Arabic | Persian | English

EN

AR

بوتاکس بعد از بلفاروپلاستی؟! [6 نکته مهم که بهتر است بدانید]

بلفاروپلاستی یک روش جراحی است که به منظور بازسازی و بهبود ظاهر پلک‌ها انجام می‌شود. هدف از این عمل از بین بردن افتادگی پوست اطراف چشم و پلک‌ها است. اما بسیاری از افراد برای جوانسازی پوست خود علاوه بر این عمل به سراغ روش‌های دیگر هم برای زیباتر شدن می‌روند، تزریق ژل بوتاکس یکی از متداول‌ترین روش‌ها در این زمینه است. بوتاکس باعث کاهش چین و چروک صورت می‌شود و چهره فرد را جوان و شاداب می‌کند. اما انتخاب زمان مناسب برای بوتاکس بعد از بلفاروپلاستی جز نکات مهمی است که افراد باید با مشورت پزشک زیبایی نسبت به آن تصمیم‌گیری کنند.

در ادامه این مقاله از بلاگ مهزیار قصد داریم شما را با نکات مهم بوتاکس بعد از عمل بلفاروپلاستی بیش‌تر آشنا کنیم و جواب این سوال که بهترین زمان برای تزریق بوتاکس کی است را به شما بگوییم. جهت مشاوره یا انجام انواع تزریق‌های زیبایی می‌توانید با وقت قبلی به مرکز مهریاز مراجعه کنید و بهتر تصمیم را برای زیباتر شدن بگیرید.

آیا تزریق بوتاکس بعد از بلفاروپلاستی امکان پذیر است؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که بله شما می‌توانید پس از عمل بلفاروپلاستی، برای تزریق بوتاکس اقدام کنید. بلفاروپلاستی (blepharoplasty) معمولا با هدف کاهش افتادگی پلک و جوانسازی اطراف چشم‌ها انجام می‌شود، در حالیکه بوتاکس به از بین رفتن چین و چروک اطراف چشم کمک می‌کند. استفاده از بوتاکس (Botulinum toxin) پس از عمل بلفاروپلاستی ممکن است در برخی موارد مفید باشد، اما لازم است درباره این موضوع با پزشک یا جراح زیبایی مشورت کنید.

برخی متخصص‌های زیبایی معتقدند فردی که عمل بلفاروپلاستی انجام داده به دلیل عوارض ژل بوتاکس حداقل باید سه ماه بعد از این جراحی برای بوتاکس اقدام کند.

دکتر در حال تزریق بوتاکس بعد از بلفاروپلاستی برای یک خانم

6 نکته مهم در مورد تزریق بوتاکس بعد از بلفاروپلاستی

بوتاکس بعد از بلفاروپلاستی به عنوان روش تکمیلی برای بهبود و یا کاهش مشکلات مرتبط با ناحیه اطراف چشم مورد استفاده قرار می‌گیرد. تزریق بوتاکس بعد از بلفاروپلاستی می‌تواند نقش موثری در جوانسازی پوست و جلوگیری از چین و چروک‌های آینده داشته باشد. برای بهترین نتیجه در این زمینه توصیه می‌شود تا پس از عمل بلفاروپلاستی فرصت لازم برای بهبود کامل محل جراحی یعنی حدود 3 ماه را لحاظ کنید و سپس با مشورت پزشک زمان مناسب برای انجام بوتاکس را تعیین نمایید.

آگاهی از برخی نکات در مورد تزریق بوتاکس بعد از عمل بلفاروپلاستی باعث می‌شود که نتیجه بهتری از این عمل‌ و تزریق زیبایی بگیرید، این 6 نکته مهم عبارتند از:

  1. تا بهبود کامل عوارض عمل منتظر بمانید: برای گرفتن نتیجه مطلوب از تزریق بوتاکس بعد از جراحی بلافاروپلاستی باید صبر کنید تا بهبود عمومی عوارض عمل بلفاروپلاستی ظاهر شود و سپس بوتاکس انجام دهید.
  2. مشورت با پزشک: هرگز بدون مشورت با پزشک متخصص بعد از جراحی بلافاروپلاستی برای تزریق بوتاکس اقدام نکنید. پزشک می‌تواند زمان مناسب و نحوه انجام این تزریق را تعیین کند.
  3. رعایت اصول و نکات مراقبتی بعد از تزریق: پس از تزریق بوتاکس ممکن است پزشک شما توصیه‌هایی برای مراقبت‌های همچون اجتناب از ماساژ یا ورزش‌های سنگین داشته باشد که باید برای گرفتن نتیجه مطلوب این نکات را رعایت کنید. مصرف داروهای مسکن و رعایت سایر دستورات پزشکی همچون روش صحیح خوابیدن می‌توانند به گرفتن نتایج بهتر از تزریق بوتاکس و عمل بلفاروپلاستی کمک کند.
  4. ممکن است نیاز به تکرار داشته باشد: تزریق بوتاکس معمولا نیاز به تکرار‌های دوره‌ای دارد تا نتایج برای مدت زمان طولانی حفظ شوند. پزشک شما ممکن است زمانبندی تزریق‌های بعدی را هم در مراجعه اول مشخص کند یا پس از عمل نسبت به این موضوع تصمیم‌گیری نماید.
  5. عوارض جانبی: احتمال اینکه پس از تزریق بوتاکس دچار عوارضی همچون ورم، خشکی یا سردرد شوید خیلی دور از ذهن نیست اما در صورت هر گونه عوارض غیرمعمول یا نگران‌کننده باید سریعا به پزشک خود اطلاع دهید.
  6. تاثیر بر نتایج بلفاروپلاستی: بلفاروپلاستی می‌تواند ظاهر پلک را جوان‌تر کرده و باعث بهبود میدان دید فرد شود. این جراحی پلاستیک صورت می‌تواند ظاهر خسته‌ای را که پلک‌های افتاده و پف‌کرده دارند برای همیشه از بین ببرد، اما چروک‌های اطراف چشم را برطرف نمی‌کند. انجام بوتاکس بعد از بلفاروپلاستی می‌تواند این چروک‌ها را هم از بین ببرد. حتما با پزشک خود در مورد تاثیرات احتمالی ترکیب این دو روش برای گرفتن نتیجه بهتر مشورت کنید.
پیشنهاد مطالعه:
1 روش بدون ریسک جهت درمان و اصلاح صورت نامتقارن؛[تزریق فیلر]

آیا می‌ توان بوتاکس را همزمان با عمل بلفاروپلاستی انجام داد؟

بله، بوتاکس را می‌توان به صورت همزمان با بلفاروپلاستی (جراحی پلک) انجام داد. استفاده از این دو روش به صورت همزمان در دنیای پزشکی به عنوان “کوکتل جوان‌سازی” شناخته می‌شود. بلفاروپلاستی معمولا با هدف اصلاح و بهبود ظاهر پوست اطراف چشم‌ها از جمله کاهش چین و چروک‌ها و پف‌های پوستی این منطقه انجام می‌شود.

اما بوتاکس با کاهش موقت فعالیت عضلات صورت و جلوگیری از انقباض زیاد آنها به بهبود و تکمیل نتایج جراحی بلفاروپلاستی کمک می‌کند. این ترکیب می‌تواند فرآیند بهبود عوارض جراحی را تسریع کند و باعث گرفتن نتیجه بهتر از جراحی زیبایی پلک شود.

انجام همزمان بوتاکس با بلفاروپلاستی می‌تواند نیاز به تزریق‌های مکرر بوتاکس در آینده را کاهش داده و نتایج پایدارتری را به همراه داشته باشد. این ترکیب همچنین می‌تواند زمان بازگشت به فعالیت‌های روزمره پس از جراحی را کاهش دهد. اما هرگونه تصمیم درباره استفاده همزمان از این دو روش باید با مشورت و راهنمایی پزشک متخصص زیبایی انجام شود.

تزریق بوتاکس در ناحیه پلک

بهترین زمان برای بوتاکس بعد از بلفاروپلاستی

معمولا پزشکان حدود 3 ماه پس از عمل پلک پایین و 6 هفته پس از جراحی پلک بالا را بهترین زمان برای تزریق بوتاکس می‌دانند. در این بازه زمانی، پوست به‌صورت کامل ترمیم می‌شود و عوارض مربوط به جراحی پلک کاهش می‌یابد. عموما پس از جراحی بلفاروپلاستی، پوست نیاز به زمانی برای بهبود و ترمیم دارد و انجام تزریق بوتاکس زودتر از این مدت ممکن است به نتایج مطلوبی منجر نشود و حتی باعث ایجاد مشکلات یا تداخل با فرآیند بهبود پوست در ناحیه اطراف چشم شود.

پس از گذشت زمان مناسب بعد از عمل بلفاروپلاستی و مطمئن شدن از بهبود وضعیت پوست مهم است که با مشورت پزشک متخصص زیبایی در مورد تزریق بوتاکس تصمیم بگیرید. پزشک با ارزیابی دقیق وضعیت پوست شما و اطمینان از آمادگی آن برای دریافت بوتاکس، می‌تواند زمان و دوز مناسب را تعیین کند تا بهترین نتیجه را از تزریق بوتاکس بگیرید.

نحوه تزریق بوتاکس بعد از بلفاروپلاستی

تکنیک تزریق بوتاکس بعد از عمل بلفاروپلاستی تفاوت زیادی با قبل از این عمل ندارد و فقط پزشک با ظرافت بیشتری این تزریق را انجام می‌دهد. پزشک متخصص برای تزریق ژل بوتاکس دو بخش از لبه خارجی چشم را انتخاب می‌کند، این نقاط معمولا به عنوان نقاط استاندارد برای تزریق بوتاکس در اطراف چشم‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

البته پزشک بر اساس شرایط و نیازهای خاص بیمار جهت کاهش عوارض عمل بلفاروپلاستی و از بین بردن چروک‌های اطراف چشم، در برخی موارد به نقاط دیگری هم بوتاکس تزریق کند. پزشک با استفاده از بی‌حسی موضعی در ناحیه مورد نظر تزریق بوتاکس را انجام می‌دهد که این تزریق حدود 1 ساعت طول می‌کشد. به‌صورت کلی نحوه تزریق بوتاکس بعد از بلفاروپلاستی به شرح زیر است

  • بالای لبه خارجی چشم: نقطه‌ای که از لبه بالایی خارجی چشم یک تا دو سانتی‌متر فاصله دارد.
  • زیر لبه خارجی چشم: نقطه‌ای که از لبه پایینی خارجی چشم یک تا دو سانتی‌متر فاصله دارد.
پیشنهاد مطالعه:
این 8 نکته را برای "مراقبت بعد از تزریق ژل خط اخم" بدانید!

میزان درد تزریق بوتاکس بعد از عمل بلفاروپلاستی

بوتاکس یک ژل مخصوص برای بازکردن چروک‌های نواحی مختلف پوست است که به صورت تزریق از آن استفاده می‌شود. انجام بوتاکس بعد از بلفاروپلاستی معمولا با سوزش یا درد اندکی همراه است، معمولا پزشکان قبل از تزریق ژل بوتاکس از کرم‌های موضعی برای کاهش درد در ناحیه تزریق استفاده می‌کنند. درد ناشی از بوتاکس بعد بلفاروپلاستی بسیار اندک است و معمولا چند ساعت بعد از تزریق درد کاهش می‌یابد.

مراقبت‌های لازم برای بوتاکس بعد از بلفاروپلاستی

قبل از تزریق بوتاکس مراقبت‌های مهم و اقداماتی وجود دارند که فرد باید حتما آن‌ها را انجام دهد تا نتیجه مطلوبی از این تزریق بگیرد. حتما از دو هفته قبل از تزریق مصرف داروهایی همچون آسپرین و داروهای ضد التهابی متوقف شود تا احتمال کبودی پس از تزریق بوتاکس کاهش یابد. همچنین قبل از تزریق بوتاکس توصیه می‌شود مصرف الکل را یک هفته قبل از آن قطع کنید. هر گونه داروی مصرفی قبل از تزریق بوتاکس باید به پزشک اطلاع داده شود. از دیگر مراقبت‌های لازم برای بوتاکس بعد از بلفاروپلاستی می‌توان 9 مورد زیر هم اشاره کرد:

  • اجتناب از حمام و مصرف الکل: فردی که تزریق بوتاکس انجام داده بهتر است تا 24 ساعت از حمام رفتن و مصرف الکل خودداری کند تا از نقاط تزریق بوتاکس محافظت شود و احتمال عفونت کاهش یابد.
  • جلوگیری از فعالیت‌های سنگین و تعریق زیاد: از انجام فعالیت‌های سنگین و تعرق زیاد برای یک هفته پس از تزریق بوتاکس خودداری کنید تا مواد تزریقی به خوبی جذب شوند و تاثیر بهتری داشته باشند.
  • عدم استفاده از داروهای ضد التهاب: برای بهبود نتایج تزریق بهتر است تا حداقل 1 هفته از مصرف داروهای ضد التهابی خودداری کنید.
  • مراقبت از نقاط تزریقی: تا حد امکان از لمس نقاط تزریقی خودداری کنید تا بوتاکس به درستی جذب شود و به نواحی دیگر پوست منتقل نشود.
  • جلوگیری از فشار زیاد: هنگام خوابیدن یا ماساژدادن به مناطق تزریقی، از فشار زیاد خودداری کنید.
  • عدم انقباض‌های زیاد: سعی کنید از انجام انقباض‌های زیادی که ممکن است تاثیر منفی بر روی نتایج تزریق داشته باشد، پرهیز کنید.
  • خودداری از ورزش‌های پرتحرک: برای چند روز از فعالیت‌های ورزشی و کلیه فعالیت‌هایی که نیاز به انقباض شدید عضلات دارند، پرهیز کنید.
  • مصرف آنتی‌بیوتیک: در صورت توصیه پزشک، آنتی‌بیوتیک ممکن است برای جلوگیری از عفونت‌های ناشی از تزریق بوتاکس تجویز شود.
  • پیگیری با پزشک: هرگونه نگرانی یا سوال درباره عوارض یا نحوه پیشرفت تزریق بوتاکس را با پزشک خود در میان بگذارید. وی می‌تواند راهنمایی‌های لازم را ارائه کرده و اطمینان حاصل کند که نتایج بهتری را تجربه می‌کنید.

تاثیر بوتاکس بعد از عمل پلک چقدر است؟

مدت زمان تداوم اثر بوتاکس بعد از عمل بلفاروپلاستی بین 4 تا 6 ماه است. با این حال این مدت زمان ممکن است برای هر فرد براساس سن، شرایط جسمی، نوع پوست، دوز مورد استفاده ژل و عوامل دیگر متفاوت باشد. به طور کلی اثر بوتاکس بعد از بلفاروپلاستی به تدریج کاهش می‌یابد و ممکن است نیاز به تزریق مجدد برای حفظ نتیجه وجود داشته باشد. پس از گذشت مدت زمان تعیین شده با مشاوره پزشک مختص باید تصمیم بگیرید که آیا نیاز به تزریق دوباره دارید یا خیر.

مزایا و معایب تزریق بوتاکس بعد از بلفاروپلاستی

قبل از هر تصمیمی برای جراحی یا روش‌های زیبایی دیگر حتما با پزشک متخصص مشورت کنید تا بهترین تصمیمات برای وضعیت ظاهری شما صورت گیرد و از هر گونه مزایا و معایب مرتبط با عمل مورد نظر با خبر شوید.

پیشنهاد مطالعه:
تفاوت بینی گوشتی و استخوانی +{5 سوال رایج}

مزایا و معایب بوتاکس بعد از بلفاروپلاستی

مزایا

کاهش چین و چروک‌های اطراف چشم

تکمیل نتایج بلفاروپلاستی

فاصله زمانی کم برای انجام تزریق بعد از عمل

معایب

نیاز به تمدید دوره تزریق (هر 3 تا 6 ماه)

عوارض جانبی خفیف همچون حساسیت، کبودی، تورم

متغیر بودن نتایج براساس شرایط پوست

تزریق بوتاکس بعد از بلفاروپلاستی مزایا و معایب خاص خود را دارد که این موارد عبارتند از:

مزایا:

  • کاهش چین و چروک‌ها: تزریق بوتاکس می‌تواند کمک کند تا چین و چروک‌های اطراف چشم و خطوط پنجه کلاغی بهبود یابند.
  • تکمیل نتایج بلفاروپلاستی: بوتاکس می‌تواند نتایج عمل جراحی بلفاروپلاستی را تکمیل کرده و ظاهر شاداب و جوان‌تری به چشم‌ها ببخشد.
  • فاصله زمانی کم: تزریق بوتاکس یک روش سریع است و به عنوان تکنیک سرپایی انجام می‌شود و نیازی به زمان استراحت بعد از درمان ندارد.

معایب:

  • نیاز به تمدید دوره: این روش نیاز به تمدید دوره تزریق دارد. معمولاً هر 3 تا 6 ماه نیاز به تزریق مجدد بوتاکس وجود دارد تا نتیجه دلخواه حفظ شود.
  • عوارض جانبی خفیف: عوارض ناشی از بوتاکس معمولاً خفیف و موقت هستند، اما ممکن است شامل حساسیت، کبودی و تورم باشد.
  • بستگی به شرایط فردی: انجام بوتاکس بعد از بلفاروپلاستی نیازمند تصمیم پزشک و وضعیت پوست و اهداف زیبایی فرد است و هر فرد ممکن است به طور متفاوت به درمان واکنش نشان دهد.

کلام آخر

تزریق ژل بوتاکس بعد از بلفاروپلاستی یکی از درخواست‌های رایج در بین بیمارانی است که به کلینک‌های زیبایی مراجعه می‌کنند، در این مقاله سعی کردیم به‌صورت کامل عوارض این تزریق پس از جراحی پلک را بیان کنیم تا افراد با آگاهی از مزایا و معایب این روش‌های زیبایی برای آن‌ها اقدام کنند. جهت دریافت مشاوره در زمینه انواع جراحی و تزریق برای افزایش زیبایی و شادابی پوست می‌توانید با پزشکان متخصص مرکز مهزیار تماس بگیرید و از نظرات حرفه‌ای آن‌ها قبل از هر گونه جراحی زیبایی استفاده کنید.

سوالات متداول

  1. آیا می‌توان تزریق بوتاکس را بلافاصله پس از بلفاروپلاستی انجام داد؟
    بله، معمولا می‌توان بوتاکس را بعد از جراحی پلک یا بلفاروپلاستی انجام داد، اما بهتر است چند هفته صبر کنید تا عوارض جراحی کاملاً بهبود یابند.
  2. چه مدت طول می‌کشد تا اثرات تزریق بوتاکس بعد از عمل پلک ظاهر شود؟
    اثرات بوتاکس بر زیبایی ظاهری معمولا در چند روز اول پس از تزریق قابل مشاهده است، اما به طور کامل در مدت 2 تا 24 هفته بعد از تزریق به اوج خود می‌رسد.
  3. آیا تزریق بوتاکس بعد از بلفاروپلاستی دردناک است؟
    عموما تزریق بوتاکس بعد از بلفاروپلاستی درد زیادی ندارد. فرد معمولا محل تزریق یک سوزش یا درد کمی احساس شود که بعد از چند ساعت بهبود می‌یابد.
  4. آیا بوتاکس بعد از بلفاروپلاستی همیشه به نتایج مطلوب منجر می‌شود؟
    بوتاکس در اغلب موارد نتایج مطلوبی را در کاهش چین و چروک‌ها بین ابروها و اطراف چشم‌ها به ارمغان می‌آورد، اما هستند افرادی که از انجام تزریق پس جراحی پلک راضی نیستند.
  5. چه کسانی نباید تزریق بوتاکس پس از جراحی پلک را انجام دهند؟
    مادران باردار و شیرده، افرادی که در ناحیه جراحی پلک عفونت دارند، افراد دارای حساسیت به بوتاکس، افرادی که دارای مشکل در بلع هستند و برخی از افراد که بیماری‌هایی همچون سندرم لامبرت و میاستنی گراویس را دارند نباید  بعد از جراحی بلفاروپلاستی تزریق بوتاکس انجام دهند.
  6. احتمال افتادگی پلک بعد از بوتاکس وجود دارد؟
    بوتاکس ممکن است باعث افتادگی موقت پلک شود که عمدتاً در چند هفته به طور خودبخودی بهبود می‌یابد. در موارد نادر، این افتادگی ممکن است تا چند ماه ادامه داشته باشد. در صورت تجربه افتادگی پلک پس از تزریق بوتاکس مشاوره پزشکی ضروری است.
0/5 (0 نظر)

نظرات ارزشمند شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط مجله مهزیار