Arabic | Persian | English

EN

AR

“عوارض فیلر بینی” [6 راهکار ساده برای کاهش عوارض] + ویدئو

این روزها که مردم در پی روش‌های غیرتهاجمی و ارزان برای اصلاح فرم بینی هستند، تزریق فیلر بینی، دقیقا همین‌جا به کار می‌آید. بسیاری از افراد، تزریق فیلر را به جراحی بینی (رینوپلاستی) ترجیح می‌دهند. تکنیک‌های جدید علم پزشکی این امکان را فراهم کرده‌اند که با تزریق ژل، فرم و ناهنجاری‌های بینی اصلاح شود. اما درست مانند هر فرآیند دیگری، این روش کلینیکال زیبایی هم عوارض مختص خود را دارد.

در این مقاله، ضمن بررسی عوارض فیلر بینی، به خدماتی که مجموعه مهزیار در جهت فرم‌دهی بینی با تزریق ژل ارائه می‌دهد، می‌پردازیم. همین‌طور 6 راهکار مناسب برای کاهش عوارض ژل بینی را نیز، به شما آموزش خواهیم داد. 

 رینوپلاستی غیرتهاجمی چیست؟

رینوپلاستی غیرتهاجمی، نوعی عمل زیبایی است که با استفاده از فیلرهای پوستی نظیر هیالورونیک اسید ، به طور موقت شکل بینی شما را تغییر می‌دهد. قوزهای ساده بینی، عدم تناسب در دو طرف و کجی فرم بینی، با تزریق فیلر اصلاح‌پذیر هستند. در عین حال که این روش، ناهنجاری‌های فرم بینی را برطرف می‌کند، عوارض فیلر بینی را نیز نمی‌توان نادیده گرفت. 

قصد نگران‌کردن شما را نداریم، تنها می‌خواهیم بگوییم که با پیروی از توصیه‌های پزشک و مراقبت‌های پس از فرایند تزریق، می‌توان تا حد زیادی از بروز عوارض پیشگیری کرد.

آیا عوارض فیلر بینی از فواید آن بیشتر است؟

نمی‌توان گفت که عوارض ژل بینی بیشتر از فواید آن است. گاهی فرد، فیلر بینی را فقط برای زیباترشدن فرم آن تزریق می‌کند و همین که بینی‌اش زیبا باشد، کافی است تا هر ریسک و عارضه‌ای را به جان بخرد. هرچند، دانستن عوارض ژل بینی، کمک می‌کند تا با روش‌های مراقبتی آن آشناتر باشیم و گرفتار پیچیدگی‌های پس از تزریق نشویم. 

برای آشنایی بیشتر با فرآیند، این ویدیو را ببینید:

مزایا و عوارض فیلر بینی

به بیهوشی نیاز ندارد

دوره نقاهت خاصی ندارد

درصورت عدم رضایت برگشت‌پذیر است

روند بهبودی و نتیجه‌بخشی سریع است

مزایای فیلر

کبودی و خونمردگی

قرمزشدن ناحیه تزریق

ایجاد عدم تقارن

خونریزی جزئی

عوارض فیلر

 

بدترین عوارض فیلر بینی چیست؟

امکان بروز قرمزی و التهاب، از عوارض رایج فیلر بینی به حساب می‌آیند. این عوارض موقت‌اند و پس از 2 تا 7 روز، از بین خواهند رفت. گرچه، پیچیدگی‌هایی وجود دارند که بد نیست اگر قصد دارید تزریق فیلر بینی را انجام دهید، از آن‌ها مطلع باشید. در ادامه مقاله، تمام عوارض ژل بینی را به ترتیب نام خواهیم برد و درباره‌شان توضیح کوتاهی خواهیم داد.

  • نامتقارن‌شدن فرم بینی
پیشنهاد مطالعه:
فرم دهی چانه در 1 جلسه با بهترین برند سوئیسی + [فیلم تزریق]

ممکن است فرد پس از انجام فرآیند، متوجه شود که بینی‌اش نامتقارن است و نتیجه دلخواه و مورد انتظارش را از تزریق فیلر بینی دریافت نکرده است. این اتفاق ممکن است ناشی از بی‌تجربگی یا دقیق‌نبودن پزشکی باشد که تزریق را انجام می‌دهد. 

در کلینیک مهزیار، متخصصان زیبایی هنرمندانی هستند که هنرشان، ساخت ظاهری زیبا و طبیعی برای افرادی است که به قصد تزریق فیلر آمده‌اند. هدف متخصصان تیم مهزیار نیز، جلب رضایت مراجعان است و تجربه پزشکان این تیم، اغلب این رضایت را به همراه دارد.

  •  عفونت 

ایجاد عفونت در محل تزریق، از دیگر عوارض فیلر بینی است که ممکن است به علت آلودگی سطح پوست هنگام عملیات، نابلدی پزشک، مراقبت‌نکردن از پوست بعد از اتمام جلسه یا استفاده از فیلرهای بی‌کیفیت و ارزان به وجود بیاید. در هر صورت، اگر متوجه هرگونه عفونت در بینی خود شدید، بلافاصله پزشک خود را از این مسئله آگاه کنید.

  • انسداد شریان‌ها و نکروزشدن بینی

از ترسناک‌ترین عوارض ژل بینی، نکروزشدن محل تزریق است. اگر پزشکی که عمل تزریق فیلر را انجام می‌دهد، مهارت و تجربه کافی نداشته باشد، ممکن است با آسیب‌زدن به شریان‌های موجود در بینی، مسیر جریان خون را در بینی مسدود کند. نبود گردش‌خون در این ناحیه باعث نکروزشدن محل تزریق می‌شود که اکثر مواقع نیز، غیر قابل بازگشت است.

  • خون‌مردگی

از عوارض فیلر بینی که بسیار رایج است، خون‌‎مردگی در نوک بینی، پس از تزریق فیلر است. این خون‌مردگی‌ها معمولا بعد از تزریق فیلر اتفاق می‌افتد و پس از چند روز ار بین می‌رود.

  • سردردهای میگرنی

از عوارض ژل بینی که بهتر است از آن مطلع باشید، بروز سردردهای میگرنی بعد از تزریق فیلر بینی است. دلیل این سردردها، جابجاشدن فیلر و انتقال آن به نواحی دیگر است.

  • کوری پس از تزریق فیلر بینی

از نادرترین عوارض فیلر بینی که بسیار خطرناک است و در عین حال، بسیار کم اتفاق می‌افتد، آسیب به رگ‌های خونی و تاری دید یا کوری مطلق است. برای دوری از وقوع این رویدادهای تلخ، کافی است نهایت دقت را در انتخاب پزشک، کلینیک و برند فیلر خود به کار بگیرید.

مثلا در کلینیک خدمات زیبایی مهزیار، علاوه بر متخصصان باتجربه‌ای که مسئولیت تزریق فیلر را بر عهده دارند، از فیلر سوئیسی آلیاکسین استفاده می‌شود. در مقاله‌ مفصلی که راجع به فیلر آلیاکسین، در مجله زیبایی مهزیار منتشر کرده‌ایم، می‌توانید از مزایایی که این برند، نسبت به رقیبان خود در حوزه زیبایی دارد، بیشتر آگاه شوید.

پیشنهاد مطالعه:
9 نکته ضروری درباره "جوانسازی دست با تزریق ژل"

آیا درد هم از عوارض فیلر بینی به حساب می‌آید؟

ورود سوزن به سطوح زیرین پوست، به طور کلی، فرآیند دردناکی است، اما در ارتباط با تزریق فیلر، این درد تنها هنگام تزریق وجود دارد. حتی گاهی پزشک متخصص، برای کاهش درد ناشی از سوزن، پیش از تزریق از مواد بی‌حس‌کننده موضعی، یخ یا روش‌های دیگری استفاده می‌کند. معمولا پس از اتمام تزریق، فرد درد زیادی احساس نمی‌کند و نمی‌توان درد را در فهرست عوارض ژل بینی قرار داد. حساسیت، سوزش، خارش، قرمزی و تورم اما، از طبیعی‌ترین عوارض فیلر بینی هستند.

مزایا در مقابل عوارض فیلر بینی

ممکن است خواندن و دیدن عوارض فیلر بینی و ریسک‌های احتمالی که ممکن است این فرآیند در پی داشته باشد، نگران‌تان کرده باشد.

اما ما به شما می‌گوییم که نگران نباشید!

این عوارض به ندرت پیش می‌آیند و به طور کلی، مزایای فیلر بینی از عوارض آن بیشترند. این مزایا عبارتند از:

  • مدت‌زمان جلسه تزریق کمتر از یک ساعت
  • عدم نیاز به بیهوشی
  • مشاهده فوری نتیجه
  • بازگشت‌پذیربودن فرایند
  • امکان اصلاح در صورت نارضایتی فرد
  • عدم نیاز به برش و ایجاد زخم
  • نقاهت کوتاه پس از تزریق

در کنار امتیازاتی که فیلر بینی دارد، راهکارهایی نیز وجود دارند که پیروی از آن‌ها، احتمال بروز عوارض فیلر بینی را به طور قابل‌توجهی کاهش می‌دهد. در اینجا 6 راهکار ساده پیشگیری از عوارض ژل بینی را شرح خواهیم داد.

6 راهکار ساده برای کاهش عوارض فیلر بینی

برای آنکه از پیچیدگی‌ها و عوارض فیلر بینی، تا جای ممکن، در امان باشید، به 6 راهکاری که در ادامه آمده است، توجه کنید.

  1. پیش از اقدام برای اصلاح فرم بینی با فیلر، حتما با پزشک متخصص مشورت کنید و او را از سوابق پزشکی یا بیماری‌های زمینه‌ای خود مطلع سازید.
  2. اکثر ژل‌هایی که امروزه برای تزریق در بینی استفاده می‌شوند، بر پایه هیالورونیک اسید هستند. مطمئن شوید که برند فیلر مورد استفاده توسط پزشک، از این نوع و معتبر باشد.
  3. اگر مبتلا به سینوزیت هستید یا در ناحیه سینوس عفونت فعالی دارید، ابتدا برای درمان سینوزیت اقدام کنید.
  4. پیش از تزریق، مطمئن شوید که به ترکیبات فیلر یا موادی نظیر لیدوکائین، حساسیت ندارید.
  5. در صورتی که باردار/شیرده هستید یا از هرگونه اختلال خونی رنج می‌برید، پیش از تزریق به پزشک خود اطلاع دهید.
  6. کمپرس یخ را بعد از تزریق فیلر بینی فراموش نکنید.

این موارد، نمونه‌هایی از راه‌های پیشگیری از عوارض فیلر بینی هستند. در کنار این راهکارها، به توصیه‌های پزشک خود با دقت عمل کنید و در صورت مشاهده علائم غیر عادی، به سرعت پزشک‌تان را در جریان بگذارید.

پیشنهاد مطالعه:
بوتاکس بعد از بلفاروپلاستی؟! [6 نکته مهم که بهتر است بدانید]

کلام آخر

در مقاله‌ای که خواندید، سعی کردیم عوارض ژل بینی را با ذکر علت توضیح دهیم. فیلر بینی در کنار مزایایی نظیر بهینه‌سازی وقت و هزینه، اصلاح فرم بینی ، آسان‌بودن دوران نقاهت و امکان اصلاح مجدد شکل بینی، عوارضی را نیز ممکن است در پی داشته باشد. با پیروی از دستورات پزشک و انتخاب یک کلینیک معتبر با متخصصان باتجربه، می‌توانید ریسک بروز این مشکلات را کاهش دهید. عوارضی همچون انسداد شریان‌های بینی، کوری، عفونت در محل تزریق یا عدم تقارن بینی پس از انجام فرآیند، تماما به تجربه و هنر پزشک شما بستگی دارند. پس با دقت در انتخاب خود، می‌توانید از نتایج تزریق خود آسوده‌خاطر شوید. 

مجموعه مهزیار، در کنار متخصصان باتجربه، از بهترین برند فیلر موجود (آلیاکسین) استفاده می‌کند تا تجربه رینوپلاستی بدون جراحی را برای مراجعان خود، رضایت‌بخش کند.

“نمونه‌ای از تزریق فیلر بینی در کلینیک تخصصی مهزیار”

 

سوالات متداول

  • بهبودی پس از تزریق فیلر بینی چقدر طول می‌کشد؟
    بعد از تزریق ژل بینی نیازی به استراحت نیست. شما می‌توانید بلافاصله فعالیت‌های روزانه خود را از سر بگیرید. توصیه پزشکان این است که تا 2 روز از فعالیت‌های بدنی سنگین نظیر دویدن و ورزش خودداری کنید و تا 7 روز، از شنا و قرارگرفتن در محیط مرطوب فاصله بگیرید.
  • ماندگاری فیلر بینی چقدر است؟
    در بیشتر موارد، فیلر بینی تقریبا تا 6 ماه ماندگاری دارد. به طور کلی، مدت‌زمان ماندگاری فیلر پوستی، بسته به نوع و برند مورد استفاده، متغیر است.
  • آیا فیلر بینی جابجا می‌شود؟
    جابجایی فیلر بینی اتفاق نادری است، اما ممکن است پرکننده‌هایی که روی پل بینی قرار می‌گیرند، به صورت جانبی پخش شوند و به مرور زمان بینی را پهن‌تر نشان دهند. تکان‌خوردن ژل معمولا نتیجه تکنیک ضعیف پزشک و انتخاب نادرست برند فیلر است.
  • هزینه تزریق فیلر بینی چقدر است؟
    هزینه‌ای که برای تزریق فیلر در بینی می‌پردازید، بسته به میزان فیلر مصرفی پزشک، نواحی هدف تزریق، کلینیک انتخابی و برند فیلر مورد استفاده متغیر است. بنابراین، نمی‌توان مبلغ مشخصی را برای این عملیات در نظر گرفت.
  • پیش از تزریق ژل بینی، از چه چیزهایی باید اجتناب کرد؟
    تا یک هفته قبل از تزریق، از مصرف آسپرین، داروهای ضدالتهاب (مانند ایبوپروفن)، مکمل‌های ویتامین E و سایر مکمل‌های رقیق‌کننده خون خودداری کنید. اگر از داروهای رقیق‌کننده خون استفاده می‎‌کنید، حتما پزشک خود را در جریان بگذارید.

 

0/5 (0 نظر)

نظرات ارزشمند شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط مجله مهزیار