Arabic | Persian | English

EN

AR

لیفت بینی با ژل یا جراحی پلاستیک؟! + {پاسخ 5 سوال پرتکرار}

برای انتخاب بین لیفت بینی با ژل یا جراحی پلاستیک، لازم است تفاوت‌های میان هر دو روش درمانی را بدانید. جراحی پلاستیک شامل ایجاد برش در بینی و ایجاد تغییراتی در شکل غضروف و استخوان بینی است. از طرفی، برای لیفت بینی، بهبود ظاهر و اصلاح ناهنجاری‌های بینی، از تزریق ژل نیز استفاده می‌شود. فیلرهای پوستی در نقاط خاصی به زیر پوست تزریق می‌شوند تا نسبت‌ها و خطوط بینی را تغییر دهند تا ظاهری نازک‌تر، صاف‌تر یا متقارن‌تر ایجاد کنند. در حقیقت، نمی‌توان گفت کدام روش برای بهبود ظاهر بینی مناسب‌تر است جراحی بینی یا تزریق فیلر بینی ؟ هر روش، مزایا و معایب مخصوص خود را دارد.

مجموعه مهزیار نیز، خدمات مربوط به لیفت نوک بینی با تزریق ژل و جراحی پلاستیک را ارائه می‌دهد و تلاش می‌کند، بهترین تجربه را برای مراجعان خود رقم بزند. در این مقاله از مجله مهزیار سعی می‌کنیم اطلاعات کافی را درباره هر دو روش، در اختیار شما قرار دهیم.

“رضایت مراجعه‌کننده کلینیک مهزیار از انجام عمل زیبایی بینی در این مرکز”

 

لیفت بینی با ژل چگونه انجام می‌شود؟

در لیفت بینی با ژل، از مواد پرکننده پوستی برای تغییر شکل بینی استفاده می‌شود. ژل‌ها از ترکیبات خاصی همچون هیالورونیک اسید تشکیل شده‌اند. این مواد به وسیله سوزن کانولا به زیر پوست تزریق می‌شوند. سپس، پزشک متخصص نوک بینی را به شکل دلخواه در می‌آورد. 

ماده پرکننده، جایی در لایه‌های عمیق تر پوست شما تزریق و ته‌نشین می‌شود و شکل خود را حفظ می‌کند. لیفت بینی با فیلر، با تمدید تزریق‌ها در فواصل زمانی مشخص، می‌تواند ظاهر بینی شما را بین 4 ماه تا 3 سال حفظ کند. تزریق‌ها ابتدا با فواصل 6 تا 12 ماه تمدید می‌شوند و سپس با صلاحدید پزشک، این فواصل زمانی طولانی‌تر خواهند شد.

جراحی پلاستیک چیست؟

رینوپلاستی ( rhinoplasty )که با عنوان جراحی بینی هم شناخته می‌شود، نوعی عمل جراحی پلاستیک است که می‌تواند ظاهر بینی شما را تغییر دهد. در این روش‌، جراح، برش‌هایی را روی بینی ایجاد می‌کند و سپس، فرم و تناسبات بینی را تغییر می‌دهد. 

جراحی پلاستیک، یکی از محبوب‌ترین عمل‌های زیبایی برای مردان و زنان است . علی رغم تمام عوارض جراحی بینی براساس مطالعه‌ای که توسط انجمن بین‌المللی جراحی زیبایی انجام شده است، در جامعه آماری 950000 نفره در سال 2013، 72.1% از زنان و 27.9% از مردان جراحی بینی انجام داده‌اند. 

پیشنهاد مطالعه:
اهمیت تکنیک تزریق بوتاکس در ماندگاری آن + { 4 کاربرد مهم }

لیفت بینی با ژل چه مزایا و معایبی دارد؟

لیفت بینی با تزریق ژل، به عنوان یک روش پزشکی، خوبی‌ها و بدی‌هایی دارد که در جدول زیر برایتان آورده‌ایم.

لیفت بینی با فیلر

معایب نتایج موقتی هستند.

برای کوچک‌کردن بینی موثر نیست و بیشتر برای رفع برآمدگی و حجم‌دادن  برای اصلاح فرم بینی به کار می‌رود.

احتمال انسداد شریان‌ها و مشکلات عروقی در صورت بی‌دقتی پزشک.

بسیاری از پزشکان، از لیفت نوک بینی با تزریق ژل خودداری می‌کنند.

مزایا روشی سریع است و کمتر از 1 ساعت زمان می‌برد.

نتایج لیفت بینی با ژل، فورا قابل مشاهده هستند.

زمان نقاهت کوتاه است و فرد بلافاصله به زندگی عادی بازمی‌گردد.

به بیهوشی نیاز ندارد.

نتایج لیفت نوک بینی با تزریق ژل قابل بازگشت است و در صورت نارضایتی فرد، امکان اصلاح نواقص وجود دارد.

عوارض بعد از تزریق کمتری دارد.

برای برطرف‌کردن نواقص کوچک بهترین گزینه است.

در ادامه، از مزایا و معایب جراحی پلاستیک هم برای شما خواهیم گفت.

آیا جراحی پلاستیک مزایای بیشتری از لیفت بینی با فیلر دارد؟

تا اینجا، خوبی‌ها و بدی‌های لیفت بینی با ژل را توضیح دادیم. حالا بیایید مزایا و معایب جراحی بینی را باهم بررسی کنیم. به جدول مقابل توجه کنید.

جراحی بینی

مزایا امکان رفع مشکلات تنفسی در کنار عمل زیبایی

امکان کوچک‌کردن بینی و تغییر فرم نوک بینی با روشی امن

نتایج دائمی و بدون نیاز به عمل مجدد

امکان جراحی با اهدافی به جز اصلاح ظاهر

معایب نیازمند بیهوشی که ریسک‌های خاص خود را دارد

امکان ایجاد عفونت

احتمال خونریزی مداوم تا چند روز

هزینه بیشتر به نسبت روش‌های غیرتهاجمی

دوره نقاهت طولانی

قابل بازگشت نیست و در صورت نارضایتی فرد، نیاز به انجام دوباره عمل است.

حالا که مزایا و معایب لیفت بینی با فیلر و جراحی پلاستیک را می‌دانید، تصمیم‌گیری نهایی درباره اینکه کدام فرایند، برای شما مناسب‌ است، آسان‌تر خواهد شد. توصیه ما این است که پیش از تصمیم‌گیری، با پزشک یا جراح متخصص مشورت کنید و اجازه دهید مناسب‌ترین روش را با توجه به ساختار و خصوصیات ظاهری بینی شما، تشخیص دهد. 

مثلا در کلینیک مهزیار که هر دو روش جراحی و لیفت بینی با ژل را ارائه می‌دهد، جلسات مشاوره با پزشک به منظور تشخیص بهترین روش درمانی انجام می‌شود. ممکن است تشخیص جراح این باشد که برای اصلاح شکل ظاهری، لیفت نوک بینی با تزریق ژل کافی است و به انجام جراحی پلاستیک نیاز نیست.

ترجیح با کدام روش است؟ لیفت بینی با ژل یا جراحی پلاستیک؟

ما تا اینجا تلاش کردیم هر دو روش را توضیح دهیم و مزایا و معایب آن‌ها را برای دانش بیشتر در اختیارتان قرار دهیم. در واقع، قصد نداریم تشویق‌تان کنیم که یک روش را به دیگری ترجیح دهید. قصد ما این است که با آگاهی کامل از هر دو تکنیک و مشورت با پزشک متخصص، تصمیم بگیرید که کدام روش را انتخاب کنید.

پیشنهاد مطالعه:
لیفت گونه با تزریق ژل چگونه انجام می‌شود؟ + (3 نمونه کار)

از آنجایی که لیفت بینی با ژل، فقط شامل تزریق فیلر برای تغییر شکل بینی است، عوارض جانبی کمتری نسبت به جراحی پلاستیک دارد. به ایجاد برش نیازی ندارد و بنابراین، خطر ایجاد زخم‌های طولانی‌مدت و تورم مداوم نیز از بین خواهد رفت.

از طرفی، جراحی پلاستیک نتاایج دائمی دارد و مانند لیفت بینی با فیلر، به تمدید مجدد ژل نیاز ندارد. ضمن آنکه مشکلات تنفسی و ساختاری در بینی، با تزریق ژل درمان نمی‌شوند و باید با عمل جراحی رفع شوند.

“در ویدئو زیر نحوه تزریق ژل برای لیفت بینی با ژل در کلینیک مهزیار قابل مشاهده است.”

 

5 سوال پرتکرار درباره لیفت بینی با ژل و جراحی بینی

در اینجا 6 سوال پرتکرار را درباره لیفت نوک بینی با تزریق ژل و جراحی پلاستیک، پاسخ می‌دهیم.

آیا نوک بینی من بعد از جراحی بینی کوچک‌تر می‌شود؟

از آنجا که بینی یکی از ظریف ترین نواحی بدن است، پس از جراحی بینی، تورم کمی خواهد داشت. التهابات ناشی از عمل بینی ممکن است یک سال طول بکشد تا به طور کامل فروکش کنند. اگر نوک بینی شما به دلیل تورم بزرگ شده باشد، با کاهش تورم کوچک‌تر خواهد شد .

آیا می توانم بعد از جراحی بینی از عینک استفاده کنم؟

مدت‌زمانی که باید برای استفاده از عینک بعد از جراحی بینی صبر کنید، بستگی به نوع جراحی بینی شما دارد. در بسیاری موارد، بیماران می‌توانند 2 هفته پس از جراحی بینی دوباره عینک بزنند، اما گاهی بیمار مجبور است تا 6 هفته یا بیشتر صبر کند.

چه زمانی می توانم بعد از جراحی بینی ورزش کنم؟

ورزش‌کردن پس از جراحی بینی ، می‌تواند منجر به خونریزی شود و نتایج نهایی را تحت‌ تاثیر قرار دهد. برای جلوگیری از خونریزی بینی، بهتر است حداقل تا 2 هفته پس از جراحی، از انجام ورزش‌های سنگین خودداری کنید. می‌توانید با توصیه پزشک، از زمان دقیق شروع ورزش خود آگاه شوید. اما پیاده‌روی سبک، روز بعد از جراحی، برای کمک به کاهش تورم توصیه می‌شود.

چرا به لیفت بینی با فیلر رینوپلاستی «مایع» می‌گویند؟

این نام مستعار برای رینوپلاستی غیرتهاجمی به این دلیل است که از فیلرهای پوستی برای ایجاد تغییرات در بینی استفاده می‌شود. گرچه معمولا فیلرها بیشتر ژل‌مانند هستند تا مایع، اما این نام برای توصیف تفاوت بین جراحی بینی و لیفت بینی با ژل استفاده می‌شود.

پیشنهاد مطالعه:
ماندگاری تزریق چربی به سینه چقدر است؟+[4سوال متداول]

مدت‌زمان مشاهده نتایج چقدر است؟

یکی از مزایای لیفت بینی با ژل این است که بیماران می‌توانند بلافاصله نتایج را مشاهده کنند. آنها می‌توانند در مورد آنچه فکر می‌کنند به جراح بازخورد بدهند و لازم نیست منتظر بهبودی بینی باشند تا شکل نهایی آن را ببینند. مدت کوتاهی پس از عمل، ممکن است مقداری تورم وجود داشته باشد، اما به سرعت برطرف خواهد شد.

معاینه دختری توسط پزشک برای لبفت بینی با ژل

کلام آخر

 در این مقاله، تلاش کردیم هرآنچه لازم است درباره لیفت بینی با ژل و جراحی پلاستیک بدانید را شرح دهیم. با اینکه تفاوت‌های هر دو تکنیک را توضیح دادیم، نمی‌توان گفت کدام روش از دیگری بهتر است. هر روش، مزایای خود را دارد و به تغییر فرم و ساختار بینی کمک می‌کند. گرچه، جراحی پلاستیک به جز زیبایی، برای کوچک‌کردن بینی و برطرف‌کردن مشکلات مجاری تنفسی نیز کاربردی است، در حالی که چنین کاربردی در رینوپلاستی مایع (لیفت نوک بینی با تزریق ژل) صادق نیست. در مجله مهزیار به تفضیل درباره تاثیر جراحی بینی بر تنفس صحبت شده است.

در نهایت، بهترین پیشنهاد این است که برای انتخاب مناسب‌ترین روش، از یک پزشک متخصص مشاوره بگیرید.

در کلینیک خدمات زیبایی مهزیار ، تمام خدمات جراحی بینی و لیفت بینی با فیلر، توسط متخصصان و جراحان مجرب و با استفاده از بهترین برند فیلر ( آلیاکسین سوئیسی ) انجام می‌شود. علاوه بر آن، افراد می‌توانند با مشاوره پزشکان مهزیار، بهترین تصمیم را بگیرند.

سوالات متداول

  • آیا جراحی بینی بهتر است یا لیفت بینی با فیلر؟
    این به ویژگی‌های شخصی شما و نیاز‌های جسمانی‌تان بستگی دارد. جراحی بینی تغییرات دائمی ایجاد می‌کند، در حالی که لیفت بینی با فیلر تغییرات موقتی ایجاد می‌کند. انتخاب شما به ترجیحات و محدودیت‌های خودتان وابسته است.
  • چه مدت زمان بهبودی پس از جراحی بینی و لیفت بینی با فیلر است؟
    پس از جراحی بینی، بهبودی معمولا چند هفته به طول می‌انجامد. در مقابل، لیفت بینی با فیلر طی چند روز بهبود می‌یابد.
  • آیا نتایج لیفت بینی با فیلر درمان دائمی است؟
    خیر، لیفت بینی با فیلر تغییرات موقتی ایجاد می‌کند. ماندگاری فیلر بینی تا چند ماه است و نیاز به تمدید تزریق وجود دارد.
  • آیا لیفت بینی با فیلر ریسک کمتری نسبت به جراحی دارد؟
    بله، لیفت بینی با فیلر به طور کلی، خطرات کمتری نسبت به جراحی بینی دارد. این فرآیند غیرجراحی و بدون بیهوشی انجام می‌شود و عوارض جانبی جراحی پلاستیک را به دنبال ندارد.
  • آیا هر دو روش برای همه مناسب هستند؟
    خیر، هر دو روش می‌توانند بسته به نیازهای شما مناسب باشند. اگر می‌خواهید ظاهر بینی شما تغییرات دائمی داشته باشد، جراحی بینی بهتر است. اگر تغییرات موقتی و تداوم کمتر را ترجیح می‌دهید، لیفت بینی با فیلر برای شما مناسب‌تر است.
0/5 (0 نظر)

نظرات ارزشمند شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط مجله مهزیار