Arabic | Persian | English

EN

AR

0 تا 100 مراقبت های بعد از فیلر بینی (بررسی سوالات رایج)

فیلر بینی، یکی از انواع روش‌های بی‌خطر زیبایی بینی است که کمک می‌کند تا یک بینی خوش‌فرم و بدون نقص داشته‌باشید. اما بعد از تزریق فیلر، نیاز به یک سری مراقبت‌های ویژه است که توجه به آن‌ها باعث نتیجه‌بخشی بهتر می‌شود. مراقبت های بعد از فیلر بینی در کمپرس سرد یا گرم خلاصه نمی‌شود؛ برای مثال لازم است که بدانید اگر عینکی هستید و در عین حال قصد تزریق فیلر بینی دارید، این کار برای شما ضرری دارد یا نه؟ محدودیتی ایجاد می‌کند یا نمی‌کند؟
در این مقاله از مجله مهزیار، به سوالات مهم و ظریفی که ممکن است درباره اقدامات بعد از تزریق فیلر بینی در ذهن شما ایجاد شود، پاسخ داده شده است. پس برای آشنایی بیشتر با مراقبت های بعد از فیلر بینی، با ما در همراه باشید. درصورتی که چالش و یا نگرانیی در زمینه تزریق فیلر بینی داشتید نیز، در قسمت کامنت‌ها با ما درمیان بگذارید.

نمونه کار تزریق فیلر بینی مهزیار

اهمیت مراقبت های بعد از فیلر بینی

تزریق فیلر بینی، یک عمل زیبایی برای فرم‌دهی و زیبایی بینی یا سایر اجزای صورت است. هر عمل زیبایی نیز مراقبت‌هایی دارد که رعایت آن‌ها بسیار مهم است؛ چرا که در صورت عدم رعایت این توصیه‌ها، ممکن است دچار عوارض احتمالی شوید که بعد از تزریق فیلر، رخ می‌دهد. بخشی از مهمترین عوارض فیلر بینی شامل “کاهش ماندگاری” فیلر و “عدم دستیابی به نتیجه دلخواه” است. بنابراین مهم است که با این توصیه‌ها و نکات، آشنایی کافی داشته‌ باشید و آن‌ها را جدی بگیرید.
لازم به ذکر است که در صورت عدم رعایت مراقبت های بعد از فیلر بینی، مشکلات دیگری مانند موارد زیر نیز می‌تواند به وجود بیاید:

  • احساس قرمزی و ورم
  • احساس درد خفیف
  • کبودی بینی
  • ایجاد عفونت در ناحیه تزریق شده
  • بروز حساسیت

در جدول زیر به صورت خلاصه می‌توانید با مزایا و معایب تزریق فیلر بینی آشنا شوید:

مزایا و معایب تزریق فیلر بینی

به بیهوشی نیاز ندارد

دوره نقاهت خاصی ندارد

درصورت عدم رضایت برگشت‌پذیر است

روند بهبودی و نتیجه‌بخشی سریع است

مزایای فیلر

کبودی و خونمردگی

قرمزشدن ناحیه تزریق

ایجاد عدم تقارن

خونریزی جزئی

معایب فیلر
پیشنهاد مطالعه:
فرق جالپرو کلاسیک و سوپرهیدرو (بررسی 3 تفاوت مهم)

مهم‌ترین مراقبت های بعد از فیلر بینی

فیلر بینی یک ماده پرکننده بر پایه هیالورونیک اسید (Hyaluronic Acid) است و از آن جایی که این ماده به صورت طبیعی در بدن وجود دارد، ریسک زیادی برای افراد نخواهد داشت. اما بهر جهت مهم است که بعد از تزریق، اموری که به بهبود سریع‌تر شما کمک می‌کند را در نظر بگیرید. مراقبت های بعد از فیلر بینی انواع مختلفی دارند که به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

  • استفاده از کمپرس سرد
  • عدم ماساژ بینی
  • بالانگه‌داشتن سر
  • عدم شستن صورت
  • عدم استحمام تا ۲۴ ساعت
  • خودداری از آرایش‌کردن تا ۲۴ ساعت
  • تا 1 الی 2 هفته از دخانیات و مشروبات الکلی استفاده نکنید
  • خوابیدن روی دو بالش
  • پرهیز از فعالیت‌های سنگین
  • داشتن تغذیه‌ مناسب

کمپرس سرد روی بینی بگذارید

بعد از تزریق فیلر بینی، استفاده از کمپرس سرد، یکی از راه‌‌های کمک‌کننده به پیشگیری از خونریزی، تورم و جابه‌جایی فیلر است، بنابراین، بهتر است پس از تزریق فیلر، برای کنترل این عوارض، تا ۳ روز روی بینی کمپرس سرد قرار دهید.

بینی را ماساژ ندهید

شاید این تصور را داشته‌ باشید که اگر پس از تزریق فیلر، بینی خود را ماساژ دهید، این کار به‌ جا‌افتادن بیشتر فیلر کمک می‌کند. باید گفت این موضوع یک تصور اشتباه است که حتی می‌تواند نتیجه‌ی منفی و برعکس داشته ‌باشد؛ چرا که این کار باعث جابه‌جاشدن ژل و در نتیجه به هم‌خوردن فرم بینی می‌شود.

“به نقل از مقاله وب سایت National Library Of Medicine آمریکا، بعد از تزریق فیلر بینی دقت کنید که تا 3-4 روز نباید بینی را ماساژ دهید.”

سر خود را بالا نگه دارید

پس از اینکه تزریق فیلر را انجام دادید، بهتر است در طول روز، سر خود را بالا بگیرید تا اثر بخشی بهتری داشته ‌باشد.

صورت خود را نشویید

یکی از نکاتی که بهتر است بدانید این است که تا ۲۴ ساعت از شستن صورت‌تان خودداری کنید؛ به این دلیل که جای سوزن هنوز بر روی سطح پوست بینی شما باز است و ممکن است گرمی یا سردی آب به داخل پوست نفوذ کند.

تا ۲۴ ساعت حمام نکنید

همان‌طور که اشاره شد، جای سوزن تا ۲۴ ساعت اول، روی سطح پوست باز است؛ بنابراین بهتر است از حمام‌کردن نیز خودداری کنید. پس از مدت‌زمان گفته شده نیز تا 72 ساعت اول، تنها می‌توانید دوش آب سرد یا ولرم داشته باشید.

پیشنهاد مطالعه:
رفع خط لبخند با تزریق فیلر خط خنده + {2 ویدئو تزریق}

آرایش نکنید

بعد از تزریق فیلر بینی، تا ۲۴ ساعت سطوح مربوط به این نواحی را آرایش نکنید. چرا که جای سوزن بر روی صورت باز است و امکان ورود آلودگی به زیر پوست این ناحیه وجود دارد.

دخانیات و مشروبات الکلی مصرف نکنید

از دیگر نکاتی که باید آن را جدی بگیرید این است که بعد از اینکه تزریق فیلر بینی را انجام دادید، حداقل تا یک هفته  دخانیات و مشروبات الکلی مصرف نکنید.

با دو بالش بخوابید

یکی از نگرانی‌های افرادی که تزریق فیلر داشته‌اند این است که چطور بخوابند تا کمترین آسیب و فشار به بینی وارد شود؟
باید بدانید که بعد از تزریق فیلر بهتر است به صورت طاق باز بخوابید. همچنین برای اینکه ژل بینی جابه جا نشود از دو بالش استفاده کنید. استفاده از دو بالش کمک می‌کند هنگام خوابیدن، سر شما بالاتر از حد معمول قرار بگیرد.

پرهیز از فعالیت‌های سنگین

برای اینکه بهترین نتیجه از تزریق فیلر را داشته باشید، تا ۲۴ ساعت از انجام فعالیت‌های سنگین مانند ورزش‌کردن خودداری کنید.

تغذیه‌ مناسب

تغذیه از دیگر مواردی است که پس از تزریق فیلر بینی باید به آن توجه داشته ‌باشید. زمانی که فیلر تزریق می‌کنید باید تا چند روز به رژیم غذایی خود توجه کنید و از مصرف نوشیدنی‌ها و خوراکی‌هایی که کافئین دارند، پرهیز کنید؛ چرا که کافئین باعث کاهش تاثیرگذاری فیلر می‌شود.

مراقبت های بعد از فیلر بینی

رایج‌ترین سوالات بعد از فیلر بینی

در بالا با مهم‌ترین نکات مربوط به مراقبت های بعد از فیلر بینی آشنا شدیم که رعایت آن‌ها می‌تواند نتیجه‌ این عمل زیبایی را بهتر کند. با این حال برای کسانی که اقدام به تزریق فیلر بینی می‌کنند، سوالاتی مطرح می‌شود که آن‌ها را نیز بررسی کرده‌ایم.

  • زمان مناسب استفاده از عینک، بعد از فیلر بینی چه وقت است؟
    بینی، از قسمت‌هایی است که در زمان عینک‌زدن، روی آن فشار وارد می‌شود. افرادی که عینکی هستند و قصد تزریق فیلر دارند این سوال برایشان مطرح است که آیا با وجود عینکی‌بودن، می‌توانند فیلر تزریق کنند یا خیر؟
    باید گفت پس از تزریق فیلر، تا چندین روز باید از فشار به بینی جلوگیری شود. از آن جایی که استفاده از عینک نیز می‌تواند منجر به فشار و فرورفتگی در بینی در نقطه تماس عینک شود، بهتر است پیش از تزریق فیلر این موضوع را با پزشک مطرح کنید تا بهترین اقدام صورت بگیرد.
  • زمان مناسب گرفتن حمام آفتاب چه موقع است؟
    اگر از دسته‌ افرادی هستید که به گرفتن حمام آفتاب علاقه دارید، باید بدانید که بعد از تزریق فیلر بینی، تا باید جای ممکن از حمام آفتاب و سولار خودداری کنید؛ چرا که همانطور که در بالاتر نیز به آن اشاره شده ‌است، بعد از تزریق فیلر بینی، تا چندین روز نباید در معرض گرما یا سرمای شدید باشید.
  • می‌توانیم از داروهای مسکن استفاده کنیم؟
    بهتر است تا چند روز بعد از انجام تزریق فیلر بینی، داروهای مسکن مصرف نکنید؛ چرا که این داروها می‌توانند باعث رقیق‌شدن خون و همچنین ایجاد مشکل خونریزی از تزریق شوند.
  • بعد از فیلر باید روی بینی را چسب زد؟
    در برخی موارد به تشخیص و توصیه‌ پزشک لازم است که پس از تزریق فیلر، روی بینی چسب زده شود. پس از گذشت ۳ روز پس از تزریق، می‌توانید چسب را به آرامی برداشته، سپس بعد از گذشت سه ساعت مجددا بینی را چسب بزنید. این کار باید به مدت دو تا سه هفته ادامه داشته‌باشد.
    چسب زدن بینی بعد از فیلر، در برخی مراکز صورت می‌گیرد اما در کلینیک مهزیار نیازی به چسب‌زدن بعد از تزریق فیلر نیست.
  • فیلر برای همه مجاز است یا خیر؟
    فیلر بینی یک روش زیبایی رایج است که بسیاری از افراد از آن استفاده می‌کنند اما باید بدانید که افرادی با شرایط زیر گزینه‌های مناسبی برای تزریق فیلر بینی نیستند.
    افرادی با افتادگی شدید بینی
    افرادی با بینی بسیار بزرگ و گوشتی
    افرادی با  قوز بینی خیلی برجسته
    افرادی با بینی دارای انحراف تیغه بینیم
  • در چه مواردی باید با پزشک تماس بگیریم؟
    تزریق فیلر بینی یکی از خدمات زیبایی با عوارض کم و نادر است که در صورت رعایت تمامی مراقبت های بعد از فیلر بینی نیز به سرعت بهبودی پس از تزریق و نتیجه‌بخشی اتفاق می‌افتد اما اگر عوارض جدی برایتان به وجود بیاید، باید حتما با پزشک تماس بگیرید.
پیشنهاد مطالعه:
لیفت صورت با تزریق ژل گونه [6 نکته مهم و کاربردی]

کلام آخر

تزریق فیلر بینی، یکی از روش‌های معمول برای زیباترکردن ظاهر بینی است که با آن می‌توانید بدون نیاز به جراحی‌‌های سنگین و بیهوشی، با هزینه‌ی بسیار مقرون به صرفه‌، یک بینی خوش‌فرم و زیبا داشته‌ باشید. برای اینکه نتیجه تزریق فیلر خوب و موفقیت آمیز باشد، بهتر است نکات گفته شده‌ در مورد مراقبت های بعد از فیلر بینی را جدی بگیرید تا افزایش ماندگاری فیلر بینی و نتیجه رضایت‌بخش آن را بهتر احساس کنید.

برای مشاوره بیشتر در این مورد نیز می‌توانید با مشاورین ما در کلینیک زیبایی مهزیار تماس بگیرید. همچنین می‌توانید سوالات خود را در قسمت کامنت‌ها مطرح کنید تا توسط همکاران ما به آن‌ها پاسخ مناسب داده شود.

1/5 (1 نظر)

نظرات ارزشمند شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط مجله مهزیار