Arabic | Persian | English

EN

AR

درمان افتادگی پوست [فقط با به کارگیری این 7 روش!]

بالارفتن سن، معمولا اصلی‌ترین دلیل ایجاد تغییرات در پوست صورت است؛ اما تنها دلیل نیست. عوامل متعددی در افتادگی پوست نقش دارند که در این مقاله، قرار است آنها را بررسی کنیم. در ادامه، گزینه‌های موجود برای درمان افتادگی پوست را نیز خواهیم شناخت. در این صورت، اگر به هر دلیل احساس کردید که پوست‌تان استحکام سابق را ندارد یا مثل قبل زیبا نیست، برای درمان شلی پوست صورت‌تان راهکاری خواهید یافت.

3 مورد از روش‌هایی که در این مطلب از مجله مهزیار، برای اصلاح پوست افتاده بیان می‌کنیم، از خدماتی هستند که کلینیک زیبایی مهزیار، به مراجعان خود ارائه می‌دهد. این متدها سریع‌ترین و بهترین نتایج را برای افراد به دنبال دارند.

“معرفی ژل پروفایلو و خواص جوانسازی و درمان افتادگی پوست”

 

چرا به نیازمند درمان افتادگی پوست می‌شویم؟

بدن شما به طور طبیعی کلاژن تولید می‌کند، اما با افزایش سن، تولید این پروتئین در پوست کاهش می‌یابد. در نتیجه، پوست شما خاصیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد و ظاهری افتاده و چروک می‌گیرد. اینجاست که به فکر درمان شلی پوست می‌افتیم.

کلاژن فراوان‌ترین پروتئین موجود در بدن است که بافت مفصلی بین عضلات و استخوان‌ها را تشکیل می‌دهد و استحکام پوست را حفظ می‌کند. زمانی که سطح کلاژن طبیعی کاهش می‌یابد، میزان چربی طبیعی در لایه‌های عمیق‌تر پوست نیز افت می‌کند. این اتفاق، در زیرلایه‌های پوست فضایی خالی ایجاد می‌کند که می‌تواند باعث افتادگی پوست شود.

درمان افتادگی پوست: عوامل دخیل در افتادگی پوست

اگر مستعد چین و چروک و شلی پوست هستید، بیشتر به دلایل ژنتیکی است. سایر عواملی که می‌توانند در افتادگی زودرس پوست نقش داشته باشند، به جز بالارفتن سن، عبارتند از:

  • سیگارکشیدن
  • مصرف مشروبات الکلی
  • قرارگرفتن در معرض اشعه ماوراءبنفش A (UVA) / فرابنفش B (UVB)
  • کاهش یا افزایش شدید وزن
  • رژیم غذایی سرشار از غذاهای فرآوری شده
پیشنهاد مطالعه:
بهترین مارک ژل لب برای تزریق + ( 5 برند معروف)

روش‌های زیادی برای درمان افتادگی پوست و درمان پیری زودرس وجود دارد که برخی از آن‌ها تدریجی و برخی به سرعت نتیجه می‌دهند. این عوامل را در ادامه، بیشتر معرفی می‌کنیم.

تزریق پروفایلو برای جوانسازی پوست

7 روش رایج برای درمان افتادگی پوست

به طور کلی، اگر نخواهید از جراحی لیفت برای درمان افتادگی پوست صورت استفاده کنید، روش‌های غیرجراحی متعددی پیش روی شما قرار دارد. تمرکز ما در این مقاله، بر متدهایی است که شلی پوست را به سرعت درمان می‌کنند؛ اما برای آنکه با سایر تکنیک‌ها هم آشنا باشید، آنها را معرفی خواهیم کرد.

مقایسه روش‌های غیرجراحی برای درمان افتادگی پوست
(از جهت زمان نتیجه‌بخشی)

نتیجه‌بخشی سریع
  • تزریق بوتاکس
  • تزریق فیلرهای پوستی
  • تزریق پروفایلو
نتیجه‌بخشی تدریجی
  • رادیو فرکانس (RF)
  • میکرو نیدلینگ
  • لیزرهای پوستی
  • لیفت صورت با نخ

روش‌هایی نظیر ماساژ صورت یا تغییر در رژیم غذایی نیز برای درمان شلی پوست توصیه می‌شوند، اما تاثیر آنها چه زمانی مشخص می‌شود؟ معلوم نیست؛ خیلی دیر. بیایید درباره درمان‌های موثر، کم‌تهاجم و بدون ریسک صحبت کنیم.

تزریق بوتاکس چگونه به درمان افتادگی پوست کمک می‌کند؟

چین و چروک و پوست شل، چیزی است که ما در سطح می‌بینیم، اما در لایه‌های زیرین، ماهیچه‌های عصبی قرار دارند. با تزریق دوز کوچکی از نوروتوکسین‌ها به انتهای این اعصاب، ارتعاشات آنها به طور موقت متوقف می‌شود. این انسداد، انقباض عضلات صورت را متوقف و آنها را رها می‌کند. در نتیجه، پوست نرم‌تر، صاف‌تر و سفت‌تر به نظر می‌رسد.

نتایج تزریق بوتاکس برای درمان افتادگی پوست، باید حدود 3 تا 5 روز بعد ظاهر شود. پوست کم‌کم سفت شده و حرکت و خطوط کمتری در نواحی تزریق مشاهده می‌شود. البته، ظهور نتایج نهایی ممکن است تا 2 هفته طول بکشد.

تزریق فیلرهای پوستی، یک راهکار موثر برای درمان افتادگی پوست

این حقیقت بر کسی پوشیده نیست که امروزه، علاقه افراد به فیلرها افزایش یافته است. فیلرهای هیالورونیک اسید مانند Juvéderm به ساخت دوباره کلاژن در پوست کمک می‌کنند. این محصولات، بسته به برند و تکنیک تزریقی که پزشک انجام می‌دهد، نه‌‌تنها توانایی حجم‌دهی دارند، بلکه افتادگی پوست صورت را نیز درمان می‌کنند.

یکی از برندهای فیلری که برای درمان افتادگی پوست استفاده می‌شود، فیلر سوئیسی آلیاکسین (Aliaxin ) است که به عنوان بهترین برند ژل موجود در ایران شناخته می‌شود. این فیلر عوارض جانبی خاصی ندارد و خاصیت آبرسانی و تولید کلاژن را در پوست تقویت می‌کند. خبر خوب اینکه مجموعه مهزیار، برای انجام خدمات تزریق ژل و فیلر، از همین برند استفاده می‌کند و به تمام برندهای بی‌کیفیت و ارزان‌قیمت موجود در بازار «نه» گفته است.

پیشنهاد مطالعه:
ماندگاری ژل پروفایلو چقدر است؟[2 روش افزایش مدت زمان]

پروفایلو؛ درمان افتادگی پوست (معجزه جوانسازی پوست)

تزریق پروفایلو (Profhilo) در نقاط مشخص، پوست را لیفت و سفت می‌کند. پس از تزریق، به دلیل غلظت بالای هیالورونیک اسید، محصول بلافاصله در پوست پخش می‌شود. پس از اتمام جلسه، در نقطه تزریق، یک برآمدگی کوچک ایجاد می‌شود که کمی شبیه نیش حشره است. این برآمدگی معمولا پس از چند ساعت؟، خودبخود برطرف خواهد شد.

تزریق پروفایلو در 2 جلسه و با فاصله زمانی یک ماه انجام می‌گیرد و 4 نوع مختلف الاستین و کلاژن را برای شادابی و بازسازی پوست تحریک می‌کند. پس از توزیع پروفایلو، بهبود قابل توجهی در سلامت پوست صورت خود خواهید دید. به همین دلیل است که این نوع درمان افتادگی پوست صورت به «لیفت تزریقی» معروف شده است.

“نحوه تزریق پروفایلو در کلینیک تخصصی مهزیار برای درمان افتادگی پوست و جوانسازی”

 

آیا متدهای درمان سریع افتادگی پوست، همیشه ماندگارند؟

بوتاکس، فیلر و پروفایلو، برخلاف اثربخشی سریع و مزایای زیادی که دارند، همیشه ماندگار نیستند و برای حفظ نتایج، به تزریق مجدد نیازمندند. پروفایلو در این میان، کمترین تمدید را نیاز دارد و با 2 جلسه تزریق، تا مدت‌ها پوست را سفت، شاداب و جوان نگه می‌دارد.همچنین مزایای پروفایلو به قدری موثر است که با همان دوره تزریق اول، تاثیر چشمگیری در زیبایی و جوانسازی پوست می‌گذارد. اما در مورد بوتاکس و فیلرها، ماجرا کمی متفاوت است.

ماندگاری بوتاکس در درمان افتادگی پوست چقدر است؟

ماندگاری بوتاکس معمولا از 3 تا 6 ماه است و پس از محوشدن تدریجی آثار، نیاز است که برای تزریق مجدد به متخصص مراجعه کنید. گرچه، پس از چند بار تزریق، بازه‌های زمانی تمدید بوتاکس طولانی‌تر می‌شوند. گاهی ممکن است پس از چند بار تزریق، دیگر به بوتاکس احتیاج نداشته باشید.

درمان شلی پوست با فیلر چطور؟

فیلرها، بسته به برند مورد استفاده و تکنیک تزریق، از 6 تا 18 ماه ماندگاری دارند. از آنجا که هیالورونیک اسید موجود در فیلرها پس از مدتی جذب می‌شود، لازم است که برای تزریق مجدد به سراغ پزشک‌تان بروید. بازه‌های تمدید فیلر نیز، به تدریج طولانی‌تر می‌شود. 

در نهایت، اگر تصمیم گرفتید برای درمان افتادگی پوست، از روش‌های غیرجراحی رایج و سریع استفاده کنید، حواس‌تان به دائمی‌نبودن نتایج هم باشد. خوبی ماجرا اینجاست که تزریق این مواد، هزینه خیلی زیادی ندارد و در مقایسه با روش‌های جراحی یا تدریجی، بسیار مقرون به صرفه‌تر است.

پیشنهاد مطالعه:
"ماندگاری فیلر بینی" | عوامل + 4 روش افزایش مدت ماندگاری

تغییرات پوست بعد از تزریق پروفایلو برای درمان افتادگی پوست

کلام آخر

درمان افتادگی پوست با روش‌های جراحی یا غیرجراحی نظیر تزریق بوتاکس، فیلر و پروفایلو امکان‌پذیر است. این روش‌ها علاوه  بر درمان شلی پوست، به کاهش چین و چروک‌ها، جوانسازی و حجم‌دهندگی نیز نیز کمک می‌کنند. هر تکنیک‌ مزایا و محدودیت‌های خود را دارد و شلی پوست صورت را به نحوی اصلاح می‌کند. یادتان باشد که انتخاب مناسب‌ترین درمان برای هر فرد، بستگی به نیازهای پوستی او و توصیه‌های پزشک دارد. این درمان‌های کم‌تهاجم موثر و ایمن هستند و به عنوان راه‌حل‌هایی جذاب برای بهبود ظاهر و لیفت پوست افتاده مورد استفاده قرار می‌گیرند.

تمام این خدمات زیبایی و اصلاحی را در مجموعه مهزیار، با بهترین کیفیت و تحت نظر متخصصان درجه یک دریافت خواهید کرد. 

سوالات متداول

  •  چه مشکلات پوستی را می‌توان با استفاده از بوتاکس درمان کرد؟
    بوتاکس یک سم فلج‌کننده عضلات است که معمولا برای درمان چین و چروک‌های صورت، افتادگی پوست و خطوط افقی بالای بینی به کار می‌رود.
  • فیلرها چگونه برای درمان افتادگی پوست مورد استفاده قرار می‌گیرند؟
    فیلرها معمولا از هیالورونیک اسید تشکیل شده‌اند و تزریق آنها در زیر پوست، به بافت پوست حجم می‌دهد و آن را لیفت می‌کند.  این روش، به عنوان یکی از روش‌های جوانسازی و اصلاح ناهنجاری‌های صورت، بسیار پرطرفدار است.
  • پروفایلو چگونه برای درمان افتادگی پوست استفاده می‌شود؟
    پروفایلو نوعی ژل رقیق است که با تزریق در پوست، افتادگی و چین و چروک‌ها را کاهش می‌دهد. این ماده دارای موادی است که تولید کلاژن را در پوست افزایش می‌دهند.
  •  آیا درمان با بوتاکس، فیلر و پروفایلو باعث درد و ناراحتی می‌شود؟
    درمان‌های با بوتاکس، فیلر و پروفایلو معمولا درد زیادی ندارند. اگر از احساس درد احتمالی واهمه دارید، پزشک از بی‌حس‌کننده‌های موضعی استفاده می‌کند تا درد و ناراحتی را کاهش دهد.
  • زمان لازم برای دیدن نتایج این درمان‌ها چقدر است؟
    زمان لازم برای دیدن نتایج این درمان‌ها بستگی به نوع مشکل پوستی، نوع مواد مورد استفاده و واحد تزریق دارد. به طور عمومی، نتایج بوتاکس پس از 2 هفته ظاهر می‌شوند و نتایج فیلر و پروفایلو، چند روز پس از تزریق قابل مشاهده خواهد بود.
0/5 (0 نظر)

نظرات ارزشمند شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط مجله مهزیار