Arabic | Persian | English

EN

AR

کانتورینگ صورت چیست؟ انواع روش‌ها، مزایا و قیمت

آیا تا به حال، حین تماشای فیلم‌ها یا مراسم اهدای جوایز هالیوود، تغییر زیبایی صورت سلبریتی‌ها به یکباره، هیجان‌زده‌تان کرده است؟ اجازه بدهید به شما بگوییم وقتی اسم کانتورینگ صورت به گوش‌تان می‌خورد، چه کسی را باید به خاطر بیاورید. شاید میکاپ آرتیست کیم کارداشیان یا جنیفر لوپز به ذهن‌تان بیایند؛ اما نه! 

در دنیای امروز، که همه به دنبال زیبایی و جوانسازی صورت هستیم، متد‌های زاویه‌سازی، که نیاز به جراحی ندارند، پرطرفدار شده‌اند. 

گرچه، گاهی لازم است نقص‌های چهره را با روش‌های جدید اصلاح کرد. یکی از این روش‌ها کانتورینگ گونه و چانه با فیلر است. تزریق ژل و فیلر، در کنار چند روش دیگر، اعتمادبه‌نفس و زیبایی را به افراد زیادی بازگردانده‌ است.

 در این مقاله بلاگ مهزیار ، به معرفی فرایند، روش‌های موجود، مزایا و قیمت آن می‌پردازیم. در ادامه نیز، از روشی که توسط کلینیک زیبایی مهزیار ارائه می‌شود، صحبت خواهیم کرد.

“نمونه‌های قبل و بعد از انجام کانتورینگ صورت در کلینیک مهزیار “

کانتورینگ صورت چیست؟

کانتورینگ، روشی جدید و غیرتهاجمی است که معمولا برای بهبود ظاهر گونه، چانه، فک و به طور کلی زاویه‌سازی صورت افراد استفاده می‌شود. این روش ظاهر چهره را چنان تغییر می‌دهد که به مجسمه‌سازی صورت نیز معروف شده است. چراکه نسبت‌ اجزای صورت و ویژگی‌های آن را بهبود می‌بخشد. این روش، چون نیازی به جراحی ندارد و معمولا با تزریق ژل و فیلر انجام می‌شود، مقرون به صرفه‌تر است و به علت کم‌ریسک‌بودن، در میان مردم به‌شدت پرطرفدار شده است.

قبل و بعد از انجام کانتورینگ صورت

انواع کانتورینگ صورت 

کانتورینگ گونه و چانه، یا به طور کلی صورت، به شیوه‌های گوناگونی انجام می‌گیرد. ایجاد زاویه و فرم‌دهی چهره با تزریق ژل و فیلر، تنها یک روش از چندین روش موجود است. سایر متدهای زاویه‌سازی را اینجا برای شما شرح خواهیم داد.

کانتورینگ صورت با چه روش‌هایی امکان‌پذیر است؟

انواع روش‌های موجود برای زاویه‌سازی عبارتند از:

  • تزریق فیلرها، بوتاکس و ژل 
  • تزریق چربی به نواحی لاغر صورت
  • لیفتینگ گونه با نخ
  • هایفوتراپی

از آنجا که چنین فرایندی، به قصد ایجاد زوایا انجام می‌شود، معمولا نقاط مشخصی از صورت را هدف قرار می‌دهد؛ نقاطی همچون گونه، چانه، گردن یا خط فک. 

به صورت کلی، کانتورینگ صورت کاربردهایی دارد که مبحث بعدی مقاله، به تشریح آن خواهد پرداخت.

کاربردهای اساسی کانتورینگ صورت

زاویه‌سازی صورت و اصلاح خط فک و کانتورینگ گونه و چانه، تمام کاربردهای کانتورینگ صورت نیستند. کاربردهای دیگر این متد زیبایی عبارتند از:

  • زاویه‌سازی برای صورت‌های گرد و رفع گردی صورت
  • اصلاح شکل فک‌ پهن
  • زاویه‌سازی چانه‌های عریض
  • تقارن خط فک
  • اصلاح صورت‌های لاغر و کشیده
  • اصلاح شکل لب
پیشنهاد مطالعه:
تفاوت جالپرو و پروفایلو؛ {مقایسه جالپرو و پروفایلو+2 ویدئو}

اگر با هر یک از این موارد دست و پنجه نرم می‌کنید و به دنبال راهی برای اصلاح دائمی آن هستید، توصیه ما این است که کانتورینگ صورت را امتحان کنید.

البته، از آنجا که تاثیر ژل و فیلر دائمی نیست و نهایتا تا 6 ماه ماندگاری دارد، پس از اتمام دوره مربوط، برای تمدید دوباره فیلرها اقدام کنید.

کانتورینگ صورت با فیلر چگونه به زاویه‌سازی کمک می‌کند؟

در کانتورینگ صورت با فیلر، نقاطی از صورت که احتیاج به روتوش دارند یا با سمت دیگر صورت تناسب ندارند، هدف تزریق فیلر قرار می‌گیرند. فیلر با خاصیت پرکنندگی و حجم‌دهندگی، این مسائل را حل می‌کند. این تکنیک به شما امکان می‌دهد تا ویژگی‌های مثبت صورت خود را برجسته کنید. پررنگ‌شدن اعضا شامل استخوان‌های گونه برجسته، بینی کوچک‌تر، چانه باریک و لب‌های قلوه‌ای است. همچنین، با استفاده از این تکنیک نوین دنیای زیبایی، می‌توانید نقاط ضعف صورت خود را پنهان کنید، مانند تیرگی زیر چشم یا بینی بزرگ.

“انجام زاویه‌سازی (کانتورینگ چهره) با تزریق فیلر چانه – کلینیک مهزیار “

پایه و اساس کانتورینگ صورت چیست؟

مفهوم کانتورینگ صورت، بر پایه تناسب میان اجزای چهره و زاویه‌سازی استوار است. با استفاده از این متد، می‌توانید ظاهری متناسب و متعادل برای چهره خود ایجاد کنید. با درک معماری صورت و به کمک یک متخصص کارکشته و آشنا به قوانین زیبایی‌شناسی، کانتورینگ، ابعاد مختلف صورت شما را تغییر می‌دهد و چهره‌ای زیبا و متناسب را به شما هدیه می‌دهد.

چه افرادی می‌توانند از زاویه‌سازی صورت استفاده کنند؟

تکنیک کانتورینگ، برای همه افراد قابل‌استفاده است و می‌تواند با هر شکلی از صورت تطبیق یابد. با استفاده از روش مناسب زاویه‌سازی، می‌توانید به‌تناسب، بخش‌هایی از صورت را برجسته کرده و میان اجزای مختلف توازن برقرار کنید. مقاله نکات مهم زاویه‌سازی صورت اطلاعات مفیدی در اختیارتان می‌گذارد.

تکنیک کانتورینگ، در صنعت زیبایی بسیار محبوب است و به عنوان یک روش قدرتمند تغییر شکل و ابعاد صورت مورداستفاده قرار می‌گیرد. 

البته، مهم است که به اعتبار مرکز خدمات زیبایی انتخابی خود و تجربه و مهارت متخصص زیبایی نیز توجه کنید. در نهایت، با مشورت پزشک و توضیح‌دادن انتظار خودتان از چهره‌ای که می‌خواهید، بهترین روش کانتورینگ صورت را برای خود پیدا کنید.

کانتورینگ صورت در کلینیک زیبایی مهزیار به چه روش انجام می‌گیرد؟

زاویه‎سازی صورت، به روش‌های گوناگون انجام می‌شود، که پیش‌تر آن‌ها را نام بردیم. 

گاهی اوقات نیز، کانتورینگ را با استفاده از فیلرها انجام می‌دهند، که باعث می‌شود برای شکل‌دادن به چهره‌تان با مواد آرایشی، ساعت‌ها جلوی آینه وقت نگذرانید. در کلینیک زیبایی مهزیار، تمام خدمات مربوط به تزریق ژل و فیلر انجام می‌شود.

بنابراین، برای دریافت برخی از خدمات مربوط به کانتورینگ، می‌توانید به تجربه و کیفیت کار مجموعه مهزیار اعتماد کنید. تزریق فیلر و ژل جهت حجم‌دهی به گونه‌ها و لب، زاویه‌سازی چانه، اصلاح خط فک و اصلاح مشکلات بینی،  توسط مجموعه مهزیار انجام می‌شود؛ آن‌هم با بهترین برندهای فیلر موجود که تقریبا هیچ عارضه‌ای را برای فرد به دنبال نخواهد داشت. به‌علاوه، متخصصان ماهر و مجرب این مجموعه، با بررسی دقیق اجزای صورت شما، سعی می‌کنند نتیجه دلخواه خودتان را به شما ارائه کنند.

پیشنهاد مطالعه:
6 مورد از مهمترین "عوارض تزریق ژل صورت" +{روش کنترل آن}

ژل و فیلر، شاهکاری نوین در زاویه‌سازی صورت

گاهی پوست و اجزای صورت، به هر دلیل، شکل عادی خود را از دست می‌دهد. دفورمه‌شدن شکل صورت می‌تواند به علت کهولت سن، کاهش وزن زیاد، بیماری پوستی یا حتی مادرزاد اتفاق افتاده باشد. این مشکل را، متخصصان زیبایی با ژل و فیلر حل کرده‌اند و با کمک‌گرفتن از آن‌ها، به چهره فرم نرمال و زیبایی می‌‌بخشند.

کانتورینگ صورت با فیلر چگونه انجام می‌شود؟

در زاویه‌سازی صورت با فیلر، مواد پرکننده به عنوان ابزاری برای تغییر شکل و برجسته‌سازی بخش‌های خاص صورت مورداستفاده قرار می‌گیرند. با تزریق فیلر به نقاط دارای افتادگی، فرورفتگی زیاد یا عدم تناسب صورت، مانند ساقه بینی، گونه‌ها، لب‌ها و چانه، می‌توان ابعاد و ساختار صورت را به دلخواه تغییر داد.

فیلرها، از موادی مانند هیالورونیک اسید تشکیل شده‌اند که خاصیت آبرسانی و حجم‌دهندگی دارد. با تزریق فیلر در مناطقی که می‌خواهید برجسته‌تر شوند، می‌توانید تعادل و تناسب صورت را بهبود ببخشید. با این روش، می‌توان مشکلاتی مانند خطوط ناشی از ریزش چربی، فرورفتگی‌ها و نقاط ضعف صورت را بهبود داده و جوان‌تر به نظر برسید.

جوانسازی با تزریق فیلر چانه و ژل گونه در کانتورینگ صورت

این نکته را به خاطر داشته باشید که کانتورینگ صورت با فیلر، نیازمند مهارت و تخصص پزشک است. هیچ‌وقت برای تزریق فیلر، به اپراتورهای سالن‌های زیبایی اعتماد نکنید و از خدمات حرفه‌ای برای اصلاح ضعف‌های چهره‌تان استفاده کنید.

مزایا و معایب کانتورینگ صورت

هر متد اصلاحی در جهان زیبایی، مزایا و معایبی دارد که در ادامه، بررسی‌شان می‌کنیم. البته، هیچ‌کدام از معایب متد کانتورینگ صورت، آسیب‌زننده و جبران‌ناپذیر نیستند و با گذشت زمان بهبود می‌یابند. این موارد عبارتند از:

کانتورینگ صورت با تزریق فیلر

مزایا
  • ایجاد تعادل در صورت
  • برجسته‌ و متعادل‌سازی ساختار چهره
  • ایجاد ظاهری زیبا و طبیعی
  • افزایش اعتمادبه‌نفس
  • نتیجه‌بخشی سریع
  • آسان‌بودن فرایند
  • غیرتهاجمی‌بودن
  • دوره نقاهت کوتاه
  • بدون نیاز به بیهوشی
  • ماندگاری بالا
  • بدون عوارض جانبی عمیق و آزاردهنده
معایب
  • عفونت
  • التهاب و تورم
  • حساسیت و راش
  • نتایج موقتی
  • هزینه بالا
  • نیاز به تکرار جلسات

 

با استفاده از کانتورینگ، می‌توانید ظاهری بهتر و زیباتر داشته باشید، اجزای صورتتان را برجسته و نقاط ضعف را پنهان کنید. همچنین، انجام این فرایند به شما امکان می‌دهد تا آرایش خود را با توجه به موقعیت‌ها و مناسبت‌های مختلف تغییر دهید. مثلا می‌توانید روزانه، آرایشی ساده و معمولی داشته و در مجالس و مهمانی‌ها، بولدتر و زیباتر از همیشه باشید.

مشخص‌کردن خطوط روی فک و چانه برای کانتورینگ

قیمت کانتورینگ صورت با فیلر

هزینه کانتورینگ صورت با فیلر، متناسب با وسعت ناحیه درمان و میزان استفاده از فیلرها تعیین می‌شود. قیمت‌ تعریفی برای هر متخصص و در هر مرکز زیبایی، متفاوت است و ممکن است در هر منطقه و کشوری متغیر باشد. به‌علاوه، عوامل دیگری مانند تجربه و شهرت پزشک، محل استقرار مطب/مرکز خدمات زیبایی و نوع فیلر مورداستفاده هم می‌توانند تاثیرگذار باشند. اما به صورت کلی، قیمت زاویه‌سازی صورت، در محدوده‌ای بین 500 تا 2000 دلار (در کشورهای خارجی) در نوسان است. 

پیشنهاد مطالعه:
0 تا 100 مراقبت های بعد از تزریق چربی در سینه+ {رژیم غذایی}

در عین حال، لازم به ذکر است که این مبلغ هم تقریبی است و ممکن است در موارد خاص تغییر کند. اما در مقابل سایر روش‌های جراحی و زیبایی صورت، هزینه کانتورینگ صورت با فیلر، به طور کلی، کمتر و بسیار مقرون به صرفه است.

کلینیک مهزیار، با توجه به مشخصات چهره شما و تشخیص دقیق و تخصصی ناهماهنگی‌های چهره، تلاش می‌کند بهترین خدمات را برای مادلینگ یا کانتورینگ صورت با تزریق ژل و فیلر ارائه کند. زیرا متخصصان باتجربه‌ای دارد که در کنار مراجعان رضایتمند این کلینیک، به مرکز خدمات زیبایی مهزیار اعتبار بخشیده‌اند.

کلام آخر

کانتورینگ، به شما امکان می‌دهد تا چهره‌ای جدید و بی‌نقص داشته باشید. با انتخاب مرکز زیبایی مناسب، استفاده از تخصص پزشک زیبایی و برندهای خوب فیلر، می‌توانید نتیجه‌ای طبیعی، بی‌نقص و زیبا به دست آورید.

بنابراین، با انتخاب روش درست کانتورینگ صورت و استفاده صحیح از آن، می‌توانید زوایای صورت خود را اصلاح کرده و از نگاه‌‌کردن در آینه، احساس بهتری پیدا کنید. همچنین، از لحاظ اقتصادی نیز، زاویه‌سازی گزینه‌ای مناسب و مقرون به صرفه برای بهبود ظاهر چهره محسوب می‌شود.

در نهایت، اگر برای انجام کانتورینگ صورت، گونه و چانه، اصلاح مشکلات بینی و لب یا زاویه‌سازی فک و صورت تصمیم به تزریق فیلر گرفتید، مجموعه مهزیار انتخاب مناسبی است؛ چراکه خیال‌تان را از بابت کیفیت کار و نتیجه نهایی راحت می‌کند. 

سوالات متداول

  1. کانتورینگ صورت برای چه افرادی مناسب است؟
    این تکنیک را می‌توان براساس شکل صورت و ناهناهنگی‌های موجود میان اجزا، برای هر فردی استفاده کرد. بنابراین، برای هر کسی که می‌خواهد اجزای صورت خود را برجسته کند و تعادلی به چهره خود بدهد، روشی مناسب است.
  1. آیا کانتورینگ شامل عوارض جانبی جدی است؟
    خیر، زاویه‌سازی با فیلرها تنها شامل قرمزی و التهاب بعد از اتمام جلسه است که با گذشت زمان و پیروی از توصیه‌های پزشک رفع خواهد شد. حتی اگر از نتیجه نهایی ناراضی باشید، به علت موقتی‌بودن ماندگاری فیلرها، پس از مدتی، به ظاهر پیشین خودتان باز خواهید گشت.
  1. هر فردی می‌تواند زاویه‌سازی صورت را انجام دهد؟
    بله، کانتورینگ برای تمام افراد قابل‌استفاده است. تنها کافی است برای انتخاب بهترین روش زاویه‌سازی و حصول به بهترین نتیجه، از مشاوره و دانش یک متخصص زیبایی نیز کمک بگیرید.
  1. کانتورینگ صورت با فیلر نیاز به مهارت و تجربه دارد؟
    اجرای کانتورینگ صورت با فیلر، به‌شدت حساس است و نیاز به ظریف‌کاری و دقت بالایی دارد. بنابراین، اگر شخصی که فرایند کانتورینگ را انجام می‌دهد، مهارت و تجربه کافی نداشته باشد، ممکن است چهره فرد را دچار مشکل مضاعف کند و کانتورینگ، نتایج اسف‌باری را برای شخص به همراه داشته باشد.
  1. آیا کانتورینگ با فیلر، روشی هزینه‌بر است؟
    هزینه کانتورینگ صورت ممکن است بسته به عوامل مختلفی مانند مواد مصرفی و محل انجام فرایند، متفاوت باشد. همچنین، اگر به یک متخصص حرفه‌ای مراجعه کنید تا کانتورینگ صورت را برایتان انجام دهد، هزینه بیشتری نسبت به مکان‌ها و پزشک‌های دیگر خواهد داشت.
0/5 (0 نظر)

نظرات ارزشمند شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط مجله مهزیار