Arabic | Persian | English

EN

AR

بهترین روش اصلاح فرم لب؛ فرم دهی لب با فیلر {3 نمونه‌کار}

برخی افراد ممکن است از فرم و ظاهر لب‌های خود راضی نباشند و به همین دلیل تمایل به فرمدهی این بخش از صورت برای داشتن زیبایی هر چه بیشتر چهره‌ خود را داشته باشند. اگر شما نیز از دسته افرادی هستید که لب‌های کوچکی نسبت به صورت خود دارند، می‌توانید با استفاده از خدمات  تزریق ژل لب  یا فرم دهی لب با فیلر ، ظاهر جدیدی به چهره‌ خود دهید و اعتماد به نفس بیشتری را به دست آورید. در برخی اوقات، عدم تناسب لب‌ها باعث ایجاد ظاهری نامطلوب در چهره می‌شود که شاید برای همه‌ افراد مناسب نباشد.

تزریق فیلر با افزایش حجم هر یک از لب‌ها باعث ایجاد تناسب میان اندازه‌ لب بالایی و پایینی و اصلاح فرم لب شده که به خودی خود یکی از فاکتورهای زیبایی به حساب می‌آید. در این مقاله از مجله مهزیار درباره اینکه چگونه و چرا تزریق فیلر بهترین راهکار برای اصلاح فرم لب و فرم دهی آن است، صحبت خواهیم کرد.

3 ویدئویی که در ادامه مشاهده خواهید کرد، نحوه تزریق ژل با استفاده از تکنیک کانولا ، در کلینیک مهزیار است:

نمونه کار 1 – تزریق ژل لب با سوزن کانولا در کلینیک مهزیار

 

ویدئو 2 – فرم دهی لب با فیلر در مرکز زیبایی مهزیار

انواع فرم دهی لب با فیلر و ژل

فرمدهی لب با تزریق فیلر یک راهکار بسیار ساده و البته نتیجه‌بخش است که باعث تغییر در ظاهر چهره به شکل مطلوب می‌شود. در این روش، فیلر یا ژل هیالورونیک اسید به لب‌ها تزریق می‌شود که باعث افزایش حجم این بخش از صورت خواهد شد.

بدون شک فرایند تزریق فیلر در این زمینه، با توجه به خواست متقاضیان و سطح توقع آن‌ها انجام خواهد شد. در حقیقت تغییراتی که این روش می‌تواند روی صورت فرد متقاضی ایجاد کند، کاملا بستگی به درخواست خود او و البته مهارت فرد تزریق‌کننده خواهد داشت.

با این حال متخصصین زیبایی توصیه می‌کنند که تزریق فیلر در ناحیه‌ لب به اندازه‌ای انجام شود که نتیجه‌ حاصل شده از آن طبیعی باشد و با حالت کلی چهره مطابقت داشته باشد.  تزریق فیلر از سه جهت می‌تواند به فرمدهی لب کمک کند که شامل موارد زیر هستند:

  • شکل لب‌ها: توجه به ظاهر و شکل لب‌ بالا و پایین در زمان تزریق فیلر از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. برخی از افراد ممکن است از شکل لب‌های بالایی و پایینی خود ناراضی باشند و به همین دلیل نیز تمایل به فرمدهی لب‌های خود پیدا می‌کنند. اگر شکل خاصی از لب‌ها مدنظرتان است و تمایل دارید تا شکل کلی لب‌های خود را شبیه آن کنید، باید حتما این موضوع را در جلسه مشاوره با متخصصین مطرح کنید.
  • ساختار لب‌ها: ساختار لب‌ها، رنگ و میزان برآمدگی و خطوط آن نیز از جمله مهم‌ترین فاکتورهایی هستند که در زمان تزریق فیلر و ژل باید به آن‌ها اهمیت زیادی داده شود. با توجه به این موضوع، باید در زمان تزریق فیلر به ساختار لب دقت شود تا نتیجه حاصل شده، مطلوب فرد متقاضی باشد.
  • حجم لب‌ها: عدم تناسب میان لب بالایی و پایینی و همچنین عدم تناسب کلی هردوی آن‌ها با چهره، از دیگر مشخصه‌هایی است که باعث می‌شود افراد تمایل به تزریق فیلر و ژل برای اصلاح و فرمدهی لب‌های خود داشته باشند. باید توجه داشت که پس از تزریق فیلر و ژل، اگر حجم لب‌ها از حد مشخصی بزرگ‌تر شود یا کوچکتر باقی بمانند، ممکن است تناسب چهره به‌هم بریزد که این موضوع از لحاظ زیبایی‌شناسی به‌هیچ‌وجه مطلوب نیست.
پیشنهاد مطالعه:
آیا تنها راه "اصلاح فرم بینی" جراحی است؟ (معرفی جدیدترین شیوه‌ها)

چرا باید فرم دهی لب با فیلر و ژل طبیعی باشد؟

 

تزریق فیلر برای فرم دهی لب بالا

 

طبیعی بودن فرمدهی لب در زمان تزریق فیلر از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. در برخی از نتیجه‌های حاصل شده از تزریق فیلر و ژل، شاهد آن هستیم که لب‌ها حالت اردکی و خیلی برجسته پیدا می‌کنند. درحال حاضر بهترین برند فیلر موجود در ایران، فیلر آلیاکسین سوئیسی است که بهترین کیفیت را دارد و برای قست‌های مختلف صورت نیز، انواع مختلفی دارد. در حقیقت یکی از مواردی که مشخص می‌کند مرکز زیبایی و پزشک مربوطه تخصص دارد یا خیر این است که بداند برای تزریق فیلر گونه، فیلر زیر چشم و … از چه ژلی با چه غلظتی استفاده کند.

دلیل این موضوع ممکن است عدم تسلط کامل متخصص تزریق یا درخواست فرد متقاضی برای حصول چنین نتیجه‌ای باشد. در برخی اوقات، استفاده از فیلرهای نامرغوب یا تزریق بیش از حد آن‌ها در یک نقطه، تناسب میان سمت چپ و راست لب را به هم می‌ریزد. از طرف دیگر، عدم تسلط روی روند تزریق ممکن است باعث از بین رفتن خطوط طبیعی لب بشود و حالتی کاملا مصنوعی و غیرطبیعی را برای چهره ایجاد کند.

با وجود این مسئله، مطلوب‌ترین نتیجه ممکن از تزریق فیلر برای فرمدهی لب، مربوط به حالت طبیعی همراه با ایجاد تناسب میان لب‌ بالایی و لب پایینی است که از دیدگاه متخصصین، زیباترین شکل ممکن را به چهره می‌دهد. با وجود این تعاریف، اگر تصمیم به تزریق فیلر برای فرمدهی لب دارید، باید به اینکه چه‌کسی قرار است فرایند تزریق را برای شما انجام دهد، اهمیت بسیار ویژه‌ای بدهید. چرا که روش انجام کار توسط فرد تزریق‌کننده در حصول نتیجه‌ بهتر بسیار تاثیرگذار و مهم خواهد بود.

پیشنهاد مطالعه:
پروتز لب طبیعی یا مصنوعی؟ {بررسی و مقایسه 2 روش اصلاح فرم لب}

بهترین راهکار برای فرم دهی لب‌ با فیلر چیست؟

بهترین راهکار برای فرم دهی لب با فیلر این است که از کلینیک‌های معتبر در زمینه دریافت خدمات تزریق استفاده کنید. انتخاب کلینیک معتبر برای دریافت چنین خدماتی، از دو جهت اهمیتی بسیار ویژه و منحصر به فردی دارد.

در گام اول، کیفیت فیلر مورد استفاده و برند آن، علاوه بر اثربخشی بهتر روی نتیجه‌ ایجاد شده، سطح ماندگاری بیشتری را نیز به‌همراه خواهد داشت. به عنوان مثال، کلینیک مهزیار از فیلرهای باکیفیت نظیر محصولات برند آلیاکسین (Aliaxin) ساخت کشور سوئیس و ژل پروفایلو برای جوانسازی پوست استفاده می‌کند که جزو معروف‌ترین و معتبرترین برند‌های موجود در بازار به حساب می‌آیند.

ژل‌ها  و فیلرهای هیالورونیک اسیدی بسته به غلظت این ماده و کیفیت آن، نتایج مختلفی را ایجاد می‌کنند. بهتر است این محلول‌ها بهترین عملکرد را در زمینه‌ کنترل حجم لب، سرعت تدریجی درمان، کنترل برآمدگی‌های ناحیه‌ لب، دوره‌ نقاهت و کبودی کمتر و در نهایت ماندگاری بیشتر داشته باشند.

در گام بعدی، باید به میزان تسلط متخصص تزریق نیز توجه زیادی داشت. متخصص تزریق باید از لحاظ زیبایی‌شناسی چهره توانایی و مهارت‌های لازم را داشته باشد تا در زمان تزریق بتواند بهترین نتیجه‌ ممکن را ایجاد کند.

با توجه به توضیحات فوق، باید گفت که بهتر است حتما پیش از اقدام به تزریق فیلر و فرم دهی لب ابتدا اطلاعات کافی در این زمینه را کسب کنید و پس از مطالعه‌ کامل در مورد فرایند و چگونگی انجام آن، تصمیم به دریافت خدمات مربوط به آن کنید.

در نتیجه به شما پیشنهاد می‌کنیم تا با مراجعه به بلاگ مهزیار مطالب مربوط به این عمل زیبایی  را به طور کامل مطالعه کرده و با دقت بیشتری در این زمینه تصمیم‌گیری کنید. داشتن اطلاعات بیشتر در مورد انجام هر نوع عمل زیبایی می‌تواند تاثیر قابل توجهی در سطح انتظار شما از انجام عمل و حصول نتیجه بهتر داشته باشد و در نتیجه‌، زیبایی و البته اعتماد به نفس بیشتری به دست خواهید آورد.

ویدئو 3 – نتیجه فرم دهی لب با فیلر در کلینیک مهزیار

 

پیشنهاد مطالعه:
راهنمای کامل مراقبت بعد از تزریق ژل چانه + 4 نکته مهم

سوالات متداول

1. چگونه فیلرها برای فرم دهی لب استفاده می‌شوند؟
فیلرها برای فرم دهی لب به صورت تزریقی در لبهای بالا و پایین دهان استفاده می‌شوند. در فرم دهی لب با فیلر از موادی مانند هیالورونیک اسید ساخته شده‌اند که به طور طبیعی در بدن وجود دارند.

2. چگونه می‌توان از جلوگیری از بروز عوارض ناخواسته بعد از فرم دهی لب با فیلر جلوگیری کرد؟
برای جلوگیری از عوارض ناخواسته پس از تزریق فیلر لب، باید تنها از پزشکان و متخصصین مجرب و معتبر استفاده شود. همچنین، باید قبل از تزریق، به دقت تاریخچه سلامتی و آلرژی‌های فرد بررسی شود.

3. آیا فرم دهی لب با فیلر ممکن است باعث بروز التهاب و عفونت شود؟
بله، تزریق فیلر لب ممکن است باعث بروز التهاب و عفونت شود، اما با رعایت شرایط بهداشتی و استفاده از تجهیزات پزشکی مناسب، این خطر کاهش می‌یابد.

4. چگونه می‌توان به دوام فیلر لب پس از تزریق اطمینان حاصل کرد؟
دوام فیلر لب پس از تزریق بستگی به نوع فیلر و میزان تزریق دارد. برخی فیلرها تا ۶-۹ ماه ماندگاری دارند، در حالی که برخی دیگر تا ۱-۲ سال ماندگاری دارند. همچنین، رعایت شرایط بهداشتی و جلوگیری از ضربه و فشار زیاد به لبها می‌تواند به دوام فیلر کمک کند.

5. آیا تزریق فیلر لب ممکن است باعث تغییر شکل چهره شود؟
بله، تزریق فیلر لب ممکن است باعث تغییر شکل چهره شود، اما با استفاده از فیلرهای معتبر و توسط پزشکان مجرب، این خطر کاهش می‌یابد. همچنین، باید به دقت نوع فیلر و میزان تزریق را انتخاب کرد تا به دست طرحی طبیعی و هماهنگ با صورت فرد برسید.

0/5 (0 نظر)

نظرات ارزشمند شما

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط مجله مهزیار