Arabic | Persian | English

EN

AR

معرفی “تزریق ژل با کانولا” + نمونه‌کار و تصویر سوزن کانولا

امروزه، روش‌های مختلفی برای کاهش خطوط چهره، فرم‌دهی صورت یا شادابی و جوانی پوست وجود دارد. یکی از این روش‌ها تزریق ژل است. این تزریق، طبیعتا باید با ابزار خاص خود انجام شود. ابزار تزریق ژل و فیلر در صورت، سوزن کانولا است. در این مقاله مجله مهزیار، قصد داریم روش تزریق ژل با کانولا را معرفی کنیم و با ارائه نمونه‌کار و تصویر سوزن کانولا، شما را با این فناوری نوآورانه و اثربخش آشنا کنیم.

در کلینیک زیبایی مهزیار، ژل و فیلر سوئیسی آلیاکسین، که بهترین و کم‌عارضه‌ترین برند موجود است، توسط سوزن کانولا تزریق می‌شود و زیبایی و نشاط طبیعی صورت را به متقاضیان هدیه می‌دهد.

معرفی تزریق ژل با کانولا

یک متد پیشرفته در زمینه زیبایی و جوانسازی پوست، تزریق ژل با کانولا است، که با استفاده از جدیدترین تکنولوژی‌ها و ترکیبات موثر، بهبود ظاهر و کیفیت پوست را فراهم می‌کند. این روش، امکان ایجاد تغییرات ظریف و دقیقی را در ویژگی‌های صورت فراهم می‌کند؛ از کاهش چین و چروک‌های صورت گرفته تا افزایش حجم لب‌ها و رفع گودی زیر چشم .

با توجه به اینکه استفاده از سوزن کانولا، یک روش غیرتهاجمی و بی‌نیاز به جراحی است، احتمال وقوع عوارض جانبی را نیز، به شدت کاهش می‌دهد. همچنین، در تزریق ژل به روش کانولا، اندازه سوزن، ضخامت آن و میزان ژل استفاده‌شده برای انجام فرایندهای زیبایی قابل تغییر است. بنابراین، پزشک متخصص قادر است به نتایجی طبیعی و هماهنگ با ویژگی‌های صورت شما برسد.

“تزریق فیلر زیر چشم، با سوزن کانولا در کلینیک مهزیار”

 

تفاوت‌ تزریق کانولا و سوزن به صورت

ژل و فیلر، در گذشته به وسیله سوزن‌های ریز تزریق می‌شدند که امروزه جای خود را به سوزن کانولا داده‌اند. گرچه، هنوز هم برای انجام برخی فرایندها، از سوزن استفاده می‌شود. تفاوت تزریق کانولا و سوزن را در جدول مقابل می‌بینید.

موارد

تزریق کانولا تزریق سوزن به صورت

نوع سرنشین

سرنشین آکولته و مخروطی

سرنشین نازک و تیز

صدمات احتمالی

لطمه کمتر در پوست و بافت زیرین صدماتی نظیر کبودی بیشتر
درد و ناراحتی

کمترین درد و ناراحتی

درد و ناراحتی بیشتر

دقت و کنترل

کنترل و دقت کمتر در مناطق کوچک

قابلیت کنترل دقیق‌تر در مناطق کوچک

پیشنهاد مطالعه:
بررسی 4 تفاوت ژل و بوتاکس چیست؟ { کدامیک بهتر است؟}

البته، انتخاب ابزار مناسب برای تزریق ژل (ژل لب ، ژل گونه و…)، به تشخیص متخصص بستگی دارد. این نکته هم گفتنی‌ است که در سال‌های اخیر، متخصصان تزریق با سوزن را انتخاب نمی‌کنند و عمده آن‌ها تزریق ژل با کانولا را انتخاب می‌کنند. به طور مثال، ممکن است متخصص برای ترمیم ژل یا فیلر در یک نقطه کوچک، از سوزن استفاده کند.

تزریق ژل با کانولا یا روش سنتی تزریق با سوزن؟

به جز میزان التهاب و قرمزی که از عوارض رایج تزریق فیلر است، افراد ممکن است درباره دقت هر روش تزریق نگران باشند. معمولا استفاده از ابزار بزرگ‌تر، التهاب و قرمزی بیشتری را به دنبال خواهد داشت.

پزشکان از تزریق به روش کانولا برای پرکننده‌های لب، گونه و غیره استفاده می‌کنند زیرا اکثر بیماران، برای انجام فرایند زیبایی خود، تنها به یک محل تزریق اولیه نیاز دارند. در نتیجه، این تکنیک، نسبت به استفاده از سوزن‌های سنتی، خطر کمتری دارد و دردناک‌تر از استفاده از سوزن نیست.

نحوه تزریق ژل به روش کانولا

با توجه به اینکه سوزن صاف است، از قبل، به وسیله سوزنی کوچک‌تر و تیزتر، یک نقطه ورودی اولیه برای واردکردن کانولا ایجاد می‌شود تا امکان رسیدن سوزن کانولا به لایه‌های عمیق‌تر پوست فراهم شود.

استفاده از کانولا، این امکان را برای متخصص ایجاد می‌کند که از ورود به برخی بافت‌ها اجتناب کند. به علاوه، برای اعمال فشار، مقدار ژل یا تغییر جهت کانولا برای آسیب‌نزدن به رگ‌ها، شریان‌ها و اعصاب، تصمیم درستی بگیرد. این امتیازی است که پزشک، هنگام استفاده از یک سوزن تیز معمولی، نخواهد داشت.

در تزریق ژل با کانولا، پزشک می تواند کانولا را در جهات مختلف بچرخاند تا ژل را به چند ناحیه تزریق کند، بدون اینکه نیازی به ایجاد نقاط ورودی بیشتر یا سوراخ‌کردن مجدد پوست باشد. این به معنای کاهش زمان درمان، همچنین خونریزی، تورم و کبودی کمتر است.

سوزن کانولا برای تزریق فیلر

در چه مواردی از تزریق ژل با کانولا استفاده می‌شود؟

برای حجم‌دهی و زاویه‌سازی صورت، رینوپلاستی با تزریق ژل و درمان گودی و تیرگی زیر چشم، می‌توان از سوزن کانولا استفاده کرد. در روش کانولا، ژل و فیلر در لایه‌های عمیق‌تر تزریق می‌شود و ورود ژل به سطوح بالا، ظاهر صورت را بیش از حد پر نشان نمی‌دهد. 

پیشنهاد مطالعه:
فرق جالپرو کلاسیک و سوپرهیدرو (بررسی 3 تفاوت مهم)

سایز معمول سوزن در تزریق ژل به روش کانولا چقدر است؟

طول سوزن کانولا، بسته به ناحیه تحت درمان در صورت، متغیر است. بنابراین، اگر نواحی کنار گوش یا فک هدف تزریق ژل باشند، بهترین سوزن، یک کانولای 50 میلی‌متری خواهد بود. اگر ناحیه کوچک‌تری تحت درمان قرار می‌گیرد، از سوزن 38 میلی‌متری استفاده می‌شود.

در حال حاضر، تحقیقات علمی زیادی نشان داده‌اند که استفاده از کانولاهای 25 میلی‌متری، خطر انسداد عروق را به شدت کاهش می‌دهند.

مراحل انجام تزریق ژل با کانولا

تزریق ژل با کانولا، با استفاده از یک سرنشین با سر آکولته به جای سوزن انجام می‌شود. در ادامه، تزریق ژل با سوزن کانولا را مرحله به مرحله توضیح می‌دهیم:

  1. آماده‌سازی: متخصص در ابتدا، نقاط موردنظر را در صورت، خیلی دقیق، بررسی می‌کند. سپس، تصمیم می‌گیرد که ژل را به کدام نواحی تزریق کند. این نواحی، در نهایت، برای انجام فرایند به طور کامل ضدعفونی می‌شوند. پزشک، در صورت لزوم، مواردی مانند استفاده از بی‌حس‌کننده‌های موضعی را در نظر می‌گیرد تا حساسیت و درد احتمالی را کاهش دهد.
  2. انتخاب سایز مناسب کانولا: پزشک، با توجه به نقاطی که نیازمند تزریق ژل هستند، سایز و طول مناسب سوزن کانولا را انتخاب می‌کند. کانولا باید به اندازه کافی بلند باشد تا به عمق مناسبی از پوست و بافت زیرین نفوذ کند.
  3. تزریق ژل: در این مرحله، متخصص پوست را به آرامی سوراخ می‌کند و کانولا را به طور تدریجی به عمق موردنیاز حرکت می‌دهد. همزمان با حرکت کانولا، ژل را در منطقه موردنظر تزریق می‌کند. به عنوان مثال، در صورتی که ژل جهت پرکردن خطوط صورت استفاده می‌شود، پزشک آن را درست، زیر چین و چروک تزریق می‌کند.
  4. جابجایی و توزیع ژل: با حرکت کانولا درون پوست، ژل به طور همگن در منطقه موردنظر توزیع می‌شود. این کار باعث می‌شود چین و چروک‌ها پر شوند و حجم مناسبی به صورت داده شود.
  5. پایان تزریق و مراقبت: پس از تزریق ژل، پزشک کانولا را از پوست خارج کرده و در صورتی که محل تزریق خونریزی داشته باشد، منطقه تزریق را تمیز می‌کند. پس از اتمام جلسه، بیمار ممکن است راهنمایی‌های خاصی را درباره مراقبت‌های بعد از جلسه دریافت کند؛ مانند استفاده از یخ یا داروهای ضدالتهاب.

تزریق فیلر گونه با سوزن کانولا

کلام آخر

پیشرفت علم و تکنولوژی، روز به روز، روش‌های جدید و آسان‌تری را برای انجام فرایندهای زیبایی و پزشکی در اختیار پزشکان قرار می‌دهد. در زمینه تزریق ژل و فیلر برای جوانسازی پوست و فرم‌دهی صورت، سوزن کانولا، روشی است که کار متخصصان زیبایی را آسان‌تر کرده است. همچنین، تزریق ژل با کانولا، عوارض استفاده از سوزن را ندارد و تقریبا هیچ قرمزی و التهابی بر جا نمی‌گذارد. هرچند، ممکن است پزشک، برای انجام بعضی از کارها، کماکان از سوزن برای تزریق ژل استفاده کند.

پیشنهاد مطالعه:
همه چیز درباره تفاوت هایفو و بوتاکس! + [4سوال پر تکرار]

در کلینیک زیبایی مهزیار، خدمات مربوط به تزریق ژل و فیلر، با کیفیت بالا انجام می‌شود. همچنین، این نکته گفتنی‌ست که سوزن کانولا، ابزار مورداستفاده متخصصان مجموعه مهزیار است. فیلر سوئیسی آلیاکسین (Aliaxin)، برند مصرفی این مرکز و بهترین برند فیلر موجود است. چراکه عوارض فیلرهای ارزان و بی‌کیفیت چینی و کره‌ای را ندارد. 

سوالات متداول

  1. آیا تزریق ژل با کانولا، فرایند دردناکی است؟
    تزریق ژل با کانولا کمترین درد و ناراحتی را برای بیمار ایجاد می‌کند. دلیل این موضوع،  قطر بزرگ‌تر کانولاست که فشار و تحریک عصب‌ها و بافت‌ها را کاهش می‌دهد.
  1. آیا تزریق ژل با کانولا به اندازه تزریق با سوزن دقیق و کنترل‌شده است؟
    در مقایسه با تزریق سوزن به صورت، تزریق ژل با کانولا در مناطق کوچک‌تر و دقیق‌تر، کمتر قابل‌کنترل است. این روش، به‌خصوص، برای تزریق ژل در مناطقی که نیاز به جزئیات بیشتری دارند، مناسب نیست.
  1. آیا تزریق ژل به روش کانولا، صدمات کمتری به پوست و بافت زیرین وارد می‌کند؟
    بله، تزریق ژل با کانولا معمولا به صدمات و لطمات کمتری در پوست و بافت زیرین منتج می‌شود. این به دلیل شکل مخروطی کانولاست که برخورد با بافت‌های حساس را کاهش می‌دهد.
  1. آیا تزریق ژل با کانولا برای هر نوع چین و چروکی مناسب است؟
    تزریق ژل با کانولا به‌طور عمومی برای پرکردن چین و چروک‌های عمیق و حجم‌دهی به مناطقی مانند خطوط لب، فرم‌دهی گونه و بهبود ابروها بسیار موثر است. اما برای مناطقی، ممکن است روش‌های دیگری مانند تزریق با سوزن به صورت توصیه شوند.
  2. آیا همانند تزریق با سوزن، تزریق ژل با کانولا نیز نقاهت طولانی‌ دارد؟
    تزریق ژل با کانولا به طور کلی، به زمان کمتری برای بازیابی نیاز دارد. بعد از اتمام فرایند، بیمار ممکن است به مراقبت‌های ساده پس از تزریق نیاز داشته باشد، اما زمان بازیابی کمتری نیاز دارد.
0/5 (0 نظر)

نظرات ارزشمند شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط مجله مهزیار