Arabic | Persian | English

EN

AR

بررسی کامل “تزریق ژل گونه” | {مهمترین نکات تزریق+3نمونه کار}

امروزه یکی از دلایل اصلی تزریق ژل گونه به صورت، جوان‌سازی چهره و جلوگیری از پیری است. اکثر افرادی که این روش را انتخاب می‌کنند، به دنبال کاهش عوارض پیری و نمایان‌شدن علائم آن روی صورت خود هستند که معمولا از سنین چهل سالگی پیامدهای خود را نشان می‌دهد و غالبا صورت اولین قسمتی است که عوارض پیری بسیار سریع‌تر در آن مشخص می‌شود.

با افزایش سن بافت‌های مختلف بدن و به خصوص پوست قوام خود را از دست می‌دهد و کم کم چین و چروک‌ها روی آن ظاهر می‌شوند. این چروک‌ها در نواحی پیشانی، خط اخم و زیر چشم شکل می‌گیرند و کم‌کم به نواحی دیگری مثل گونه‌ها و چانه هم سرایت می‌کنند.

کلینیک تخصصی مهزیار ابتدا شما را به طور کامل با شیوه تزریق ژل گونه آشنا می‌کند، سپس اگر متقاضی انجام این تزریق زیبایی برای خودتان باشید، با نهایت دقت و هنر، فرمی را که به صورت و چهره شما بنشیند برایتان پیاده‌سازی خواهد کرد. در ادامه همراه باشید تا تمام نکاتی که درباره تزریق ژل گونه لازم است بدانید، در اختیارتان قرار دهیم.

“تزریق ژل گونه برای مراجعه‌کننده عزیز کلینیک مهزیار”

 

دلایل محبوبیت تزریق ژل گونه

علاوه بر از بین‌بردن اثرات پیری و پرکردن سطوح چربی از دست‌رفته، تزریق گونه تاثیر زیادی در زیبایی ظاهری هم دارد. این اقدام منجر به رفع افتادگی و تغییر فرم چهره خواهد شد و به همین دلیل افراد در تمامی رده‌های سنی، تزریق ژل گونه را برای تغییر فرم چهره انتخاب می‌کنند. با این کار حجم گونه‌ها افزایش پیدا کرده و جذابیت ظاهری فرد بیشتر خواهد شد.

تزریق ژل از جمله اقدامات زیبایی غیرتهاجمی است و به همین دلیل آسیب و عوارض چندانی به همراه نخواهد داشت. کم عارضه بودن، ماندگاری نسبتا طولانی و هزینه پایین در کنار نتیجه‌دهی بالا، از جمله دلایل محبوبیت این روش هستند. همچنین تزریق ژل گونه در کانتورینگ صورت نقش مهمی ایفا می‌کند.

فیلر گونه چیست؟

احتمالا شما هم تا به حال یا فیلر تزریق کرده‌اید و یا افرادی را در اطرافتان دیده‎اید که این کار را انجام داده‌اند. فیلر یا ماده پر کننده، به زیر پوست تزریق می‌شود و در منطقه مورد نظر، حجم کافی ایجاد خواهد کرد. فیلرها از مواد مختلفی ساخته می‌شوند که هم با ساختار بدن هماهنگ باشند و هم زود جذب نشده و ماندگاری کافی داشته باشند.

به طور مثال، فیلرهایی از جنس هیالورونیک اسید ، از جمله بهترین فیلرهای موجود در بازار هستند. علاوه بر مواد تشکیل دهنده و ساختار فیلرها، ماندگاری و غلظت آنها هم از ویژگی‌های بسیار مهم آنهاست. فیلرها به دو دسته کلی موقت و دائمی دسته بندی می‌شوند و بنا بر نیاز هر فرد، یکی از انواع فیلر برای او انتخاب می‌شود.

این ماندگاری هم به ساختار فیلر مربوط است و هم به غلظت آن. میزان غلظت فیلر هم به عوامل مختلفی بستگی دارد و تزریق فیلر با غلظت‌های گوناگون، نتایج متفاوتی در پی خواهد داشت. برای گرفتن بهترین نتیجه از تزریق فیلر گونه، باید برخی ازاقدامات را قبل و بعد از تزریق رعایت کنید که در ادامه به آنها پرداخته خواهد شد.

فیلر گونه چیست؟

روش تزریق ژل گونه چیست؟

تزریق ژل گونه، باید حتما توسط پزشک انجام شود تا نتیجه دلخواه را در پی داشته باشد. بعد از اینکه پزشک شما را کاملا معاینه و تایید کرد که می‌توانید از این روش استفاده کنید؛ باید تا روز تزریق برخی مراقبت‌ها مثل قطع مصرف برخی قرص‌ها و دخانیات را انجام دهید. برای تزریق ژل گونه، معمولا از بی‌حس کننده موضعی استفاده می‌شود و سپس مقدار مشخصی از ژل به وسیله سوزن‌های ظریفی داخل پوست تزریق می‌شود.

عوارض تزریق ژل به گونه به چه صورت است؟

هیالورونیک اسی، یکی از موادی است که به طور طبیعی در بدن انسان وجود دارد و به همین دلیل تزریق آن هیچ مشکلی برای سلامتی شما به وجود نخواهد آورد. فیلرهای ساخته شده از هیالورونیک اسید، از جمله بهترین و کم عارضه‌ترین ژل‌های موجود در بازار هستند که برای تزریق در نقاطی مثل گونه به کار می‌روند.

البته چنان چه به مراکز غیرمعتبر مراجعه کنید، این احتمال وجود دارد که از ژل‌های غیر استاندارد برای شما استفاده شود که عواقب جبران ناپذیری در پی دارد. اما اگر به یک مجموعه زیبایی معتبر مانند مهزیار مراجعه کرده‌اید؛ با عوارض چندانی روبرو نخواهید شد. عوارض تزریق فیلر گونه عبارتند از:

  • تورم در گونه‌ها و التهاب پوست
  • قرمزی پوست و احساس خارش
  • کبودی و خونمردگی در ناحیه تزریق
  • احساس درد و سوزش

البته این عوارض در مدت 72 ساعت بعد از تزریق ژل گونه از بین می‌روند. اما اگر این تزریق را فرد غیر متخصص انجام داده باشد؛ ممکن است با عوارض جدی‌تر و خطرناک‌تری ازجمله: عدم تقارن گونه‌ها، فلج موقتی عضله‌های صورت، افتادگی گونه‌ها و حتی تغییر فرم چهره مواجه شوید.

مزایا و عوارض تزریق فیلر گونه

به بیهوشی نیاز ندارد

دوره نقاهت خاصی ندارد

درصورت عدم رضایت برگشت‌پذیر است

روند بهبودی و نتیجه‌بخشی سریع است

مزایای فیلر گونه

کبودی و خونمردگی

قرمزشدن ناحیه تزریق

ایجاد عدم تقارن

خونریزی جزئی

عوارض فیلر گونه

 

ورم بعد از تزریق ژل گونه چند روز طول میکشد؟

یکی از عوارض کم خطر تزریق ژل به گونه، ایجاد ورم در محل تزریق است. البته در صورتی که این کار را نزد فرد متخصص انجام داده باشید؛ در مدت کوتاهی این ورم کاملا از بین می‌رود. برخی از پزشکان هم در همان ابتدا، کمی بیشتر از دوز مورد نظر ژل تزریق می‌کنند تا با گذشت زمان، میزان برجستگی گونه‌ها بیش از حد کم نشود. به همین دلیل ممکن است در روزهای اول احساس کنید که ورم دارید؛ اما بعد از چند روز گونه‌ها فرم طبیعی و زیبای خود را پیدا می‌کنند.

رفع ورم بعد از تزریق ژل گونه

خوشبختانه با رعایت چند نکته ساده، می‌توانید میزان ورم بعد از تزریق ژل گونه را کاهش دهید. با انجام این کارهای کوچک، می‌توانید به راحتی بعد از تزریق فیلر گونه، به محل کار خود برگردید و نگران ورم بیش از اندازه و خون مردگی در این نواحی نباشید:

  1. مصرف داروهای رقیق کننده خون، باعث ایجاد کبودی در محل تزریق خواهند شد. به همین دلیل پزشک به شما توصیه می‌کند که از یک هفته قبل، این داروها را کنار بگذارید.
  2. بهتر است چند روز قبل و بعد از تزریق ژل به گونه، دخانیات و الکل مصرف نکنید.
  3. استفاده از کمپرس یخ هم می‌تواند به کاهش ورم کمک ‌کند.
  4. برای کاهش ورم بعد از تزریق، بهتر است طبق نظر پزشک تا چند ساعت از مصرف مواد آرایشی، ضربه زدن و ایجاد کشش در ناحیه تزریق، خودداری کنید.
  5. از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم آفتاب خودداری کنید. اگر هم مجبور به بیرون رفتن شدید؛ از کرم ضدآفتاب و کلاه لبه دار برای ایجاد محافظت از پوست استفاده کنید.

“زاویه‌سازی (کانتورینگ صورت) با تزریق ژل گونه در کلینیک مهزیار”

 

تزریق ژل گونه برای صورت کشیده

همان طور که اشاره شد؛ یکی از مهم‌ترین مزایای تزریق ژل به گونه، اصلاح فرم صورت است. بسیاری از افرادی که صورت کشیده دارند؛ ترجیح می‌دهند که با کمک فیلر گونه چهره خود را به فرم بیضی و گرد نزدیک‌تر کنند و به زاویه سازی صورت خود کمک نمایند. پزشکان هم از تزریق چربی و هم تزریق ژل به گونه برای تغییر فرم صورت استفاده می‎کنند؛ اما تزریق ژل هم عوارض کمتری دارد و هم تاثیرگذارتر خواهد بود.

اگر مقدار تزریق ژل گونه متناسب با فرم چهره فرد انتخاب شود؛ منجر به پهن دیده شدن قسمت بالای صورت خواهد شد و به همین دلیل چهره فرم قلبی شکل پیدا خواهد کرد.

تزریق ژل گونه برای صورت کشیده

ایجاد خط گونه با ژل

یکی از عوامل تاثیرگذار بر زیبایی و جذابیت چهره، گونه‌های برجسته است. برای اینکه گونه‌های شما طبیعی به نظر برسند، بهتر است فیلر طوری تزریق شود که استخوان زیر گونه واضح‌تر به نظر برسد. برای تزریق ژل گونه طبیعی، پزشک باید مواردی از جمله کیفیت ژل، زاویه تزریق، جنس پوست  و بافت‌ها و سایر مسائل را در نظر بگیرد.

اگر دوست دارید چهره‌تان فرم طبیعی خود را حفظ کند؛ حتما قبل از انتخاب پزشک نمونه کارهای او را مشاهده کرده و با او در این مورد صحبت کنید. در تزریق ژل گونه طبیعی، به جای اینکه گونه‌ها بیش از حد برجسته به نظر برسند؛ فیلر طوری در صورت پخش می‌شود که خط گونه واضح‌تر به چشم بیاید. مخصوصا برای آقایان، ایجاد خط گونه با ژل بسیار بهتر و طبیعی‌تر از ایجاد برجستگی بیش از حد است.

ماندگاری تزریق ژل گونه

برخی از پروتز برای گونه‌گذاری دائمی استفاده می‌کنند. اما تزریق ژل به گونه، موقت است و بعد از مدتی تاثیر آن از بین خواهد رفت. معمولا فیلرهایی که از مواد طبیعی‌تری ساخته شده‌اند؛ سریع‌تر جذب بدن خواهند شد. به طور مثال ژل‌هایی که از جنس هیالورونیک اسید هستند؛ سریع‌تر از فیلرهای مصنوعی جذب می‌شوند. معمولا ژل گونه بین 6 ماه تا یک سال ماندگاری خواهد داشت و بعد از آن دوباره باید ژل را تمدید کنید.

علاوه بر نوع و ساختار ژل گونه؛ ساختار پوستی هر فرد و مهارت پزشک هم از دیگر مسائلی است که بر ماندگاری ژل گونه تاثیر می‌گذارد. برای اینکه ژل گونه شما ماندگاری بالاتری داشته باشد؛ توجه به چند نکته، ضروری به نظر می‌رسد.

معمولا در چند روز اول، مقداری از ژل تزریق شده جذب خواهد شد. به همین دلیل پزشک باتجربه و حرفه‌ای، باید کمی حجم ژل تزریق شده را افزایش دهد تا بعد از چند روز، گونه به فرم دلخواه دربیاید. افرادی که هنگام صحبت چهره خود را زیاد تغییر می‌دهند، ژل زودتر به بدنشان جذب می‌شود. همچنین مراقبت‌های بعد از تزریق فیلر هم نقش بسیار مهمی در میزان ماندگاری آن دارند.

مصرف داروهای تجویز شده از سوی پزشک و رعایت مراقبت‌های مخصوص باعث می‌شود مدت بیشتری تاثیر ژل روی چهره‌تان باقی بماند.

مراقبت‌های بعد از تزریق ژل گونه

اگر به یک مجموعه معتبر مراجعه کرده باشید؛ با یک یا دو روز رعایت مراقبت‌های مخصوص، تمام عوارض و ورم صورت از بین خواهد رفت. این مراقبت‌ها در موارد زیر خلاصه می‌شوند:

  • از هر گونه فشار آوردن به این نواحی خودداری کنید. همچنین بهتر است شب‌ها طاقباز بخوابید و سرتان را در ارتفاع بالاتری قرار دهید.
  • تا چند روز از رفتن به حمام با آب گرم، سونا و… خودداری کنید.
  • تا مدتی انجام فعالیت‌های سنگین را کنار بگذارید.
  • از مصرف برخی داروها (تحت نظر پزشک)، الکل و مواد دخانی تا مدتی خودداری کنید.

بهترین ژل برای تزریق گونه

ژل‌های مخصوص تزریق گونه، انواع مختلفی دارند. در حال حاضر بهترین ژل برای تزریق گونه را می‌توان فیلرهایی دانست که از هیالورونیک اسید تهیه شده‌اند. هیالورونیک اسید یکی از مواد طبیعی موجود در بدن انسان است که در بسیاری از مواد بهداشتی هم کاربرد دارد. یکی از خواص این ماده، قدرت جذب آب و آبرسانی بسیار بالای ان است و به همین دلیل هم باعث شادابی پوست صورت می‌شود.

استفاده از این ژل برای تزریق گونه هم باعث جوانسازی شده و هم ظاهری طبیعی به چهره می‌بخشد. درحال حاضر بهترین برند موجود برند آلیاکسین سوییسی است که مجموعه مهزیار، فقط و فقط از این برند (Aliaxin) برای تزریق فیلر استفاده می‌کند.

تخلیه ژل گونه

ممکن است بعد از تزریق ببینید که نتیجه با تصور اولیه شما کاملا متفاوت است یا حتی گونه‌هایتان با یکدیگر متقارن نیستند. در این صورت بهترین کار این است که هرچه سریع‌تر به سراغ تخلیه ژل گونه بروید. ژل‌های موقت راحت‌تر تخلیه می‌شوند و به همین دلیل بهتر است در دفعات اول، به جای روش‌های دائمی به سراغ تزریق ژل بروید.

ترجیحا در هچ شرایطی از بین بردن ژل گونه در خانه را امتحان نکنید و حتما به پزشک متخصص برای این کار مراجعه کنید.

برای تخلیه ژل گونه از جراحی، سوزن و حتی تزریق آنزیم استفاده می‌شود. از آنجا که ژل هیالورونیک اسید به راحتی جذب می‌شود و عوارضی هم ندارد، بهتر است از این فیلر برای گونه گذاری با ژل استفاده کنید. تخلیه ژل لب نیز با آنزیم صورت می‌گیرد. توجه داشته باشید که برای تخلیه ژل با آنزیم مدت‌زمان مورد نیاز آن توسط پزشک صورت می‌گیرد.

بهترین ژل برای تزریق گونه

تزریق ژل گونه بعد از عمل بینی

بافت گونه، بسیار نزدیک به بینی است و به همین دلیل هر تغییری در یکی از این اجزاء، می‌تواند بخش دیگر را هم تحت تاثیر قرار دهد. اگر به تازگی بینی خود را عمل کرده‌اید؛ بهتر است تا تمام شدن دوره نقاهت آن دست نگه دارید و بعد از این مدت تزریق ژل به گونه را انجام دهید. البته حتما برای تزریق ژل بعد از جراحی بینی باید با پزشک خود مشورت کنید؛ اما معمولا توصیه می‌شود که حدود دو ماه بین این دو اقدام فاصله وجود داشته باشد.

قیمت تزریق ژل گونه

میزان تجربه و تبحر پزشک و کادر درمانی، برند ژل مورد استفاده و دوز تزریق شده، ازعوامل مهم و موثر بر هزینه تزریق ژل گونه هستند. بنابراین نمی‌توان قیمت مشخصی را برای تزریق ژل گونه مشخص کرد. مجموعه مهزیار با بهره‌گرفتن از دانش و تجربه متخصصین و پزشکان، خدمات زیبایی خود را با بهترین قیمت و کیفیت به مراجعه کنندگان عرضه می‌کند.

سوالات متداول

  1. تزریق ژل گونه بهتر است یا جراحی گونه؟
    تصمیم‌گیری در این زمینه به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. مثلا این که شما تمایل دارید چه تغییری در صورت خود ایجاد کنید؟ آیا بافت صورت شما تحمل جراحی را دارد یا حتی گزینه مناسبی برای تزریق ژل است؟ آیا هزینه و عوارض جراحی قابل قبول‌تر از تزریق فیلر است؟ ماندگاری کدام یک بیشتر است و این ماندگاری چه عواقبی را ممکن است در پی داشته باشد؟ پاسخ به تمامی این سوال‌ها به اضافه معاینه پزشک متخصص و دلسوز، با شما کمک می‌کند که بعد از جلسه مشاوره متوجه شوید کدام روش برای شما مناسب‌تر است.
  2. تزریق ژل به گونه دقیقا چیست؟
    در تزریق ژل گونه، یک فیلر که بر پایه هیالورونیک اسید است (البته اگر برند با کیفیت و معتبری استفاده کرده باشید) در ناحیه مشخص‌شده توسط پزشک تزریق می‌شود. به این صورت زوایای صورت اصلاح شده و به برجسته سازی گونه و فرم دهی گونه کمک می‌شود. امروزه برای انواع مادلینگ چهره ، از تزریق فیلرهای پوستی که یکی از انواع روش‌ های گونه گذاری رایج محسوب می‌شود، استفاده می‌توان کرد.
  3. بهترین مارک فیلر برای تزریق ژل گونه چه برندی است؟
    در حال حاضر بهترین برند موجود در ایران برند آلیاکسین سوئیسی است که بسیاری از مراکز برای کاهش هزینه تزریق و جذب مشتری بیشتر، از فیلرهای با کیفیت پایین و ارزان‌قیمت استفاده می‌کنند. اما مشخصا بهترین برند ژل گونه ،آلیاکسین است که کلینیک مهزیار فقط و فقط از این برند برای خدمات تزریق فیلر خود استفاده می‌کند.
  4. مدت زمان تزریق ژل در گونه چقدر است؟
    تزریق فیلر ماکسیمم 1 ساعت زمان می‌برد اما با توجه به ناحیه و میزان فیلر تزریقی توسط پزشک، می‌تواند متفاوت باشد. پزشک شما قطعا این مورد را به شما خواهد گفت.
  5. تزریق فیلر در گونه خطر دارد؟
    تزریق فیلرهای پوستی برپایه هیالورونیک اسید مانند آلیاکسین خطری برای فرد ندارد و تنها شاید عوارض عمومی مانند قرمزی، تورم و درد در روزهای اول داشته باشد. اما به شرطی که در مرکز تخصصی معتبر و زیر نظر پزشک متخصص این کار را انجام دهید.

0/5 (0 نظر)

نظرات ارزشمند شما

6 پاسخ

    1. درود بر شما
      در حال حاضر بهترین برند ژل موجود در ایران که لاین‌های مختلفی برای لب، زیر چشم، بینی و… داره آلیاکسین سوئیسی هست.

    1. ماندگاری ژل آلیاکسین که بهترین برند فیلر موجود در ایران است، بین6-8 ماه است اما با توجه به ناحیه تزریق می‌تواند متفاوت باشد مثلا در ناحیه بینی با توجه به این که حرکتی در این ناحیه مانند لب انجام نمیشود ماندگی می‌تواند تا 1 سال هم باشد.

    1. با توجه به ناحیه مورد تزریق و میزانی که مورد نیاز است، می‌تواند متفاوت باشد. این موضوع در جلسه مشاوره و پس از معاینه شما مشخص می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط مجله مهزیار