Arabic | Persian | English

EN

AR

فیلر چیست ؟ [8کاربرد فیلر + بررسی عوارض آن]

میل به زیبایی و جوانی موضوع جدیدی نیست. سالیان سال است که انسان‌ها به زیبایی واکنش مثبت نشان می‌دهند و این امر، کاملا غریزی است. اگر در صورت خود، دارای چین وچروک هستید اولین قدم در راستای زیبایی و جوانسازی، کاهش و از بین بردن چین و چروک‌ها است. خوشبختانه امروزه راه بسیار ساده و رایجی برای کاهش و از بین بردن چین وچروک وجود دارد، این روش معجزه آسا، تزریق فیلر است. فیلر در نواحی مختلف صورت مانند چشم، بینی، لب، اطراف لب و… قابل تزریق است، که از آن‌ها با عنوان‌های فیلر زیرچشم، فیلر بینی، فیلر صورت، فیلر لب و… یاد می‌شود.

انواع کاربردهای تزریق فیلر چیست؟

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با فیلر و کاربردهای آن، با ما و مجله مهزیار همراه باشید.

نمونه‌ای از زاویه‌سازی صورت در کلینیک مهزیار (با استفاده از تزریق فیلر )

 

فیلر چیست؟

اگر روش‌های جوانسازی  پوست را دنبال می‌کنید، حتما نام فیلر صورت را بارها شنیده‌اید. فیلر در واقع نوعی کلاژن است که در آزمایشگاه ساخته می‌شود و تزریق آن، باعث حجم‌دهی و جوانسازی پوست می‌شود. با افزایش سن، میزان کلاژن در بدن انسان کاهش می‌یابد و پوست نازک‌تر و دارای چین و چروک می‌شود. فیلر با خاصیت حجم‌دهی خود، چین و چروک را از بین برده و ظاهری زیبا، جوان و طبیعی را به شما هدیه می‌دهد. فیلر در بین مردم به “ژل” نیز معروف شده است و برخی افراد به جای عبارت تزریق فیلر صورت، اصطلاح ژل صورت را به کار می‌برند.

فیلر صورت چیست

انواع فیلر

فیلرها از نظر عملکرد، به دو نوع محرک و حجم‌دهنده، و براساس نوع ماده تشکیل‌دهنده آن‌ها، به دسته‌های زیر تقسیم می‌شوند.

  • اسید هیالورونیک
  • کلسیم هیدروکسید
  • اسید پلی لاکتیک
  • چربی
  • پلی‌متیل متاکریلات

فیلر اسید هیالورونیک

اسید هیالورونیک در دسته فیلرهای حجم دهنده قرار می‌گیرد. این نوع، ایمن‌ترین نوع فیلر است، زیرا هیالورونیک اسید، به طور طبیعی در بافت بدن انسان وجود دارد؛ همین علت باعث شده است که استفاده از آن، برای همه افراد امکان پذیر باشد. اگر به کلاژن گاوی حساسیت دارید، پیشنهاد می‌کنیم این نوع از فیلر را بدون هیچ نگرانی تزریق کنید. به طور کلی، افراد بسیار کمی وجود دارند که نسبت به اسید هیالورونیک حساسیت نشان دهند. مدت زمان ماندگاری این فیلرها بین 6 تا 9 ماه است و به مرور، توسط بدن جذب می‌شود.

ممکن است پس از تزریق این نوع فیلر کمی قرمزی در ناحیه تزریق شده مشاهده شود اما طبیعی و موقتی است.

فیلر اسید هیالورونیک

کاربردهای فیلر اسید هیالورونیک

  • فیلر صورت برای رفع خطوط پیشانی
  • فیلر خط لبخند برای رفع خطوط گوشه و اطراف دهان
  • درمان زخم‌هاى اسکار و پوستى مانند آکنه
  • تزریق فیلر دور چشم برای رفع چین و چروک دور چشم
  • تزریق فیلر زیر چشم برای رفع گودی و تیرگی دور چشم
  • زاویه سازی فک و صورت برای رفع ناهماهنگی‌ها و عدم تقارن
  • تزریق ژل لب برای افزایش حجم لب‌ها و فرم‌دهی به آنها
  • تزریق فیلر بینی برای رفع عیوب بینی
پیشنهاد مطالعه:
0 تا 100 تخلیه ژل با آنزیم (شرح مراحل فرآیند)

فیلر کلسیم هیدروکسید

این نوع از فیلر نیز خاصیت حجم دهندگی دارد و بیشتر برای زاویه سازی فک وصورت ( مادلینگ صورت ) ، افزایش حجم گونه‌ها و از بینبردن چین و چروک‌های عمقی پوست استفاده می‌شود. کلسیم هیدروکسید به طور طبیعی در استخوان‌ها وجود دارد و در بین فیلرها به عنوان سنگین ‌ترین فیلر شناخته شده است. نتایج استفاده از این نوع فیلر، بسیار طبیعی است و عوارض خاصی از آن مشاهده نشده است. ممکن است پس از تزریق، در محل ورود سوزن، کمی قرمزی رخ دهد که طبیعی و گذرا است. مدت زمان ماندگاری این نوع فیلر برای زاویه سازی فک وصورت، حداکثر یک سال و برای رفع چین وچروک، سه سال است.

فیلر اسید پلی لاکتیک

این نوع از فیلر در دسته فیلرهای محرک قرار می‌گیرد و تزریق آن، کلاژن‌سازی را در بدن فعال می‌کند. به طور کلی، نتیجه تزریق فیلرهای محرک، در همان لحظه تزریق مشخص نمی‌شود، اما پس از دو هفته، نتایج به وضوح قابل مشاهده خواهند بود. تزریق این نوع فیلر باید در 3 جلسه و طی مدت زمان یک ماه انجام شود. نتایج کلاژن‌سازی در اثر تزریق این نوع فیلر، به طور حدودی 5 سال ماندگاری دارد.

فیلر چربی

در این روش، چربی مورد نیاز، از بدن فرد متقاضی تامین می‌شود. این چربی از ناحیه زیرشکم یا دیگر قسمت‌ها خارج شده و پس از آماده‌سازی، به قسمت‌هایی مانند گونه، شقیقه، لب و… تزریق می‌شود. نتایج در این روش دائمی است و درصورتی که از نتیجه راضی نباشید، تقریبا مجبورید با آن کنار بیایید! بنابراین بسیاری از افراد جذب فیلر پس از مدتی را یکی از مزیت‌های آن تلقی می‌کنند.

تزریق فیلر چربی

فیلر پلی متیل متاکریلات

این نوع فیلر، از نوع دائمی است و برای رفع خطوط خنده ، اخم و … کاربرد دارد.

بهترین نوع فیلر

فیلرهای زیادی با برندهای متفاوت، در بازار وجود دارد. اینکه ادعا کنیم یک نوع فیلر خاص، بهترین نوع فیلر موجود در بازار است، منطقی نخواهد بود. بهترین فیلر برای هر فرد به بودجه، تجربه و توصیه پزشک و تفاوت‌های ظریف در پوست بستگی دارد.

مدت زمان ماندگاری انواع فیلر

فیلرها بر اساس ماندگاری نیز انواع مختلفی دارند و مدت زمان ماندگاری آنها متفاوت است. میزان ماندگاری فیلرها یا ژل‌ها به عواملی مانند نوع ژل، برند، نوع پوست، میزان ژل مصرفی، ناحیه درمان و سرعت جذب بستگی دارد. در این مقاله درباره ماندگاری فیلر بینی  می‌توانید اطلاعات خوبی بدست آورید. یک عامل بسیار مهم دیگر در ماندگاری فیلر، ویژگی‌های بدن هر فرد است، احتمال دارد یک فیلر که حداکثر 6 ماه ماندگاری دارد، در بدن یک فرد پس از 4 ماه جذب شود.

همیشه یادتان باشد که تزریق‌های اولیه ممکن است زودتر جذب شوند. توصیه می‌شود همواره برای تزریق‌های اولیه، از فیلر با مدت زمان ماندگاری کم استفاده کنید و پس از مشاهده نتایج، برای دوره‌های بعد، فیلر با مدت ماندگاری بالا را تزریق کنید.

فیلرهایی با طول عمر حداکثر 6 ماه: برندهایی نظیر بلترو، ژوویدرم و رستیلن حداکثر 6 ماه ماندگاری دارند.

پیشنهاد مطالعه:
چند و چون مراقبت های بعد از تزریق ژل لب + { 5 ویدئو تزریق}

فیلر هایی با  6 تا 12 ماه ماندگاری: این نوع فیلرها عموما در ناحیه لب مورد استفاده قرار می‎گیرند. برندهای رستیلن سیلک و ژویدرم و آلیاکسین ( Aliaxin) در این گروه قرار خواهند گرفت.

پرکننده‌های صورت با یک تا دو سال ماندگاری: ژویدرم ولوما، اسکالپترا و رادیسه از جمله برندهایی هستند که ماندگاری بالایی دارند. معمولا فیلرهایی که بر پایه کلسیم هیدروکسی آپاتیت ساخته میشوند، در این دسته قرار می‌گیرند.

مدت زمان ماندگاری انواع فیلر

علت تفاوت قیمت فیلر

اگه به دنبال خدمات زیبایی هستید، حتما متوجه تفاوت قیمت فیلرها شده‌اید. عوامل متعددی بر قیمت فیلر اثر گذار است، اما اولویت شما باید کیفیت فیلر باشد زیرا سلامت شما از همه چیز مهم‌تر است. معمولا سه عامل زیر برای تعیین قیمت مهم هستند :

  • تاییدیه از سوی سازمان غذا و دارو
  • نتایج مثبت پس از تزریق
  • کمترین عوارض جانبی گزارش شده

فیلر چشم

فیلر صورت چیست؟

فیلر صورت همان تزریق فیلر در نواحی مختلف صورت است، که به منظور رفع چین وچروک چشم ، رفع عدم قرینگی، زاویه سازی فک وصورت، جوانسازی و حجم‌دهی استفاده می‌شود. همانطور که گفتیم، قیمت فیلر صورت، بر اساس میزان ژل تزریق شده، نوع و مارک فیلر محاسبه می‌شود.

فیلر بینی چیست؟

در طی سال‌های گذشته، عمل زیبایی بینی در کشور ما بسیار گسترش یافت، اما برخی از افراد، بعد از عمل بینی، با مشکلاتی مانند عدم قرینگی و نارضایتی از شکل بینی مواجه می‌شوند. برخی افراد نیز به طور مادرزادی، دارای نواقصی در ظاهر بینی خود هستند خوشبختانه با تزریق فیلر به بینی ، این مشکلات به سادگی قابل حل است. اگر برایتان سوال پیش آمده که قیمت فیلر بینی چگونه محاسبه می‌شود؟ باید گفت نگران نباشید هزینه فیلر بینی، بسیار کمتر از عمل زیبایی است و مانند هزینه فیلر زیر چشم و دیگر فیلرها، بر اساس میزان فیلر تزریق شده، نوع و مارک فیلر محاسبه می‌شود.

انواع فیلر صورت

فیلر مو چیست؟

جالب است بدانید فیلر، برای افزایش حجم مو نیز استفاده می‌شود. دراین روش، فیلر با سرنگ‌های بسیار نازکی به پوست سر تزریق می‌شود. افرادی که موهایشان در اثر شرایط زندگی، آلودگی، رنگ، استفاده از سشوار و اتوی مو آسیب دیده‌است و دچار ریزش مو شده اند، گزینه بسیار مناسبی برای استفاده از فیلر مو هستند. افزایش تعداد و طول تار مو، کاهش ریزش مو و… از نتایج تزریق فیلر مو است.

عوارض تزریق فیلر

همانطور که خواندید، فیلرها از موادی ساخته می‌شوند که به طور طبیعی در بدن وجود دارند، به همین علت از بی‌خطرترین مواد برای جوانسازی پوست هستند. به طور کلی، اگر برای تزریق فیلر به یک پزشک متخصص و حاذق مراجعه کنید، با عوارض خاصی مواجه نخواهید شد. بیشتر عوارض ناشی از فیلر، ناشی از تزریق نادرست است. به‌ندرت ممکن است عوارضی مانند تراوش فیلر از محل فیلر، عفونت محل تزریق، برآمدگی‌های کوچک اطراف تزریق، آسیب به عروق خونی و انسداد برخی بافت ها رخ دهد. لازم به ذکر است که این عوارض بسیار بسیار نادر هستند.

مزایا و معایب تزریق فیلر

به بیهوشی نیاز ندارد

دوره نقاهت خاصی ندارد

درصورت عدم رضایت برگشت‌پذیر است

روند بهبودی و نتیجه‌بخشی سریع است

مزایای فیلر

کبودی و خونمردگی

قرمزشدن ناحیه تزریق

ایجاد عدم تقارن

خونریزی جزئی

معایب فیلر
پیشنهاد مطالعه:
چگونگی "ماندگاری فیلر گونه" {6 عامل ساده ولی موثر! }

 

مراقبت های بعد از تزریق فیلر

  • اگر در ناحیه تزریق، کمی ورم و قرمزی ایجاد شود کاملا طبیعی است و جای نگرانی ندارد. در صورتی که ورم، کبودی و قرمزی پس از گذشت چند روز بهتر نشدند به پزشک خود مراجعه نمایید.
  • از هرگونه فشار و ماساژ محل تزریق تا 24 ساعت خودداری نمایید.
  • به مدت 24 ساعت از لوازم آرایشی استفاده نکنید.
  • اگر داروهایی مانند آسپرین مصرف می‌کنید، قبل از تزریق، به پزشک اطلاع دهید و درباره زمان شروع دوباره‌ی مصرف نیز سوال کنید.

کلام آخر

همان‌طور که خواندید، تزریق ژل و بوتاکس در کشور ما به سادگی در دسترس است و برای تزریق آن نیز هزینه زیادی را متحمل نخواهید شد. فیلر از موادی ساخته می‌شود که به طور طبیعی در بدن وجود دارند، به همین علت تزریق آن کار بسیار ساده و کم عوارضی است. پس اگر به دنبال جوانسازی هستید، بیش از این تعلل نکنید و برای تزریق فیلر، به یک پزشک متخصص و حاذق مراجعه کنید. اهمیت مراجعه به یک پزشک حاذق در تزریق فیلر بسیار مهم است و جدا تاکید می‌کنیم از مراجعه به مراکز نامعتبر و آرایشگاه‌ها خودداری کنید.

کلینیک مهزیار با بیش از 16 سال سابقه در حوزه تزریق و جراحی زیبایی، یکی از معتبرترین و مورد اطمینان‌ترین مراکزی است که در این زمینه وجود دارد. برندهای مورد استفاده در این مجموعه و تیم پزشکی کاربلد باعث  تمامی افرادی که در این مرکز تزریق یا جراحی زیبایی انجام داده اند، رضایت بالا داشته باشند.

در ویدئو زیر نمونه‌ای توضیحات مراجعه‌کننده مهزیار را با هم می‌بینیم.

 

سوالات متداول

1- فیلر هیالورونیک اسید چیست؟
فیلر هیالورونیک اسید یک ماده پرکننده است که به صورت تزریقی در پوست استفاده می‌شود. این فیلر از هیالورونیک اسید تهیه می‌شود که یک ماده طبیعی در بدن است و به عنوان یک جایگزین غیردائمی برای تزریق با هدف زیبایی استفاده می‌شود.

2- آیا فیلر هیالورونیک اسید عوارض جانبی دارد؟
بله، فیلر هیالورونیک اسید ممکن است عوارض جانبی مانند درد، تورم، خشکی، قرمزی، خونریزی و حتی عفونت داشته باشد. اما این عوارض بسیار نادر هستند و در صورت استفاده از فیلر با کیفیت مانند فیلر آلیاکسین سوئیسی و توسط پزشکان مجرب، رخ نمی‌دهد.

3- فیلر هیالورونیک اسید برای چه کاربردهایی استفاده می‌شود؟
فیلر هیالورونیک اسید برای پرکردن خطوط و چین‌های صورت، افزایش حجم لب، اصلاح بینی، پرکردن گودال‌های زیر چشم، بهبود ظاهر جلوی صورت و حتی درمان رگ‌های خونی و آکنه استفاده می‌شود.

4- آیا فیلر هیالورونیک اسید باعث تغییر شکل صورت می‌شود؟
خیر، فیلر هیالورونیک اسید باعث تغییر شکل صورت نمی‌شود. با استفاده از این فیلر، می‌توانید خطوط و چین‌های صورت را پر کنید و حجم لب را افزایش دهید، اما شکل صورت شما تغییر نمی‌کند.

5- آیا فیلر هیالورونیک اسید برای همیشه در پوست باقی می‌ماند؟
خیر، فیلر هیالورونیک اسید به طور طبیعی در بدن تجزیه می‌شود و برای همیشه در پوست باقی نمی‌ماند. مدت زمان ماندگاری فیلر در پوست بستگی به نوع فیلر، محل تزریق و شرایط بدنی شما دارد. معمولاً مدت زمان ماندن فیلر در بافت، بین 6 تا 18 ماه است.

4/5 (1 نظر)

نظرات ارزشمند شما

10 پاسخ

  1. فیلر رو به کدوم قسمت های صورت و بدن میشه تزریق کرد؟
    اجزای تشکیل دهنده فیلر چی هست؟

    1. سلام دوست عزیز
      در این مطلب به طور کامل در این راستا توضیح داده شده است.

  2. فیلر انواع مختلفی داره؟
    مثلا فیلر چربی رو برای یه بخشی از صورت میشه تزریق کرد؟ ولی نوع های دیگه رو نمیشه؟
    یا فقط تفاوتشون توی ماندگاری متفاوته؟

    1. سلام مینا عزیز بستگی به میزان فیلر مورد نیاز و مارک فیلر متفاوت هست

    2. سلام دوست عزیز
      لطفا برای آگاهی از فزینه تزریق فیلر با شماره تلفن‌های کلینیک تماس بگیرید.
      ۰۲۱-۲۲۳۸۳۴۰۰
      ۰۲۱-۲۲۳۸۳۴۳۰
      ۰۲۱-۲۲۰۲۰۰۷۳

    1. سلام
      برای دریافت مشاوره و آگاهی از هزینه هر خدمت می‌تونید با شماره‌های
      ۰۲۱-۲۲۳۸۳۴۰۰
      ۰۲۱-۲۲۳۸۳۴۳۰
      ۰۲۱-۲۲۰۲۰۰۷۳
      و یا از طریق واتس اپ
      ۰۹۳۸۲۳۱۹۶۳۳
      در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط مجله مهزیار