Arabic | Persian | English

EN

AR

درمان پیری زودرس{9 علت بروز چین و چروک+ پاسخ به 12 سوال مهم}

هیچ کسی را نمی‌توانید پیدا کنید که پوستی بدون لک و چین و چروک داشته باشد؛ مگر آنکه روش‌های جوانسازی پوست و درمان پیری زودرس را امتحان کرده باشد. کاهش کلاژن‌سازی، ایجاد چروک‌ها، ایجاد لک، افتادگی پوست و… یک فرآیند طبیعی برای همه انسان‌ها است. برخی از افراد نیز به طور ژنتیک یا به علت سبک زندگی دچار پیری زودرس پوست می‌شوند.

خوشبختانه پیشرفت دانش روش‌های پزشکی را در اختیار همگان قرار داده است تا بتوانند پوستی صاف و جوان داشته باشند. یکی از روش‌های درمان پیری پوست، پروفایلو است. در این مقاله از مجله مهزیار قصد داریم شما را با پروفایلو که به عنوان یک روش عالی برای درمان پیری پوست معرفی شده است آشنا کنیم. همپنین به 12 سال پرتکرار و مهم شما درباره درمان پیری پوست، در انتهای این مقاله پاسخ داده شده است.

پیری زودرس پوست چیست؟

با افزایش سن؛ کلاژن‌سازی، سرعت ترمیم و بازسازی پوست کاهش یافته و سبب بروز چین و چروک در پوست می‌شود. این موضوع کاملا طبیعی است. به دلایل مختلف مانند ژنتیک، سبک زندگی، عدم مراقبت صحیح و… پوست در سنین کم دارای چروک می‌شود که به آن پیری پوست زودرس گفته می‌شود. یعنی در سنین جوانی فرد در نواحی مختلف صورت مانند دورچشم، پیشانی و… دارای چروک است یا پوستی شل و افتاده دارد. به همین علت سن مناسب تزریق بوتاکس محدوده 30 به بالاست تا از نمایان‌شدن آثار پیری پوست جلوگیری شود.

درمان پیری زودرس پوست

بررسی علل پیری پوست صورت

متاسفانه امروزه پیری زودرس پوست بسیار رایج شده است. علل زیر در ایجاد پیری زودرس بسیار موثر هستند:

  1. لوازم آرایش
  2. مصرف سیگار، قلیان و الکل
  3. استفاده از نی
  4. مصرف شیرینی‌جات
  5. مصرف غذاهای سرخ‌کردنی
  6. بی‌خوابی
  7. غذاهای فراوری‌شده
  8. کم آبی بدن
  9. استرس
  • لوازم آرایش

استفاده بیش از اندازه لوازم آرایشی علاوه بر ایجاد لک، جوش و حساسیت سبب بروز چین و چروک می‌شود. همواره سعی کنید لواز آرایشی با کیفیت و متناسب با نوع پوست خود را استفاده کنید. برای پاک کردن لوازم آرایش از روی پوست از مواد اسیدی مانند صابون استفاده نکنید و با تونرها و پاک کننده‌های لوازم آرایش پوست خود را تمیز کنید.

  • مصرف سیگار، قلیان، الکل

مصرف سیگار سبب تیره شدن پوست و از بین رفتن کلاژن‌ها می‌شود. از بین رفتن کلاژن‌ها افتادگی، شلی و چین و چروک پوست را در پی خواهد داشت.

  • استفاده از نی

اگر برای جلوگیری از آسیب دندان‌ها و تغییر رنگ آن‌ها همیشه از نی استفاده می‌کنید باید بدانید که این کار سبب ایجاد چین و چروک در اطراف لب‌ها می‌شود.

  • مصرف شیرینی جات

شکر و قند و به طور کلی قندهای مصنوعی از عوامل مهم در پیری زودرس پوست هستند. مصرف زیاد قندهای مصنوعی بیماری دیابت را به دنبال خواهد داشت که افراد مبتلا به این بیماری نیز بیشتر به پیری زودرس پوست مبتلا می‌شوند.

  • مصرف غذاهای سرخ کردنی
پیشنهاد مطالعه:
بررسی کامل عوارض تزریق ژل لب+7 راهکار جلوگیری از بروز آن‌ها

مصرف غذاهای سرخ‌کردنی مقدار کلسترول را افزایش داده که سبب پیری زودرس می‌شود. سعی کنید همواره از مصرف موادی که دارای اسیدهای چرب هستند خودداری کنید. روغن جامد را نیز از برنامه غذایی خود حذف کنید.

  • بی خوابی

بی‌خوابی تاثیر بسیار زیادی روی پوست می‌گذارد. پوست دور چشم بسیار حساس است و اولین علائم پیری زودرس در این ناحیه مشخص می‌شود.

  • غذاهای فرآوری شده

هات‌داگ، سوسیس، کالباس و به طور کلی غذاهای فرآوری شده به دلیل وجود نمک و مواد نگهدارنده از عوامل اصلی پیری زودرس هستند.

  • کم آبی بدن

کم‌آبی بدن سبب ایجاد خشکی و از بین رفتن طراوات پوست می‌شود. همواره به میزان کافی آب بنوشید.

  • استرس

استرس نیز به مقدار زیادی در حال روحی افراد و پوست اثرگذار است. اثر استرس در ایجاد چین و چروک‌ها و پیری برای همه افراد مشخص است.

درمان پیری زودرس پوست

خوشبختانه راه درمان پیری زودرس پوست برای همه افراد در دسترس است. تزریق پروفایلو یک راه ساده، بدون درد و موثر برای درمان پیری زودرس پوست است. پروفایلو یک نوع ژل و ماده پرکننده برای رفع چین و چروک است. مهم‌ترین مزیت تزریق ژل پروفایلو ساختار آن است که کاملا با بدن انسان سازگار است. پروفایلو بر اساس هیالورونیک اسید ساخته شده که ماده‌ای کاملا بی‌ضرر است و به طور طبیعی در بدن انسان وجود دارد.

اگر می‌خواهید به طبیعی‌ترین حالت ممکن تغییراتی در صورت خود ایجاد کنید تزریق پروفایلو بهترین گزینه است. عملکرد پروفایلو به گونه‌ای است که به طور طبیعی چین و چروک‌ها را باز می‌کند و حالت غیر طبیعی و عدم تقارن ندارد. با تزریق پروفایلو پس از چند جلسه و به مروز زمان مشکلاتی مانند کدر شدن، افتادگی پوست و… نیز حل خواهند شد.

تزریق پروفایلو پوست صورت

اثر تزریق پروفایلو برای درمان پیری صورت

پروفایلو فقط برای درمان پیری زودرس پوست نیست بلکه بسیاری از افراد در سنین 30 سالگی این روش را برای جلوگیری از پیری پوست انتخاب می‌کنند. پروفایلو، محرک اصلی برای افزایش کلاژن سازی و الاستین است از این رو در سنین پایین نیز سبب بهبود سرعت بازسازی و ترمیم پوست شده و از پیری زودرس پوست جلوگیری می‌کند. با توجه یه ساختار ژل پروفایلو، تزریق آن بی‌خطر است و برای انواع پوست مناسب است.

با مراجعه به کلینیک مهزیار، پزشک متخصص با بررسی وضعیت پوست شما اطلاعات کامل‌تری در رابطه با پروفایلو صورت را در اختیارتان قرار می‌دهد. با توجه به مزایای تزریق پروفایلو، به افرادی با ویژگی‌های زیر توصیه می‌شود که آن را تزریق کنند:

  • افراد با چین و چروک صورت در نواحی دور دهان، ابرو و چشم
  • افرادی که پوست خشک و کم آب دارند
  • افرادی که نرمی و خاصیت ارتجاعی پوستشان از دست رفته است.

تزریق پروفایلو چگونه انجام می‌شود؟

برای تزریق پروفایلو حتما به مراکز معتبر و پزشکان متخصص مراجعه کنید. پروفایلو صورت بدون درد است و دوره نقاهت ندارد. ابتدا محل تزریق با کرم‌های موضعی بی‌حس می‌شود. معمولا تزریق در پنج نقطه صورت برای همه افراد مناسب است. پزشک پس از بررسی وضعیت صورت محل تزریق‌ها را مشخص می‌کند و با استفاده از سوزن‌های بسیار کوچکی تزریق را انجام می‌دهد. برای از بین بردن خطوط دور چشم بهتر است از تزریق فیلر زیر چشم استفاده شود، همچنین مهارت پزشک در تزریق و انتخاب دقیق محل تزریق از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

پیشنهاد مطالعه:
آیا "انواع فیلر لب" را می‌شناسید؟(معرفی 4 مدل پرطرفدار)

مقایسه عملکرد پروفایلو و بوتاکس در درمان پیری زودرس

از آنجایی که بوتاکس نیز باعث رفع چین چروک می‌شود، عده‌ای تصور می‌کنند تزریق پروفایلو همان عملکرد بوتاکس را دارد در صورتی که این غلط است. این دو هرکدام کارکردهای خاص خود را دارند که با مطالعه مقاله مربوطه، می‌توانید اطلاعات کاملی از هرکدام بدست آورید.

جدول زیر به طور خلاصه، بخشی از تفاوت‌های بوتاکس و پروفایلو را برای شما یکجا آورده است:

تفاوت بوتاکس و پروفایلو در درمان پیری پوست

بوتاکس ماندگاری کم نسبت به پروفایلو

تعداد مورد نیاز بیشتر

مختص قسمت‌های بالایی صورت

عملکرد با فلج‌کردن عضلات

پروفایلو ماندگاری زیادتر نسبت به بوتاکس

تعداد جلسات مورد نیاز کمتر

برای تمام قسمت‌های صورت و حتی دست و گردن

عملکرد با تقویت کلاژن‌سازی

کلام آخر

در پایان باید گفت اگر فکر می‌کنید پوست صورت شما نسبت به چندسال گذشته تیره‌تر شده یا حالت افتاده گرفته است استفاده از روش‌های جوانسازی را به تعویق نیندازید. قطعا نتایج پروفایلو در یک فرد 30 ساله با 50 ساله متفاوت است. تزریق پروفایلو در سنین کمتر سبب جلوگیری از پیری زودرس و ایجاد شفافیت است. در سنین بالاتر پروفایلو صورت (Prophilo) برای درمان پیری زودرس پوست انجام می‌شود.

سوالات متداول

1. چه عواملی موجب پیری زودرس می‌شوند؟
عواملی که می‌تواند باعث پیری زودرس شود شامل: استفاده از تنباکو، مصرف الکل، نارسایی تحرک بدنی، تغذیه نامناسب، تنش‌های روحی و روانی، اختلالات خواب، افزایش وزن، بیماری‌های قلبی و عروقی، بیماری‌های پوستی و سایر بیماری‌های مزمن مانند دیابت، سرطان و آرتروز می‌شوند.

2. چگونه می‌توان پیری زودرس را پیشگیری کرد؟
برای پیشگیری از پیری زودرس، شما می‌توانید اقدامات زیر را انجام دهید:
– رعایت تغذیه مناسب و سالم
– ورزش و فعالیت بدنی منظم
– کاهش تنش‌های روحی و روانی
– جلوگیری از استفاده از تنباکو و الکل
– محافظت از پوست در برابر نور خورشید با استفاده از کرم ضدآفتاب
– مراجعه به پزشک برای بررسی و درمان جهت تزریق بوتاکس و فیلرهای برپایه هیالورونیک اسید

3. چه روش‌های درمانی برای پیری زودرس وجود دارد؟
درمان پیری زودرس شامل روش‌های زیر می‌شود:
– تغذیه مناسب و سالم
رفع چروک دور چشم با تزریق بوتاکس
– ورزش و فعالیت بدنی منظم
– مصرف مکمل‌های غذایی
– استفاده از کرم‌های ضدپیری
تزریق فیلر زیرچشم برای رفع سیاهی و گودی زیر چشم

4. آیا مصرف مکمل‌های غذایی می‌تواند به درمان پیری زودرس کمک کند؟
بله، مصرف مکمل‌های غذایی می‌تواند به درمان پیری زودرس کمک کند. برخی از مکمل‌های غذایی شامل ویتامین C، ویتامین E، کوآنزیم Q10، اسید آلفا لیپوئیک، گلوکوزامین و کندروئیتین می‌تواند به کاهش علائم پیری زودرس کمک کنند.

5. آیا استفاده از کرم‌های ضدپیری موثر است؟
بله، استفاده از کرم‌های ضدپیری می‌تواند موثر باشد. کرم‌های ضدپیری شامل موادی مانند رتینول، آلفا هیدروکسی اسید، بتا هیدروکسی اسید و ویتامین C هستند که می‌توانند به کاهش چین و چروک پوست، جلوگیری از تولید ملانین و ترمیم خطوط پوست کمک کنند.

پیشنهاد مطالعه:
8 روش «رفع خط اخم»/ بهترین راهکار مناسب شما چیست؟

6. آیا داروهای ضدپیری موجود هستند؟
بله، داروهای ضدپیری موجود هستند. برخی از داروهای ضدپیری شامل رزوراترول، سیرم پلاسمای بوتولین، متفورمین، رپامایسین و سیتوکروم c می‌شوند که می‌توانند به کاهش علائم پیری زودرس کمک کنند. اما استفاده از هر دارویی نباید خودسرانه باشد و حتما باید زیر نظر پزشک متخصص و مجرب صورت بگیرد.

7. چه نوع ورزش‌هایی برای جلوگیری از پیری زودرس مناسب هستند؟
ورزش‌هایی که می‌تواند به جلوگیری از پیری زودرس کمک کنند شامل:
– ورزش‌های هوازی مانند دویدن، شنا، پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری
– ورزش‌های مقاومتی مانند بدنسازی و تمرینات وزنه‌برداری
– ورزش‌های یوگا و تمرینات تنفسی
– ورزش‌های رقص و تئاتر
– ورزش‌های آبی مانند آبگرمکنی و آباژیل
– ورزش‌های روحانی مانند مدیتیشن و یوگا.

8. آیا درمان پیری پوست با تزریق بوتاکس و فیلر امکان پذیر است؟

بله، تزریق بوتاکس و فیلر می‌تواند درمان پیری زودرس را بهبود بخشد. بوتاکس با فلج‌کردن عضلانی که منجر به چروک می‌شوند، کاهش خطوط ریز و اصلاح شکل صورت و فیلر با افزایش حجم و پرکردن خطوط و چین‌وچروک‌های صورت، می‌توانند جوانسازی و بهبود ظاهر صورت را به ارمغان بیاورند.

9. آیا اثر تزریق بوتاکس و فیلر دائمی است؟

خیر، تزریق بوتاکس و فیلر دائمی نیست و باید به صورت دوره‌ای تمدید شود. معمولاً تزریق بوتاکس باید هر 4 تا 6 ماه یکبار و تزریق فیلر هم باید هر 6 تا 18 ماه یکبار تجدید شود. اما با توجه به بافت صورت و پوست شما، برند مورد استفاده و تکنیک تزریق توسط متخصص این زمان ممکن است برای افراد مختلف کمی فرق کند.

10. آیا تزریق بوتاکس و فیلر عوارض جانبی دارد؟

بله، تزریق بوتاکس و فیلر ممکن است عوارض جانبی داشته باشد. بعضی از عوارض جانبی ممکن است شامل تورم، درد، خشکی و حساسیت در منطقه تزریق شده باشد. همچنین در صورت عدم تزریق صحیح، ممکن است عوارض جانبی شدیدتری مانند اختلالات بینایی، ضعف عضلات و یا عفونت رخ دهد. به همین علت شدیدا توصیه می‌شود برای کاهش عوارض تزریق بوتاکس و فیلر، در یک مرکز معتبر و توسط متخصص این کار، تزریق را انجام دهید و بر سر زیبایی و سلامتی خود ریسک نکنید.

11. آیا تزریق بوتاکس و فیلر برای همه مناسب است؟

خیر، تزریق بوتاکس و فیلر برای همه مناسب نیست و باید برای هر فرد بررسی شود. برخی از افراد ممکن است به دلایل پزشکی مثل بارداری یا مصرف داروهای خاص نتوانند از این روش‌ها استفاده کنند. همچنین برخی از افراد ممکن است به دلیل ویژگی‌های صورت یا مشکلات پوستی نتوانند از این روش‌ها برای درمان پیری پوست بهره ببرند.

12. آیا تزریق بوتاکس و فیلر روش درمانی دائمی برای پیری صورت است؟

خیر، تزریق بوتاکس و فیلر روش درمانی دائمی برای پیری زودرس نیست. این روش‌ها می‌توانند بهبود ظاهر صورت را به مدت کوتاهی به ارمغان بیاورند، اما برای حفظ جوانسازی صورت، باید به صورت دوره‌ای تجدید شوند.

0/5 (0 نظر)

نظرات ارزشمند شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط مجله مهزیار