Arabic | Persian | English

EN

AR

بهترین روش های “جوانسازی پوست” ( 4 روش مطمئن )

چه بخواهید، چه نخواهید با افزایش سن، کم کم چین و چروک‌ها در صورتتان نمایان می‌شوند، اما نگران نباشید؛ این روزها روش‌های جوانسازی پوست، شما را حداقل 10 سال جوان‌تر خواهند کرد. اگر اطلاعات کاملی از جوانسازی پوست ندارید، تزریق بوتاکس پیشانی را تجربه نکرده‌اید و در مورد تزریق فیلر زیر چشم نیز اطلاعات ندارید، در این مقاله به تمام سوالات شما در رابطه با جوانسازی پوست و روش‌های جوانسازی پاسخ داده خواهد شد.

کلینیک تخصصی مهزیار با بیش از 15 سال سابقه در زمینه انواع تزریق و جراحی زیبایی اعتبار بسیار ویژه‌ای در بین متقاضیان کسب کرده است. علت آن هم این است که برخلاف بسیاری از مراکز، به هر قیمتی حاضر به ایجاد تغییر در ظاهر مراجعین نیست، بلکه اولویت خود را حفظ سلامت افراد و ایجاد ظاهر و زیبایی متعادل و کاملا طبیعی و شیک قرار داده است.

“تزریق پروفایلو برای جوانسازی پوست در کلینیک مهزیار”

 

جوانسازی پوست چیست؟

جوانسازی پوست به روش‌هایی اطلاق می‌شود، که در آن‌ها سعی در از بین بردن یا کاهش علامت‌های پیری پوست وجود دارد. با افزایش سن، کلاژن سازی به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد و چین و چروک‌ها در ظاهر افراد نمایان می‌شوند. روش‌های متعددی برای از بین بردن چین و چروک وجود دارد که با توجه به میزان پیری پوست، می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. جالب است بدانید که حتی می‌توان به صورت موضعی نیز با پیری پوست مقابله کرد. مثلا برخی افراد فقط در اطراف چشم دارای چین و چروک هستند، که با استفاده از روش‌های نوین، فقط اطراف چشم تحت جوانسازی قرار می‌گیرد. در ادامه بهترین روش جوانسازی دور چشم را بیان می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: درمان چروک دور چشم

جوانسازی پوست چیست؟

علت های پیری پوست

اگر تاکنون به پیری و کاهش کلاژن سازی پوست بی توجه بوده‌اید، لازم است بدانید برخی عوامل، به شدت در فرآیند پیری پوست اثر گذار هستند. افزایش سن یکی از این عوامل است که افراد، نقشی در آن ندارند اما برخی از دیگر عوامل، تحت تاثیر رفتارها و عادت‌های روزمره اشخاص است که در فرآیند پیری پوست اثرگذار هستند مانند:

  • قرار گرفتن در معرض اشعه ماورای بفش
  • عدم استفاده از ضد آفتاب
  • استرس و مشکلات عصبی
  • آب و هوای خشک و سرد
  • بیماری های عفونی درونی
  • عدم رطوبت کافی در پوست صورت
  • استفاده از شوینده های نامناسب
  • استفاده از محصولات آرایشی نامناسب
  • تغذیه نامناسب
  • مراقبت نکردن از پوست
پیشنهاد مطالعه:
علت و درمان افتادگی پلک بعد از بوتاکس {4 نکته ضروری}

علت های پیری پوست

علائم پیری پوست

سن دقیقی برای ظهور علائم پیری پوست وجود ندارد، ژنتیک، نحوه مراقبت از پوست و… در آغاز پیری پوست، به شدت اثرگذار هستند. به هر حال در هرسنی که باشید، اگر علائم زیر را داشته باشید می‌توان گفت فرآیند پیری پوست شما آغاز شده استو بهتر است به جوانسازی پوست اقدام کنید.

بهترین کلینیک زیبایی برای جوانسازی پوست

  • ظهور چین و چروک
  • افتادگی پوست
  • از بین رفتن حالت کشسانی
  • بروز انواع مشکلات پوستی

چین و چروک

چین و چروک از علائم اصلی پیری پوست است. از سن 25 سالگی، خطوط ریز کم کم در صورت شما نمایان می‌شوند و با افزایش سن، تعداد و عمق آنها نیز افزایش می‌یابد. از این سن به بعد، احتمالا با خندیدن، اخم کردن، بالابردن ابرو و…. شاهد خطوط ریزی خواهید بود.

افتادگی پوست

یکی دیگر از نشانه‌های پیری، افتادگی پوست است. چربی موجود در زیر پوست، یکی از دلایل اصلی فرم‌گیری شکل پوست است. با افزایش سن، کاهش کلاژن سازی و… حجم زیر پوست به مرور کاهش یافته و پوست حالت افتاده پیدا می‌کند.

از بین رفتن حالت کشسانی

پوست سالم و جوان، حالت کشسانی خوبی دارد به طوری که با هر تغییری مانند لاغری، چاقی و… خود را تغییر می‌دهد. دو ماده موجود در پوست به نام کلاژن و هیالورونیک اسید، باعث ایجاد حالت کشسانی پوست می‌شوند. به مروز زمان، تولید این ماده در بدن کاهش یافته و حالت کشسانی نیز به تبع آن کم می‌شود. جالب است بدانید در روش‌های جوانسازی مانند تزریق فیلر زیر چشم، از ماده هیالورونیک اسید استفاده می‌شود.

بروز انواع مشکلات پوستی

با افزایش سن، به مرور پوست از حالت سالم خود فاصله می‌گیرد. در این زمان، پوست آسیب پذیرتر است و با قرار گرفتن در نور آفتاب، آب و هوای خشک و… سریع‌تر واکنش نشان می‌دهد. پدیدارشدن لکه‌ها و رنگدانه‌های پوستی، یکی دیگر از علائم پیری پوست است.

اگر این علائم را دارید نگران نباشید، دنیا به انتها نرسیده است. با انتخاب بهترین و موثرترین روش جوانسازی پوست، دوباره می‌توانید جوان باشید.

علائم پیری و راه‌های مراقبت پوست برای کاهش علائم

نشانه‌های پیری

چین و چروک

از بین‌فتن حالت کشسانی

ماندگارشدن لک و مشکلات پوستی

افتادگی پوست

مزایا

میزان کبودی بسیار کمتر

ماندگاری بالا (6 ماه الی یک سال)

درصد خیلی پایین خطا در تزریق

فرم‌دهی لب بصورت لیفت‌شده

 

مراقبت های پوستی برای کاهش سرعت پیری پوست

برای جوانسازی پوست، دو اقدام پیشگیری و درمان را باید با هم انجام داد. اگر دارای چین و چروک هستید و تصور می‌کنید که دیگر برای جوانسازی دیر شده است، کاملا اشتباه فکر می‌کنید. با روش‌های جوانسازی مانند تزریق بوتاکس، خطوط و چین و چروک‌های فعال از بین می‌روند و با روش‌هایی مانند تزریق فیلر دور چشم، چین و چروک‌‌های به وجود آمده از بین می‌روند و گودی زیر چشم پر می‌شود. علاوه بر پیشگیری و درمان، رعایت نکات زیر تا حد زیادی در کاهش سرعت پیری پوست اثرگذار هستند.

  • به هنگام خروج از خانه، در روزهای آفتابی و ابری حتما از ضد آفتاب استفاده کنید.
  • برنزه نکنید. برای برنزه کردن، پوست شما به طور مستقیم در معرض اشعه UV قرار می‌گیرد که این اشعه پیر کننده و مضر است.
  • به منظور محافظت از پوست دورچشم، حتما از عینک آفتابی استفاده کنید.
  • مصرف سیگار فرآیند از بین رفتن کلاژن را سریع‌تر می‌کند، پس از مصرف سیگار خودداری کنید.
  • از مصرف نوشیدنی‌‌های الکلی خودداری کنید، زیرا میزان آب موجود در بدن را کاهش می‌دهند.
  • تغییرات زیاد در وزن، سبب افتادگی پوست می‌شود. سعی کنید وزن خود را در یک محدوده ثابت نگه دارید.
  • از کرم‌های آبرسان و مرطوب کننده استفاده کنید.
  • صورت خود را به آرامی بشویید و از سابیدن یا کیسه کشیدن پوست خودداری کنید.
  • روزانه دو مرتبه به ویژه پس از تعرق، صورت خود را با ژل‌ شستشوی صورت بشویید.
  • رتینول‌ها یا رتینوئیدها شکل‌های مختلفی از ویتامین A هستند که برای پوست بسیار مفید است، آن‌ها را مصرف کنید. تهیه رتینوئیدها نیاز به نسخه پزشک ندارد.
پیشنهاد مطالعه:
آشنایی با نقاط تزریق ژل پروفایلو + {4 نقطه کلیدی}

مراقبت های پوستی برای کاهش سرعت پیری پوست

بهترین روش جوانسازی پوست

امروزه روش‌های جوانسازی متعددی وجود دارد که بنا به صلاح‌دید پزشک متخصص، می‌توانید یکی از آنها را انجام دهید. قطعا پزشک متخصص با توجه به شرایط پوست، دانش و مهارت خود، بهترین و موثرترین روش جوانسازی پوست را به شما توصیه خواهد کرد. انواع روش‌های جوانسازی پوست به شرح زیر است:

  • تزریق بوتاکس
  • تزریق فیلر
  • تزریق چربی
  • پروفایلو صورت

تزریق بوتاکس

بوتاکس یکی از روش‌های جوانسازی پوست است که بسیاری از افراد با آن آشنایی دارند. بوتاکس را می‌توان یک روش پیشگیری کننده برشمرد. تا زمانی که چین و چروک‌ها دائمی نشده‌اند، بوتاکس گزینه بسیار مناسبی است. ماندگاری این روش 6 ماه است و برای مواردی مانند برطرف کردن خطوط صورت، بالا بردن نوک بینی، بالا بردن گوشه لب، شکل دادن به ابروها و… کاربرد دارد.

تزریق فیلر

فیلر یا همان ژل، مواد پرکننده‌ای هستند که برای از بین‌بردن چین و چروک و حجم‌دهی استفاده می‌شوند. ماندگاری فیلر بر حسب نوع آن از 6 ماه تا 5 سال متغیر است و برای مواردی مانند پرکردن خطوط صورت (خنده، اخم، چین‌های دور چشم و دور لب) و افزایش حجم لب‌ها  استفاده می‌شود. فیلرها انواع مختلفی دارند که توضیح آنها در این مطلب نمی گنجد. اگر می‌خواهید بدانید فیلر چیست و چه کاربردی دارد، مقاله ما در این زمینه را مطالعه کنید.

تزریق چربی

تزریق چربی به اندازه تزریق فیلر و بوتاکس ساده نیست زیرا چربی باید از بدن فرد خارج شده و پس از آماده سازی، به نواحی موردنظر تزریق شود. خارج کردن چربی نیاز به ایجاد برش‌هایی روی پوست دارد که شاید برای همه خوشایند نباشد اما این روش نیز متقاضیان خود را دارد.

پیشنهاد مطالعه:
اقدامات بعد از تزریق فیلر خنده:بایدها و نبایدها+(فیلم تزریق)

پروفایلو صورت

حتما برایتان جالب است بدانید که پروفایلو صورت چیست. پروفایلو صورت یک روش بسیار ایمن برای جوانسازی پوست است. پروفایلو برای جوانسازی در ۲ جلسه و ظرف مدت یک دوره ۴ هفته‌ای، به سطح زیر پوست تزریق می‌شود که کلاژن‌سازی را افزایش داده و باعث جوانسازی و از بین رفتن چین و چروک می‌شود. ژل پروفایلو حاوی مقدار معینی از هیالورونیک اسید است که در دسته ژل‌های ایمن قرار می‌گیرد. لازم به ذکر است هیالورونیک اسید به طور طبیعی در بدن وجود دارد. میزان ماندگاری پروفایلو نیز 6 ماه است. پروفایلو گردن نیز به شما کمک می‌کند تا پوست گردن شما دیرتر و کندتر روند افتادگی و چروک‌شدن را طی کند.

“معرفی کامل ژل پروفایلو”

 

کلام آخر

همان‌طور که گفته شد، روش‌های متعددی برای جوانسازی پوست وجود دارد. انتخاب یک روش مناسب و انجام آن در زمان مناسب و نزد یک پزشک متخصص، بهترین کاری است که شما می‌توانید در جهت حفظ یا بازیابی جوانی پوست خود داشته باشید.

سوالات متداول

  • آیا جوانسازی پوست با هیالورونیک اسید باعث عفونت می‌شود؟
    خیر، جوانسازی با هیالورونیک اسید به طور معمول باعث عفونت نمی‌شود. اما برای جلوگیری از بروز عفونت، بهتر است پس از جلسات جوانسازی، منطقه درمان‌شده را به خوبی تمیز کنید و از لمس آن با دست‌های آلوده خودداری کنید.
  • آیا جوانسازی با تزریق فیلر باعث بروز عوارض جانبی می‌شود؟
    بله، جوانسازی پوست با تزریق فیلر ممکن است باعث بروز عوارض جانبی شامل درد، تورم، قرمزی و خارش در منطقه درمان شده شود. اما این عوارض معمولاً در چند روز بعد از جلسه بهبود می‌یابند.
  • آیا جوانسازی با تزریق فیلر مناسب برای همه افراد است؟
    خیر، جوانسازی با تزریق فیلر برای همه افراد مناسب نیست. برای مثال، افرادی که دارای حساسیت به فیلر هستند یا دارای بیماری‌های خاصی مانند عفونت پوستی هستند، نباید از این روش استفاده کنند.
  • چه مدت‌زمانی اثر بوتاکس بر روی چهره باقی می‌ماند؟
    زمانی که اثر بوتاکس بر روی چهره باقی می‌ماند به نوع بوتاکس و شرایط متقاضی بستگی دارد. اما معمولاً اثر بوتاکس بر روی چهره تا ۳-۶ ماه باقی می‌ماند. درباره عواض بوتاکس در مجله مهزیار بیشتر بخوانید.
0/5 (0 نظر)

نظرات ارزشمند شما

4 پاسخ

    1. سلام دوست عزیز.
      بله پروفایلو، تاثیر ویژه‌ای به روی جوان‌سازی و بهبود کلاژن‌سازی پوست شما می‌کند.
      برای آگاهی بیشاز از تاثیر پروفایلو می‌توانید مقاله تزریق پروفایلو مجله مهزیار را مطالعه بفرمایید.
      https://mahziarclinic.com/service/%D9%BE%D8%B1%D9%88%D9%81%D8%A7%DB%8C%D9%84%D9%88-%D8%B5%D9%88%D8%B1%D8%AA/

    1. سلام مهیا عزیز
      این مورد با توجه به وضعیت پوست و سابقه تزریقات شما تعیین خواهد شد که بعد از معاینه شما، پزشک آن را مشخص می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط مجله مهزیار