Arabic | Persian | English

EN

AR

چگونگی “ماندگاری فیلر گونه” {6 عامل ساده ولی موثر! }

امروزه یکی از رایج‌ترین و محبوب‌ترین عمل‌های زیبایی که در سراسر جهان انجام می‌شود تزریق انواع فیلرها و ژل‌ها به نواحی مختلف بدن است که در این مطلب عوامل موثر بر ماندگاری فیلر گونه، موضوع مورد بحث ماست. تزریق ژل به قسمت‌های مختلف بدن از جمله صورت به دلایل مختلفی انجام می‌شود. یکی از اصلی‌ترین علت‌های تزریق فیلر گونه، اصلاح بافت تحلیل رفته بر اثر لاغر شدن و افزایش سن است. البته برخی افراد صرفا برای زیبایی و برخی دیگر هم برای ترمیم و یا جبران برخی مشکلات مانند کوچکی گونه‌ها و نازکی لب‌ها عمل تزریق ژل را انجام می‌دهند.

اما باید بدانیم که هیچ تزریقی مادام العمر نیست و نمی‌توان گفت که تا ابد ماندگاری دارد. این موضوع حتما باید پیش از انجام عمل تزریق به گونه با مراجعه کننده در میان گذاشته شود تا او دقیقا بداند که فیلر چیست و مزایا و معایب تزریق فیلر به گونه کدام هستند.

“نمونه‌ای از تزریق ژل گونه در مجموعه زیبایی مهزیار”

 

ژل گونه چیست؟

بیشتر مردم هنگامی که به سنین بالاتر می‌رسند در نقاط مختلف صورت خود دچار تحلیل بافت صورت می‌شوند. یکی از این نقاط گونه‌ها است. البته برخی از افراد هم می‌خواهند به گونه‌های خود فرم دهند و یا آن‌ها را برجسته‌تر کنند هم به گونه‌هایشان ژل تزریق می‌کنند. به این عمل، تزریق ژل گونه گفته می‌شود.

مزایای تزریق ژل گونه

از مزایای اصلی تزریق ژل گونه می‌توان به فرم دهی دلخواه گونه‌ها و صورت اشاره کرد. این کار با برجسته سازی گونه‌ها انجام می‌شود و یکی دیگر مزیت‌های آن از بین رفتن خشکی و چین و چروک گونه‌ها است. اما از مزایای دیگر آن می‌توان به کوتاه بودن مدت زمان عمل و ماندگاری نسبتا بالای آن اشاره کرد. به این علت که گونه‌ها زیاد تکان نمی‌خورند و استخوان زیر آن قرار دارد؛ تحلیل رفتن فیلر در این ناحیه دیر اتفاق می‌افتد. همچنین این عمل بدون بیهوشی است و به سرعت هم جواب می‌دهد و دوران نقاهت چندانی ندارد. معمولا افراد به سرعت بعد از انجام عمل می‌توانند به زندگی عادی خود بازگردند.

پیشنهاد مطالعه:
آیا بهترین بوتاکس برای صورت وجود دارد؟ + (فیلم تزریق بوتاکس)

به علاوه تزریق ژل به گونه به بافت‌های اطراف آن آسیبی نمی‌زند. و در نهایت امکان کاهش حجم ژل و یا تخلیه کامل آن هم وجود دارد و این کار هم به راحتی با مراجعه به پزشک متخصص زیبایی انجام می‌شود. البته از بین بردن ژل گونه در خانه هم امکان پذیر است اما این کار توصیه نمی‌شود.

مزایا و عوارض تزریق فیلر گونه

به بیهوشی نیاز ندارد

دوره نقاهت خاصی ندارد

درصورت عدم رضایت برگشت‌پذیر است

روند بهبودی و نتیجه‌بخشی سریع است

مزایای فیلر گونه

کبودی و خونمردگی

قرمزشدن ناحیه تزریق

ایجاد عدم تقارن

خونریزی جزئی

عوارض فیلر گونه

 

انواع برندهای ژل گونه

برندهای مختلف از مواد ثابتی برای تولید ژل استفاده می‌کنند و تنها میزان استفاده و مرغوبیت آن‌ها با هم متفاوت است. از انواع معروف می‌توان به رستيلن امريكايی، تئوسيال سوئيسی، استايلج فرانسوی و ژل آلیاکسین (Aliaxin) اشاره کرد که البته هرکدام مزایا و کاربردهای مخصوص به خود را دارند.

ماندگاری تزریق فیلر گونه چقدر است؟

اگرچه عوامل مختلفی در میزان ماندگاری فیلر گونه هستند اما با رعایت برخی شرایط می‌توان از آن مراقبت کرد و میزان مراجعه برای تزریق دوباره را کاهش داد. به صورت معمول ماندگاری فیلر گونه بین ۶ ماه تا ۱۲ ماه است. البته این میزان کاملا به نوع نگهداری و مراقبت و همچنین شرایط سنی و فیزیکی فرد بستگی دارد. مخصوصا ماندگاری فيلرهای هيالورونيك اسيد روی اشخاص مختلف متفاوت خواهد بود.

چرا اثر فیلرهای پوست موقتی است؟

چرا ماندگاری فیلر گونه موقتی است؟

حتما این سوال برای شما هم پیش آمده است که چرا فیلرهای پوست دائمی نیستند و مدام نیاز به تمدید شدن دارند. از آنجا که ژل از انواع مواد شیمیایی تولید می‌شود؛ بدن هر فرد با توجه به ویژگی‌های خاص خود واکنش متفاوتی نسبت به آن خواهد داشت. البته فیلرهای چربی هم در کلینیک‌های زیبایی وجود دارند که از چربی بدن به دست می‌آیند و از آنها برای تزریق استفاده می‌شود. به مرور زمان مواد ژل با آنزیم‌های درون بدن واکنش نشان داده و خاصیت روز اول خود را از دست می‌دهد. بنابراین نمی‌توان انتظار داشت که تزریق فیلر از هر نوعی ماندگاری بسیار بالایی داشته باشد.

ماندگاری فیلر گونه بر اساس نوع ژل تزریقی

شاید مهم‌ترین فاکتور در میزان ماندگاری فیلر گونه و دوام آن، مربوط به برند و مارک ژل باشد. اکثر برندها میزان ماندگاری را اعلام می‌کنند و می‌توان مطمئن بود که اگر مراقبت‌ها به خوبی انجام شود این اعداد حقیقی هستند. یکی از بهترین برندهای فیلر گونه که در اروپا تولید می‌شود؛ آلياكسين سوئيسی است که در مجموعه زیبایی مهزیار هم از آن استفاده می‌شود.

پیشنهاد مطالعه:
"ماندگاری فیلر بینی" | عوامل + 4 روش افزایش مدت ماندگاری

دوام فیلرها بر اساس ناحیه تزریق

اما به جز جنس و نوع فیلر، محل تزریق هم در میزان ماندگاری فیلر گونه تاثیر دارد. همانطور که گفتیم در افراد مختلف واکنش بدن به ژل تزریقی متفاوت است، حالا این موضوع قابل اشاره است که واکنش نقاط مختلف بدن به ژل هم با یکدیگر متفاوت است. چرا که میزان ضخامت پوست و چربی در نقاط مختلف فرق می‌کند و همچنین میزان آنزیم‌های بدن هم در نقاط مختلف آن متفاوت است. بنابراین ماندگاری فیلر گونه و تزریق ژل در نقاط مختلف صورت با یکدیگر فرق می‌کند.

یکی دیگر از عوامل مهم در دوام ژل، مربوط به میزان حرکت آن ناحیه است. ژل در ناحیه‌ای که حرکت زیادی دارد، مانند دور لب، به نسبت نقاطی که حرکت کمتری دارند، مانند بینی، ماندگاری کمتری خواهد داشت.

عوامل افزایش ماندگاری ژل

فرد بعد از انجام تزریق ژل حتما باید از محل تزریق و بدن خود مراقبت‌های ویژه‌ای انجام دهد. مراقبت های بعد از تزریق فیلر گونه نه تنها به ماندگاری تزریق ژل کمک می‌کند بلکه از بروز عوارض هم جلوگیری خواهد کرد. اصلی‌ترین کاری که باید انجام دهید؛ توجه به تغذیه سالم است. خوردن مواد غذایی ارگانیک و سالم به پوست و بدن کمک می‌کند تا راحت‌تر خود را ترمیم کنند و فرد پوست سالم‌تری داشته باشد. و خوردن غذاهای ناسالم و چرب به تجزیه شدن سریع‌تر فیلر تزریقی منجر می‌شود.

همچنین انواع مراقبت‌ها و محافظت‌های پوستی مانند جلوگیری از تابش مستقیم آفتاب به پوست، مرطوب نگه داشتن مداوم پوست و استفاده از کرم‌های آبرسان و کرم‌های ویتامینه به سلامتی پوست و افزایش طول عمر فیلر بسیار کمک می‌کند. مصرف ویتامین هم به صورت روزانه تاثیرات بسیار خوبی خواهد داشت و توصیه می‌شود که فرد به هیچ وجه مصرف روزانه ویتامین را فراموش نکند. بنابراین:

  1. استفاده از بهترین برند فیلر و با کیفیت
  2. جلوگیری از تابش مستقیم نور خورشید و استفاده از کرم ضد آفتاب
  3. مصرف روزانه ویتامین‌ها
  4. مرطوب‌نگه‌داشتن و آبرسانی به پوست
  5. خوردن عذاهای سالم و رعایت رژیم غذایی غنی از سبزیجات
  6. تزریق توسط فرد متخصص
پیشنهاد مطالعه:
0 تا 100 بهترین "درمان گودی زیر چشم"

عوامل افزایش ماندگاری ژل

آیا تزریق ژل دردناک است؟

البته پاسخ دادن به این پرسش کمی کلی است و ممکن است افرادی باشند که تجربیات متفاوتی را داشته باشند. اما به صورت کلی عواملی که در میزان درد عمل تزریق ژل دخیل هستند رعایت استانداردهای لازم برای اینکار از سمت پزشک معالج است. قطعا با مراجعه به کیلینیک‌های معتبر و تخصصی تجربه بدی نخواهید داشت. البته یکی دیگر از عوامل بسیار مهم رعایت کردن توصیه‌های پزشک پیش از عمل است. اما به صورت کلی تزریق فیلر به گونه و یا به لب و یا هر ناحیه دیگری، دارای درد چندانی نیست و تنها به اندازه یک تزریق بی‌حسی ساده درد خواهد داشت. این مسئله یکی ازمهم‌ترین مزایا تزریق فیلر به گونه به شمار می‌رود.

سوالات متداول

1- فیلر گونه چیست و چگونه کار می‌کند؟
فیلرها ماده‌ای هستند که به صورت تزریقی در پوست و بافت زیرین آن به کار می‌روند. این مواد معمولاً شامل اسید هیالورونیک و کلاژن است که به پوست حجم و جوانی بیشتری می‌بخشند و باعث برجستگی ناحیه گونه و زاویه‌سازی آن می‌شوند.

2- آیا تزریق فیلر گونه برای همه افراد مناسب هستند؟
تزریق فیلر گونه برای همه افراد مناسب نیستند. برای افرادی که دارای عفونت، التهاب، بارداری و یا حساسیت به فیلرها هستند، این درمان منع شده است. همچنین، برای افرادی که قبلاً به فیلر واکنش نامطلوب داشته‌اند، این درمان توصیه نمی‌شود.

3- چگونه فیلر تزریق می‌شود؟
فیلر توسط پزشک با استفاده از سوزن یا کانولا تزریق می‌شود. این فرایند معمولاً تحت تأثیر بی‌حسی موضعی یا کلی انجام می‌شود.

4- چه مدت زمانی فیلر در پوست باقی می‌ماند؟
ماندگاری فیلر گونه بستگی به نوع فیلر و منطقه‌ای که تزریق شده است دارد. برای بسیاری از فیلرها، ماندگاری آن بین ۶ تا ۱۸ ماه است.

5- آیا فیلر گونه به طور دائمی اثر برجسته‌سازی خود را حفظ می‌کند؟
اگر فیلر مورد استفاده شما بر پایه هیالورنیک اسید باشد به طور دائمی عملکرد ندارد اما درصورت رعایت مدت‌زمان تمدید، فواصل بین هر تزریق به مرور طولانی‌تر خواهند شد. در این صورت می‌توانند به مدت مشخصی پوست را حجیم‌تر و جوان‌تر نگه دارند. برای حفظ نتیجه، فیلرها باید در بازه زمانی مشخصی تجدید شوند.

0/5 (0 نظر)

نظرات ارزشمند شما

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط مجله مهزیار