Arabic | Persian | English

EN

AR

راهنمای کامل مراقبت بعد از تزریق ژل چانه + 4 نکته مهم

ژل‌های چانه که معمولاً به آ‌ن‌ها ژل‌های درمال هم گفته می‌شود، اخیراً در میان زیباجویان محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند چرا که توانایی برگرداندن زمان را بر روی صورت شما داشته و با افزایش حجم پوست و پرکردن چین و چروک‌ها، ظاهری کاملاً جوان‌تر را به شما می‌بخشند. مراقبت‌ بعد از تزریق ژل چانه، مهم‌ترین بخش دوره درمانی پس از انجام این کار است که در این مقاله از بلاگ مهزیار به طور مفصل در مورد آن صحبت خواهیم کرد.

تزریق ژل چانه توسط پزشک

چرا مراقبت بعد از تزریق ژل چانه اهمیت دارد؟

برای این که بیشترین نتیجه را از تزریق ژل چانه گرفته و پروسه درمانی سالمی را دنبال کنید، باید به دستورالعمل‌های مراقبتی پس از آن مقید باشید. با دنبال‌کردن این دستورالعمل‌ها، می‌توانید ریسک بروز هرگونه عوارض را کاهش دهید، ورم و التهاب را به کمترین حالت ممکن برسانید و نتیجه طولانی‌ مدتی را تجربه نمایید.

مراقبت‌های پس از تزریق ژل چانه

همان‌طور که گفته شد، مراقبت‌ بعد از تزریق ژل چانه اهمیت بسیار زیادی دارند، مخصوصاً مواردی که طی چند روز اولیه پس از تزریق باید رعایت شوند. بیایید نگاهی به این موارد داشته باشیم:

  • استفاده از یخ بر روی ناحیه تزریق: در روزهای اول و دوم پس از تزریق، ممکن است شاهد قرمزی، تورم، کبودی یا سوزش در ناحیه سوزن خورده باشید. این عوارض معمولاً در چهل و هشت ساعت اولیه به صورت خودکار از بین می‌روند، اما بهتر است که روی ناحیه ورم‌کرده یخ بگذارید تا ریسک ایجاد کبودی را کاهش دهید.
  • از کرم‌های آرنیکا (Arnica) و هیرودوید (Hirudoid) استفاده کنید: کرم‌های آرنیکا و هیرودوید معمولاً می‌توانند پروسه درمانی را سرعت بخشیده و جلوی کبودی را بگیرند. با این وجود، قبل از تصمیم به استفاده از آن‌ها، بهتر است با پزشک خود مشورت کرده و به توصیه‌های وی در این مورد عمل نمایید.
  • از محصولات فعال استفاده نکنید: اگرچه که ادامه روتین پوستی بلافاصله پس از تزریق ژل چانه امکان‌پذیر است، اما پیشنهاد می‌شود که از محصولاتی که دارای اسیدهای آلفا هیدروکسی، اسیدهای بتا هیدروکسی یا رتینوید هستند حداقل طی 24 ساعت اولیه استفاده نکنید. به این دلیل که محتویات فعال این محصولات می‌توانند باعث تحریک ناحیه سوزن خورده شوند.
  • از آرایش کردن خودداری کنید: پیشنهاد می‌شود که از آرایش کردن ناحیه تزریق در 24 ساعت ابتدایی خودداری کنید تا اجازه ریکاوری به پوست شما داده شود.
  • از استعمال الکل بپرهیزید: استعمال الکل منجر به افزایش گردش خون می‌شود که نتیجه آن کبودی یا ورم است. به همین دلیل بهتر است حداقل در چهل و هشت ساعت اولیه پس از تزریق، از این ماده دوری کنید.
  • فعالیت ورزشی نداشته باشید: برای جلوگیری از بالارفتن بیش از حد دمای بدن، پیشنهاد می‌شود که برای یک الی دو روز فعالیت ورزشی سنگینی را نداشته باشید.
  • بدن خود را هیدرات نگه دارید: توصیه متخصصین کلینیک مهزیار این است که سعی کنید که در طی چند روز ابتدایی پس از تزریق ژل چانه، حتماً به اندازه کافی آب و مایعات مصرف کنید.
  • از داروهای کاهش فشار خون استفاده نکنید: داروهایی مانند ایبوپروفن و آسپیرین غلظت خون را کاهش داده و منجر به ایجاد کبودی می‌شوند، به همین علت طی دو روز اول پس از تزریق از آن‌ها استفاده نکنید.
  • از فعالیت‌های زیبایی صورت اجتناب کنید: طبق آنچه که در وب سایت Cosmeticconnection آمده است، دیگر فعالیت‌های زیبایی صورت مانند فیشیال، واکس صورت یا لیزر با توجه به فشاری که بر روی ناحیه تزریق ایجاد می‌کنند بسیار خطرناک هستند و نباید طی 10 الی 14 روز پس از تزریق انجام شوند.
پیشنهاد مطالعه:
5 علت "جذب سریع ژل لب" بعد از تزریق + راهکار مناسب

پزشک در حال تزریق ژل چانه

4 نکته مهم مراقبت بعد از تزریق ژل چانه

  1. ناحیه تزریق را به آرامی تمیز کنید: بعد از تزریق ژل چانه، ناحیه تزریق باید تمیز باشد تا از عفونت جلوگیری شود. از تمیزکننده‌ای ملایم برای شستن چانه خود استفاده کنید و از هرگونه مالش سخت یا لیف‌کشیدن خودداری نمایید. پس از شستشو ناحیه تزریق را با حوله خشک کنید.
  2. از دست زدن یا فشار آوردن بر روی ناحیه تزریق خودداری کنید: خیلی از ما پس از ایجاد تغییر در خود آن ظاهری دوست داریم به ناحیه تغییریافته دست بزنیم، اما در این مورد باید جلوی خود را بگیرید. از هرگونه تماس یا اعمال فشار بر روی ناحیه تزریق در 24 ساعت اولیه اجتناب کنید. علاوه بر این، از خوابیدن روی صورت خود هم خودداری نمایید.
  3. محافظت در برابر نور خورشید: اشعه خورشید برای پوست ما مضر است، مخصوصاً پس از عمل‌های زیبایی. اگر قرار است زیر نور آفتاب قرار بگیرید، از یک ضدآفتاب با SPF بالا استفاده کنید (حتی در روزهای ابری). در صورتی که می‌توانید، حتماً از کلاه لبه‌دار هم برای محافظت بیشتر استفاده نمایید.
  4. مشاوره پس از تزریق: پیشنهاد می‌شود که چند روز پس از تزریق ژل چانه، یک جلسه مشاوره با متخصص داشته باشید تا روند درمانی و احیای پوست خود را بررسی کنید. با این کار در صورت وجود مشکل، می‌توانید با کمک متخصص آن را به راحتی رفع نمایید.

عوارض پس از تزریق ژل چانه چه مواردی هستند؟

پس از تزریق ژل چانه، ممکن است با عوارضی مانند ورم یا احساس سوزش در ناحیه مورد تزریق مواجه شوید. این عوارض کاملاً طبیعی بوده و در کمتر از چند روز از بین خواهند رفت. اگر این عوارض پس از گذشت یک هفته همچنان پابرجای بودند، بهتر است که با پزشک متخصص در تماس باشید.

پیشنهاد مطالعه:
درمان افتادگی پوست [فقط با به کارگیری این 7 روش!]

کبودی، یکی دیگر از عوارض رایج در این زمینه است که برای بعضی از افراد اتفاق می‌افتد. اگرچه که اکثر کبودی‌های ایجاد شده معمولاً بخاطر کمبود مهارت فرد تزریق‌کننده هستند، اما جای نگرانی وجود نداشته و معمولاً پس از دو روز از بین خواهند رفت. جدول زیر مزایا و معایب تزریق ژل چانه را به طور کامل بررسی کرده است.

جدول مزایا و عوارض تزریق ژل به چانه

عوارض احتمالی

نیاز به تزریق مکرر و هزینه‌های متناسب

امکان جذب نامتناسب فیلر

خطر بروز عوارض جانبی

ممکن است نتایج طی مدت کوتاهی از بین بروند

نیاز به پزشک متخصص برای اجرای ایمن و باکیفیت

احتمال بروز واکنش‌های التهابی یا التهاب موضعی

مزایا

ایجاد حجم و پرکردن چانه‌های عمیق

تقویت و شکل‌دهی به ناحیه چانه

ماندگاری نتایج تا 6 ماه یا بیشتر

زمان کمی برای بهبود نیاز است

امکان تنظیم شکل و اندازه به صورت دقیق

عملیات نسبتا ساده در زمان کوتاه

 

نتایج تزریق ژل چانه چه زمانی مشخص می‌شوند؟

دوره درمانی پس از تزریق ژل چانه برای بعضی افراد ممکن است تا 3 الی 4 هفته به طول بیانجامد تا بتوانند بهترین نتیجه ممکن را بگیرند. اگرچه که نتایج تزریق ژل چانه معمولاً در لحظه تزریق مشخص است اما نتیجه نهایی آن تا زمانی که ژل با پوست شما ادغام نشود، قابل مشاهده نیست. همچنین در تمام طول این مدت ممکن است چانه شما دچار ورم باشد.

ژل چانه، اثر طولانی مدتی دارد اما دائمی نیست. میزان دوام آن بستگی به ژلی که استفاده می‌کنید، تکنیک تزریق آن، مراقبت بعد از تزریق ژل چانه و فاکتورهای شخصی مانند متابولیسم بدن دارد. گاهی اوقات برای این که نتیجه دلخواه خود را کسب کنید، باید چندین بار این کار را در بازه‌های زمانی معین انجام دهید.

پیشنهاد مطالعه:
5 شیوه "برجسته سازی گونه" + {معرفی بهترین روش}

کلام آخر

ژل‌های درمال به طور کلی محصولاتی هستند که امروزه افراد بسیاری از آن‌ها استفاده می‌کنند تا اثرات بالارفتن سن را در خود کاهش داده و ظاهری بهتر و جوان‌تر داشته باشند. توجه به برندی که برای تزریق ژل انتخاب می‌کنید و همین‌طور مرکزی که این کار را در آن انجام می‌دهید و از همه مهم‌تر، مهارت کسی که این کار را برای‌تان اجرا می‌کند، اهمیت زیادی دارد. مهم‌تر از آن  اما، کارهایی است که به عنوان مراقبت پس از تزریق انجام می‌دهید. امیدواریم موارد گفته شده در این مقاله را انجام داده و بهترین نتیجه را کسب کنید.

0/5 (0 نظر)

نظرات ارزشمند شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط مجله مهزیار