Arabic | Persian | English

EN

AR

ماندگاری ژل پروفایلو چقدر است؟[2 روش افزایش مدت زمان]

ژل پروفایلو یکی از راهکارهای جوانسازی و رفع خطوط چهره، گردن و اعضای دیگر بدن است که امروزه بسیار در میان افراد  پرطرفدار شده است. این ژل که از خانواده فیلرهاست، با هیالورونیک اسید موجود در ترکیبات خود، کلاژن و الاستین را در بافت پوست تحریک کرده و ظاهری جوان و شاداب به چهره می‌دهد. در این مقاله از بلاگ مهزیار می‌خواهیم راهکارهایی را به شما پیشنهاد کنیم تا به واسطه آنها، ماندگاری ژل پروفایلو را بالاتر ببرید. تا انتهای این مطلب کنارمان بمانید.

“چگونگی تزریق پروفایلو در مرکز زیبایی مهزیار”

 

پروفایلو چیست؟

پروفایلو یک فیلر برای بازسازی پوست با استفاده از هیالورونیک اسید برای آبرسانی و سفت‌کردن بافت پوست است که با درمان شلی پوست به جوان‌ترشدن پوست شما کمک می‌کند. پروفایلو فیلر پوستی نیست، اما می تواند تولید کلاژن و الاستین را در لایه‌های زیرین پوست تحریک کند تا بافت را سفت و شدیدا آبرسانی کند.

پروفایلو با تحریک تولید کلاژن و الاستین توسط فیبروبلاست‌ها در درم و کراتینوسیت‌ها در اپیدرم و همچنین با حفظ سلامت و حیات سلول‌های چربی در بافت زیر جلدی عمل می‌کند. در نتیجه تقویت بافت پوست، شلی و کمبود انعطاف‌پذیری بهبود یافته و پوستی حجیم تر، شاداب‌تر و جوان‌تر خواهید داشت.

اگرچه این درمان شکل صورت را تغییر نمی‌دهد یا چین و چروک‌های عمیق را از بین نمی‌برد، اما مزایای تزریق پروفایلو شامل بهبود جزئی کیفیت کلی و کاهش خطوط ریز روشن‌ترشدن پوست است.

پروفایلو هنوز مورد تایید FDA نیست، بنابراین به طور رسمی در ایالات متحده در دسترس قرار نمی‌گیرد، اما آزمایشات بالینی درباره این جوانساز در حال انجام است. با این حال، از سال 2016، پروفایلو به طور گسترده در اروپا و سایر نقاط جهان در دسترس بوده است.

جعبه پروفایلو

ماندگاری ژل پروفایلو چقدر است؟

پس از 2 جلسه اول درمان پروفایلو، افراد می‌توانند 6 تا 9 ماه از اثرات درمان پروفایلو لذت ببرند. پس از این، ممکن است بخواهند برای حفظ نتایج درمان با هیالورونیک اسید، جلسات تکمیلی دیگری را انجام دهند.به طور کلی اما، پروفابلو در دو جلسه به فاصله 2 تا 4 ماه انجام می‌شود و مثل فیلرهای پوستی هر 6 ماه نیازمند تمدید تزریق نیست.

پیشنهاد مطالعه:
چگونگی "ماندگاری فیلر گونه" {6 عامل ساده ولی موثر! }

با این حال، عوامل متعددی می توانند بر مدت زمان ماندگاری نتایج پروفایلو تاثیر بگذارند که در ادامه مورد بحث قرار خواهد گرفت.

2 عامل موثر در مدت زمان ماندگاری ژل پروفایلو

چندین عامل وجود دارد که می‌تواند بر طول عمر نتایج پروفایلو موثر باشد.

  • سلامت عمومی
  • مشکلات پوستی

سلامت عمومی

سلامت عمومی شما می‌تواند ظاهر پوست و کیفیت آن را تحت تاثیر قرار دهد. برای بیمارانی که از سلامت خوبی برخوردارند و از طریق سبک زندگی سالم سلامت خود را حفظ می‌کنند، اثرات پروفایلو احتمالا طولانی‌تر خواهد بود. با این حال، برای کسانی که مشکلات سلامتی دارند، ممکن است اثرات کمتر قابل توجه باشد یا سریعتر محو شوند. 

مشکلات پوستی

اگر با مشکلات پوستی اساسی دست و پنجه نرم می‌کنید، شاید مجبور شوید برای دریافت بهترین نتیجه از درمان، تعداد تزریق‌ها را بیشتر کنید. علاوه بر این، ممکن است به شما توصیه شود که پروفایلو را در کنار سایر درمان‌های زیبایی بر پایه هیالورونیک اسید برای تقویت کیفیت پوست و حفظ ماندگاری نتایج خود مصرف کنید یا قبل از درمان پروفایلو، در صدد رفع مشکلات پوستی خود برآیید.

قبل و بعد از تزریق پروفایلو

عوارض جانبی موثر بر ماندگاری ژل پروفایلو 

برخلاف بسیاری از فیلرهای دیگر، هیالورونیک اسید مشکل‌ساز نیست و بدن انسان آن را به خوبی تحمل می‌کند، زیرا بدن به ‌طور طبیعی هیالورونیک اسید تولید می‌کند. بنابراین سطوح بالاتر این ماده باعث ایجاد عوارض جانبی نمی‌شود و عوارض جانبی طولانی‌مدت ندارد. 

تاکنون، تورم و کبودی خفیف تنها عوارض جانبی گزارش‌شده مرتبط با تزریق پروفایلو و هر دو نتیجه طبیعی تزریق هستند. با این حال، این علائم اغلب چندروزه ناپدید می‌شوند و به هیچ وجه دلیلی برای نگرانی نیستند. این نکته گفتنی است که هرگونه عوارض جانبی ناشی از این تزریق، اگر به درستی انجام شود، در واقع از سوزن ظریفی است که برای واردکردن مواد پروفایلو به پوست استفاده میشود، نه خود درمان.

همچنین بسیار بعید است که افراد نسبت به درمان واکنش آلرژیک نشان دهند؛ زیرا پروفایلو فاقد مواد شیمیایی مصنوعی و براساس اسیدهای طبیعی بدن است. در نتیجه، هیچ آزمایش حساسیتی قبل از درمان لازم نیست.

با درنظرگرفتن این موضوع، اگر متوجه شدید هر یک از عوارض جانبی را که در ادامه معرفی می‌کنیم، دارید، فورا با پزشک خود تماس بگیرید و به دنبال مراقبت‌های پزشکی یا مشاوره فوری باشید. این عوارض عبارتند از:

  • تورم خیلی زیاد (زمانی که محل تزریق با گذشت زمان به تدریج متورم می‌شوند)
  • درد شدید
  • قرمزی و داغی روی پوست
  • تغییر رنگ لکه‌های تزریق پس از حداقل یک روز (مراقب تغییر رنگ کم رنگ یا خاکستری باشید)
  • بیماری‌های عمومی مانند تهوع، سرگیجه، درد شدید و…
پیشنهاد مطالعه:
8 روش «رفع خط اخم»/ بهترین راهکار مناسب شما چیست؟

مهم است برای حفظ ماندگاری ژل پروفایلو، هر کدام از عوارض جانبی فوق را قبل از اینکه منجر به آسیب بیشتر شود، بررسی کنید. با این حال، پروفایلو یکی از ایمن‌ترین درمان‌های زیبایی و احتمال بروز واکنش‌های نامطلوب در این فرآیند بسیار کم است.

مزایا و معایب ژل پروفایلو

پروفایلو با آنکه یکی از کم‌عارضه‌ترین درمان‌های زیبایی است، باز هم تاثیرات جانبی موقت پس از تزریق را به دنبال دارد. در جدول زیر، مزایا و معایب تزریق و وضعیت ماندگاری ژل پروفایلو را نمایش داده‌ایم.

مزایا و معایب پروفایلو

مزایا 

قابل اجرا روی انواع پوست

جوانسازی 

دارای یکی از بالاترین غلظت‌های هیالورونیک اسید است

درمان سریع است

جلسه درمان فقط حدود 15 دقیقه طول می‌کشد

قابل تزریق در تمام صورت و بدن از جمله گردن و سینه

معایب 

احتمال بروز عوارض جانبی

قیمت بالا

ماندگاری موقت ژل پروفایلو 

قرمزی

تورم و درد

روی پوست پیشانی و ابرو تزریق نمی‌شود

توجه داشته باشید که اطلاعات فوق ممکن است با پیشرفت تحقیقات و توسعه پزشکی تغییر کند و برای طولانی‌ترکردن ماندگاری ژل پروفایلو اقدامات جدیدی تعریف شود. بنابراین برای اطلاعات دقیق‌تر و به‌روزتر، منابع علمی معتبر را همیشه مطالعه کنید.

ماندگاری ژل پروفایلو چقدر است؟

“بنا به گفته وب سایت Linia Skin Clinic، پروفایلو تنها حدود 28 روز روی پوست باقی می‌ماند که نسبت به سایر فیلرهای سنتی مدت‌زمان بسیار کمتری است و بدن به سرعت مولکول‌های هیالورونیک اسید را متابولیزه می‌کند. با این حال، ماندگاری تاثیرات ژل پروفایلو تا حدود 6 تا 9 ماه افزایش آبرسانی و بهبود استحکام پوست را به دلیل ساخت کلاژن و الاستین جدید به همراه خواهد داشت.”

آیا با توجه به ماندگاری ژل پروفایلو، این ماده تزریق دارد؟

پروفایلو یک تقویت‌کننده پوست است که می‌تواند با استفاده از هیالورونیک اسید پوست‌های شل و افتاده را جوان‌تر کند. پروفایلو ماندگاری طولانی دارد و حفظ اثرات آن هر 6 تا 9 ماه به جلسات شارژ نیاز دارد. به همین دلیل، بسیاری از بیماران پروفایلو را یک درمان ایده‌آل می دانند.

پیشنهاد مطالعه:
پاسخ به 10 سوال ضروری درمورد "زاویه فک طبیعی"

کلام آخر

ماندگاری ژل پروفایلو به عنوان یک روش تازه در حوزه زیبایی و افزایش حجم صورت، با ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود، توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرده است. این ژل، فرصت مناسبی را برای تحقیقات در زمینه فرآیندهای زیبایی و جوانسازی فراهم کرده است. لازم به ذکر است که ماندگاری ژل پروفایلو بلندمدت است و اثرات آن به مرور زمان ناپدید می‌شوند.

این روش می‌تواند یک گزینه مطمئن و موثر برای افرادی باشد که به بهبود وضعیت پوست و افزایش جلوه جوانی نیاز دارند. با این حال، باید به عوارض جانبی و محدودیت‌های ممکن در استفاده از این ژل نیز توجه کرد. با توجه به مزایا و معایب مطرح‌شده، تحقیقات و پژوهش‌های آتی در این حوزه می‌توانند به بهبود و ارتقای این فناوری جدید کمک کنند.

سوالات متداول

1. چقدر طول می‌کشد تا اثرات ژل پروفایلو دیده شود؟

معمولا اثرات ژل پروفایلو فورا قابل مشاهده نیستند. این ژل به مرور زمان در بافت پوست پراکنده و اثرات جوانسازی آن به تدریج ظاهر می‌شود. بیشتر افراد پس از چند هفته تا چند ماه تغییرات ملموسی در ظاهر پوست خود مشاهده می‌کنند.

2. اثربخشی ژل پروفایلو چه مدت طول می‌کشد؟

اثربخشی ژل پروفایلو معمولا تا 18 ماه یا بیشتر می‌تواند ادامه داشته باشد. با این حال، تزریق‌های تکراری ممکن است باعث افزایش ماندگاری اثرات آن شود.

3. در استفاده از ژل پروفایلو چه عوارض جانبی ممکن است به ‌وجود بیاید؟

عوارض جانبی احتمالی شامل تورم، درد، گرمای موضعی یا قرمزی در ناحیه تزریق می‌شوند. این علائم معمولا به‌صورت موقت و خودبخود تا چند روز پس از تزریق ناپدید می‌شوند.

4. چه کسانی می‌توانند از ژل پروفایلو استفاده کنند؟

ژل پروفایلو تقریبا برای همه افراد از جمله جوانان و بزرگسالان مناسب است. با این حال، برای تعیین موارد مرتبط با سلامت فرد و مناسب‌بودن این روش به مشاوره با پزشک نیاز است.

5. آیا ژل پروفایلو باعث افزایش حجم صورت می‌شود؟

بله، ژل پروفایلو معمولا به‌صورت موقت حجم و پلاسما را در ناحیه تزریق افزایش می‌دهد. این اثرات به ‌مرور زمان کاهش می‌یابند و معمولا طی 18 ماه یا بیشتر به تزریق‌های مجدد نیاز دارد.

1/5 (1 نظر)

نظرات ارزشمند شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط مجله مهزیار