Arabic | Persian | English

EN

AR

لیفت صورت با تزریق ژل گونه [6 نکته مهم و کاربردی]

لیفت صورت با ژل گونه، موضوع مطلبی است که پیش رو دارید و تلاش ما در بلاگ مهزیار این است که شما را با نکات مهم لیفت صورت آشنا کنیم. وقتی جلوی آینه می‌ایستیم و صورت‌ افتاده و چین‌خورده‌مان را ‌بالاتر می‌کشیم، همزمان به روزهایی فکر می‌کنیم که جوان‌تر بودیم و گونه‌های آبدار و برجسته داشتیم. همینطور به اینکه چطور می‌توانیم همان ظاهر را دوباره داشته باشیم. فیلرها یک انتخاب بی نظیر برای جبران آثار سالخوردگی چهره هستند. گونه‌های افتاده را با ژل گونه، تیرگی زیر چشم را با فیلر چشم، لب‌های باریک و چین‌خورده را با فیلر لب درمان می‌کنند. 

لیفت صورت با تزریق ژل گونه

لیفت صورت بدون جراحی چیست؟

لیفت صورت غیرجراحی روشی است که به طور موقت پوست صورت شما را تازه، سفت یا حجیم می‌کند و به برش‌های بزرگ، بیهوشی عمومی یا یک شب اقامت در بیمارستان نیازی نیست. لیفت صورت غیرجراحی ترکیبی از تکنیک‌های کم تهاجم است که آسیب شدیدی به بدن وارد نمی‌کند. 

اغلب موارد لیفت صورت با فیلر و تزریق بوتاکس انجام می‌شود و با آنکه ماندگاری دائمی ندارد و به تمدید تزریق نیازمند است، به طور کلی روش کارآمد و پرطرفداری به حساب می‌آید و تاثیرگذارترین روش حال حاضر جهان زیبایی به حساب می‌آید. 

6 نکته مهم درباره مزایای لیفت صورت بدون جراحی 

ژل و فیلر از آنجا که بر پایه هیالورونیک اسید ساخته می‌شوند، علاوه برحجم‌دادن به پوست، ظاهری جوان و لیفت‌شده نیز به صورت می‌دهند. به همین علت است که وقتی ژل گونه تزریق می‌کنید، انگار لیفت صورت انجام داده‌اید و ظاهری تازه و جوان پیدا می‌کنید. بیایید 6 مورد از مزایای لیفت صورت با ژل گونه را بررسی کنیم. برخی از مزایای لیفت صورت غیر جراحی عبارتند از:

  • این روش مشکلاتی مانند خطوط ریز، چین‌های عمیق، شلی پوست، نازک‌شدن لب‌ها و از دست‌دادن حجم صورت را برطرف می کند.
  • سریع است.
  • جلسه درمان زمان کمی نیاز دارد.
  • عوارض جانبی ندارد و تقریبا بدون ریسک است.
  • نیازی به بیهوشی عمومی یا بستری‌شدن در بیمارستان ندارد.
  • هزینه کمتری نسبت به جراحی لیفت صورت دارد.
  • می توان از آنها به عنوان راهی برای پیش‌بینی ظاهر جدید قبل از انجام عمل جراحی استفاده کرد.
پیشنهاد مطالعه:
رفع خط لبخند با تزریق فیلر خط خنده + {2 ویدئو تزریق}

اینها دلایلی است که افراد و پزشکان، لیفت بدون جراحی صورت را به انجام جراحی ترجیح می‌دهند.

قدرت ژل گونه را در لیفت صورت نادیده نگیرید

فیلر گونه تزریق‌شده در نیمه بالایی صورت می‌تواند تغییرات مرتبط با افزایش سن را که در نیمه پایینی صورت اتفاق می‌افتند، بهبود بخشد. فیلر با کانتورکردن استخوان گونه، نیمه پایینی صورت را سفت کرده و به سمت بالا می‌کشد که ظاهر چین‌های بینی، افتادگی پوست و خطوط ماریونت را کاهش می‌دهد. به عبارت دیگر تزریق در نقاط و عمق‌های خاص در بافت صورت، می‌تواند اثر حجم‌دهنده فیلر را افزایش دهد.

دکتر در حال تزریق ژل برای لیفت صورت با تزریق ژل گونه

مزایا و معایب لیفت صورت غیرجراحی

تا اینجا فهمیدیم که لیفت صورت با روش‌های کم‌تهاجم، ریسک و دشواری جراحی را ندارد و این به تنهایی مزیت بزرگی به شمار می‌رود. آنچه باید در نظر داشته باشیم این است که حتی روش‌های بدون جراحی هم در کنار مزایا، معایب دارند و لازم است برای حصول به بهترین نتایج، به این موارد آگاه باشید تا به خاطر بی‌اطلاعی به دردسر نیفتید و درگیر عوارض نشوید و جدول زیر، مزایا و معایب لیفت صورت را بیان کرده است.

لیفت صورت بدون جراحی

مزایا 

کمترین عوارض جانبی

نقاهت کوتاه

غیرجراحی و بدون برش

مقدار ژل قابل تنظیم توسط پزشک

زمان جلسات کوتاه

معایب 

تأثیر موقت

نیاز به تکرار تزریق

محدودیت در نتیجه (فقط ظاهر پوست را اصلاح می‌کند و به ساختار استخوانی چهره کاری ندارد) 

هزینه تکرارشونده

امکان آلرژی به مواد ژل

این نکته را از قلم نیندازید که برای انجام فرآیند لیفت صورت، جراحی یا غیرجراحی، لازم است به پزشک مراجعه کنید. یک متخصص بهتر تشخیص می‌دهد که باید از ژل گونه برای لیفت صورت شما استفاده کند یا برای ایجاد تغییرات بزرگتر، عمل فیس لیفت، گزینه بهتری برای شما خواهد بود.

آیا لیفت صورت با ژل گونه خطرات یا عوارض جانبی دارد؟

فرآیند لیفت صورت بدون جراحی گرچه یکی از بی‌خطرترین روش‌های زیبایی است، اما باز هم عوارض موقتی دارد که پس از چند روز، خودبخود بهبود می‌یابند. یکی از این عوارض جانبی، کبودی در ناحیه تزریق است که در مقایسه با کبودی عمل جراحی، اصلا کبودی به حساب نمی‌آید. درد، تورم و قرمزی نیز ممکن است پس از اتمام تزریق رخ دهد که معمولا طی 2 تا 4 روز خوب می‌شود.

پیشنهاد مطالعه:
راهنمای جامع "انواع روش های گونه گذاری + |" 2 روش پرطرفدارش

اگر از داروهای رقیق‌کننده خون استفاده می‌کنید، ممکن است کبودی بدتر شود. ضروری است که پزشک خود را در جریان تمام داروها و مکمل‌هایی که مصرف می‌کنید قرار دهید؛ حتی اگر فقط یک مولتی ویتامین باشد.

در کنار این عوارض جانبی رایج، موارد نادری هم وجود دارد که طبق یک مقاله در سال 2013، می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

  • واکنش‌های آلرژیک
  • عفونت‌های باکتریایی، مانند عفونت‌های استاف یا استرپتوکوک که از طریق سوراخ سوزن وارد می‌شوند.
  • تحریک ویروس هرپس سیمپلکس 
  • نکروز پوست 

در حالی که این موارد بسیار نادر هستند، بسیار مهم است که مراقب پوست خود باشید و در صورت داشتن علائمی مشابه آنفولانزا یا آلرژی به پزشک خود اطلاع دهید.

اقدامات قبل از جلسه لیفت صورت غیرجراحی

لیفت صورت با ژل یا لیفت مایع به فرآیند آماده‌سازی پیچیده‌ای نیاز ندارد. در حالت ایده‌آل، سعی کنید هیچ یک از موارد زیر را در روز عمل نداشته باشید:

  • آرایش 
  • آفتاب‌سوختگی
  • عفونت پوستی یا زخم در نواحی تزریق

همچنین لازم است 2 روز قبل از جلسه تزریق، از موارد زیر خودداری کنید، زیرا می‌توانند کبودی را افزایش دهند:

  • الکل
  • داروهای ضد التهاب غیراستروئیدی (مانند ایبوپروفن و ناپروکسن)
  • آسپرین

حتما شب قبل استراحت کافی داشته باشید و حداقل چند دقیقه زودتر به مرکز زیبایی برسید. این به شما کمک می‌کند تا احساس آرامش کنید و برای فرآیند آماده باشید. معمولا متخصص شما قبل از تعیین تاریخ جلسه درمان، مراقبت‌های قبل و بعد از تزریق را به شما می‌گوید. اما محض احتیاط، همیشه از متخصص خود بپرسید که آیا برای آماده‌سازی به انجام کاری نیاز دارید یا خیر.

چه کسانی برای لیفت صورت غیرجراحی کاندید مناسبی نیستند؟

برخی افراد مبتلا به بیماری‌های پوستی ممکن است کاندید مناسبی برای لیفت صورت با ژل گونه نباشند. اگر مشمول هر یک از موارد زیر هستید، قبل از درمان با متخصص زیبایی خود صحبت کنید:

  • آکنه فعال
  • تب سرد
  • اگزما
  • خال، کک و مک یا سایر ضایعات پوستی
  • پسوریازیس
  • سوختگی‌های پوستی، مانند سوختگی‌های ناشی از پرتودرمانی

همچنین توجه به این نکته مهم است که لیفت صورت غیرجراحی ممکن است برای مواردی که رد ادامه می‌آوریم هم مناسب نباشد. این موارد عبارتند از:

  • چین و چروک عمیق
  • پوست بسیار شل یا افتاده
  • زخم‌های شدید

تزریق فیلر گونه برای لیفت صورت

کلام آخر

لیفت صورت بدون جراحی به عنوان یک روش کم‌خطرو کم‌تهاجم برای بهبود ظاهر پوست صورت مطرح شده است. مهزیار قبلا درباره لیفت لب صحبت کرده بود؛ ژل‌ و فیلرها، قابلیت بهبود الاستیسیته پوست، کاهش چین و چروک و افزایش حجم در نواحی افتاده صورت را دارا هستند. بی‌نیازی به زمان بازیابی طولانی، کمترین عوارض جانبی و امکان تنظیم دقیق مقدار ژل تزریقی از مزایای این روش به شمار می‌روند.

پیشنهاد مطالعه:
مراقبت های قبل و بعد از بوتاکس {این 5 نکته را جدی بگیرید}

با این حال، لازم به تاکید است که نتایج نهایی ممکن است موقت باشند و برای حفظ آنها، نیاز به تکرار تزریق در گذر زمان وجود داشته باشد. همچنین، هزینه و حساسیت برخی افراد به تزریق نیز باید در نظر گرفته شوند. در کل، این روش برای افرادی که به دنبال راهکارهای زیبایی با عوارض کمتر هستند و بازیابی طولانی‌مدت را نمی‌پسندند، گزینه‌ای جذاب محسوب می‌شود.

سوالات متداول

  1. آیا لیفت صورت بدون جراحی برای همه افراد مناسب است؟
    بله، لیفت صورت برای افرادی که به دنبال روش‌های غیرجراحی برای بهبود ظاهر پوست صورت باشند، مناسب است. با این حال، به مشاوره با یک پزشک زیبایی برای ارزیابی مناسبی و تعیین روش مناسب بر اساس نیازهای خاص هر فرد نیاز دارد.
  2. آیا نتایج لیفت پوست صورت بدون جراحی ماندگار هستند؟
    نتایج لیفت صورت بدون جراحی ممکن است موقت باشند و به نوع تزریق، نوع ژل تزریقی و واکنش پوست فرد بستگی داشته باشد. برخی افراد ممکن است نیاز به تمدید دوره‌های تزریق داشته باشند تا نتایج حفظ شوند.
  3. آیا لیفت پوست صورت با ژل گونه دردناک است؟
    بیشتر افراد از لیفت صورت با ژل گونه به عنوان یک روش کم‌درد یاد می‌کنند. از آنجایی که این روش بدون جراحی است، درد و ناراحتی بسیار کمتری نسبت به روش‌های جراحی دارد.
  4. آیا لیفت گونه بدون جراحی بهبود چین و چروک‌های صورت را به دنبال دارد؟
    بله، لیفت صورت بدون جراحی از جمله روش‌های موثر برای بهبود چین و چروک‌های صورت است. ژل‌های تزریقی به عنوان محصولات پرکاربرد در این روش به تقویت و بازسازی کلاژن پوست کمک کرده و باعث جوانی و تازگی پوست می‌شوند.
  5. آیا هزینه لیفت صورت بدون جراحی مقایسه با روش‌های جراحی کمتر است؟
    عموما هزینه لیفت گونه بدون جراحی کمتر از روش‌های جراحی آن است. این گزینه ممکن است برای افرادی که به دنبال راهکارهای زیبایی با هزینه و زمان بازیابی کمتر هستند، جذاب باشد. با این حال، هزینه نهایی به عواملی مانند نوع ژل، تعداد جلسات و نواحی تزریق وابسته است.
0/5 (0 نظر)

نظرات ارزشمند شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط مجله مهزیار