Arabic | Persian | English

EN

AR

بهترین روش “بدون ریسک” لیفت لب کدام است؟

لب‌های باریک، افتاده یا چین و چروک‌دار تاثیر بسزایی در زیبایی چهره دارند؛ ممکن است باعث شوند شما دیگر خودتان را زیبا ندانید. این روزها، روش های لیفت لب آسان و بدون ریسکی وجود دارد که کار را برای افراد آسان کرده است. به جای استفاده از پروتز و روش‌های جراحی، خیلی راحت می‌توان با تزریق فیلر یا بوتاکس، لب‌ها را لیفت کرد و زیبایی را به آنها بازگرداند. در این مطلب از بلاگ مهزیار ، قصد داریم بگوییم لیفت لب چیست و «بی‌ریسک‌ترین» روش‌های لیفت را باهم بررسی کنیم.

از آنجا که مجموعه مهزیار، خدمات مربوط یه تزریق فیلر و بوتاکس را با بهترین کیفیت ارائه می‌دهد، درباره فرآیند لیفت بی‌خطر لب در این مجموعه نیز، حرف‌هایی خواهیم زد.

“نمونه‌ای از تزریق فیلر لب در کلینیک مهزیار و لیفت لب به بالا”

 

لیفت لب چیست و چه زمانی لازم است لیفت انجام دهیم؟

لیفت‌لب دقیقا همان چیزی است که از نام آن به نظرتان می‌رسد. در واقع، جراح، با ایجاد یک برش ظریف زیر پایه بینی، به آرامی لب بالایی را بالاتر می‌آورد تا فاصله بین بینی و لب را کوتاه کند و به ظاهری جوان‌تر برسد. همچنین، «لیپ فلیپ» یا همان بالابردن لب‌ها، به نمایان‌شدن بهتر لبخند و دندان‌ها هم کمک می‌کند. پس از لیفت، لب بالایی شما پرتر به نظر می‌رسد، زیرا قسمت بیشتری از لب، در معرض دید قرار می‌گیرد.

چه زمانی لیفت لب انجام می‌دهیم؟

لیفت‌کردن لب، فرآیندی نیست که برای همه مناسب‌ باشد. برای آنکه بدانید چه زمانی کاندید مناسبی برای لیفت لب هستید، باید حداقل 2 مورد از موارد زیر، در مورد شما صادق باشد. این موارد عبارتند از:

  • هیچ یک از دندان‌های شما، تا زمانی که لبخند نزنید، مشخص نمی‌شوند.
  • لب بالای شما حالتی آویزان و افتاده پیدا کرده است.
  • فاصله میان لب و بینی شما خیلی زیاد است.
  • گوشه‌های دهان‌تان حالتی افتاده پیدا کرده‌اند و شما را غمگین نشان می‌دهند.
  • لب بالایی بلندی دارید.
  • بافت صورتی در لب بالایی شما، به نسبت لب پایین، بسیار کمتر است.
پیشنهاد مطالعه:
روش های تخلیه ژل پاژ و 4 عارضه مهم!

همانطور که بالاتر گفتیم، اگر حداقل 2 مورد هم برای شما صادق است، احتمالا لیفت لب، بسیار برای شما مفید خواهد بود.

تزریق لب برای فردی که می‌خواهد لیفت لب انجام دهد.

آیا فرآیند لیفت لب همان تزریق فیلر لب است؟

نمی‌توان گفت این دو فرآیند یکسان هستند. واضح‌ترین تفاوت میان لیفت لب و فیلر، ماندگاری دو فرآیند است. فیلر لب، یک درمان تزریقی است که بسته به نوع فیلر و تکنیک تزریق، به طور معمول، حدود 6 تا 12 ماه طول می‌کشد. در برخی افراد، فیلر بیشتر دوام می‌آورد و در برخی، خیلی زود جذب می‌شود. لیفت‌کردن لب اما، بسته به تکنیک مورد استفاده پزشک، یعنی تزریق بوتاکس یا فیلر، ممکن است نتیجه کوتاه‌تر یا طولانی‌تری داشته باشد.

فیلر همچنین، برای برجسته‌تر کردن نواحی پر لب و مرزهای آن استفاده می شود. در گذشته، فیلرهای دائمی، حجمی غیرطبیعی به لب می‌دادند، اما در سال‌های اخیر، بافت فیلرها تغییر کرده است. تزریق فیلر در نواحی مشخص و به مقدار مناسب می‌تواند ظاهری طبیعی و جوان به فرد بدهد.

لیفت لب با بوتاکس چگونه است؟

بوتاکس همانطور که از نامش پیداست، یک سم شل‌کننده عصب است که مخابره سیگنال‌های عصبی را به عضله‌ای که در آن تزریق می‌شود، متوقف و عضله را شل می‌کند. بوتاکس، برای درمان چین و چروک پیشانی، خطوط پنجه‌کلاغی و خطوط اخم مورد تایید FDA (سازمان بهداشت جهانی) و روش منتخب پزشکان است. هرچند، امروزه برای لیفت لب‌ها نیز، از آن استفاده می‌شود.

لیفت آسان لب با بوتاکس، شامل تزریق 4 تا 6 واحد بوتاکس در بالا/مرکز لب بالا (نزدیک کمان کیوپید) و نزدیک گوشه‌های دهان است. اثر اولیه تزریق، شامل شل‌شدن عضلاتی است که به لب بالایی متصل می‌شوند و به لب، حالتی بیرونی‌تر می‌دهند تا در نتیجه، بزرگ‌تر و مشخص‌تر به نظر برسد.

انواع روش های لیفت لب (بدون ریسک) : فیلر و بوتاکس

لیفت‌کردن لب‌ها، انواع گوناگونی دارد که اجرای هر کدام، تکنیک و تجربه زیادی را می‌طلبد. تکنیک و تجربه، چیزی است که متخصصان کلینیک مهزیار، با تکیه بر آن، انواع لیفت لب را برای مراجعان انجام می‌دهند. روش‌های متعدد لیفت لب، موارد زیر را شامل می‌شوند:

  • لیفت مرکزی لب
  • لیفت مستقیم لب
  • لیفت گوشه لب
  • لیفت لب ایتالیایی

اگر سن‌تان بالاست و فاصله زیادی بین بینی و لب بالایی دارید، ممکن است کاندیدای مناسبی برای لیفت‌کردن لب باشید. افراد همچنین، ممکن است بعد استفاده از فیلر، که لب‌هایشان را بیش از حد حجیم می‌کند، لیفت را انجام دهند. بالابردن لب می‌تواند پری لب بالای شما را یکنواخت و ظاهر طبیعی‌تری برای شخص ایجاد کند.

پیشنهاد مطالعه:
همه چیز درباره "فرق فیلر با ژل" +{5 سوال پرتکرار}

مزایا و معایب لیفت لب چیست؟

در ادامه، جدولی را به منظور مقایسه مزایا و معایب لیفت لب با تزریق فیلر و بوتاکس آورده‌ایم.

مقایسه زاویه سازی صورت به روش جراحی و تزریق فیلر

لیفت لب با فیلر مزایا:
  • افزایش حجم و عدم تناسب لب‌ها
  • بهبود شکل لب‌ها
  • ماندگاری از 6 تا 12 ماه

معایب:

  • احتمال ورم، خونریزی و تحریک محل تزریق 
  • نیاز به تزریق مجدد پس از بازه‌ای مشخص
  • هزینه نسبتا بالا
لیفت لب با بوتاکس مزایا:
  • کاهش خطوط افقی و عمودی اطراف لب
  • ایجاد ظاهر جوان‌تر و تازگی لب
  • امکان اصلاح و تغییر شکل

معایب:

  • احتمال تحریک عضلات 
  • نتایج موقت بوده و به تکرار نیاز دارد.
  • هزینه تزریقات مکرر

 

توجه داشته باشید که مزایا و معایب لیفت آسان لب با فیلر و بوتاکس، به نیازها و ترجیحات شما و البته، تشخیص پزشک متخصص، بستگی دارد. توصیه ما این است که در یک کلینیک معتبر و تحت نظر متخصصی باتجربه و هنرمند، این فرآیند را انجام دهید؛ کسی که بداند لیفت لیفت لب چیست و چگونه می‌توان شما را به نتایج دلخواهتان، بدون ازبین‌بردن زیبایی طبیعی‌، رساند.

آیا لیفت لب، امن و بی‌خطر است؟

جواب این سوال، کاملا بستگی به روشی دارد که لیفت لب را انجام می‌دهید. تزریق فیلر، آنچنان خطرناک نیست و عوارض و ریسک زیادی ندارد. چراکه مواد فیلر از هیالورونیک اسید تشکیل شده‌اند و هیچ ضرری برای بافت لب ندارند. 

روی دیگر ماجرا اما، تزریق بوتاکس برای لیفت لب است. به گفته دکترها، این روش لیفت پرریسک‌تر است و فایده کمتری نسبت به لیفت با فیلر دارد. همچنین، از آنجا که بوتاکس، یک ماده فلج‌کننده است، تزریق بدون دقت یا تجربه کافی، می‌تواند باعث فلج‌شدن لب شود. درست است که ماندگاری بوتاکس از 3 تا 6 ماه است. اما آیا حاضرید برای 6 ماه، قدرت تکلم خود را از دست بدهید؟ لبخند نزنید یا در خوردن و آشامیدن دچار مشکل شوید. 

در هر صورت، بزرگ‌ترین لطف شما به خودتان، این است که انجام این فرآیند را به دستانی کاربلد بسپارید. در مجموعه مهزیار، می‌توانید خدمات لیفت لب را با بهترین کیفیت دریافت کنید. فیلر آلیاکسین، یک برند سوئیسی و بهترین فیلر موجود در ایران است که کلینیک مهزیار، برای انجام لیفت لب، از این برند استفاده می‌کنند.

کلام آخر


در این مقاله، به بررسی دو روش پرطرفدار لیفت لب، یعنی تزریق فیلر و بوتاکس، جهت بهبود ظاهر لب‌ها پرداختیم. این طور نیست که روش‌ها کاملا بی‌خطر باشند؛ هر دو متد، از مزایا و معایب خاص خود برخوردارند. اما در مقایسه با روش‌های جراحی یا لیفت با نخ و ژل‌های سیلیکونی، تزریق ژل و بوتاکس، تقریبا «بدون ریسک» به حساب می‌آیند. با این حال، اگر بین فیلر و بوتاکس هم به دنبال یک گزینه بدون ریسک‌تر با ماندگاری معقول و تاثیرگذاری عالی هستید، لیفت لب با فیلر انتخاب مناسب‌تری است.

پیشنهاد مطالعه:
4 نکته کلیدی درباره " جلو آوردن چانه" با تزریق فیلر

این روش علاوه بر حجم‌ و فرمدهی، جوانسازی و جلوگیری از ایجاد خطوط اطراف لب، از نظر زمانی و مالی نیز بهترین گزینه ممکن است؛ با درنظرگرفتن الزام تزریق مجدد. با این حال، توصیه می‌شود که هر دو روش، تنها توسط پزشکان متخصص و مجرب انجام شود تا خطرات کمتر شده و نتایج مطلوب را به دست آورید. در این مسیر، می‌توانید به کلینیک مهزیار اعتماد کنید و بهترین خدمات لیفت لب با فیلر و بوتاکس را از این مرکز دریافت نمایید.

تزریق بوتاکس برای لیفت لب

سوالات متداول

  • لیفت لب چیست؟ 

لیفت لب، یک روش غیرجراحی و کم‌تهاجم است که با استفاده از فیلرها یا بوتاکس، به منظور بهبود شکل و حجم لب‌ها انجام می‌شود. این روش به بهبود ظاهر لب‌ها کمک می‌کند.

  • لیفت‌کردن لب با فیلر چگونه انجام می‌شود؟ 

در لیفت لب با فیلر، مواد فیلر در نقاط مشخصی از لب‌ها تزریق می‌شوند. این مواد، معمولا بر پایه هیالورونیک اسید هستند که به لب‌ها حجم داده و شکل آن‌ها را بهبود می‌بخشد.

  •  لیفت لب با بوتاکس چگونه انجام می‌شود؟ 

در لیفت لب با بوتاکس، مقدار کمی بوتولینوم به نواحی خاصی تزریق می‌شود. بوتاکس موجب کاهش فعالیت عضلات در اطراف لب می‌شود و از ایجاد خطوط افقی و عمودی موجود در این ناحیه جلوگیری می‌کند که به لب‌ها جوانی و تازگی می‌بخشد.

  •  ماندگاری لیفت‌کردن لب با فیلر یا بوتاکس چقدر است؟ 

عمر مفید لیفت لب با فیلر حدود 6 تا 12 ماه است، در حالی که لیفت لب با بوتاکس، به طور معمول، 3 تا 6 ماه دوام دارد. پس از این مدت، تزریق مجدد نیاز است.

  •  آیا لیفت‌کردن لب با فیلر یا بوتاکس خطرناک است؟ 

همه روش‌های زیبایی، ریسک‌هایی دارند. ممکن است در موارد نادر عوارضی مانند ورم، خونریزی یا تحریک در محل تزریق رخ دهد. انتخاب یک پزشک ماهر و مجرب، شما را تا حدی از خطرات احتمالی موجود، دور می‌کند. 

 

0/5 (0 نظر)

نظرات ارزشمند شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط مجله مهزیار