Arabic | Persian | English

EN

AR

آیا “انواع فیلر لب” را می‌شناسید؟(معرفی 4 مدل پرطرفدار)

این روزها برخلاف گذشته لب‌های برجسته و صورت‌های ظریف طرفدار دارد و خوشبختانه به واسطه علم پزشکی و پیشرفت دانش همه افراد می‌توانند تا حد قابل قبولی در چهره خود تغییر ایجاد کنند. دامنه تغییرات بستگی به میل اشخاص قابل انجام است. احتمالا شما هم اسامی فیلرلب، ژل لب و… را شنیده‌اید و برایتان سوال پیش آمده است که فیلر چیست و چه کاربردی دارد؟ میزان ماندگاری ژل لب چقدر است؟ و… . با ما همراه باشید تا با انواع فیلر لب و خدمات تخصصی تزریق ژل لب در کلینیک مهزیار بیشتر آشنا شوید.

تزریق انواع فیلر لب چیست؟

تزریق ژل لب یا فیلرلب بسیار رایج است و به منظور حجم دهی، فرم دهی لب و اصلاح ساختارلب‌ها انجام می‌شود. هرچند که تزریق ژل امروزه بسیار در دسترس است و حتی برخی آرایشگاه‌ها اقدام به تزریق می‌کنند اما توصیه اکید ما این است که اگر قصد تزریق ژل لب را دارید حتما حتما در کلینیک و توسط پزشک متخصص این کار را انجام دهید. نوع ژل را پس از مطالعه مقاله معرفی بهترین مارک ژل برای تزریق لب و اصلاح طبیعی فرم آن انتخاب کنید و با آگاهی کامل به پزشک متخصص مراجعه کنید.

“نتیجه فوق العاده تزریق ژل لب در کلینیک مهزیار “

 

مدل های متنوع انواع فیلر لب

روش‌های متفاوت برای تزریق وجود دارد که نتایج متفاوتی خواهند داشت. اگر در دو راهی تزریق ژل یا عدم تزریق ژل لب قرار گرفته‌اید و بیشترین درگیری ذهن شما این است که نتیجه کار یک مدل فانتری با لب‌های خیلی بزرگ خواهد شد کاملا اشتباه می‌کنید. نتیجه نهایی هر تزریق با دیگری متفاوت خواهد بود و زیبایی خاص خودش را دارد. انواع فیلر لب بر اساس شکل ظاهری مدل نهایی به شرح ذیل است:

  • مدل روسی
  • مدل قلوه‌ای
  • مدل عروسکی
  • مدل نچرال

تزریق ژل لب مدل روسی

در مدل روسی مقدار کمی ژل به ناحیه خط لب بالایی تزریق می‌شود. در مدل روسی لب ها حجم می‌گیرند اما آنقدر طبیعی هستند که هیچ کسی تصور نمی‌کند که لب شما با ژل این فرم زیبا را به خود گرفته است. مدل روسی برای افرادی که لب بالایی کوچکی دارند بسیار مناسب است. اگر برای بار اول است که تزریق ژل انجام می‌دهید، مدل روسی گزینه مناسبی است.

پیشنهاد مطالعه:
چگونگی "ماندگاری فیلر گونه" {6 عامل ساده ولی موثر! }

تزریق ژل لب مدل قلوه‌ای

اگر دوست دارید هم لب بالا و هم لب پایین حجیم باشد، به احتمال زیاد مدل قلوه‌ای را می‌پسندید که یکی از مدل‌های انواع فیلر لب است. در این مدل میزان ژل تزریق شده نسبت به مدل روسی بیشتر خواهد بود. ممکن است به صلاح دید پزشک میزان ژل موردنیاز در دو جلسه تزریق شود .به طور معمول از یک سی سی ژل برای لب استفاده می‌شود اما اگر خود شخص متقاضی حجم بیشتری باشد می‌توان از دو سی سی استفاده کرد.

تزریق ژل لب مدل عروسکی

مدل عروسکی یک مدل جذاب است که به آن مدل باربی هم گفته می‌شود. در تزریق ژل لب مدل باربی، قسمت پایین نسبت به لب بالا حجم بیشتری می‌گیرد. قسمت V شکل لب بالا حجم بیشتری می‌گیرد. در پایان کار یک لب جذاب به مانند باربی‌ها خواهید داشت که زیبایی چهره شما را چند برابر خواهد کرد. اگر از آن دسته افرادی هستید که به هنگام خندیدن لثه‌های شما نمایان می‌شود با مدل عروسکی مشکل شما حل خواهد شد و چهره‌ای جوان تر خواهید داشت. اگر لب‌های نازک و کم حجم دارید و مدل عروسکی را دوست دارید با نظر پزشک با تزریق در طی چند جلسه به فرم دلخواه خود برسید.

تزریق ژل لب مدل عروسکی

تزریق ژل لب مدل نچرال

مدل نچرال یا همان تزریق ژل لب مدل طبیعی طرفداران مخصوص به خود را دارد و بسیاری از افراد که دوست ندارند دیگران متوجه تزریق ژل لب‌هایشان بشوند این مدل را انتخاب میکنند. مدل نچرال برای افرادی که لب‌های خیلی نازکی دارند مناسب است زیرا در نهایت یک لب کاملا  متقارن و زیبا خواهند داشت.

مزایا و معایب انواع فیلر لب

تزریق انواع فیلر لب نیز مانند تمام روش‌های تهاجمی و غیرتهاجمی می‌تواند علاوه بر مزایایی که دارد، تعدادی عوارض احتمالی نیز داشته باشد. در این قسمت در قالب جدول زیر، مزایا و معایب تزریق انواع فیلر لب را برای شما آورده ‌ایم. در نظر داشته باشید که انتخاب مرکز و پزشک متخصص که با بهترین تکنیک تزریق و با کیفیت‌ترین برند موجود، برای شما تزریق را انجام دهد در کاهش عوارض و جلوگیری از بروز عوارض خطرناک بسیار موثر است.

جدول عوارض احتمالی و مزایای تزریق انواع فیلر لب

عوارض احتمالی

کبودی بیشتر

درد و التهاب

تورم

خون‌مردگی

مزایا

میزان کبودی بسیار کمتر

ماندگاری بالا (6 ماه الی یک سال)

درصد خیلی پایین خطا در تزریق

فرم‌دهی لب بصورت لیفت‌شده

 

هزینه تزریق ژل لب

با توجه به اینکه ژل‌ها دارای برندهای متفاوت هستند و انواع مختلفی دارند، نمی‌توان عدد مشخصی را به عنوان قیمت ژل لب عنوان کرد. از طرفی میزان تزریق ژل نیز در هزینه اثر گذار است. به طور کلی اگر بخواهیم فاکتورهای موثر در تعیین هزینه تزریق ژل را نام ببریم، نوع برند و میزان سی سی مورد نیاز هر فرد در این مورد تعیین‌کننده است. اما از آنجایی که در کلینیک مهزیار فقط و فقط از یک برند فیلر، آن هم آلیاکسین سوئیسی استفاده می‌شود، قیمت آن ثابت است و تنها فاکتور متغیر، تعداد سی سی مورد نیاز برای صورت شما است.

پیشنهاد مطالعه:
همه چیز درباره تفاوت هایفو و بوتاکس! + [4سوال پر تکرار]

بنابراین برای آگاهی از این موضوع می‌توانید با کلینیک مهزیار تماس بگیرید و دقیقا از هزینه تزریق ژل اطمینان حاصل کنید.

چند نکته مهم قبل از تزریق فیلر

اقدامات قبل از تزریق انواع فیلر لب

اگر قصد انجام کارهای دندانپزشکی را دارید بهتر است قبل از تزریق ژل آن‌ها را انجام دهید و موارد زیر را رعایت کنید. در این قسمت به طور خلاصه به این موضوع اشاره کردیم. درصورتی که تمایل به دریافت اطلاعات کامل‌تری دارید، مقاله مراقبت های بعد از تزریق ژل لب را ا زبلاگ مهزیار مطالعه کنید.

  • از یک هفته قبل از انجام تزریق، مصرف داروهای رقیق کننده خون مانند آسپرین، ایبوپروفن و ناپروکسن را قطع کنید.
  • از مصرف برخی مواد غذایی مانند سیر، جینسک و موادی که دارای ویتامین A هستند بپرهیزید.
  • موهای ناحیه تزریق شده را به هیچ وجه با موم، موچین و کرم مو بر از بین نبرید.
  • برای کاهش کبودی حاصل از تزریق انواع فیلر لب، دو روز قبل از آن از آرنیکا استفاده کنید.(اختیاری)
  • در صورت سابقه تبخال، حساسیت به ژل و… حتما به پزشک اطلاع دهید.

بعد از تزریق انواع فیلر لب چه نکاتی را باید رعایت کرد؟

  • احتمالا روی لب‌هایتان ورم، کبودی یا التهاب داشته باشید این عوارض طبیعی هستند و در مدت زمان کوتاهی از بین می‌روند.
  • برای از بین بردن ورم لب بعد از تزریق ژل از کمپرس یخ استفاده کنید.
  • تا از بین رفتن عوارض کبودی، التهاب و… از رفتن به استخر، سونا، جکوزی و حمام با آب خیلی گرم و بخار زیاد خودداری کنید.
  • تا 48 ساعت بعد از تزریق از استعمال دخانیت، ورزش و فعالیت بدنی خودداری کنید.
  • از ماساژ دادن لب‌ها و دست زدن به آنها خودداری کنید.
  • اگر ژل در لب به گلوله تبدیل شد به پزشک خود مراجعه کنید و از دستکاری و ماساژ دادن خودداری کنید.
  • از تابش نور آفتاب به لب‌هایتان جلوگیری کنید.
  • تا یک هفته پس از درمان از مصرف داروهایی مانند آسپرین، مواد ضد التهابی غیر استروئیدی و دوزهای زیاد مکمل‌های ویتامین E خودداری کنید.

“نمونه‌ای از تزریق ژل لب در کلینیک مهزیار”

 

پیشنهاد مطالعه:
بوتاکس بعد از بلفاروپلاستی؟! [6 نکته مهم که بهتر است بدانید]

رفع گلوله شدن ژل لب

اگر بعد از تزریق با گلوله‌های ژل در لب مواجه شدید نگران نباشید این علائم در دو هفته اول طبیعی است. اگر تا روز دهم سفت‌شدن ژل لب وجود داشت به پزشک مراجعه کنید. برای جلوگیری از گلوله شدن ژل لب توصیه می‌شود تمام موارد قبل و بعد از تزریق را رعایت کنید.

رفع گلوله شدن ژل لب

از بین بردن انواع فیلر لب در خانه

همانطور که تزریق ژل لب کار یک متخصص است از بین‌بردن آن نیز یک کار تخصصی است. برای از بین‌بردن ژل لب در خانه هیچ اقدامی نکنید و به پزشک مراجعه کنید تا با تزریق مواد تجزیه‌کننده سرعت از بین‌بردن ژل را افزایش دهند.

اگر شما هم دلتان لب‌های زیبا و جذاب می‌خواهد و خواهان یک تزریق ژل لب جذاب هستید حتما برای انجام آن به یک متخصص باتجربه و حاذق مراجعه کنید و کلیه اقدامات قبل و بعد از تزریق ژل لب را رعایت کنید تا لب‌هایی زیبا و منحصر به فرد داشته باشید.

سوالات متداول

۱. فیلر لب چیست؟
فیلر لب یک نوع ماده پرکاربرد در تزریقات زیبایی است که برای افزایش حجم و پرشدن لب‌ها و اصلاح فرم لب ( انواع مدل‌های قلوه‌ای، روسی، عروسکی، طبیعی و نچرال و …) استفاده می‌شود. این فیلر‌ها معمولاً از هیالورونیک اسید تهیه می‌شوند.

۲. چه کسانی می‌توانند به تزریق فیلر لب روی آورند؟
افرادی که لب‌های نازک و کم حجم دارند، مایل به افزایش حجم و پرشدن لب‌های خود هستند، یا دارای چین و چروک در لب هستند، می‌توانند به تزریق فیلر لب روی آورند.

۳. تزریق فیلر لب بر پایه هیالورونیک اسید چه مزایایی دارد؟
تزریق فیلر لب دارای مزایای بسیاری است، از جمله:

– افزایش حجم و پر شدن لب‌ها
– کاهش چین و چروک لب
– ایجاد شکل و تعادل بهتر در لب‌ها
– نتایج طبیعی و بدون نیاز به جراحی

۴. آیا تزریق فیلر لب دردناک است؟
تزریق فیلر لب ممکن است با درد و ناراحتی همراه باشد، اما بیشتر بیماران به علت استفاده از بخش‌های مختلف برای کنترل درد، مانند تزریق داروهای مسکن، خوابیده‌اند. همچنین، پزشکان معمولاً برای کاهش درد و تورم بیماران، پس از تزریق، داروهای ضد التهاب و یخ‌گذاری را توصیه می‌کنند.

۵. چه مدت زمانی برای بهبود کامل پس از تزریق فیلر لب لازم است؟
بعد از تزریق فیلر لب، باید حداقل ۲۴ ساعت استراحت کرده و فعالیت‌های سنگین را از برنامه روزانهٔ خود حذف کنید. همچنین، باید از آفتاب‌گرفتگی و فعالیت‌های استرس‌زا خودداری کنید. برای بهبود کامل، ممکن است تا ۲ هفته زمان لازم باشد.

5/5 (1 نظر)

نظرات ارزشمند شما

6 پاسخ

  1. ببخشید برای اینکه نتیجه کار طبیعی باشه چند سی سی ژل لازمه؟ یاز لب من متوسط هست و نمیخوام خیلی مشخص باشه که ژل زدم…

    1. یلدا عزیز برای مشخص شدن این موضوع باید ساختار صورت شما توسط پزشک دیده شود و با توجه به انتظارات شما میزان سی سی لازم از ژل توسط پزشک مشخص تعیین شود.
      برای دریافت وقت مشاوره می‌تونید با تلفن‌های کلینیک تماس بگیرید.
      ۰۲۱-۲۲۳۸۳۴۰۰
      ۰۲۱-۲۲۳۸۳۴۳۰
      ۰۲۱-۲۲۰۲۰۰۷۳

  2. بخشید من دیروز تزریق ژل لب داشتم اما لب پایینم الان دچار سوزش و یه کم قرمزی شده… نمیدونم الان باید تخلیه کنم یا مشکلی نیست؟

    1. درود بر شما دوست عزیز
      احتمالا مشکلی نداشته باشد. بهتر است در صورتی که رو به بدترشدن و شدیدشدن سوزش پیش نمی‌رود، کاری انجام ندهید. در مورد تزریق آنزیم و تخلیه هم حدود 20 روز باید از تزریق ژل لب بگذرد و بعد از آن اگر رضایت ندارید تخلیه ژل را انجام دهید.

  3. برای کسی که صورت گرد و لب‌های کوچکی داره تزریق ژل لب روسی بهتره یا مدل عروسکی؟

    1. سلام دوست عزیز
      شما باید در جلسه مشاوره حضوری فرم صورتتون توسط پزشک دیده بشه تا مدلی که برای فرم صورتتون مناسبه مشخص شه.
      می‌تونید برای دریافت وقت مشاوره با شماره تلفن‌های کلینیک تماس بگیرید. درخدمتتون هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط مجله مهزیار