشت استفاده می‌کند. تزریق ژل را توسط پزشک متخصص و در یک مرکز معتبر انجام دهید تا از عوارض ناخواسته بعد از آن جلوگیری کنید.

اقدامات بعد از تزریق ژل هیالورونیک اسید

اقدامات بعد از تزریق یکی از موارد مهمی است که باید به آن توجه داشته باشید. پس از تکنیک تزریق ژل، مهم‌ترین عامل در دستیابی به نتایج خوب، مراقب پس از تزریق ژل است. نگران نباشید تزریق ژل یک روش ساده است و مراقبت‌های پیچیده‌ و سختی را نیاز ندارد. پس از تزریق ژل یا فیلر موارد زیر را رعایت کنید:

  • پس از تزریق هیالورونیک اسید به صورت به محل تزریق ژل دست نزنید و از خارش، ماساژ یا حرکت‌دادن ناحیه تزریق خودداری کنید.
  • علائمی مانند کبودی و قرمزی طبیعی هستند. معمولا این علائم چند ساعت پس از تزریق خود را نشان داده و تا سه روز بعد، از بین می‌روند. اگر علائم پوستی بیشتر از سه روز باقی ماندند حتما به پزشکتان اطلاع دهید.
  • پس از تزریق هیالورونیک اسید به صورت بهتر است تا چند روز از رفتن به استخر، سونا، آفتاب‌گیری و برنزه کردن خوداری کنید. در همان روز تزریق می‌توانید حمام کنید اما بهتر است از آب داغ استفاده نکنید.
  • در صورت مواجهه پوست محل تزریق ژل با آفتاب حتما از ضدآفتاب استفاده نمایید.
  • اگرتزریق ژل در ناحیه لب و اطراف آن صورت گرفته است، حتما از خوردن و نوشیدن خوراکی های داغ، سفت و تند بپرهیزید.
  • از خوابیدن روی محل تزریق (مانند گونه ها) خودداری کنید.
  • در روز تزریق از نگهداشتن سر در حالت پایین به مدت طولانی خودداری کنید.

اقدامات بعد از تزریق ژل هیالورونیک اسید

روش تزریق ژل هیالورونیک اسید

تزریق ژل هیالورونیک اسید به صورت سرپایی انجام می‌شود و معمولا بین 20 الی 30 دقیقه زمان می‌برد. شما می‌توانید تزریقی کاملا بدون درد را در مرکز مهزیار تجربه کنید. پزشک با بررسی وضعیت صورت، محل تزریق را مشخص کرده و با استفاده از کرم‌های موضعی، ناحیه تزریق را بی‌حس می‌کند. میزان دوز تزریق هیالورونیک اسید به صورت توسط پزشک مشخص می‌شود. سوزن‌های تزریق ژل بسیار ریز هستند و دردی را حس نخواهید کرد. اگر برای فرم دهی لب، فیلر هیالورونیک اسید را تزریق می‌کنید، اجازه دهید پزشک میزان تزریق ژل را مشخص کند تا بهترین نتیجه حاصل شود.

پیشنهاد مطالعه:
"ماندگاری فیلر بینی" | عوامل + 4 روش افزایش مدت ماندگاری

کلام آخر

ژل هیالورونیک اسید بر پایه موادی ساخته شده است که به طور طبیعی در بدن انسان وجود دارند. اگر می‌خواهید تزریق ژل با کمترین عوارض را انجام دهید، حتما از ژل‌های هیالورونیک اسید استفاده کنید. همچنین به یاد داشته باشید که تکنیک تزریق در نتایج تزریق ژل بسیار اثرگذار است و بنابراین باید در انتخاب مرکز زیبایی خود بسیار حساس باشید. مرکز مهزیار با پزشکانی متخصص و با تجربه در زمینه خدمات زیبایی و جوانسازی پوست یکی از معتبرترین مراکز است که می‌توانید به آن مراجعه کنید.

“انواع فیلرهای تزریقی در مرکز مهزیار از برند معتبر آلیاکسین و حاوی هیالورونیک اسید هستند.”

 

سوالات متداول

  • هیالورونیک اسید چیست؟
    هیالورونیک اسید یک نوع فیلر است که برای جوانسازی و بهبود ظاهر پوست استفاده می‌شود. این ماده به صورت طبیعی در بدن موجود است و به عنوان یک ماده پرکننده و برای حفظ رطوبت پوست و بازسازی آن استفاده می‌شود. هیالورونیک اسید از جمله فیلر‌های موقت است که بعد از چند ماه نیاز به جلسات بعدی دارد.
  • نحوه استفاده از هیالورونیک اسید برای پوست چگونه است؟
    هیالورونیک اسید به صورت تزریقی در محل‌های مختلف پوست، مانند خطوط لبخند، درمان چین و چروک‌های اطراف چشم ، ریزش مو و… استفاده می‌شود. قبل از تزریق هیالورونیک اسید، پوست باید تمیز شده و ضدعفونی شود.
    پس از تزریق، ممکن است در محل تزریق، قرمزی، تورم و درد کمی ایجاد شود که به طور عمومی بعد از چند روز بهبود می‌یابد. برای حفظ نتایج بهتر، پس از تزریق هیالورونیک اسید، باید از ضد آفتاب استفاده شود.
  • خواص هیالورونیک اسید برای پوست چیست؟
    هیالورونیک اسید باعث ترمیم و بازسازی پوست می‌شود و بهبود آن را تسریع می‌کند. این ماده باعث افزایش رطوبت پوست، کاهش چین و چروک، بهبود الاستیسیته پوست و جلوگیری از ریزش مو می‌شود. همچنین، هیالورونیک اسید باعث تقویت ساختار پوست و افزایش براقی آن می‌شود.
0/5 (0 نظر)

نظرات ارزشمند شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط مجله مهزیار