Arabic | Persian | English

EN

AR

8 روش «رفع خط اخم»/ بهترین راهکار مناسب شما چیست؟

حتما دیده‌اید که گاهی هنگام تماشای خود در آینه، خطوط کوتاه میان ابروهایتان شما را مسن یا خسته‌تر از واقعیت نشان می‌دهند‌. این چین‌وچروک‌ها به حدی در زیبایی و اعتمادبه‌نفس موثر هستند که وادارمان کنند هر روشی را برای رفع خط اخم امتحان کنیم.

ایجاد خط اخم ممکن است دلایل متعددی داشته باشد؛ افزایش سن، انقباض مداوم عضلات پیشانی یا نداشتن روتین پوستی مناسب تنها چند مورد از علت‌های این اتفاق هستند. در این مقاله از مجله مهزیار، تلاش می‌کنیم هشت روش‌ منتخب متخصصان کلینیک خدمات زیبایی مهزیار را (طبیعی و کلینیکال) در برطرف‌سازی خطوط اخم برای شما برشماریم.

رفع خط اخم لبخندتان را زیباتر می‌کند

وقتی بدانید خندیدن چین‌وچروکی به صورت‌تان اضافه نمی‌کند، آسان‌تر لبخند می‌زنید. روش‌های طبیعی گوناگونی برای رفع خط اخم وجود دارند که لزوما با مراجعه به مراکز خدمات زیبایی و تزریق مواد پرکننده به پوست، اتفاق نمی‌افتند. این نکته را البته نباید از قلم انداخت که نتیجه‌بخشی روش‌های طبیعی به زمان و صبر بیشتری نیاز دارد و ممکن است کیفیت روش کلینیکال را نداشته باشد.

کلینیک خدمات زیبایی مهزیار البته این لبخند را به شما هدیه می‌دهد؛ تنها در صورتی که به آن نیاز داشته باشید.

در ادامه برخی از راه‌های طبیعی را باهم مرور می‌کنیم.

سبک زندگی چه تاثیری در رفع خط اخم دارد؟

سبک زندگی شما در مراقبت از پوست و سلامت کلی بدنتان نقش مهمی ایفا می‌کند. عادات سالم، تغذیه درست و روتین مناسب پوستی در رفع خط اخم یا حتی دیرتر ایجاد شدن آنها به شدت موثر است. سبک زندگی و عادات سالم موارد زیر را شامل می‌شوند:

  1. رژیم غذایی سالم و آبرسانی
  2. روتین مناسب مراقبت از پوست
  3. خواب کافی
  • رژیم غذایی سالم و آبرسانی

در رژیم غذایی خود استفاده متعادل از میوه، سبزیجات، اسیدهای چرب امگا3 و آب را جدی بگیرید. هیدراته‌ماندن خاصیت ارتجاعی پوست را حفظ می‌کند و چین‌وچروک‌ها را تا حد ممکن کاهش می‌دهد. به همان اندازه دی‌هیدراته‌بودن، شادابی و نشاط را از پوست می‌گیرد و احتمال ایجاد چروک و زائده‌های پوستی را افزایش خواهد داد.

  • روتین مناسب مراقبت از پوست

یک روند مراقبتی پوست برای خودتان در نظر بگیرید که این موارد را شامل شود: پاکسازی ملایم پوست، آبرسانی و گاهی لایه‌برداری. محصولاتی را که دارای ترکیبات هیالورونیک اسید و آنتی‌اکسیدان هستند در روتین خود داشته باشید. ضدآفتاب را هم لطفا فراموش نکنید.

  • خواب کافی
پیشنهاد مطالعه:
میزان ماندگاری ژل لب: { 4 عامل موثر + روش افزایش ماندگاری}

خواب کافی و به‌موقع، خستگی مفرط را از شما دور کرده و کمک می‌کند آرامش‌خاطر داشته باشید. در هفت تا هشت ساعت خواب آرام استرس را از شما دور می‌کند و با کاهش تنش در عضلات صورت، به «رفع خط اخم» در چهره کمک خواهد کرد.

مدیریت اضطراب در رفع خط اخم چه نقشی ایفا می‌کند؟

اضطراب از مهم‌ترین عوامل ایجاد چروک پوستی و تشدید خط اخم در صورت است. بنابراین می‌توانید با روش‌های مدیریت اضطراب، به رفع خط اخم در صورت‌تان کمک کنید. ذهن آرام و بدون تنش نه‌تنها در سلامت کلی بدن، بلکه در شادابی و طراوت پوست و جلوگیری از پیری زودرس تاثیر بسزایی دارد. روش‌های مدیریت اضطراب را در ادامه باهم بررسی می‌کنیم:

  • ورزش

ورزش کردن ترشح هورمون‌های شادی‌آور نظیر اندورفین و دوپامین را در بدن افزایش می‌دهد.  این احساس خوب در رفع خط اخم به شدت کمک‌کننده است. پیاده‌روی، دو و میدانی، شنا و بسکتبال از جمله ورزش‌هایی هستند که می‌توانید برای کاهش چین‌وچروک‌های صورت به سراغ‌شان بروید.

  • یوگا

آرامش و رهایی ذهنی و فیزیکی حاصل از تمرینات یوگا خطوط اخم را به صورت چشمگیری کاهش می‌دهند. این تمرینات شکل‌های گوناگونی دارند و هر کدام به نوعی در کاهش اضطراب موثرند. فراموش نکنید که برای مشاهده تاثیر این تمرین‌ها حتما از یک مربی یوگا راهنمایی بگیرید. می‌توانید از این ویدیو آموزشی 20دقیقه‌ای برای شروع استفاده کنید. کلیک کنید

  • تنفس عمیق

شاید باور اینکه تنفس عمیق به کاهش خطوط اخم کمک می‌کند عجیب به نظر برسد، واقعیت اما همین است. تنفس عمیق به عنوان یکی از روش‌های کاهش اضطراب، با آهسته‌کردن ضربان قلب، عضلات صورت را رها و آرام می‌کند. تکرار همین تمرین ساده می‌تواند شما را از شر خطوط اخم راحت کند.

  • مدیتیشن

مدیتیشن نیز همچون دو مورد قبل به آرامش درونی و از بین بردن انقباض عضلات صورت کمک می‌کند. نقطه‌ای را برای نشستن انتخاب کنید. ذهن‌تان را از افکار آزاردهنده رها کرده و تمرکزتان را روی دم و بازدم بگذارید. با گذشت زمان تاثیر آن را در صورت خود خواهید دید.

تکنیک‌های ماساژ صورت برای رفع خط اخم

ماساژ، تنش را در عضلات صورت از بین می‌برد. وقتی ماهیچه‌ها رها و بدون انقباض باشند، خطوط اخم کم‌کم از بین می‌روند و پوست را جوان‌تر نشان می‌دهند.

ابروها را به سمت بالا ماساژ دهید. پیشانی و انحراف چشم‌ها را صاف و به این روش عضلات صورت را تقویت کنید. حتی می‌توانید ناحیه پیشانی و گلابلار (فاصله بین دو ابرو) را با حرکات دایره‌ای ماساژ دهید تا با افزایش گردش خون، عضلات را آرام  کرده و فرایند رفع خط اخم را سرعت ببخشید.

استفاده از تکنیک ماساژ برای رفع خط اخم

بهترین راهکارهای رفع خط اخم

همان‌طور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم، کلینیک‌های خدمات زیبایی، امکان رفع خط اخم را با روش‌های سریع و موثر برای مراجعان فراهم می‌کنند. روش‌های درمانی کلینیکال تزریق بوتاکس و فیلر، لایه‌برداری لیزری و شیمیایی، میکرودرم ابریژن، سفت کردن پوست با فرکانس رادیویی (RF)، لیزر درمانی فرکشنال و لیفتینگ را شامل می‌شوند.

پیشنهاد مطالعه:
راهنمای کامل مراقبت بعد از تزریق ژل چانه + 4 نکته مهم

کلینیک مهزیار با سابقه‌ای که در ارائه خدمات زیبایی به افراد دارد، بهترین و جدیدترین متدها را در تزریق بوتاکس پیشانی و فیلر برای رفع خطوط اخم پیشنهاد می‌کند. خدمات مرتبط با لیفتینگ پوست نیز، که از روش‌های رایج خلاصی از خطوط صورت است، در این مرکز توسط پزشکان متخصص انجام می‌گیرد.

برای آشنایی بیشتر توضیح مختصری از هر مورد ارائه خواهیم داد.

رفع خط اخم با تزریق بوتاکس و فیلر

در جهان امروز کمتر کسی هست که از بوتاکس و کاربرد آن آگاه نباشد. سم ضعیف‌شده «بوتولینیوم» به عضلات دارای چین‌وچروک تزریق می‌شود. آن‌ها را به طور موقت فلج می‌کند و ظاهر صاف‌تری به پوست می‌دهد. اثربخشی بوتاکس معمولا سه تا شش ماه است و برای ماندگاری بیشتر نیاز به تمدید مجدد دارد.

فیلرها از دیگر روش‌های رفع خط اخم هستند. تزریق هیالورونیک اسید یا سایر فیلرها به نواحی آسیب‌دیده پوست را حجیم‌تر می‌کند و عمق خطوط را کاهش می‌دهد. نتیجه تزریق فیلر بلافاصله پس از پایان جلسه درمانی قابل‌ مشاهده است و اثربخشی آن از چند ماه تا یک سال پابرجا خواهد بود.

رفع خط اخم با لایه‌برداری پوست

لایه‌برداری پوست برای رفع خطوط اخم در سه گروه دسته‌بندی می‌شود:

  1. لایه‌برداری با لیزر: روشی بدون نیاز به جراحی که برای بهبود بافت پوست از فناوری لیزر بهره می‌گیرد. لیزر لایه آسیب‌دیده بیرونی پوست را از بین برده و باعث تولید مجدد کلاژن در پوست می‌شود. گرچه اثربخشی این روش فورا قابل مشاهده نیست، اما از روش‌های رایج رفع خط اخم به حساب می‌آید.
  2. لایه‌برداری شیمیایی: در لایه‌برداری شیمیایی، با استفاده از نوعی محلول،لایه بیرونی پوست را برای آشکارسازی پوست تازه زیرین برمی‌دارند. این روش گردش سلولی و تولید کلاژن را تحریک می‌کند و برای رفع خطوط ملایم اخم روشی ایده‌آل است.
  3. میکرودرم ابریژن: فرآیند مذکور با استفاده از یک دستگاه، سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد. پس از جلسات متعدد لایه‌برداری و تولید مجدد کلاژن، خطوط اخم به شکل قابل‌توجهی از بین خواهند رفت.

رفع خط اخم به‌واسطه سفت‌کردن پوست با فرکانس رادیویی (RF)

گونه‌ای از درمان‌های بدون جراحی که از امواج رادیویی برای گرم‌کردن لایه‌های عمیق‌تر پوست استفاده می‌کند. با افزایش دما در این لایه‌ها تولید کلاژن تحریک می‌شود. افتادگی پوست صورت از بین می‌رود و رفع خط اخم اتفاق می‌افتد. درمان‌های RF معمولاً راحت هستند، پیچیدگی ندارند و برای افرادی که به دنبال بهبود ظریف و قابل‌توجه پوست خود هستند مناسب‌اند.

لیزر درمانی فرکشنال و رفع خط اخم

از روش‌های پیشرفته درمانی برای رفع خطوط صورت، می‌توان به لیزر درمانی فرکشنال اشاره کرد. طی سال‌های اخیر، این نوع لیزر درمانی از روش‌های محبوب بانوان و آقایان برای از بین بردن چین‌وچروک‌های پوستی بوده است. انرژی لیزر در الگوهای فرکشنال، نواحی خاصی از پوست را هدف قرار می‌دهد و در نتیجه، تولید کلاژن را تحریک می‌کند. بعد از چند جلسه، می‌بینید که جوانی پوست‌تان به شما بازمی‌گردد.

پیشنهاد مطالعه:
چند و چون مراقبت های بعد از تزریق ژل لب + { 5 ویدئو تزریق}

لیفت پوست با نخ جهت رفع خط اخم

ممکن است شنیدن عبارت «لیفت پوست با جراحی» هم برای برخی افراد ترسناک باشد. لیفت با نخ یکی از روش‌های جدید جایگزین و بدون جراحی است. نخ‌های بخیه قابل جذب با خارهای ریز، زیر پوست قرار می‌گیرند و سپس برای تغییر موقعیت پوست و رفع خط اخم بلند می‌شوند. نتیجه‌بخشی این روش خیلی زود قابل مشاهده است و پس از تولید مجدد کلاژن بهبودی حاصل خواهد شد.

جمع‌بندی

در این مقاله تلاش کردیم تا حد امکان شما را با روش‌های موثر در رفع خط اخم، طبیعی و کلینیکال، آشنا کنیم. جامعه پزشکی باور دارد که بهتر است با حفظ سبک زندگی سالم و دوری از اضطراب، خودمان از ایجاد چروک‌های پوستی جلوگیری کنیم. ورزش منظم را در برنامه داشته باشیم. یا روزانه یک ساعت را به پیاده‌روی یا دوچرخه‌سواری در پارک اختصاص دهیم. سلامت بدن بالطبع سلامت پوست را نیز به دنبال خواهد داشت.

هرچند، اگر تاکنون برای محافظت از پوست روتین مناسبی نداشته و گرفتار خطوط اخم شده‌اید، خدمات زیبایی کلینیک مهزیار را تحت نظر متخصص‌های خبره در اختیار دارید. خدمات ارائه‌شده در این مرکز در راستای بازگرداندن زیبایی طبیعی چهره با به‌روزترین و کم‌خطرترین روش‌هاست. متخصصان مهزیار پس از بررسی بافت پوست، در صورت نیاز به درمان کلینیکال، بهترین روش را برای خلاصی از خطوط اخم به شما پیشنهاد خواهند داد.

سوالات متداول:

  1. کدام روش برای رفع خط اخم مناسب‌تر است؟
    پاسخ این سوال بیشتر به تصمیم فرد بستگی دارد. اگر انسان صبوری هستید و می‌توانید با روش‌های طبیعی از شر خطوط اخم خلاص شوید، روش‌های طبیعی را انتخاب کنید و اگر به دنبال نتیجه‌بخشی سریع هستید، پیشنهاد ما روش‌های مدرن درمانی و تزریق فیلر و بوتاکس است.
  2. آیا تاثیر فیلر و بوتاکس در رفع خط اخم دائمی است؟
    در روش‌های به‌روز زیبایی فیلرها و بوتاکس تاثیر موقت دارند و نیازمند تمدید هستند. اثربخشی آنها معمولا بین شش ماه تا یک سال باقی می‌ماند و پس از گذشت این مدت باید نزد متخصص تمدید شوند.
  3. لیفتینگ پوست جهت رفع خط اخم به چند روش امکان‌پذیر است؟لیفتینگ در حالت معمول با جراحی و در سال‌های اخیر با نخ انجام می‌شود. اگر نمی‌خواهید زیر تیغ جراحی بروید و هزینه زیادی متقبل شوید، می‌توانید از لیفتینگ با نخ برای رفع خطوط چهره خود استفاده کنید.
  4. کلینیک مهزیار کدام‌یک از روش‌های درمانی را برای رفع خط اخم ارائه می‌دهد؟
    مهزیار تمام خدمات مربوط به تزریق ژل و بوتاکس و جراحی‌های لیفتینگ را برای افرادی که قصد دارند خطوط صورت خود را ترمیم کنند ارائه می‌دهد. مشاوران کلینیک خدمات زیبایی مهزیار پوست و آسیب‌های آن را بررسی می‌کنند و در صورت لزوم بهترین روش را به مشتری پیشنهاد می‌دهند.
1/5 (1 نظر)

نظرات ارزشمند شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط مجله مهزیار