Arabic | Persian | English

EN

AR

1 روش بدون ریسک جهت درمان و اصلاح صورت نامتقارن؛[تزریق فیلر]

بدون شک، نمی‌توان نقش تقارن را در زیبایی اجزای چهره نادیده گرفت. گاهی تنها بالاتربودن یک سمت لب، کاری با ما می‌کند که از نگاه‌کردن به خودمان بیزار می‌شویم. اما چرا صورت نامتقارن می‌شود؟ راه یا راه‌هایی برای درمان و اصلاح صورت نامتقارن وجود دارد؟ احتمالا جراحی، چاره‌ای برای رفع این مشکل، پیش پایمان گذاشته، اما آیا درمان و اصلاح صورت نامتقارن بدون جراحی هم امکان‌پذیر است؟ 

در مقاله‌ای که از بلاگ مهزیار می‌خوانید، زیر و بم عدم تقارن صورت، علت وقوع و روش‌هایی را که برای اصلاح آن وجود دارند، بررسی خواهیم کرد. سپس، توضیح می‌دهیم که کلینیک خدمات زیبایی مهزیار، چگونه می‌تواند برای درمان و اصلاح صورت نامتقارن بدون جراحی، به شما کمک کند.

درمان و اصلاح صورت نامتقارن: چرا صورت نامتقارن می‌شود؟

عدم تقارن صورت زمانی اتفاق می‌افتد که برخی ویژگی‌های صورت شما با سایر ویژگی‌های آن مطابقت نداشته و متعادل نباشد. صورت نامتقارن، معمولا ناشی از داشتن یک نیمه کم و بیش غالب در چهره است. این عدم تقارن می‌تواند توسط عوامل مختلفی ایجاد شود. این عوامل عبارتند از:

  • سالخوردگی
  • آسیب خورشید (اشعه فرابنفش)
  • جراحت/تروما
  • ژنتیک
  • سبک زندگی (مانند سیگارکشیدن)
  • شرایط سلامتی یا پزشکی (مانند سکته مغزی)
  • مشکلات فک و دندان (به ویژه کشیدن دندان و جراحی فک)
  • فشردن و ساییدن دندان‌ها (ممکن است عضلات صورت را به طور نامتقارن بزرگ کند).

صورت شما ممکن است به علت هر کدام از موارد بالا، تناسب و تقارن معمول چهره‌های دیگر را نداشته باشد. روش‌‌‌های درمان و اصلاح صورت نامتقارن بدون جراحی و با جراحی، راهکار موجود برای خلاص‌شدن از عدم تقارن و ناهماهنگی چهره است. این روش‌ها را باهم مرور خواهیم کرد..

مقایسه درمان و اصلاح صورت نامتقارن به روش جراحی و غیرجراحی

تزریق فیلر

نقاهت کوتاه‌تر

راحت‌تر انجام می‌شود

عوارض و آسیب کمتر

نتایج طبیعی‌تر

قابلیت برگشت‌پذیری در صورت عدم رضایت

روش جراحی

دوره نقاهت طولانی‌تر

یک جراحی کامل محسوب می‌شود

احتمال آسیب در صورت انجام توسط فرد غیر متخصص

احتمال بروز نتایج مصنوعی

محدودیت در مصرف انواع غذاها در دوره نقاهت

غیر قابل برگشت‌بودن نتیجه

 

بهترین روش‌های درمان و اصلاح صورت نامتقارن با جراحی

برای درمان و اصلاح صورت نامتقارن، روش‌های جراحی و تهاجمی زیادی وجود دارند که به صورت، شکلی متناسب و هماهنگ می‌دهند. تقریبا، هر موردی که پیش‌تر، یکی از عوامل ایجاد صورت نامتقارن بود، با یک روش جراحی قابل حل است. روش‌های جراحی صورت نامتقارن این موارد را شامل می‌شوند:

  • جراحی بینی (رینوپلاستی)
  • جراحی پلک (بلفاروپلاستی)
  • لیفت صورت
  • اتوپلاستی (جراحی گوش)
  • جراحی فرمدهی به چانه
  • جراحی فک و صورت
پیشنهاد مطالعه:
معرفی "بهترین مارک فیلر زیر چشم" + {معتبرترین کلینیک تهران}

هر مورد را در ادامه، معرفی خواهیم کرد. مجموعه مهزیار، برخی روش‌های درمان و اصلاح صورت نامتقارن با جراحی را نیز ارائه می‌دهد. جهت آگاهی از هر جراحی‌، بیشتر بخوانید.

روش‌های درمان و اصلاح صورت نامتقارن: جراحی بینی

صورت نامتقارن، ممکن است نتیجه وجود یک بینی نامتقارن در چهره باشد. اگر بینی برآمدگی دارد یا خیلی کوچک، بزرگ یا کج است، تقارن و هماهنگی اجزای صورت را، به راحتی، به هم می‌ریزد. در این میان، جراحی بینی (Rhinoplasty) به کمک می‌آید تا شکل، برآمدگی و نسبت بینی شما را بهبود ببخشد و هماهنگی و تعادل را در چهره افزایش دهد.

جراحی بینی، یکی از تکنیک‌های جراحی درمان و اصلاح صورت نامتقارن است که در کلینیک مهزیار، توسط متخصصان خبره و باتجربه، انجام می‌شود. یکی از نقاط قوت این مجموعه، انجام هر دو روش جراحی و غیر جراحی رینوپلاستی برای درمان عدم تقارن در صورت است. روش غیر جراحی و ساده‌تری که برای اصلاح فرم بینی و ایجاد تقارن وجود دارد، تزریق فیلر بینی است که در کلینیک مهزیار هر دو روش با بهترین کیفیت و متریال پیاده‌سازی خواهد شد.)

روش‌های درمان و اصلاح صورت نامتقارن: جراحی پلک

گاهی عامل داشتن یک چهره نامتقارن، نبود هماهنگی میان چشم‌هاست. ممکن است یک پلک، به واسطه وجود پوست اضافه، با پلک دیگر تفاوت داشته باشد. طی جراحی پلک (بلفاروپلاستی)، که یکی از خدمات ارائه‌شده در مجموعه مهزیار هم هست، پوست اضافی را از طریق یک برش برمی‌دارند و ظاهر متقارن‌تری را با طرف دیگر صورت ایجاد می‌کنند.

روش‌های درمان و اصلاح صورت نامتقارن: لیفت صورت

اگر دلیل نامتقارن‌بودن صورت فرد، افتادگی پوست باشد، لیفت صورت با جراحی، روش بسیار خوبی برای اصلاح این شکل از عدم تقارن صورت است. افتادگی بیشتر پوست یک طرف صورت، چهره شما را به شدت پیر و خسته نشان می‌دهد. لیفتینگ صورت، افتادگی پوست را برطرف کرده و صورت نامتقارن را بهبود می‌بخشد. 

با لیفت‌کردن پوست، ناهنجاری‌های پوستی مانند پتوز (افتادگی پلک) را می‌توان اصلاح کرد و در نتیجه ظاهری جوان‌تر و متناسب‌تر داشت. لیفت صورت، درست است که از روش‌های جراحی اصلاح صورت نامتقارن به حساب می‌آید، اما یکی از متدهای درمان و اصلاح صورت نامتقارن بدون جراحی نیز، لیفت صورت است. تنها تفاوت موجود، اجرای این روش با ژل و فیلر خواهد بود.

روش‌های درمان و اصلاح صورت نامتقارن: جراحی گوش

گوش‌های بیرون‌زده یا ناهماهنگ، خیلی بزرگ یا بدشکل، می‌توانند ظاهر شما را نازیبا جلوه دهند یا سبب شوند کسی به سایر ویژگی‌های چهره توجه نکند.جراحی گوش (اتوپلاستی) با تغییر شکل گوش‌ها و شکل قرارگرفتن آن‌ها، ظاهر زیباتری به گوش می‌دهد و تقارن را به چهره بازمی‌گرداند.

این روش، گوش‌ها را به عقب برمی‌گرداند تا برآمدگی آن‌ها را کاهش دهد. یا حتی گوش را طوری قالب‌گیری می‌کند که با اندازه و شکل صورت و سر شما، متناسب‌تر باشد.

روش‌های درمان و اصلاح صورت نامتقارن: فرمدهی چانه

خط فک مشخص، ظاهری هماهنگ تر، جذاب‌تر و ظریف‌تر به صورت می‌دهد. کسانی که چانه ضعیف یا عقب‌رفته‌ای دارند، با جراحی فرمدهی (کاشت) چانه، می‌توانند برای درمان و اصلاح صورت نامتقارن خود اقدام کنند. به خصوص، اگر ساختار استخوانی صورت، باعث ایجاد صورت نامتقارن می‌شود، استفاده از ایمپلنت چانه، یکی از بهترین گزینه‌هاست.

منتوپلاستی یا جراحی کاشت چانه شامل قراردادن ایمپلنت، از طریق برشی است که معمولا در داخل دهان یا زیر چانه ایجاد می‌شود. ایمپلنت شکل و برآمدگی چانه را افزایش می‌دهد و خطوط زاویه‌دار و تقارن کلی صورت را بازمی‌گرداند.

پیشنهاد مطالعه:
معرفی "تزریق ژل با کانولا" + نمونه‌کار و تصویر سوزن کانولا

 

درمان و اصلاح صورت نامتقارن بدون جراحی چگونه است؟

هر چقدر، به خوبی روش‌های جراحی برای اصلاح صورت نامتقارن آگاه باشیم، از عوارض جراحی و نقاهت طولانی پس از جراحی، نمی‌توان چشم پوشید. تکنیک‌های غیرجراحی که برای اصلاح عدم تقارن در صورت وجود دارند، عبارتند از:

  • ژل و فیلر
  • بوتاکس
  • زاویه‌سازی صورت (مادلینگ چهره)

توضیحات بیشتر را درباره روش‌های غیرجراحی اصلاح صورت نامتقارن در ادامه آورده‌ایم.

درمان و اصلاح صورت نامتقارن با مواد تزریقی

برای مشکلات جزئی، اما قابل توجه عدم تقارن در صورت، متدهای غیرجراحی و کم‌تهاجم مانند فیلر و بوتاکس توصیه می‌شود. رفع عدم تقارن صورت با فیلرها و تزریق بوتاکس ، برای بیمارانی که خواهان نتایج ظریف، طبیعی و غیردائمی در صورت خود هستند، ایده‌آل است.

در مجموعه مهزیار ، خدمات مربوط به درمان و اصلاح صورت نامتقارن بدون جراحی، یعنی با ژل و بوتاکس، ارائه می‌شود. نکته مهم این است که حفظ زیبایی طبیعی چهره فرد نیز، هنگام اصلاح صورت نامتقارن، از دغدغه‌های اصلی اعضای تیم مهزیار است.

روش‌های غیرجراحی رفع عدم تقارن صورت را بیشتر توضیح خواهیم داد.

درمان و اصلاح صورت نامتقارن: ژل و فیلر

فیلرهای پوستی نظیر ژوویدرم و اسکولپترا، بر پایه هیالورونیک اسید هستند و به پوست حجم می‌دهند. این مواد به پزشکان اجازه می‌دهد تا ظاهری متقارن و جوان‌ به صورت نامتقارن بدهند. مثلا، فیلرهای رقیق‌ و آبرسان، به لب‌ها ظاهری یکنواخت و متناسب می‌دهند. فیلرهای غلیظ‌‌تر، به طور مثال، برای بازتعریف خط فک نامتقارن یا اصلاح فرم نامتقارن صورت ایده‌آل هستند. 

همچنین ممکن است از فیلرها برای حجم‌دادن به گونه‌ها نیز استفاده شود.

البته، فیلرها صرفا به 2 نوعی که در بالا نام بردیم، محدود نمی‌شوند. مثلا، در مجموعه مهزیار، از برند سوئیسی آلیاکسین برای درمان و اصلاح صورت نامتقارن بدون جراحی استفاده می‌شود. این برند در حال حاضر، بهترین برند موجود در ایران و دارای کمترین میزان ریسک و عوارض جانبی است.

درمان و اصلاح صورت نامتقارن: بوتاکس

بوتاکس، با مسدودکردن مسیرهای عصبی، باعث می‌شود فعالیت عضلات درگیر در تشکیل چین و چروک، کاهش یابد. وقتی بوتاکس تزریق می‌شود، نه تنها خطوط و چین و چروک‌ها را شل می‌کند، بلکه موقعیت و ظاهر نامتقارن ابروها را نیز، بهبود می‌بخشد. مثلا، بوتاکس می‌تواند عضله‌ای را که ابروی بالاتر را به سمت بالا می‌کشد یا ابروی پایینی را به سمت پایین می‌کشد، تضعیف کند و عملا، بدون جراحی، ابرو را لیفت می‌کند. بوتاکس همچنین ممکن است برای کاهش برجستگی فک بیماران هم استفاده شود.

درمان و اصلاح صورت نامتقارن: زاویه‌سازی صورت

یک روش رایج برای درمان و اصلاح صورت متقارن، زاویه‌سازی صورت یا همان مادلینگ صورت است. در این روش، متخصص با توجه به ارزیابی‌های خود و نتیجه دلخواه فرد، با استفاده از فیلر یا بوتاکس، مشکل عدم تقارن صورت را حل می‌کند و در عین تناسب‌بخشی به صورت، چهره‌ای جوان و زیبا را به فرد هدیه می‌دهد.

حفظ زیبایی طبیعی چهره و تلاش برای تبدیل‌نشدن آن به صورتی مصنوعی که زیبایی خود را به واسطه تزریق نادرست یا زیاد از حد بوتاکس و فیلر از دست داده است، از نکات قابل‌توجه در مجموعه مهزیار است. یکی از خدماتی که در زاویه‌سازی صورت تقش مهمی دارد، تزریق ژل گونه و همچنین تزریق فیلر در ناحیه چانه برای فرم دهی چانه است. برای دیدن نمونه‌های انجام‌شده در کلینیک مهزیار، به صفحه اینستای این مجموعه نیز می‌توانید مراجعه کنید.

پیشنهاد مطالعه:
انواع ژل لب؛ {معرفی 7 مدل پرطرفدار}

 

بدون ریسک‎‌ترین و موثرترین روش درمان و اصلاح صورت نامتقارن چیست؟

برای برخی از افراد، روش‌های غیرجراحی ممکن است راه‌حلی بهتر و کم‌ریسک‌تر باشند. در حالی که برای دیگران، جراحی ممکن است روش کارآمدتری باشد. به طور کلی، روش‌های کم‌تهاجمی، یعنی تزریق ژل و فیلر (تزریق فیلر زیر چشم، تزریق ژل لب و…)، در عین حال که ماندگاری دائمی ندارند و چند ماه یکبار، نیازمند تزریق مجددند، برای درمان و اصلاح صورت نامتقارن‌، بدون ریسک‌ترین روش‌های غیرجراحی هستند.

در هر صورت، بسیار مهم است که قبل از هر تصمیمی، با یک جراح و متخصص پلاستیک در زمینه تقارن صورت مشورت کنید تا بهترین راه‌حل برای شما تعیین شود.

کلام آخر

آنچه در این مقاله تلاش کردیم درباره آن صحبت کنیم، روش‌های اصلاح صورت نامتقارن و معرفی کم‌ریسک‌ترین تکنیک است. در واقع، با توجه به نوع و شدت ناهنجاری، راه‌حل‌های متنوعی برای درمان و اصلاح صورت نامتقارن وجود دارد، اما تشخیص و درمان صحیح این مشکل بسیار مهم است. برای رسیدن به راه‌حل‌های بدون ریسک و موثر، مشورت با یک پزشک، به ویژه جراح پلاستیک، بهترین پیشنهاد است. پزشک شما براساس ارزیابی دقیق و تاریخچه پزشکی، ممکن است روش‌های غیرجراحی مانند فیلر، بوتاکس یا تمرینات تقویت عضلات را به شما توصیه کند.

اگر تشخیص پزشک این باشد که جراحی، روش بهتری برای اصلاح ناهماهنگی‌های چهره است، تکنیک‌های جراحی به شما پیشنهاد می‌شود. بنابراین، درمان عدم تقارن صورت باید به دقت و توسط پزشکان متخصص انجام شود تا بهترین نتایج بدست آید و ریسک‌های مرتبط با هر روش به حداقل رسانده شود.

اگر برای درمان و اصلاح صورت نامتقارن بدون جراحی، به کلینیک مهزیار مراجعه کردید، می‌توانید با خیال آسوده، مسئولیت اصلاح ناهماهنگی‌های چهره خود را به متخصصان خبره و خدمات باکیفیت تیم مهزیار بسپارید.

سوالات متداول


1. علل شایع عدم تقارن صورت چیست؟
عدم تقارن صورت می‌تواند دلایل مختلفی ایجاد شود؛ از جمله عوامل ژنتیکی، تصادفی، ضربه‌ و جراحت یا حتی جراحی‌های پیشین.

2. عدم تقارن صورت، چه نوع تغییراتی می‌تواند ایجاد کند؟
عدم تقارن صورت، تغییرات متنوعی ممکن است ایجاد کنند؛ تغییر در اندازه یا شکل یکی از عناصر صورت مانند چشم‌ها، بینی، دهان یا گونه‌ها.

3. راه‌حل‌های غیرجراحی برای درمان عدم تقارن صورت چیستند؟
راه‌حل‌های غیرجراحی شامل استفاده از تزریق چربی، فیلر، بوتاکس و تمرینات تقویت عضلات صورت می‌شوند.

4. برای درمان و اصلاح صورت نامتقارن، چه جراحی‌هایی می‌توان انجام داد؟
جراحی‌های اصلاح چهره نامتقارن، ممکن است شامل تغییردر اندازه یا شکل اجزای صورت مانند بینی، گونه‌ها، چشم‌ها یا دهان باشد. این جراحی‌ها توسط جراحان پلاستیک یا متخصص در این زمینه انجام می‌شوند.

5. آیا برای درمان و اصلاح صورت نامتقارن، حتما باید به جراح پلاستیک مراجعه کنیم؟
خیر، درمان عدم تقارن صورت به عوامل متعددی بستگی دارد. در برخی موارد، راه‌حل‌های غیرجراحی مانند تزریق چربی یا فیلر و بوتاکس کافی هستند. اما در برخی موارد، به واسطه شدت و نوع ناهنجاری چهره، ممکن است عمل جراحی ضروری باشد. تشخیص دقیق و توصیه‌های مناسب، البته، باید توسط پزشک متخصص صورت گیرد.

0/5 (0 نظر)

نظرات ارزشمند شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط مجله مهزیار