Arabic | Persian | English

EN

AR

مادلینگ صورت چیست؟ | 5 روش دائم جوانسازی صورت شما

هیچ‌کس کامل نیست و هر چهره‌ای زیباست، مگر وقتی که از نظر خودتان زیبا نباشد. زمانی که متوجه شوید مدلینگ صورت چیست و چه کاربردی در تغییر ظاهرتان دارد، جزئیات نامتقارن یا به‌زعم خودتان «نازیبا»، دیگر نگران‌تان نمی‌کند. چراکه راه‌های اصلاح آن‌ها را می‌دانید و انتخاب یک کلینیک خوب و پزشک مناسب، تمام کاری است که باید انجام دهید. 

در این مقاله از بلاگ مهزیار ، مدلینگ صورت را تعریف می‌کنیم و 5 روش دائم جوانسازی را برای صورت شما معرفی خواهیم کرد. 

در این میان، از خدماتی که کلینیک زیبایی مهزیار در این راستا به شما ارائه می‌دهد نیز، صحبت خواهیم کرد.

 

مدلینگ صورت چیست؟

مدلینگ یا مادلینگ صورت، تکنیکی نوین در حوزه زیبایی است که به ریشه‌یابی نواقص چهره، بهبود آن‌ها و جوانسازی مجدد پوست صورت کمک می‌کند. این فناوری جدید در حوزه زیبایی و آرایش، به‌ویژه در صنعت آرایش حرفه‌ای و تصویرسازی، رونق بسیاری یافته است. بنابراین، وقتی بدانید «مدلینگ صورت چیست» و چه تکنیک‌هایی دارد، آسان‌تر تصمیم می‌گیرید.

نقش جراحی پلاستیک در مدلینگ صورت چیست؟

جراحی پلاستیک، از روش‌های تقریبا پیجیده‌، اما دائمی در مادلینگ صورت است. جراحی‌ پلاستیک عموما تغییر شکل استخوان‌های صورت، پوست و بافت‌های نرم چهره را شامل می‌شود. هدف از انجام عمل‌های زیبایی، بهبود و بازگرداندن جوانی و زیبایی ظاهری صورت است. 

البته، مدلینگ صورت همیشه نیازمند عمل جراحی نیست. گاهی می‌توان با روش‌های غیرتهاجمی موجود، تاثیری مشابه جراحی و ایمپلنت‌گذاری گرفت.

تزریق فیلر از روش‌های مادلینگ صورت

جراحی‌های پلاستیک مرتبط با مدلینگ صورت چیست؟

شما بهتر می‌دانید که جراحی پلاستیک، امروزه روی نواحی گوناگون بدن انجام می‌شود. اما مواردی هستند که تنها چهره را در بر می‌گیرند و در گروه «مادلینگ صورت» دسته‌بندی می‌شوند. این عمل‌ها عبارتند از:

  • لیفتینگ (کشیدن بخشی از پوست صورت برای بهبود شکل و جوانسازی پوست)
  • رینوپلاستی (جراحی ترمیم بینی)
  • لیپوساکشن (استخراج چربی اضافی صورت، چانه، گونه و گردن)
  • زیبایی‌سازی چانه (جراحی تغییر فرم و اندازه چانه و زاویه‌سازی صورت)
  • بلفاروپلاستی (جراحی بهبود ظاهر پلک)
  • جراحی گونه‌ (عمل افزایش حجم گونه به واسطه تزریق چربی، فیلر یا کاشت ایمپلنت)
  • جراحی لب (تغییر فرم یا افزایش حجم لب با ایمپلنت یا انواع فیلر لب )
پیشنهاد مطالعه:
ماندگاری مزوژل جالپرو چقدر است؟

برای انجام هر یک از جراحی‌هایی که بالاتر نام بردیم، بهتر است با یک جراح پلاستیک متخصص مشورت کنید. آن‌ها می‌توانند براساس نیاز شما، بهترین تکنیک‌ها را توصیه کنند و مشاوره لازم را درباره جزئیات و ریسک‌های هر جراحی توضیح دهند. 

لیفتینگ در مادلینگ صورت چیست؟

لیفتینگ، فرایندی است که با استفاده از تکنیک‌های متعدد، مانند لیفتینگ با نخ، لیفتینگ موضعی و لیفتینگ موضعی با لیزر، جوانی پوست را دوباره به فرد بازمی‌گرداند. لیفتینگ، یکی از روش‌های پرکاربرد در مادلینگ صورت است و با هدف رفع علائم پیری، کاهش چروک‌ پوستی و جلوگیری از افتادگی پوست انجام می‌شود.

عمل لیفتینگ، معمولا تحت بیهوشی عمومی انجام می‌شود و پس از عمل، فرد ممکن است موارد زیر را تجربه کند:

  • درد و سردرد
  • التهاب و کبودی
  • اختلال در حرکت صورت و گردن
  • خارش و تاول

نقاهت جراحی لیفت صورت برای هر فرد متفاوت است. بعد از انجام جراحی، کماکان تحت‌نظر پزشک متخصص باشید و اگر علائمی غیرعادی داشتید، به‌سرعت او را در جریان قرار دهید. مشاوره پیش از انجام عمل بسیار مهم است؛ چراکه انتظارات شما را از چهره دلخواهتان در اختیار پزشک قرار می‌دهد. همچنین، متخصص با توجه به ریسک‌ها و خطرات احتمالی عمل، به شما می‌گوید که نتیجه دلخواه را از جراحی خواهید گرفت یا نه. 

کلینیک خدمات زیبایی مهزیار، فرایند لیفت ابرو با نخ را، که یکی از زیرمجموعه‌های مدلینگ صورت است، با بهترین روش انجام می‌دهد. اطلاعات لازم را در وبسایت مهزیار می‌توانید بخوانید.

تاثیر فیلر در مدلینگ صورت چیست؟

فیلرها، موادی هستند که زیر پوست تزریق می‌شوند و خطوط ریز و چین‌های چهره را پر می‌کنند. این حجم‌دهی، پوست را صاف‌تر نشان می‌دهد و ظاهر جوان را تا حدی به پوست بازمی‌گرداند.  تزریق فیلر یک فرایند غیرتهاجمی است و نیاز به بیهوشی ندارد. معمولا فیلرها، حالتی ژله‌ای دارند و از ماده‌ای بر پایه هیالورونیک اسید تشکیل شده‌اند. این ماده به‌ طور طبیعی در بدن وجود دارد‌. بنابراین، ورودش به بدن، خطری را برای شما به دنبال نخواهد داشت. 

فیلرها تولید کلاژن را تحریک می‌کنند و تاثیر بلندمدت دارند. اثر فیلرها معمولا تا ۶ ماه ماندگار است. گرچه، پس از چند نوبت تمدید فیلر، احتمال دارد تاثیرش دائمی شود و نیازی به تمدید نباشد.

فیلرها در صورت ممکن باعث تحریک تولید کلاژن می‌شوند و با افزایش حجم و جوانسازی صورت، اثرات بلندمدتی دارند. آن‌ها معمولاً برای ایجاد حجم در مناطقی مانند لب‌، گونه‌، خط لبخند، خطوط چین و چروک صورت، و حتی زاویه‌سازی فک استفاده می‌شوند. تاثیر تزریق فیلر را فورا می‌توانید مشاهده کنید.

پیشنهاد مطالعه:
همه چیز درباره مزایای تزریق ژل به گونه + [ 3 ویدئو تزریق ]

مجموعه مهزیار تمام خدمات مربوط به تزریق ژل و بوتاکس را با بهترین کیفیت به مشتریان ارائه می‌دهد. 

بوتاکس و مادلینگ صورت 

بوتاکس ، روشی غیرتهاجمی برای کاهش خط‌های صورت و چین و چروک‌هاست. سم ضعیف‌شده «بوتولینوم توکسین»، به میزانی که متخصص پوست صلاح می‌داند، در قسمت‌های چین و چروک‌دار صورت تزریق می‌شود. ورود این ماده، عضلاتی را که در به‌وجودآمدن چروک‌ها نقش داشته‌اند، به طور موقت، فلج می‌کند و خط‌ها را از بین می‌برد. به عبارت دیگر، بوتاکس با مسدود‌کردن سیگنال‌های عصبی از عضلات به مغز، موقتا جلوی انقباض آن‌ها را می‌گیرد. تاثیر بوتاکس از 3 تا 6 ماه می‌تواند دوام داشته باشد. پس از آن، ممکن است برای حفظ نتایج، تزریق مجدد بوتاکس لازم شود.

بوتاکس، روشی ایمن و کم‌ریسک است. با این حال، ممکن است فرد، عوارضی مانند تورم، سردرد، حساسیت، خارش یا کبودی را تجربه کند. در برخی موارد نادر، ممکن است عوارض جدی‌تری مانند ضعف عضلات، اختلال در بینایی، سختی در بلع، تنگی نفس یا حساسیت شدید رخ دهد. بنابراین، مهم است که بوتاکس، توسط پزشک متخصص و مجرب و در مراکز معتبر زیبایی انجام شود.

از امتیازات مجموعه مهزیار، می‌توان به متخصصان مجرب و مشاوره‌های دقیق پزشکی اشاره کرد. 

چه چیزی بهتر از آنکه یک متخصص درجه‌یک، با استفاده از برندهای درجه‌یک بوتاکس، مسئول مادلینگ صورت شما باشد؟

تاثیر بوتاکس در مادلینگ صورت

پدیده میکرونیدلینگ در مادلینگ صورت چیست؟

میکرونیدلینگ یا میکرونیدل‌تراپی، یکی از روش‌های مورد استفاده در مادلینگ صورت است، که به منظور بهبود ظاهر پوست و ترمیم مشکلات مربوط به آن استفاده می‌شود. 

نقش این پدیده در مادلینگ صورت چیست؟ 

یک دستگاه کوچک و مجهز به سوزن‌های ریز، به پوست صورت نفوذ می‌کند و میکروآسیب‌های کوچک و کنترل‌شده ایجاد می‌کند. این آسیب‌ها باعث تحریک طبیعی پوست می‌شوند و فرآیند ترمیم آن را بهبود می‌بخشند.

بدیهی است که پس از انجام این فرایند، اگر عوارض را به شکل شدید تجربه کردید، به پزشک‌تان اطلاع دهید. مراقبت‌های بعد از میکرونیدلینگ، در بهبود و اثربخشی آن نقش مهمی دارد. استفاده از آبرسان و سرم‌های حاوی ویتامینC و محافظت از پوست در برابر نور خورشید (با استفاده از ضدآفتاب) به بهبود سریع‌تر پوست کمک شایانی می‌کند.

پیشنهاد مطالعه:
شرح کامل مزایای پروفایلو + [ 2 ویدئو تزریق پروفایلو]

میکروندلینگ و مزایای آن در مدلینگ صورت

کلام آخر

در این مقاله، تلاش کردیم بگوییم مدلینگ صورت چیست و چه زیرمجموعه‌هایی دارد. آیا همیشه برای بهبود ناهماهنگی‌ها یا نواقص چهره‌مان باید به سراغ جراحی برویم یا راه‌های کم‌خطرتری هم وجود دارد؟ کارهای اصلاحی یا زیبایی، نظیر جراحی بینی، زاویه‌سازی فک و چانه، از بین‌بردن خطوط چهره و لیفت پلک یا ابرو، همگی بخشی از مادلینگ صورت هستند. نکته مهم برای رسیدن به بهترین نتیجه ممکن، این است که مشاوره درست دریافت کنید و یک متخصص مجرب، جراحی یا تزریق فیلر یا بوتاکس را برای شما انجام دهد. 

برای مثال، کلینیک زیبایی مهزیار، با سابقه‌ای که در انجام جراحی‌ها و فرایندهای زیبایی دارد، ناامیدتان نخواهد کرد. مشاوران کلینیک، در صورت نیاز شما به جراحی، بهترین راهکار را برای دریافت بهترین نتیجه در اختیارتان قرار می‌دهند. سپس، پزشک‌های متخصص مرکز، شما را به نتیجه دلخواهتان خواهند رساند.

سوالات متداول

  1. تکنیک‌های مدلینگ صورت دردناک هستند؟
    روش‌های مدلینگ صورت ممکن است باعث احساس ناراحتی و درد موقتی شوند، اما در کل، درد کمی دارند. برای کاهش ناراحتی، ممکن است داروهای موضعی، مثل کرم‌های بی‌حس‌کننده مورد استفاده قرار گیرد.
  2. نتایج  مدلینگ صورت دائمی است؟
    نتایج روش‌های مدلینگ صورت، تا حدودی دائمی هستند، اما نمی‌توان آنها را به عنوان جایگزین دائمی برای جراحی پلاستیک در نظر گرفت. این روش‌ها معمولا برای حفظ نتایج نیاز به تکرار جلسات دارند.
  3. همه روش‌های مدلینگ صورت با خطرات و عوارض همراه است؟
    همه روش‌های مادلینگ صورت، حتی کوچک‌ترین روش‌ها نیز، خطرات و عوارضی دارند. این ممکن است شامل خطر عفونت، حساسیت پوست، واکنش‌های آلرژیک، خونریزی و سایر مشکلات باشد. بنابراین، مهم است با یک پزشک متخصص مشورت کرده و راهنمایی‌های لازم را دریافت کنید.
  4. پس از انجام مدلینگ صورت، زمانی طولانی برای بازگشت به زندگی عادی لازم است؟
    بیشتر روش‌های مدلینگ صورت، زمان نقاهت کوتاه‌تری نسبت به جراحی‌های پلاستیک دارند. با این حال، زمان بازگشت هر شخص، با توجه به وضع جسمانی او، ممکن است متفاوت باشد.
  5. آیا مدلینگ صورت برای هر فرد قابل اجراست؟
    هر شخص، شرایط خاصی دارد و روش‌های مدلینگ صورت ممکن است برای او مناسب یا نامناسب باشند. عواملی مانند سن، وضعیت پوست، مشکلات پزشکی و تمایلات فردی باید مورد بررسی قرار گیرند. مشاوره با یک پزشک متخصص یا پزشک زیبایی می‌تواند بهترین روش برای هر فرد را تعیین کند.
0/5 (0 نظر)

نظرات ارزشمند شما

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط مجله مهزیار