Arabic | Persian | English

EN

AR

0 تا 100 زاویه سازی فک و صورت [بهترین روش+ عکس قبل و بعد]

زاویه‌سازی صورت و زاویه‌سازی فک از روش‌های زیبایی بسیار محبوبی هستند که می‌توانند به طور قابل توجهی ظاهر افراد را تغییر دهند. این روش با تزریق ژل یا فیلر به نواحی مختلف صورت مانند فک، گونه و چانه باعث ایجاد زاویه و حجم در این نواحی می‌شوند. زاویه‌سازی صورت می‌تواند روشی بدون ریسک جهت درمان صورت نامتقارن یا افرادی که می‌خواهند گونه‌های برجسته‌تری داشته باشند، مفید باشد. به طور کلی این روش می‌تواند تعادل و زیبایی صورت را افزایش دهد.

در این مقاله درباره تعریف زاویه‌ سازی صورت، مزایا و معایب زاویه‌سازی فک و هزینه‌های آن صحبت کرده‌ایم. همچنین در ادامه مطلب، به این موضوع اشاره می‌کنیم که این روش زیباسازی و اصلاح صورت، برای چه افرادی مناسب است و چه افرادی کاندید مناسبی برای زاویه‌ سازی صورت با تزریق فیلر نیستند. در این مقاله با کلینیک مهزیار همراه باشید تا به سوالات شما در این رابطه پاسخ داده شود. در انتها اگر مطلبی برایتان مبهم بود، در قسمت کامنت‌ها و چت وب سایت، می‌توانید از ما بپرسید.

در ویدیو زیر می‌توانید ویدیو تزریق زاویه سازی فک و صورت در کلینیک مهزیار را ببینید.

عکس قبل و بعد زاویه فک و صورت

زاویه فک چیست؟

زاویه فک در قسمت مابین استخوان فک پایین و بالا ایجاد می‌شود و زاویه آن با توجه به زوایایی که به خاطر عضلات صورت و ساختار استخوانی فک ایجاد می‌شود، تعیین می‌شود. این زاویه در حقیقت میزان برجستگی فک پایین را نسبت به بالا نشان می‌دهد. و با ایجاد یک پایه قوی برای عضلات درگیر، در عملکرد جویدن نقش دارد و شکل آن می‌تواند بر ظاهر صورت تأثیر بگذارد. لازم است بدانید که این زاویه در شاداب‌تر و جوان‌تر شدن چهره بسیار موثر است و تاثیر بسیاری در ظاهر فرد می‌تواند داشته باشد.

زاویه‌ سازی فک چیست؟

داشتن فکی با زوایای تیز و برجسته یکی از معیار‌های زیبایی است و افراد بسیاری به دنبال زاویه‌سازی فک خود هستند. داشتن فک باریک، صورت فرد را باریک‌تر و استخوانی‌تر نشان می‌دهد و اکثر خانم‌ها تمایل دارند به جای داشتن صورت گرد یا مربعی شکل، چهره‌ای ظریف‌تر داشته باشند. در این روش، خطوط فک به خوبی از هم جدا می‌شوند به طوری که گردن فرد با زاویه فک زیبایی از صورت متمایز می‌شود.

زاویه فک طبیعی شامل راهکار‌های گوناگون شامل گزینه‌های غیرجراحی و جراحی می‌شود. اگر به دنبال تغییرات ظریف و جزیی هستید، ژل و فیلر‌های تزریقی می‌توانند برای شما مناسب باشند. اما برای کسب نتایج چشمگیرتر و دائمی‌تر، روش‌های جراحی وارد عمل می‌شوند.

در ویدیو زیر می‌توانید ببینید که بدون نیاز به جراحی و با تزریق زاویه‌ای طبیعی برای فک و صورت مراجعه کننده عزیزمان ساخته‌ایم.

 

زاویه صورت چیست؟

در مباحث مربوط به زیبایی‌شناسی صورت، از مفهوم «زاویه صورت» برای توصیف شیب‌ها و زاویه‌ها در اجزای مختلف صورت مانند پیشانی، فک، گونه‌ها و چانه استفاده می‌شود. این زوایا تاثیر بسیار مهمی در زیبایی چهره دارند و توازن و تناسب این زوایا بر جذابیت کلی صورت تأثیر می‌گذارد. از نظر علم زیبایی‌شناسی هر صورت ایده‌آلی دارای برجستگی‌ها و فرورفتگی‌ها و زوایای متناسبی است که آن را خاص می‌کند.

اندازه خاصی برای این زاویه‌ها وجود ندارد و تنها معیار‌های کلی برای زیبایی هستند و نمی‌توان برای تمامی افراد آن‌ها را یکسان در نظر گرفت. درنتیجه، هر فرد متناسب با ساختار چهره و فرم صورتش زاویه صورت متناسبی می‌تواند داشته باشد و نسبت به اصلاح آن‌ها اقدام کند.

زاویه‌ سازی صورت چیست؟

گذشت زمان و افزایش سن، از مهم‌ترین عوامل تاثیر‌گذار بر تغییر شکل و افتادگی پوست صورت هستند، به همین منظور، زاویه‌سازی صورت یکی از بهترین راه‌های زیبا‌سازی صورت و رفع نواقص آن است. فرایند زاویه‌سازی صورت شامل اضافه کردن حجم یا رفع نواقص در صورت استفاده می‌شود، نه برای تغییر مستقیم ساختار استخوانی. این تغییرات شامل رفع چین و چروک، لاغر کردن صورت، حجم بخشیدن به صورت، فرم دهی به پیشانی و ابرو‌ها، برجسته‌سازی فک، فرم دهی به چانه، برجسته‌سازی چانه و … می‌شود.

درنتیجه با ایجاد زاویه‌های متناسب با چهره شما، شاداب‌تر و جوان‌تر به نظر خواهید رسید. مشورت با متخصصان کلینیک مهزیار می‌تواند به شما کمک کند تا درک کنید چه روش هایی اعم از جراحی و یا غیرجراحی برای دستیابی به چهره‌ای زیبا و دلخواه شما مناسب‌تر است.

در ویدیو زیر می‌توانید ببینید که چگونه با تشخیص نواقص صورت فرد توانسته‌ایم با تزریق ژل و زاویه سازی صورت، بدون نیاز به عمل جراحی، ظاهر زیباتری برای مراجعه کننده عزیزمان بسازیم.

روش‌های زاویه‌ سازی صورت

زاویه‌سازی صورت شامل طیف وسیعی از تکنیک‌ها است. این روش‌ها را می‌توان به طور کلی به دو دسته روش‌های جراحی و غیرجراحی تقسیم کرد که هر کدام مزایا و محدودیت‌های خاص خود را دارند. در ادامه تمام این روش‌ها را بررسی خواهیم کرد. پس، با ما همراه باشید.

روش‌های غیرجراحی زاویه‌ سازی صورت

زاویه‌سازی صورت به روش‌های متفاوتی انجام می‌شود که با توجه استخوان‌بندی و یا میزان چربی موجود در صورت افراد، دارای عملکرد‌ها و شیوه‌های متفاوتی است. همچنین توجه داشته باشید که زاویه‌ سازی صورت می‌تواند ضمن استفاده از روش‌های جراحی، از طریق شیوه‌های غیر‌جراحی و غیر تهاجمی نیز انجام شود. به همین علت با استفاده از روش‌های غیر تهاجمی می‌توانید بدون گذراندن دوره نقاهت طولانی و ریسک بالای جراحی، صورت خوش فرم بدون نقصی داشته باشید. این روش‌ها شامل موارد زیر می‌شوند:

  • زاویه‌سازی صورت با ژل

زاویه‌سازی صورت با ژل جزء روش‌های موقتی است که بلافاصله می‌توانید تاثیر آن را ببینید. در این روش ژل‌های تزریقی ساخته شده از اسید هیالورونیک یا سایر مواد به دقت در زیر پوست قرار می‌گیرند تا به مناطقی مانند گونه‌ها، چانه و لب‌ها حجم ببخشند. فیلر‌ها یک راه حل غیر دائمی با نتایج موقت ارائه می‌دهند که معمولاً از 6 ماه تا 2 سال ماندگارند و حتی می‌توانید در صورت عدم رضایت آن‌ها را به کمک آنزیم تخلیه کنید.

در ویدیو زیر می‌توانید نحوه زاویه سازی صورت با تزریق ژل را ببینید.

  • زاویه‌ سازی صورت با چربی

تزریق چربی یکی دیگر از روش‌های زاویه‌دار کردن صورت است که تاثیر بسیار زیادی بر چهره افراد دارد. در این روش چربی‌های اضافی دیگر نقاط بدن جمع‌آوری شده و پس از فرآوری و بی‌حسی موضعی صورت، با استفاده از سوزن‌هایی به نام کانولا به قسمت‌هایی مانند گونه که چربی خود را از دست داده‌اند، تزریق می‌شود. این عمل سبب ایجاد خط فک متناسب با دیگر اجزای صورت خواهد شد. در این روش به دلیل برداشتن چربی از بدن خود فرد هیچ گونه آلرژی و حساسیتی مشاهده نمی‌شود.

اگر بین دو روش بالا مانده‌اید می‌توانید مقاله مقایسه تزریق ژل و چربی را بخوانید تا بتوانید تصمیم بهتری بگیرید.

عکس قبل و بعد زاویه سازی صورت با تزریق ژل

  • زاویه‌ سازی صورت با هایفوتراپی

در این روش از انرژی اولتراسوند به منظور جوانسازی و زاویه‌ سازی صورت استفاده می‌شود. در طی این کار دستگاه روی صورت قرار گرفته و در نتیجه اشعه به لایه‌های عمیق پوست نفوذ خواهد کرد. همچنین فرکانس بالای این اشعه باعث می‌شود تا لایه‌های پوست تحریک شده و در نتیجه کلاژن و الاستین بیشتری تولید شود. در نهایت با افزایش کلاژن‌سازی در این روش علاوه بر سفت‌ترشدن پوست، باعث رفع افتادگی‌ها و چین و چروک‌های صورت و از بین رفتن غبغب می‌شود. توجه داشته باشید که این روش درمانی در یک جلسه اثر‌بخش نبوده و با توجه به نظر پزشک ممکن است تا چند جلسه انجام شود. (مقاله مرتبط: ژل پروفایلو بهتر است یا هایفو)

(توجه: در کلینیک مهزیار این روش برای زاویه‌ سازی فک استفاده نمی‌شود. )

  • بوتاکس کازمتیک

تزریق بوتاکس عضلات خاصی از صورت را شل می‌کند و در درجه اول برای صاف کردن چین و چروک‌ها و ایجاد پیشانی صاف‌تر یا زاویه فکی تراشیده‌تر با شل کردن عضله استفاده می‌شود. معمولا ماندگاری بوتاکس ۳ تا ۴ ماه است. البته توجه داشته باشید که تکنیک تزریق بوتاکس در ماندگاری ان موثر است.

روش‌های جراحی

روش‌های تهاجمی جراحی به دلیل تغییرات گسترده‌تر دوران نقاهت طولانی‌تری دارند و به تبع هزینه‌ بیشتری نیز باید بابت آن‌ها بپردازید. این روش‌ها از تأثیر‌گذار‌ترین راه‌های زاویه‌ سازی صورت کشیده و یا مربعی هستند که باعث تقارن صورت شده و کسب نتایج دائمی خواهند شد. در ادامه برخی از این روش‌ها را ذکر کرده‌ایم:

  • ایمپلنت‌های صورت: ایمپلنت‌ها، پروتز‌های مصنوعی هستند که در زیر پوست یا استخوان قرار می‌گیرند تا نواحی خاصی مانند چانه، گونه‌ها یا خط فک را بزرگ‌تر کنند. ایمپلنت‌ها در اشکال و اندازه‌های مختلف برای رسیدن به تغییر دلخواه شما ارائه می‌شوند. شما می‌توانید برای جلو آوردن چانه از این روش استفاده کنید.
  • لیپوساکشن صورت: این تکنیک از مکش برای از بین بردن چربی‌های ناخواسته از مناطقی مانند غبغب یا زیر چانه بهره می‌برد و خط فکی تیزتر و ظاهری تراشیده‌تر ایجاد می‌کند. این روش هم برای فرم دهی چانه موثر است.
  • جراحی‌های کاهش استخوان: در برخی موارد، جراحان ممکن است روش‌هایی مانند کاهش استخوان فک یا چانه را برای تغییر شکل ساختار استخوان و رسیدن به ظاهری ظریف‌تر و جذاب‌تر توصیه کنند.
  • لیفت صورت: در حالی که لیفت صورت به طور کامل بر روی کانتورینگ صورت تمرکز ندارد، اما می‌تواند پوست شل شده صورت را سفت کند و به عنوان یک رویکرد جوانسازی کلی به کار برود.

مقایسه زاویه سازی صورت به روش جراحی و تزریق فیلر

تزریق فیلر

نقاهت کوتاه‌تر

راحت‌تر انجام می‌شود

عوارض و آسیب کمتر

نتایج طبیعی‌تر

قابلیت برگشت‌پذیری در صورت عدم رضایت

روش جراحی

دوره نقاهت طولانی‌تر

یک جراحی کامل محسوب می‌شود

احتمال آسیب در صورت انجام توسط فرد غیر متخصص

احتمال بروز نتایج مصنوعی

محدودیت در مصرف انواع غذاها در دوره نقاهت

غیر قابل برگشت‌بودن نتیجه

مزایای زاویه‌ سازی فک و صورت

زاویه صورت با استفاده از تمامی روش‌های گفته شده در این مطلب، از مزایای بسیار زیادی برای اصلاح فرم کلی صورت و همچنین جوانسازی پوست برخوردار است. در ادامه به مهم‌ترین مزایای آن می‌پردازیم:

  • بهبود فرم صورت و ایجاد حالت V شکل در چانه
  • از بین رفتن افتادگی‌های پوستی و چین و چروک‌های صورت
  • محو شدن چروک‌های پیشانی
  • ایجاد فاصله و قرینه‌سازی بینی و گونه‌ها
  • افزایش فاصله لب و چانه
  • بلند شدن چانه در افرادی با صورت‌های گرد
  • حجیم‌سازی صورت‌های لاغر و کشیده
  • ایجاد چهره‌ای استخوانی و جوان‌تر
  • شاداب به نظر رسیدن چهره
  • تقارن ابرو‌ها و رفع افتادگی پلک

عوارض زاویه‌ سازی صورت

آگاهی به معایب زاویه‌ سازی صورت و عوارض احتمالی آن، کمک می‌کند که برای همه ابعاد آن و اتفاقاتی که ممکن است بعد از آن بیفتد آماده باشید و دچار استرس و اضطراب نشوید. همچنین بهتر است از معایب زاویه‌سازی صورت و عوارض آن اطلاع داشته باشید و هنگام مراجعه به پزشک در مورد آن‌ها صحبت کنید.

  • احتمال ماندگاری تورم ایجاد شده تا دو هفته و یا بیشتر در زاویه‌ سازی با چربی
  • احتمال جذبی چربی‌های تزریق شده در زاویه‌سازی صورت پس از ۶ ماه و نیاز به ترمیم مجدد
  • ایجاد قرمزی و یا کبودی بسیار کم در روش تزریق ژل و یا بوتاکس
  • احتمال ایجاد حساسیت‌های آلرژیک در زاویه‌سازی با فیلر
  • ماندگاری موقتی تزریق ژل و نیاز به ترمیم در دوره ۶ الی ۱۸ ماهه
  • بیشتر بودن هزینه عمل جراحیزاویه‌سازی صورت
  • دوره نقاهت طولانی‌تر در زاویه‌سازی صورت با استفاده از روش جراحی
  • پرهیز از خوردن غذا‌های سفت به مدت طولانی‌تر در عمل جراحی زاویه‌سازی صورت
  • احتمال بروز عفونت پس از جراحی همراه با علائمی مانند تب، قرمزی، تورم و یا چرک
  • خونریزی عارضه جانبی نادر دیگری است که می‌تواند حین یا بعد از عمل جراحی زاویه‌سازی صورت رخ دهد.
  • بی‌حسی دائمی ممکن است به دلیل آسیب به اعصاب رخ داده و باعث بی‌حسی، سوزن سوزن شدن یا ضعف دائمی صورت شود.
  • اسکار و جای زخم پس از جراحی
  • رفع عدم تقارن در دو طرف صورت پس از جراحی تهاجمی نیازمند جراحی ترمیمی خواهد بود.
  • واکنش آلرژیک ناشی از بی‌حسی یا دارو‌های به کار رفته در حین جراحی یا انواع ژل‌ها هنگام تزریق

اما بهترین روش زاویه‌ سازی صورت کدام است؟

انتخاب بهترین روش زاویه‌ سازی صورت، به مدل صورت، انتظارات شما از تغییرات و هزینه‌ای که می‌خواهید بکنید بستگی دارد. اما در بین روش‌هایی که در قسمت قبل به آن اشاره شد، تزریق ژل یا فیلر، از نظر هزینه سطحی منطقی و نسبتا قابل قبول دارد و مهم‌تر از آن، بدون ریسک‌ترین روش ممکن برای زاویه‌سازی صورت است. در این روش شما عوارض بیهوشی را تجربه نخواهید کرد و درصورت عدم رضایت، با تمدید نکردن تزریق، فیلر جذب خواهد شد و صورت شما به حالت قبل برمی‌گردد و یا می‌توانید با تزریق آنزیم، ژل را تخلیه کنید؛ مانند تخلیه ژل لب.

در ویدیو زیر می‌توانید نحوه زاویه سازی صورت را ببی

کاندید مناسب برای زاویه‌ سازی صورت

در حالت کلی زاویه‌ سازی صورت برای افرادی که دارای عدم تقارن در چهره خود هستند توصیه می‌شود. مثلا افراد دارای صورت کشیده، پهن و یا گرد و… همچنین افرادی که به دلیل افزایش سن و یا چربی اضافی خطوط بسیاری در چهره‌شان نمایان شده است. زاویه‌سازی صورت می‌تواند به عنوان بهترین روش برای جوان‌سازی و ایجاد تغییرات دلخواه به کار رود. در این بخش به طور ویژه زاویه‌سازی را برای انواع مدل صورت بررسی می‌کنیم:

زاویه‌ سازی صورت کشیده

عکس قبل و بعد زاویه‌ سازی صورت کشیده

در زاویه‌ سازی صورت کشیده برای کسانی که به دنبال دستیابی به ظاهری متعادل‌تر هستند، گزینه‌های مناسبی مانند تزریق بوتاکس یا ژل‌ها وجود دارند. بوتاکس می‌تواند برای شل کردن عضله‌ها به طور هدفمند استفاده شود و به تعادل و تناسب صورت کشیده کمک کند. فیلر‌های پوستی را می‌توان با استفاده در نواحی خاصی مانند چانه، گونه‌ها و شقیقه‌ها به کار برد و پهنای صورت را بیشتر کرد. همچنین با زاویه‌سازی صورت کشیده با ژل در ناحیه گوش و خط گونه، از بلندی بیش از حد چانه‌ها کاسته می‌شود. با این حال، محل قرارگیری فیلر باید با دقت انتخاب شود، بنابراین مشورت با یک متخصص پوست در مورد مناسب‌ترین روش برای رسیدن به نتیجه‌ی مدنظر شما ضروری است.

زاویه‌ سازی صورت‌های پهن

عکس قبل و بعد زاویه سازی صورت پهن

در افرادی با صورت‌های پهن، گونه‌ها افتاده‌تر از حالت عادی به نظر خواهند رسید، در نتیجه خطوط فک محو می‌شوند. به همین منظور برجسته کردن ناحیه چانه و زاویه‌سازی صورت با ژل، یکی از بهترین راه‌ها برای ایجاد کشیدگی بیشتر در صورت این افراد محسوب می‌شود.

زاویه‌ سازی صورت گرد

معمولا در افرادی با صورت‌های گرد، چانه‌ها کوچک‌تر از حالت عادی به نظر می‌رسند. در این راستا صورت از زاویه‌های بسیار کمتری برخوردار بوده و نبود خط فک و چانه در چهره افراد، باعث کودکانه شدن چهره آنان می‌شود. زاویه‌دار کردن صورت این افراد با استفاده از افزایش حجم چانه و یا تیز کردن آن، یکی از بهترین راه‌های تغییر شکل و اصلاح فرم صورت آن‌ها محسوب می‌شود.

 

زاویه‌ سازی صورت لاغر

عکس قبل و بعد زاویه سازی صورت لاغر

در حالی که برخی افراد صورت لاغر را از لحاظ زیبایی مطلوب می‌دانند، برخی دیگر ممکن است به دنبال حجم بخشیدن به چهره خود باشند. برخلاف صورت‌های کشیده، تزریق فیلر می‌تواند در این مورد بهتر عمل کند. تزریق ژل گونه، شقیقه‌ها و حتی چانه تزریق می‌شوند تا حجم ظریف و زیبایی به صورت ببخشند و ساختار صورت را زیبا و حجیم کنند.  اما از آنجا که فیلر‌ها راه حل‌های موقتی هستند برای یک روش دائمی‌تر، می‌توان به تزریق چربی اشاره کرد. تزریق چربی در مقایسه با فیلر‌ها نتایج ماندگارتری را ارائه می‌دهد، اما روشی تهاجمی‌تر نیازمند زمان نقاهت طولانی‌تر است.

زاویه‌سازی صورت آقایان

یکی از مهم‌ترین موارد تاثیر‌گذار در اصلاح چهره،  زاویه‌سازی صورت آقایان است. زاویه‌سازی صورت مردانه، به منظور ایجاد حالت و یا جذاب‌ترشدن چهره‌ی آقایان انجام می‌شود. تاثیرات زاویه‌سازی صورت مردانه شامل موارد زیر می‌شود:

  • جوانسازی صورت
  • ایجاد تقارن در چهره
  • فرم‌دهی و حالت دادن به خطوط فک، گونه و چانه
  • افزایش جذابیت مردانه در صورت آقایان و ایجاد چهره‌ای استخوانی
  • از بین بردن نواقص صورت و ایجادزاویه‌سازی فک طبیعی
  • از بین بردن چین و چروک و یا درمان افتادگی پوست صورت
  • رفع غبغب و گردی صورت در افراد با اضافه وزن

نمونه‌ای از زاویه‌ سازی صورت مردان و ساخت زاویه فک مردانه در کلینیک زیبایی مهزیار

مراقبت‌های قبل از تزریق زاویه‌ سازی صورت

انجام برخی اقدامات پیشگیرانه قبل از تزریق زاویه‌سازی صورت می‌تواند به شما در داشتن یک تجربه تزریق بدون مشکل و موفق کمک کند. در ادامه خلاصه‌ای از نکات کلیدی که باید نسبت به آن‌ها آگاهی داشته باشید را بیان کرده‌ایم:

  • با یک متخصص پوست یا جراح پلاستیک که در زیبایی‌شناسی صورت و درمان‌های تزریقی تخصص دارند، مشورت کنید.
  • اهداف و انتظارات خود را بیان کنید.
  • در مورد نوع خاص فیلر یا ژل مورد استفاده، تکنیک تزریق، عوارض جانبی احتمالی، زمان ریکاوری و نتایج مورد انتظار سوال کنید.
  • اگر هر گونه بیماری زمینه‌ای یا آلرژی دارید یا داروی خاصی مصرف می‌کنید، در مورد آن به پزشک اطلاع دهید.
  • از مصرف دارو‌های رقیق‌کننده خون مانند آسپرین، ایبوپروفن یا دارو‌های آرتروز خودداری کنید زیرا می‌توانند خطر خونریزی بعد از تزریق را افزایش دهند.
  • ۱۰ روز پیش از تزریق از مصرف مکمل‌ها، گیاهان دارویی و یا مولتی ویتامین‌ها نظیر ویتامین E، امگا 3،6 و 9 بپرهیزید.
  • مصرف الکل و سیگار را از دو هفته قبل از تزریق محدود کنید.

مراقبت‌های بعد از زاویه‌ سازی صورت

به طور کلی زاویه‌سازی فک و صورت (مادلینگ صورت) با استفاده از فیلر‌ها و یا ژل‌ها به زمان مراقبت کمتری نسبت به روش‌های جراحی نیاز دارد و درد و ناراحتی آن‌ها عموما پس از گذشت ۱ الی ۲ روز کاملا از بین خواهد رفت. مراقبت‌های بعد از زاویه سازی فک و صورت شامل موارد زیر است:

مواردی که باید بلافاصله بعد از تزریق انجام دهید:

  • برای کاهش تورم یک کمپرس سرد را در یک پارچه نازک بپیچید و به مدت 10 دقیقه آن را روی محل تزریق بگذارید و سپس 10 دقیقه آن را بردارید.
  • هنگام استراحت سر خود را بالا نگه دارید تا تورم به حداقل برسد.

مواردی که باید در مدت 24 تا 48 ساعت اول رعایت کنید:

  • از دست زدن یا ماساژ محل تزریق خودداری کنید، زیرا این کار می‌تواند ناحیه را تحریک کند و خطر عفونت را افزایش دهد.
  • از ورزش و یا انجام فعالیت‌های شدید خودداری کنید، زیرا باعث افزایش جریان خون و در نتیجه افزایش تورم یا کبودی می‌شوند.
  • از آرایش کردن بپرهیزید تا خطر عفونت به حداقل برسد.
  • می‌توانید برای کاهش درد از مسکن‌های بدون نسخه مانند استامینوفن استفاده کنید.

مواردی که باید در هفته اول رعایت کنید:

  • از قرار گرفتن در معرض گرمای شدید و سرمای شدید مانند رفتن به سونا، جکوزی و حمام بسیار گرم خودداری کنید.
  • از کرم ضد آفتاب با SPF 30 یا بالاتر به طور روزانه استفاده کنید.
  • از مصرف محصولات قوی مراقبت از پوست، لایه بردار‌ها یا رتینول‌ها در نواحی تحت درمان خودداری کنید.
  • به پشت بخوابید.
  • قبل از لمس صورت، به خصوص قبل از تمیز کردن محل تزریق، دست‌های خود را بشویید.
  • نوشیدن آب کافی به روند بهبودی کمک می‌کند. در طول روز به مقدار زیاد آب بنوشید.
  • اگر عوارض جانبی نگران‌کننده‌ای مانند درد شدید، قرمزی مداوم یا علائم عفونت (ترشح چرک، تب) را تجربه کردید، فوراً با پزشک خود تماس بگیرید.

هزینه زاویه‌ سازی صورت

زاویه‌ سازی صورت (face modeling) به عنوان یکی از بهترین روش‌ها برای افزایش زیبایی و جوانسازی شناخته می‌شود که بین بانوان و آقایان بسیار محبوب شده است. این اقدام زیبایی می‌تواند تحت روش‌های جراحی و یا غیر‌جراحی انجام شود که در این میان نتیجه­‌بخشی و یا هزینه‌های آن‌ها با یکدیگر متفاوت است. در این بخش به مقایسه هزینه‌های این دو روش می‌پردازیم:

هزینه جراحی دائمی زاویه‌ سازی صورت

همانطور که می‌دانید روش‌های جراحی زاویه‌سازی دائمی صورت معمولا از گزینه‌های غیرجراحی گران‌تر هستند. در اینجا عواملی را که بر هزینه کانتورینگ صورت به طور دائمی تأثیر می‌گذارند شرح می‌دهیم:

  • ایمپلنت‌ها و پروتز‌ها: هزینه‌ها می‌تواند بسته به نوع و تعداد ایمپلنت‌های استفاده شده متفاوت باشد.
  • جراحی‌های کاهش استخوان: این روش‌ها، مانند کاهش فک یا منتوپلاستی (تغییر شکل چانه)، می‌توانند بسته به پیچیدگی عمل متغیر باشند و هزینه بسیار بالایی داشته باشند.
  • هزینه‌های بی‌حسی و دارو‌ها: نوع بی‌حسی استفاده شده و دارو‌های تجویز شده حتما در هزینه کلی تاثیر می‌گذارند.
  • هزینه‌های مرکز: بیمارستان یا مرکز جراحی که عمل در آن انجام می‌شود، هزینه‌های مربوط به خود را خواهد داشت.

هزینه زاویه‌سازی صورت با ژل و فیلر

از آنجایی که هزینه زاویه‌سازی صورت برای همه افراد یکسان نیست و به عوامل گوناگونی بستگی دارد در این بخش به مواردی می‌پردازیم که بر قیمت زاویه‌سازی صورت تاثیر می‌گذارند:

  • نوع تزریق: به طور کلی هزینه این روش‌ها همانند تزریق فیلر یا بوتاکس نسبت به هزینه جراحی بسیار کمتر است.
  • نوع ژل یا فیلر: بسته به نوع ژل استفاده شده و کیفیت آن هزینه‌ها متفاوت خواهند بود. در کلینیک مهزیار از ژل آلیاکسین سوئیسی استفاده می‌شود.
  • تجربه و تخصص پزشک: جراحان بسیار واجد شرایط و با تجربه به دلیل تخصص و سابقه درخشان خود معمولاً هزینه بیشتری دریافت می‌کنند.
  • ناحیه تزریق: محدوده تزریق نیز بر هزینه تاثیر می‌گذارد. تزریق‌های گسترده‌تر که شامل چندین ناحیه یا اصلاحات بیشتر هستند هزینه بیشتری نیز در پی خواهند داشت. مثلا هزینه زاویه‌سازی فک مردانه به علت ناحیه محدود قیمت پایین‌تری خواهد داشت و یا بالعکس. هزینه زاویه‌سازی صورت کشیده و لاغر به دلیل فیلر تزریقی بیشتر باعث افزایش هزینه می‌شود.
  • هزینه‌های بی‌حسی: نوع بی‌حسی استفاده شده به صورت موضعی در هزینه کانتورینگ صورت کلی تاثیر می‌گذارد.

در ویدیو زیر می‌توانید از زوایای کامل تزریق صورت مراجعه کننده عزیزمان را مشاهده کنید.

کلام آخر

در پایان، انتخاب مناسب‌ترین پزشک با توجه به تبحر و دقت او در زاویه‌ سازی صورت، یکی از مهم‌ترین مواردی است که باید به آن توجه داشته باشید تا علاوه بر بهره بردن از مزایای این نوع عمل، از عوارض احتمالی آن‌ها نیز جلوگیری کنید. شما می‌توانید از بهترین نتایج و قیمت‌های زاویه‌سازی صورت زیر نظر مجرب‌ترین پزشکان متخصص زیبایی در کلینیک مهزیار برخوردار شوید.

سوالات متداول

  1.  آیا زاویه سازی صورت با تزریق فیلر برای همه مناسب است؟
    خیر، زاویه سازی صورت با تزریق فیلر برای همه مناسب نیست و بهتر است قبل از تصمیم‌گیری مشورت با پزشک داشته باشید.
  2.  آیا تزریق فیلر برای زاویه سازی صورت درد دارد؟
    بله، تزریق فیلر برای زاویه سازی صورت ممکن است باعث درد و ناراحتی شود، اما این درد معمولاً کم و گذرا است.
  3.  چه موادی برای زاویه سازی صورت با تزریق فیلر استفاده می شود؟
    مواد مختلفی برای زاویه سازی صورت با تزریق فیلر استفاده می شود، از جمله هیدروکسی آپاتیت کلسیم، پلی ل لاکتیک اسید و هیالورونیک اسید. هیالورونیک اسید ماده اصلی فیلری است که در کلینیک مهزیار استفاده می‌شود، آلیاکسین سوئیسی (بهترین برند فیلر موجود).
  4.  چقدر زمان لازم است تا نتایج زاویه سازی صورت با تزریق فیلر قابل مشاهده باشد؟
    نتایج زاویه سازی صورت با تزریق فیلر بستگی به نوع فیلر و محل تزریق دارد، اما معمولاً نتایج در عرض چند روز تا چند هفته قابل مشاهده هستند.
  5. آیا نتایج زاویه سازی صورت با تزریق فیلر دائمی هستند؟
    نتایج زاویه سازی صورت با تزریق فیلر دائمی نیستند و بستگی به نوع فیلر و محل تزریق دارد. بعضی از فیلرها به مدت 6 ماه تا 1 سال کاربرد دارند و باید دوره‌های تزریق مجدد را رعایت کرد.
  6. هزینه زاویه سازی صورت دائمی چقدر است؟
    زاویه سازی دائمی صورت تنها با جراحی فک قابل انجام است. برای آگاهی از هزینه آن بهتر است یک پزشک متخصص در این زمینه پیدا کنید و در طی جلسه مشاوره با پزشک، بعد از بررسی شرایط شما، هزینه تخمین زده می‌شود و به شما گفته خواهد شد. (کلینیک مهزیار جراحی زیبایی فک انجام نمی‌دهد.)
  7. ماندگاری زاویه سازی فک با فیلر چقدر است؟
    بستگی به نوع فیلر، نوع پوست و ویژگی‌های بافت پوستی شما دارد. همچنین تکنیک تزریق و مراقبت‌های بعد از تزریق فیلر نیز در ماندگاری بیشتر موثر است. به طور میانگین بین 6 تا 1 سال می‌تواند ماندگاری داشته باشد.
  8. سن مناسب زاویه سازی صورت با فیلر چقدر است؟
    از 20 سالگی تا 70 سالگی درصورتی شرایط تزریق فیلر را داشته باشید، مانعی وجود ندارد.
  9. چه افرادی کاندید مناسبی برای زاویه سازی صورت با تزریق فیلر نیستند؟
    افراد مبتلا به بیماری‌‌های نقص سیستم ایمنی، زنان باردار یا شیرده، افرادی که صورت خیلی لاغر یا خیلی چاق دارند و افرادی که گردن چاقی دارند.
0/5 (0 نظر)

نظرات ارزشمند شما

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط مجله مهزیار