Arabic | Persian | English

EN

AR

قطعی ترین درمان چروک دور چشم+(4روش پیشگیری از ایجاد چروک)

یکی از مشکلات ظاهری که امروزه فکر افراد را به خود مشغول کرده است، درمان چروک دور چشم است. چروک‌ دور چشم باعث مسن به‌ نظررسیدن و کاهش شادابی پوست این ناحیه می‌شود. با پیشرفت علم ‌پزشکی و زیبایی‌شناسی، روش‌های متعددی برای درمان دائمی چین و چروک‌ در اختیار مردم قرار گرفته است.

کلینیک زیبایی مهزیار، تمام خدمات مربوط به تزریق فیلر و بوتاکس را به افرادی که در جست‌وجوی راهی دائمی برای رهایی از چروک دور چشم‌شان هستند، ارائه می‌دهد.

در این مقاله از مجله زیبایی مهزیار ، به بررسی قطعی‌ترین روش‌های درمان چروک دور چشم و همچنین، 4 روش جلوگیری از ایجاد چروک خواهیم پرداخت.

 

چه راه‌هایی برای درمان چروک دور چشم وجود دارد؟

با پیشرفت هرروزه علم پزشکی، روش‌های گوناگونی برای درمان چروک دور چشم در اختیار انسان قرار گرفته است. روش‌هایی همچون :

  •  لیزر CO2 فراصوتی
  •  فیلر
  •  فرکانس رادیویی (RF)
  • تزریق بوتاکس
  • تزریق پروفایلو
  •  میکرونیدلینگ 
  • پلاسمای غنی از صفحه خون (PRP)

یکی از خدمات ویژه کلینیک زیبایی مهزیار، “ تزریق پروفایلو “، جهت رفع چین‌ و چروک و جوانسازی پوست است. پروفایلو با بوتاکس و فیلرها متفاوت است. توضیحات بیشتر را در مقاله مربوط به تزریق پروفایلو، در بلاگ ” جوانسازی پوست با پروفایلو ” بخوانید. این موارد، تنها چند روش از ده‌ها راه درمان چروک چشم هستند. در ادامه، 4 مورد از این روش‌ها را باهم بررسی می‌کنیم.

معرفی اجمالی ژل پروفایلو که در کلینیک مهزیار تزریق می‌شود.

 

لیزر CO2 فراصوتی و درمان چروک دور چشم

لیزر CO2 فراصوتی، از تکنولوژی‌های پیشرفته درمانی برای درمان چروک دور چشم است. CO2 در جوان‌سازی پوست و بهبود کیفیت آن نقش مهمی ایفا می‌کند. در این روش، امواج لیزر با فرکانس بالا و طی مدت‌زمان بسیار کوتاهی به پوست تابانده می‌شود. این امواج باعث بخارشدن آب در سلول‌های پوستی و تبخیر و بازسازی فوری سلول‌ها می‌شود. این انقباض‌های متعدد و سریع تولید کلاژن را تحریک می‌کنند و باعث افزایش الاستین در پوست می‌شوند.

لیزر CO2 فراصوتی، نتایج بهبودی قابل‌توجهی برای درمان دائمی چین و چروک به ارمغان می‌آورد. با این حال، انجام خودسرانه این فرایند را توصیه نمی‌کنیم. چراکه لیزر CO2 فراصوتی، روش درمانی پیچیده‌ای است و نیاز به تخصص و تجربه دارد.

لیزر CO2 فراصوتی و درمان چروک دور چشم

فیلرها، دیگر درمان چروک دور چشم

فیلرها، که شامل موادی مانند هیالورونیک اسید هستند، به عنوان روشی غیرجراحی برای درمان چروک‌ دور چشم مورد استفاده قرار می‌گیرند. این فیلرها زیر پوست تزریق می‌شوند. سپس، حجمی را به مناطق خشک و چروک‌دار پوست اضافه کرده و آن را صاف و جوان‌ می‌کنند.

فیلرها عموما متشکل از موادی مانند هیالورونیک اسید، کلاژن، پروتئین‌ و چربی‌های طبیعی بدن هستند. آن‌ها برای رفع چروک‌ها، جوان‌سازی پوست و افزایش حجم در مناطق مختلف صورت استفاده می‌شوند. فیلرها را نمی‌توان به عنوان درمان دائمی چین و چروک استفاده کرد، زیرا بعد از مدتی نیازمند تمدید است.

پیشنهاد مطالعه:
درمان افتادگی پوست [فقط با به کارگیری این 7 روش!]

فرکانس رادیویی و نقش آن در درمان چروک دور چشم

فناوری پیشرفته فرکانس رادیویی، از دیگر فرایندهایی است که برای درمان چروک‌ دور چشم استفاده می‌شود. در این روش، امواج رادیویی با فرکانس بالا به ناحیه موردنظر تابانده می‌شوند. این امواج، آب داخل بافت پوست را تبخیر می‌کنند و باعث انقباض عضله می‌شوند. این انقباض‌، باعث تقویت و تنظیم مجدد کلاژن پوست می‌شود و کم‌کم چروک‌های دور چشم را کاهش می‌دهد.

فرکانس رادیویی، یکی از روش‌های پیشرفته درمانی برای رفع چروک‌ دور چشم و جوان‌سازی پوست است. اساس فرایند، طول موج رادیویی است و از امواج الکترومغناطیسی با فرکانس بالا برای تغییر چروک‌های پوست استفاده می‌کند.

امواج الکترومغناطیسی روی بافت پوستی تاثیر می‌گذارند و دمای بافت را بالا می‌برند. این گرمای کنترل‌شده، به بافت منتقل و باعث تولید کلاژن و الاستین را در پوست می‌شود. این مواد، پس از مدتی، چروک دور چشم را به صورت دائم یا موقت از بین خواهند برد.

مزیت‌های مهم تابش فرکانس رادیویی برای رفع چین و چروک

حالا که تا حدودی فرایند درمان چروک دور چشم را با فرکانس رادیویی متوجه شدید، وقت آن است که با مزایای این روش بیشتر آشنا شوید.

  • غیرتهاجمی‌ است و به جراحی یا بازکردن بافت پوست نیاز ندارد.
  • با تابش میزان مشخصی از حرارت و انرژی، بر بافت‌های پوستی و محیط آن تاثیر می‌گذارد و ساختار طبیعی پوست را تغییر نمی‌دهد.
  • منجر به بازتولید کلاژن و الاستین در پوست می‌شود و جوانی و انعطاف پوست را به آن بازمی‌گرداند.
  • فرکانس رادیویی براساس نوع پوست و ویژگی‌های خاص بیمار قابل تغییر است.
  • مشاهده نتایج اولیه، برای دیدن نتایج بلندمدت امیدوارتان می‌کند.
  • جلسات امواج رادیویی کوتاهند و زمان زیادی از شما تلف نمی‌کنند.
  • عوارض جانبی زیادی ندارد و التهابات ناشی از آن، طی مدتی کوتاه از بین می‌رود.
  • به علت تاثیرگذاری آن در طولانی‌مدت، نتایج فرایند نیز ماندگاری بیشتری دارد.

همچون روش لیزر CO2 فراصوتی، استفاده از این روش هم نیازمند مراجعه به متخصص پوست، مو و زیبایی است. خوبی این روش، این است که به عنوان یکی از روش‌های رایج رفع چروک دور چشم، آنچنان هزینه‌بر و گران‌قیمت نیست.

درمان چروک دور چشم با بوتاکس

بوتاکس یک روش معروف و موثر در درمان چروک‌ دور چشم است. در این روش، تزریق مقدار کمی بوتولینوم توکسین A به عضلات زیرپوستی، عملکرد آن عضلات را متوقف کرده و باعث کاهش چروک‌ها می‌شود. این روش، نه تنها چروک‌های موجود را کاهش می‌دهد، بلکه از ایجاد چروک‌های جدید نیز جلوگیری می‌کند.

تزریق بوتولینوم توکسین نوع A ، از روش‌های پرکاربرد درمانی برای رفع چروک‌ دور چشم و سایر نقاط صورت است. از آنجا که بوتاکس، اعصاب عضلات صورت را به طور موقت فلج می‌کند، عملکرد آن‌ها موقتا متوقف و چروک دور چشم برای مدتی پر خواهد شد.

درمان چروک دور چشم با بوتاکس

نتیجه تزریق بوتاکس به چه شکل ظاهر می‌شود؟

مشاهده نتایج اولیه تزریق بوتاکس معمولا چند روز طول می‌کشد و طی دو هفته، تاثیر نهایی آن قابل مشاهده خواهد بود. چین‌ و چروک دور چشم، کاهش می‌یابد و پوست صاف‌تر و جوان‌تر به نظر می‌رسد. 

پیشنهاد مطالعه:
لیفت بینی با ژل یا جراحی پلاستیک؟! + {پاسخ 5 سوال پرتکرار}

پس از تزریق بوتاکس، ممکن است از انجام برخی فعالیت‌ها مانند فشاردادن یا مالیدن ناحیه تزریق و قرارگرفتن در معرض حرارت خورشید منع شوید. حتی گاهی، پزشک ممکن است شما را تا چند ساعت پس از تزریق، در موقعیت عمودی نگه دارد تا جابه‌جایی بوتاکس به سایر نقاط صورت کاهش یابد.

عوارض تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس به طور کلی ایمن است، اما در برخی موارد ممکن است عوارض جانبی نیز داشته باشد. ممکن است در محل تزریق احساس درد، تورم یا سرخی موقتی رخ دهد. 

همچنین، در مواردی نادر، ممکن است عوارض جدی‌تری رخ دهد که نیاز به مراجعه فوری به پزشک دارد. این عوارض ممکن است شامل پس‌زدن بوتاکس توسط پوست، واکنش آلرژیک شدید، مشکلات تنفسی، ناتوانی در بینایی و اختلال در عضلات صورت باشد. بنابراین، مهم است که همواره با یک پزشک متخصص مشورت کنید و نکات قبل و بعد از تزریق بوتاکس را رعایت کنید.

تزریق بوتاکس برای رفع چروک دور چشم تا چه مدت ماندگاری دارد؟ 

از آنجایی که اثر بوتاکس موقت است، هیچ کلینیکی تاثیر دائمی آن را تضمین نمی‌کند. بنابراین، در صورت انتخاب کلینیک مهزیار هم، برای درمان چروک دور چشم، نیاز به تمدید بوتاکس خواهید داشت. ماندگاری بوتاکس و فاصله زمانی برای تمدید آن، به برند بوتاکس، واکنش بدن شما، و صلاحدید پزشک‌تان بستگی دارد. به طور کلی، تزریق بوتاکس باید هر 3 تا 6 ماه تکرار شود تا نتایج ماندگارتری حاصل شود.

امتیازی که کلینیک مهزیار برای مراجعان خود قائل می‌شود، استفاده از برندهای درجه‌یک بوتاکس و اجرای فرایند توسط متخصصان درجه‌یک است. چراکه در مجموعه مهزیار، مشتری همیشه بیشترین احترام را داشته است. رضایت مشتریان، در کنار ارائه بهترین خدمات، اعتبار این مجموعه را طی سال‌ها شکل داده است.

درمان چروک دور چشم یا جلوگیری از ایجاد چروک؟

پیشگیری همیشه بهتر از درمان است. شاید بهتر باشد برای درمان چروک دور چشم، از ایجادشدن آن جلوگیری کنیم. درمان خانگی برای رفع چروک دور چشم شامل استفاده از کرم‌ها و داروهای مراقبت از پوست، آب‌نوشیدن، استفاده از ضدآفتاب و سبک زندگی سالم است. مواردی که در ادامه توضیح خواهیم داد.

درمان خانگی برای رفع چروک دور چشم

سبک زندگی و مراقبت از پوست، بهترین روش پیشگیری از ایجاد چروک دور چشم است. عوامل موثر در درمان چروک دور چشم به روش طبیعی عبارتند از:

  1. مراقبت از پوست
  2. مصرف آب کافی
  3. استفاده از ضدآفتاب
  4. سبک زندگی سالم

درمان چروک دور چشم یا جلوگیری از ایجاد چروک؟

در ادامه، جزئیات بیشتری را درباره هر مورد در اختیارتان قرار می‌دهیم، تا تصویر روشن‌تری از هر موضوع به دست آورید.

۱. مراقبت از پوست

مراقبت منظم از پوست دور چشم و استفاده از محصولات ضدچروک و مرطوب‌کننده می‌تواند به طور قابل‌توجهی در کاهش ایجاد چروک‌های دور چشم موثر باشد. استفاده از کرم‌ها و سرم‌های حاوی ویتامین C و رتینول ( Retinol )، که خواص ضد چروک و ترمیم‌کننده دارند، می‌تواند به‌شدت در جلوگیری از ایجاد چروک دور چشم مفید باشد.

۲. مصرف آب کافی

مصرف آب کافی برای حفظ رطوبت پوست و جلوگیری از خشکی آن بسیار مهم است. آب، پوست را تروتازه نگه می‌دارد و ایجاد چروک‌های جدید را کاهش می‌دهد. بنابراین، مطمئن شوید که هر روز مقدار کافی آب می‌نوشید و بدن خود را هیدراته نگه می‌دارید.

پیشنهاد مطالعه:
5 نشانه عفونت لب بعد از تزریق ژل لب {پیشگیری و روش تشخیص}

۳. استفاده از ضدآفتاب

استفاده از ضدآفتاب‌ها، به طور منظم، از آسیب نور خورشید به پوست جلوگیری می‌کند و ایجاد چروک‌های زودرس را کاهش می‌دهد. توصیه ما استفاده از کرم‌های ضدآفتاب با عامل‌های محافظ مانند SPF بالا و مقاوم در برابر UVA و UVB است.

۴. سبک زندگی سالم

سبک زندگی سالم با تغذیه مناسب، ورزش منظم و کاهش استرس می‌تواند در حفظ جوانی پوست و کاهش چروک‌ دور چشم نقش مهمی دارد. مصرف میوه‌ و سبزیجات غنی از آنتی‌اکسیدان‌ و ریزمغذی، به عنوان بخشی اصلی از رژیم غذایی، بهبود وضعیت پوست را تسهیل می‌کند.

کلام آخر

درمان چروک‌های دور چشم، برای بسیاری از افراد یک چالش بزرگ است. با انتخاب روش‌های درمانی مناسب و اقدامات پیشگیرانه، می‌توانید ظاهر جوان پوست دور چشم‌تان را حفظ کنید. گرچه، استفاده از روش‌هایی مانند فیلرها، تزریق بوتاکس و پروفایلو می‌تواند بهترین روش رفع چروک دور چشم در عصر حاضر باشد.

همچنین، مراقبت منظم از پوست و سبک زندگی سالم نیز می‌توانند در ایجاد چروک دور چشم تاثیر بسزایی داشته باشند. با آگاهی از روش‌های نام‌برده در این مقاله و تحت نظارت یک متخصص، می‌توانید حتی به درمان دائمی چین‌ و چروک‌ها نیز فکر کنید. 

مجموعه مهزیار نیز، با نوین‌ترین روش‌های موجود و تیم مجرب و کاربلد خود، شما را از شر چروک‌های پوستی می‌رهاند. 

سوالات متداول

  • چه عواملی باعث ایجاد چروک دور چشم می‌شوند؟
    عواملی مانند روند پیری، افتادگی پوست، خشکی، عدم استفاده از ضدآفتاب و عادات غیرسالم نظیر سیگارکشیدن می‌توانند به ایجاد چروک دور چشم منجر شوند.
  • آیا روش‌های غیرتهاجمی همانند بوتاکس و فیلرها در درمان چروک دور چشم موثرند؟
    بله، بوتاکس و فیلرها ازجمله روش‌های غیرتهاجمی‌اند که برای کاهش چروک دور چشم موثر هستند. بوتاکس با کاهش انقباض در عضلات و فلج موقت آن‌ها، و فیلرها با پرکردن حجم و صاف‌کردن پوست، به رفع چروک‌ها کمک می‌کنند.
  • چه زمانی می‌توان نتایج روش‌های درمانی را برای چروک دور چشم مشاهده کرد؟
    نتایج روش‌های درمانی مانند بوتاکس و فیلرها معمولا در عرض چند روز تا دو هفته پس از انجام تزریق قابل مشاهده هستند.
  • آیا روش‌های موجود برای درمان دائمی چروک دور چشم هستند؟
    روش‌های غیرجراحی مانند بوتاکس و فیلر به طور موقت عمل می‌کنند و تاثیرشان معمولا بین چند ماه تا چند سال است. برای حفظ نتایج، نیاز به تکرار تزریق‌ها در فواصل زمانی مشخص است. به طور معمول، تزریق بوتاکس باید هر 3 تا 6 ماه تکرار شود و فیلرها نیازمند تجدید نظر و تزریق مجدد در فواصل زمانی متفاوتی هستند.
  • آیا روش‌های درمانی برای درمان چروک دور چشم عوارض جانبی دارند؟
    بله، همه روش‌های درمانی ممکن است عوارض جانبی داشته باشند. اما، زمانی که توسط پزشک متخصص انجام شوند، خطرات کمتری وجود دارد. ممکن است عوارضی مانند درد و تورم موقت در ناحیه تزریق، خارش، سردرد و در نقاط کوچک خونریزی رخ دهد. این عوارض موقت‌اند و پس از گذشت مدتی بهبود می‌یابند.
0/5 (0 نظر)

نظرات ارزشمند شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط مجله مهزیار