Arabic | Persian | English

EN

AR

کامل‌ترین مقایسه تزریق ژل و چربی + پاسخ به 3 سوال پرتکرار

در حوزه زیبایی و جوانسازی پوست، تزریق چربی یا ژل از جمله روش‌های محبوب و متداول برای افزایش حجم و جوانسازی صورت محسوب می‌شوند. این روش‌ها می‌توانند در ایجاد تغییرات ظاهری صورت و بدن موثر باشند و نتایج طبیعی و جذابی را به ارمغان بیاورند. اما به واسطه تفاوت‌های بین این دو متد، بسیاری از افراد، در تصمصیم‌گیری نهایی‌شان با چالش مواجه هستند و نمی‌دانند کدام روش، بیشتر به دردشان می‌خورد.

در این مقاله از مجله زیبایی مهزیار ، به توضیح مزایا، معایب و مقایسه تزریق ژل و چربی می‌پردازیم. به 3 سوال پرتکرار درباره تفاوت تزریق ژل و تزریق چربی پاسخ می‌دهیم و از خدمات کلینیک زیبایی مهزیار نیز برای شما خواهیم گفت.

نمونه‌ای از تزریق ژل به چانه در مقاله مقایسه تزریق ژل و چربی

مقایسه تزریق ژل و چربی چه فایده‌ای دارد؟

وقتی تصمیم می‌گیرید برای اصلاح خطوط صورت یا بهبود شکل بدن خود، از روش‌های زیبایی استفاده کنید، مقایسه تزریق ژل و چربی، به شما کمک می‌کند تا مناسب‌ترین روش را برگزینید. حالا بیایید این دو متد زیبایی را باهم مقایسه کنیم. در ادامه، هر روش را با مزایا و معایب آن توضیح خواهیم داد.

تزریق ژل چگونه انجام می‌شود؟

برای این که بتوانیم به درستی مقایسه تزریق ژل و چربی را انجام دهیم، لازم است ابتدا درمورد چگونگی تزریق ژل توضیح مختصری بدهیم؛ تزریق ژل، یک روش غیرتهاجمی و شناخته‌شده در حوزه زیبایی است که به منظور پرکردن چین‌ و چروک‌ها یا افزایش حجم لب‌ها و گونه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این روش، از موادی مثل اسید هیالورونیک برای صاف‌کردن خطوط صورت استفاده می‌شود. 

اسید هیالورونیک ، ترکیبی است که به صورت طبیعی در بدن انسان وجود دارد. وظیفه این ماده در بدن، حفظ حجم، رطوبت و انعطاف پوست است. زمانی که این ماده مثل قبل کار خود را در بدن انجام ندهد، به صورت تزریقی، به طور دقیق در نقاط موردنیاز صورت تزریق می‌شود.

نقش هیالورونیک اسید در مقایسه تزریق ژل و چربی

کاربردهای تزریق ژل

موارد کاربرد تزریق ژل عبارتند از:

  1. 1. پرکردن خطوط و چین‌ها: تزریق ژل می‌تواند برای پرکردن خطوط و چین‌های ظاهرشده در صورت مانند خطوط خنده، چین و چروک دهان، خطوط پیشانی و خطوط گوش کاربرد داشته باشد. 
  2. 2. افزایش حجم لب‌ها: برای کسانی که لب‌های نازکی دارند و می‌خواهند حجم لب‌های خود را بیشتر کنند، تزریق ژل می‌تواند گزینه مناسبی باشد. 
  3. کانتورینگ صورت: با استفاده از تزریق ژل، می‌توان به زاویه‌سازی صورت کمک کرده و اجزای چهره را متناسب و متعادل کرد. با تزریق ژل در مناطق مشخصی از صورت مانند زوایای گونه، چانه و خط فک، می‌توان ظاهر بهتری به صورت بخشید. درباره کانتورینگ صورت، در مقاله کانتورینگ صورت چیست ، مفصل توضیح داده‌ایم.
  4. جوانسازی و لیفتینگ صورت: تزریق ژل می‌تواند برای لیفتینگ صورت نیز استفاده شود. با تزریق ژل در مناطقی مانند گونه‌ها، فک و بخش‌های دیگر صورت، می‌توان بخشی از اثرات پیری را تا حدودی کاهش داد و از افتادگی و شل‌شدن پوست صورت جلوگیری کرد.
پیشنهاد مطالعه:
0 تا 100 مراقبت های بعد از فیلر بینی (بررسی سوالات رایج)

فرایند تزریق ژل، زمان زیادی نیاز نداشته و دوره نقاهت کوتاهی دارد. در نتیجه، فرد می‌تواند خیلی زود، فعالیت‌های روزمره خود را آغاز کند. با انتخاب یک پزشک مجرب و مشورت با او، می‌توانید از این روش برای بهبود ظاهر خود استفاده کنید. در ادامه مقاله، درباره تفاوت تزریق ژل و تزریق چربی اطلاعات بیشتری در اختیارتان قرار می‌دهیم.

“نمونه کار کلینیک تخصصی مهزیار در تزریق ژل (فیلر) بینی”

“نمونه تزریق فیلر چانه برای کانتورینگ صورت در مرکز زیبایی مهزیار”

 

درباره تزریق چربی چه چیزهایی باید بدانیم؟

تزریق چربی برعکس تزریق ژل، یک روش جراحی زیبایی است که در آن چربی از مناطق دیگر بدن، نظیر ران و شکم، جمع‌آوری شده و سپس در نقاط موردنیاز صورت تزریق می‌شود. در این روش، از چربی بدن برای افزایش حجم و پرکردن مناطق مختلف صورت استفاده می‌کنند. یکی از تفاوت‌های مهم در مقایسه تزریق ژل و چربی، همین نکته است که تزریق چربی، به هیچ ماده خارجی‌ای نیاز ندارد.

کاربردهای تزریق چربی

تزریق چربی در کنار کاربردهای مشابهی که با تزریق ژل دارد، در موارد دیگری نیز به کار می‌رود؛ مثلا در اصلاح نقاط ضعف در صورت. 

اگر زیر چشم‌هایتان همیشه گود و تیره است، به هیچ طریقی نمی‌توانید از شر غبغب‌تان خلاص شوید یا صورت‌‌تان برجستگی‌های لازم را ندارد و صاف به نظر می‌رسد، تزریق چربی در این نواحی، ظاهری جذاب و طبیعی به شما خواهد داد و این موارد را اصلاح خواهد کرد.

این نکته را اما باید در نظر گرفت!

یکی از معایب مهم تزریق چربی در صورت، جذب‌نشدن کامل چربی تزریق‌شده است. در صورت وقوع چنین رخدادی، شکل نهایی صورت با آنچه انتظار داشته‌اید مغایر خواهد بود و به علت دائمی‌بودن اثر چربی، اصلاح آن به‌شدت دشوار است. تزریق ژل در مقایسه با روش بالا، این ریسک را برای شما به همراه ندارد. 

این نکته را همیشه به خاطر داشته باشید!

“مشاوره و مشورت با یک پزشک مجرب و متخصص در زمینه تزریق چربی بسیار مهم است. او می‌تواند شما را در انتخاب مناطق صحیح برای جمع‌آوری چربی، تعیین حجم و شکل‌دهی مناسب اعضا راهنمایی کند تا تصویر روشن‌تری از فرایندی که قصد انجامش را دارید، به دست آورید.”

حالا بیایید به طور مشخص، مقایسه تزریق ژل و چربی را انجام دهیم و ببینیم کدام روش‌ بهتر و به‌صرفه‌تر است.

ابعاد قابل بررسی در مقایسه تزریق ژل و چربی

تزریق چربی یا ژل، هر کدام روشی هستند که برای بهبود ظاهر صورت یا بدن استفاده می‌شوند. اما در این میان، تفاوت‌های تزریق چربی و تزریق ژل را نمی‌توان نادیده گرفت. هر روش، به نوبه خود، دارای تفاوت‌هایی در مواد مصرفی و نتایج نهایی هستند. در این بخش، تفاوت‌های اصلی میان این دو روش را بررسی می‌کنیم.

مقایسه تزریق ژل و چربی از جهت ماده مورد استفاده

تزریق ژل

تزریق چربی

از ژل‌های تزریقی نظیر اسید هیالورونیک استفاده می‌شود.

از چربی مناطقی مانند ران، شکم و کمر، برای تزریق در مناطق موردنیاز صورت و بدن استفاده می‌شود.

مقایسه تزریق ژل و چربی از جهت نتیجه نهایی

تزریق ژل

تزریق چربی

بلافاصله قابل مشاهده هستند و معمولا به مدت 6 تا 12 ماه دوام می‌آورند. پس از آن لازم است تمدید شوند.

ممکن است در ابتدا به دلیل تورم و ترشح مایعات، غیرقابل پیش‌بینی باشند. با این حال، طی چند هفته یا ماه‌های بعد، چربی تزریق‌شده شکلی طبیعی می‌گیرد. نتیجه تا سال‌ها حفظ می‌شود و تزریق مجدد نیاز نیست.

پیشنهاد مطالعه:
بهترین روش اصلاح فرم لب؛ فرم دهی لب با فیلر {3 نمونه‌کار}

مقایسه تزریق ژل و چربی از جهت ماندگاری

تزریق ژل

تزریق چربی

ماندگاری، بسته به برند و نوع ژل مورداستفاده، می‌تواند بین 6 تا 18 ماه متغیر باشد.

چربی تزریق‌شده به طور طبیعی در صورت/بدن حفظ می‌شود و تزریق مجدد، در بازه زمانی کوتاه، نیاز نیست. ماندگاری تزریق چربی تا سال‌ها ادامه دارد.

در کلینیک مهزیار، از برند ژل آلیاکسین استفاده می‌شود. طبق گزارش‌های موجود، برندهای ژل و فیلر چینی و کره‌ای، که ارزان‌قیمت‌تر هم هستند، افراد را درگیر عوارض پس از تزریق می‌کنند. برند سوئیسی آلیاکسین، در حال حاضر، بهترین برند موجود است و منجر به عوارض جانبی جدی و شدید نمی‌شود.

مقایسه تزریق ژل و چربی از جهت ریسک و عوارض احتمالی

تزریق ژل

تزریق چربی

فرایند، غیرتهاجمی و ایمن است و خطر عوارض جانبی جدی ندارد. تنها احتمال بروز مواردی مانند التهاب، قرمزی، خارش و کبودی در منطقه تزریق وجود دارد.

فرایند، نیازمند یک روند جراحی برای برداشتن چربی از سایر نقاط بدن است. بنابراین، احتمال بروز عوارض جانبی بعد از جراحی نظیر عفونت، خونریزی یا عوارض پسابیهوشی وجود دارد.

در چهار جدولی که مشاهده می‌کنید، تفاوت تزریق ژل و تزریق چربی، تقریبا کامل بیان شده‌اند. انتخاب بین این دو روش بستگی به نیازها و ترجیحات شما، همچنین مشاوره پزشک معالج دارد. در صورتی که به دنبال روشی با نتایج فوری و ماندگاری کوتاه‌مدت هستید، تزریق ژل می‌تواند گزینه مناسبی باشد. اما اگر به دنبال ماندگاری طولانی‌تر هستید و ترجیح می‌دهید از بافت بدن چربی خود‌تان برای تزریق استفاده کنید، تزریق چربی می‌تواند انتخاب بهتری باشد.

3 سوال پرتکرار در زمینه مقایسه تزریق ژل و چربی

طبیعی است که هنگام تصمیم‌گیری برای انجام فرایندهای زیبایی، چه جراحی و چه روش‌های غیرتهاجمی، ذهن‌تان پر از سوال‌ بی‌پاسخ باشد. ما در این قسمت، 3 مورد از سوالات پرتکراری را که مردم درباره مقایسه تزریق چربی یا تزریق ژل دارند، پاسخ خواهیم داد.

البته، کلینیکی که برای انجام این فرایندها انتخاب می‌کنید، وظیفه دارد به تمام سوالات شما پاسخ دهد. مثلا در کلینیک خدمات زیبایی مهزیار، هرکدام از روش‌های مربوط به تزریق ژل یا چربی را که بخواهید انجام دهید (تزریق ژل به گونه ، چانه، فیلر بینی ، لب یا تزریق چربی)، مشاوران و متخصصان مربوطه، شما را تا جای ممکن راهنمایی می‌کنند. وقتی سوالی برایتان باقی نمانده باشد، به‌طبع، با خیال آسوده سراغ روش انتخابی‌تان خواهید رفت.

سوال‌ها را باهم مرور می‌کنیم:

۱. کدام روش برای من مناسب‌تر است؛ تزریق ژل یا تزریق چربی؟

انتخاب بین تزریق ژل و تزریق چربی بستگی به نیاز‌ها و خواست  شما دارد. اگر به دنبال نتیجه سریع، زاویه‌سازی و فرم‌دهی به اجزای خاصی از صورت هستید، تزریق ژل ممکن است برای شما مناسب باشد. اما اگر به دنبال دوام بیشتری هستید، تزریق چربی گزینه بهتری است.

۲. آیا نتایج تزریق چربی قابل تغییر هستند؟

بله، یکی از مزایای تزریق چربی این است که نتایج آن قابل تغییر است. در صورت نیاز، پزشک می‌تواند چربی را دوباره تزریق کرده و شکل اندام را تغییر دهد تا به نتیجه مطلوب برسد.

۳. آیا تزریق ژل و چربی عوارض جدی دارد؟

عموما، تزریق ژل و چربی، با دقت و توجه به شرایط بهداشتی و توسط پزشک مجرب انجام می‌شود. اما همان‌طور که در هر روش پزشکی دیگری نیز، احتمال بروز عوارض جدی ممکن است وجود داشته باشد، در این دو روش نیز چنین احتمالی می‌رود. در صورت تزریق نادرست یا رعایت‌نکردن شرایط بهداشتی، ممکن است عوارضی مانند عفونت، التهاب، تورم شدید، کبودی و ناراحتی در محل تزریق رخ دهد. بنابراین، با انتخاب پزشک متخصص و مجرب، رعایت‌کردن شرایط بهداشتی و پیروی از توصیه‌های بعد از عمل، ریسک عوارض جدی را به حداقل می‌رسانید.

پیشنهاد مطالعه:
تزریق فیلر شقیقه چیست؟[6 نکته مراقبتی مهم]

کلام آخر

مقایسه تزریق ژل و چربی به ما می‌ید که هر دو، مزایا و معایبی دارند و انتخاب بین آن‌ها بسته به نیاز‌ و ترجیح فرد متفاوت است. در این مقاله، سعی کردیم به کامل‌ترین شکل ممکن این دو موضوع را با هم مقایسه کنیم تا در انتخاب تزریق چربی یا ژل، با دانش کافی اقدام کنید. اما در هر صورت، فراموش نکنید که انتخاب پزشک متخصص، در کنار رعایت نکات بهداشتی قبل و بعد از انجام فرایند بسیار مهم است. 

در مجموعه مهزیار، برخی از خدمات مربوط به تزریق ژل و چربی، با بهترین متخصصان ارائه می‌شود. مثلا، در کلینیک مهزیار، هیچ یک از برندهای ژل و فیلر چینی و کره‌ای استفاده نمی‌شود. مجموعه مهزیار، از برند آلیاکسین که برندی سوئیسی، و بهترین برند موجود ژل است، استفاده می‌کند. زیرا برای سلامت و رضایت مراجعان خود اهمیت ویژه‌ای قائل است. پیش‌تر درباره این خدمات توضیح مختصری داده‌ایم، اما در صورتی که به اطلاعات بیشتری نیاز دارید، وبسایت مهزیار می‌تواند کمک‌کننده باشد.

سوالات متداول

  1. آیا تزریق ژل یا تزریق چربی دردناک است؟
    تزریق ژل و چربی معمولا، با استفاده از ابزاری مانند کانوله و سوزن انجام می‌شود. هر دو روش می‌توانند با کمی درد و ناراحتی همراه باشند. با این حال، بسیاری از پزشکان معالج، از روش‌هایی تزریق موضعی مخدر یا استفاده از یخ، قبل از تزریق، برای کاهش درد شخص استفاده می‌کنند.
  2. آیا تزریق ژل و چربی می‌تواند به ایجاد تورم و التهاب در محل تزریق منجر شود؟
    بله، پس از تزریق ژل یا چربی، ممکن است در محل تزریق تورم یا التهاب کوچکی رخ دهد. این واکنش طبیعی است و معمولا طی چند روز بهبود می‌یابد. در صورتی که علائم تورم بسیار شدید باشد یا با گذشت زمان افزایش یابد، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.
  3. آیا نیاز به تزریق مجدد در آینده وجود دارد؟
    در مورد تزریق ژل، نتایج معمولا برای مدت‌زمان محدودی استوار است (6 تا 18 ماه) و در نهایت، تزریق مجدد ژل، برای حفظ نتیجه لازم خواهد بود. هرچند، در مورد تزریق چربی، چربی تزریق‌شده، به طور طبیعی، جای خود را در بدن پیدا می‌کند و تا سال‌ها احتیاجی به تزریق مجدد چربی نیست.
  4. آیا تزریق ژل یا چربی منجر به تغییر شکل دائمی صورت می‌شود؟
    در مقاله مقایسه تزریق ژل و چربیاشاره کردیم که این دو اقدام، هر دو می‌تواند شکل و ظاهر صورت را به طور موقت تغییر دهد. با استفاده از ژل، می‌توان لب‌ها و مناطق دیگر صورت را به شکل دقیق‌تری شکل داد. اما این نتایج موقت‌اند و پس از گذشت مدت‌زمانی مشخص، نیاز به تزریق مجدد دارند. تزریق چربی اما، می‌تواند شکل و حجم صورت را به طور دائم تغییر دهد. این را هم باید در نظر داشت که بخشی از چربی تزریق‌شده ممکن است جذب نشود و از بین برود. این اتفاق حتی ممکن است باعث نارضایتی فرد از انجام فرایند شود، اما واکنش‌ها در هر بدن و هر فرد متفاوت است.
0/5 (0 نظر)

نظرات ارزشمند شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط مجله مهزیار