Arabic | Persian | English

EN

AR

5 شیوه “برجسته سازی گونه” + {معرفی بهترین روش}

تا حالا با دیدن گونه‌های خود، احساس کرده‌اید یک فرد مسن و سالمند هستید؟ افتادگی گونه‌ها دقیقا چنین حسی را القا می‌کند؛ شادابی صورت را می‌گیرد و فرد را سالخورده نشان می‌دهد. این به آن معنا نیست که راهی برای برجسته‌کردن گونه‌ و فرم‌دهی به آن‌ها وجود ندارد. در حال حاضر، روش‌های جراحی و غیرجراحی متعددی برای برجسته سازی گونه وجود دارد که به واسطه مشاوره و مهارت یک متخصص، می‌توانید از آن برای لیفت قسمت میانی صورت استفاده کنید. در این مقاله از مجله مهزیار ، قرار است 4 شیوه گونه‌گذاری را تشریح و بررسی کنیم.

تعریف برجسته سازی گونه و روش‌های گونه‌گذاری

به طور کلی، برجسته‌سازی گونه، به روش‌هایی گفته می‌شود که طی آن، فرم گونه از افتادگی درمی‌آید و فرم حجیم و جوانی به خود می‌گیرد. این فرآیند زیبایی به روش‌های گوناگون انجام می‌شود. برخی روش‌های گونه‌گذاری نیاز به جراحی دارند و برخی روش‌ها، بدون نیاز به جراحی، ظاهر گونه را برجسته می‌کنند. جدول زیر را ببینید.

دسته‌بندی روش‌های برجسته سازی گونه

جراحی

پروتز گونه

جراحی پلاستیک

غیر جراحی

تزریق ژل و فیلر

لیفت گونه با نخ

تزریق چربی

در ادامه، شما را با انواع این روش‌ها آشنا خواهیم کرد.

متدهای جراحی برای برجسته‌ سازی گونه چیست؟

گونه‌سازی با روش‌های جراحی، دوام و ماندگاری بیشتری دارد، اما این را هم باید در نظر داشت که جراحی، فرآیند سختی است و بازگشت به زندگی روزمره، بلافاصله بعد از عمل جراحی ممکن نیست. این روش‌ها را در بخش قبل نام بردیم. اکنون می‌خواهیم درباره آن‌ها چند کلمه‌ای توضیح دهیم.

برجسته‌ سازی گونه با پروتز چگونه است؟

به طور کلی، پروتز گونه، با سه جراحی متفاوت انجام می‌شود.

  1. مالار: این ایمپلنت‌ها مستقیما روی استخوان گونه قرار می‌گیرند و ظاهر گونه را بالاتر نشان می‌دهند. 
  2. ساب‌مالار: این ایمپلنت‌ها ظاهرگونه‌ها را پرتر را می‌کنند و به گونه‌های لاغر یا افتاده را حجیم‌تر نشان می‌دهند.
  3. ترکیبی: یک ایمپلنت ترکیبی است که هم استخوان گونه و هم گونه‌ها را تقویت می‌کند.
پیشنهاد مطالعه:
معرفی "بهترین مارک فیلر زیر چشم" + {معتبرترین کلینیک تهران}

این ایمپلنت‌ها، معمولا از سیلیکون تشکیل شده‌اند و از ایمنی بالایی برخوردارند. پزشک، برای قراردادن این ایمپلنت‌ها یک برش کوچک در داخل دهان ایجاد می‌کند و پس از قرارگرفتن ایمپلنت، محل برش با بخیه بسته می‌شود. برجسته‌کردن گونه با این روش، نسبتا میان افراد پرطرفدار است.

جراحی پلاستیک چطور به برجسته‌ سازی گونه کمک می‌کند؟

در لیفت گونه با جراحی پلاستیک، بافت گونه بالا می‌آید و در جای خود قرار می‌گیرد. این جراحی، پوست را صاف‌تر می‌کند و ظاهری جوان‌تر به شما می‌دهد. بلفاروپلاستی (لیفت پلک) پوست شل پلک پایین و همچنین چربی‌های برآمده را از بین می‌برد. سپس، فرآیند لیفتینگ بافت گونه را بالاتر می‌برد؛ درست با استفاده از همان برشی که برای لیفت پلک پایین استفاده می‌شود.

طی گونه‌سازی با جراحی، چربی زیادی از بین نمی‌رود. در عوض، موقعیت گونه تغییر می‌کند و خط بین گونه و پلک پایین کاهش یافته یا از بین می‌رود.

آیا برجسته‌ سازی گونه، بدون جراحی هم امکان‌پذیر است؟

با پیشرفت‌های جدیدی که در حوزه زیبایی اتفاق افتاده است، برجسته‌کردن گونه با روش‌های غیرتهاجمی که نیازی به برش‌ پوست ندارند، ممکن شده است. این روش‌ها، گاهی ماندگاری دائمی ندارند، اما کم‌ریسک‌تر هستند و فرد را راحت‌تر به نتیجه دلخواه می‌رسانند. روش‌های غیرتهاجمی گونه‌سازی را باهم مرور می‌کنیم.

برجسته‌ سازی گونه با ژل و فیلر

همان فیلری را که در لب و زیر چشم استفاده می‌کنند، برای برجسته‌ سازی گونه‌ نیز قابل استفاده است. فیلر‌های گونه با هدف حجیم‌کردن ناحیه صورت تزریق می‌شوند تا فرم بهتری به آن بدهند. متخصص زیبایی، پس از تمیزکردن سطح پوست، مقدار مشخصی فیلر را با سوزن کانولا به زیر پوست تزریق می‌کند و همزمان، به برجسته‌ کردن گونه می‌پردازد تا به فرم دلخواه برسد.

گونه‌سازی با ژل و فیلر در حال حاضر، رایج‌ترین روش برای کانتورینگ صورت ، فرم‌دهی و برجسته‌ کردن گونه است. نتایج تزریق فیلر فوری هستند و بسته به محصول مورد استفاده، می‌توانند 6 تا 18 ماه دوام داشته باشند. فیلرهای جدید که اغلب بر پایه هیالورونیک اسید ساخته می‌شوند، ماندگاری طولانی ندارند و پس از مدتی، برای حفظ نتیجه، باید مجددا تزریق شوند.

به عنوان مثال، ژل آلیاکسین که هم‌اکنون بهترین برند موجود است و کلینیک مهزیار هم از آن استفاده می‌کند، حدود 3 تا 6 ماه ماندگاری دارد. آنچه فیلر آلیاکسین (Aliaxin) را از دیگر برندهای موجود، متمایز می‌کند، کم‌ریسک و بی‌عارضه‌بودن این فیلر است.

برجسته‌ سازی گونه با نخ هم ممکن است؟

همانطور که فیلرها یک روش امن و غیرتهاجمی برای گونه‌سازی هستند، لیفت گونه با نخ نیز، یکی از روش‌های کم‌تهاجم به پوست صورت است. روش لیفت با نخ، شامل قراردادن نخ‌های PDO به صورت زیرپوستی، برای لیفت‌کردن پوست است. برجسته‌سازی گونه با نخ، معمولا در قسمت میانی صورت و گردن، برای جلوگیری از مسن نشان‌دادن چهره، استفاده می‌شود و گزینه‌ای عالی برای گونه‌های افتاده هستند؛ بدون ذره‌ای افزایش در حجم گونه در صورت افتادگی بدون کاهش حجم است.

پیشنهاد مطالعه:
0 تا 100 زاویه سازی صورت مردان +[مزایا و معایب احتمالی]

هر نخ، متشکل از خارهای کوچکی است که به آن کمک می‌کنند تا ناحیه موردنظر را لیفت کند. سطح‌ این نخ‌ها، با سوزن‌های ریزی پوشانده شده است. هنگامی که سوزن‌ها بیرون کشیده می‌شوند، بافت روی نخ جمع می‌شود و گونه را لیفت می‌کند. مدتی بعد، در اطراف نخ‌ها، بافت فیبری جدیدی تشکیل می‌شود که به نگه‌داشتن آن‌ها و حفظ بافت کمک می‌کند.

نتایج گونه‌سازی با نخ، تقریبا تا 1 سال، ماندگار است.

آخرین روش برجسته‌ سازی گونه: تزریق چربی

صحبت از پیوند چربی (معروف به انتقال چربی) شد. این روش اغلب یک جایگزین طبیعی برای برجسته‌کردن گونه و راه‌حلی دائمی‌تر از ژل و فیلر به حساب می‌آید. به جای استفاده از یک ماده خارجی برای تقویت، پزشک، چربی خود بیمار را از قسمت دیگری از بدن، مثلا از پهلو یا ران، خارج کرده و آن را به گونه‌ها تزریق می‌کند. این روش، خطر آنچنانی ندارد، اما برای اطلاعات بیشتر، توصیه می‌کنیم مقاله مربوط به تزریق چربی در صورت را مطالعه کنید.

پس از عمل، اکثر بیماران برای چند روز تورم، کبودی و قرمزی را در صورت و محل هدف تزریق تجربه می‌کنند. بهبودی کامل می‌تواند تا شش هفته طول بکشد، اما بیشتر افراد می‌توانند پس از ۴۸ ساعت به زندگی روزمره خود بازگردند. اما کماکان، ورزش و فعالیت‌های سنگین، پس از فرآیند برجسته‌ سازی گونه، توصیه نمی‌شود.

نتیجه تزریق چربی برای گونه‌سازی، تقریبا دائمی است و به تمدید مجدد نیازی نیست؛ مگر آنکه پزشک، چنین تشخیصی دهد.

بهترین روش برجسته‌ سازی گونه کدام است؟

با توجه به تمام روش‌هایی که در این مقاله بررسی کردیم، بهترین روش، روشی است که در عین آسان‌بودن، کم‌ریسک و کم‌عارضه هم باشد. برجسته‌ سازی گونه با ژل و فیلر، امروزه، بهترین و پرطرفدارترین روش برای لیفت و فرم‌دهی به گونه است. توصیه ما این است که در انتخاب پزشک و کلینیک خود دقت کافی داشته باشید. بی‌دقتی و بی‌تجربگی پزشک متخصص ممکن است شما را از فرم گونه دلخواهتان دور کند و نتیجه موردنظرتان را دریافت نکنید. 

پیشنهاد مطالعه:
لیفت صورت با تزریق ژل گونه [6 نکته مهم و کاربردی]

کلام آخر

در مقاله مقابل، روش‌های برجسته‌ سازی گونه را، جراحی و غیرجراحی، بررسی کردیم. در عصر حاضر، افراد ترجیح می‌دهند به جای روش‌های تهاجمی که نیاز به مراقبت‌های قبل و بعد از عمل دارد، از روش‌های غیرتهاجمی و آسان‌تر استفاده کنند. روش‌هایی نظیر تزریق ژل و فیلر نیازی به مراقبت‌های ویژه ندارند. به همین علت، فرد می‌تواند پس از مدت کوتاهی به فعالیت‌های روزانه خود بازگردد. همچنین، این مواد از ترکیبات طبیعی نظیر هیالورونیک اسید تشکیل شده‌اند که علاوه بر برجسته‌کردن گونه، خاصیت آبرسانی دارند و ساخت کلاژن را در پوست تحریک می‌کنند. بنابراین، پوست دوباره حالتی جوان و شاداب به خود می‌گیرد و علائم سالخوردگی را از چهره دور می‌کند.

مجموعه مهزیار ، مدت‌هاست که خدمات تزریق ژل و فیلر را با بهترین کیفیت فیلر و توسط بهترین متخصصان ارائه می‌دهد. متخصصان مرکز خدمات زیبایی مهزیار، با دقت و تجربه خود، تلاش می‌کنند تزریق فیلر، در عین حال که شما را به ظاهر دلخواه خودتان می‌رساند، زیبایی طبیعی شما را تغییر ندهد.

 

سوالات متداول


۱. آیا برجسته‌ سازی گونه فقط برای بهبود ظاهر زیبایی است؟ 

برجسته‌سازی گونه معمولا به منظور تغییر ظاهر زیبایی است، اما ممکن است در برخی موارد، به  منظور رفع مشکلات عملکردی صورت یا درمان شکستگی استخوان گونه نیز مورد استفاده قرار گیرد.

۲. آیا تزریق ژل‌ برای برجسته‌ سازی گونه خطرناک است؟ 

تزریق ژل‌های پرکننده، برای برجسته‌سازی گونه، به ‌طور کلی ایمن است، اما ممکن است تا 2 روز، عوارض کوچکی مانند التهاب، قرمزی یا درد موقتی در منطقه تزریق رخ دهد.

۳. آیا نتایج برجسته‌ سازی گونه دائمی است؟ 

نتایج برجسته‌سازی گونه با استفاده از تزریق ژل‌، موقت است و نیاز به تجدید ترزیق در بازه ‌زمانی مشخص دارد. اما روش‌های جراحی‌ نتایج پایدارتری دارند.

۴. چقدر طول می‌کشد تا نتایج برجسته‌ سازی گونه مشاهده شود؟ 

نتایج تزریق ژل‌های پرکننده، معمولا فوری و در عرض چند دقیقه دیده می‌شوند. اما در صورتی که جراحی انجام شود، نیاز به مدت‌زمان بیشتری برای بهبود و درک کامل نتایج خواهد بود.

۵. آیا برجسته‌ سازی گونه برای همه افراد مناسب است؟ 

برجسته‌سازی گونه، برای افرادی با حساسیت‌های خاص، مناسب نیست؛ مانند عفونت‌های پوستی یا حساسیت به مواد تزریقی. همچنین، مشاوره با پزشک، قبل از هر تصمیمی ضروری است تا بهترین گزینه را انتخاب کنید.

 

0/5 (0 نظر)

نظرات ارزشمند شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط مجله مهزیار