Arabic | Persian | English

EN

AR

4 نکته کلیدی درباره ” جلو آوردن چانه” با تزریق فیلر

چانه‌، قسمت مهمی از ساختار صورت را تشکیل می‌دهد. بنابراین، طبیعی است که چانه‌های ضعیف یا کوتاه، زیبایی چهره را به شدت تحت تاثیر قرار دهند. اینگونه ناهنجاری‌های چهره، با روش‌های جراحی و غیرجراحی قابل رفع است. گرچه، روش‌های غیرجراحی و کم‌تهاجم، به واسطه آسان و کم‌ریسک‌بودن، پرطرفدارتر از جراحی‌های اصلاح فک هستند. در این مطلب از مجله مهزیار ، سعی می‌کنیم درباره جلو آوردن چانه و نکات کلیدی مربوط به این روش صحبت کنیم.

سپس به شما می‌گوییم که مجموعه مهزیار، برای جلو آوردن چانه، چه خدماتی ارائه می‌کند.

“نمونه‌ای از تزریق فیلر برای جلو آوردن و زاویه‌سازی چانه – کلینیک تخصصی زیبایی مهزیار”

 

ضعف چانه که به جلو آوردن چانه نیاز دارد، چیست؟

چانه ضعیف، چانه‌ای است که برآمده نیست یا به قولی عقب‌نشینی دارد و در جایی قرار گرفته است که با سایر اعضای صورت متناسب نیست. ظاهر چانه ضعیف که نیمرخ فرد را تا حدی زشت می‌کند، با جلو آوردن چانه قابل حل است. گاهی افراد، به جراح فک و صورت مراجعه می‌کنند تا این ناهنجاری را در چهره خود برطرف کنند. 

این جراحی بسیار دردناک است و دوران نقاهت آن به شدت سخت و طولانی است. البته، گاهی جراحی تنها راهکار برای اصلاح شکل صورت است، اما به طور کلی، چانه‌های عقب‌رفته یا بدفرم این روزها، با تزریق فیلر، به راحتی قابل درمان هستند. 

جلو آوردن چانه با فیلر چه کاربردی دارد؟

فیلرهای پوستی، علاوه بر اینکه ظاهری جوان و شاداب به پوست می‌دهند، با حجیم‌تر کردن نقاطی که با ضعف حجم، تناسب چهره را به هم می‌ریزند، یک تعادل درست میان اعضا ایجاد می‌کنند. بنابراین، جلو آوردن چانه با فیلرها، بهترین و کم‌ریسک‌ترین روش برای اصلاح این ناهنجاری‌هاست. هدف هر فرد از جلو آوردن چانه می‌تواند متفاوت باشد. این اهداف عبارتند از:

  • تقویت فرم و تعریف بهتر شکل چانه
  • افزایش برآمدگی چانه
  • بهبود تقارن صورت
  • افزایش حجم قسمت پایینی صورت
  • کانتورینگ صورت
  • بازسازی ساختار پایین چهره
  • پرکردن شکاف چانه

هر هدفی را از جلوآوردن چانه دنبال می‌کنید، دقت کنید که تحت نظر یک متخصص کاربلد و باتجربه این کار را انجام دهید. بی‌دقتی در انجام این فرآیند، ممکن است صورت شما را بدشکل کند و شما برای مدتی، هرچند موقت، از چهره جدیدتان ناراضی باشید.

پیشنهاد مطالعه:
رفع خط لبخند با تزریق فیلر خط خنده + {2 ویدئو تزریق}

جلو آوردن چانه با فیلر، چه تفاوتی با عمل جراحی دارد؟

جراحی جلو آوردن چانه، عملی است که با قراردادن ایمپلنت، توسط جراحان پلاستیک مجرب انجام می‌شود. روش جراحی، امکان قراردادن دقیق ایمپلنت را فراهم می‌کند و فرد را مطمئن می‌کند که ایمپلنت در جای خود باقی می‌ماند و نتایج مورد نظر را به فرد می‌دهد. جراحی کاشت چانه، تا حدی، با توجه به ترجیحات فرد قابل تنظیم و نتایج آن طولانی‌مدت است.

جراحی جلوآوردن چانه به طور کلی زمانی که توسط یک جراح ماهر و با تجربه انجام شود، کاملا ایمن در نظر گرفته می‌شود. گرچه مانند هر روش جراحی، عوارض بالقوه‌ای از جمله کبودی، تورم و عفونت وجود دارد، اما احتمال بروز عوارض جانبی جدی بسیار کم است.

درباره روش غیرجراحی نیز در ادامه، بیشتر خواهیم گفت. 

جلو آوردن چانه بدون جراحی به چه صورت است؟

جلو آوردن چانه بدون جراحی با ژل و فیلر انجام شده و به طور کلی، روشی ایمن در نظر گرفته می‌شود. اما باز هم خط ریسک‌ها و ملاحظات خود را دارد. شایع‌ترین عوارض جانبی، تورم موقت، کبودی، قرمزی یا حساسیت در محل تزریق است. در موارد نادر، ممکن است عوارض شدیدتری مانند عفونت، نکروز پوست (مرگ بافت) یا واکنش های آلرژیک هم رخ دهد.

فیلرها به چانه حجم می‌دهند، اما ممکن است محدودیت‌هایی در دستیابی به تغییرات اساسی یا اصلاح کمبودهای شدید چانه داشته باشند. توجه به این نکته نیز مهم است که ‌ژل و فرم دهی چانه با فیلر، نتایج موقتی ارائه می‌دهند و برای حفظ نتیجه مطلوب به تمدید تزریق نیاز دارند.

اشخاص در بسیاری از موارد، از فیلر به عنوان پیش‌نمایش نتایج جراحی جلو آوردن چانه استفاده می‌کنند. زمانی که فیلر به طور کامل جذب شد، برای نتایج دائمی به روش جراحی متوسل می‌شوند. اگر عوارض بعد از جراحی، سختی و هزینه‌ گزاف جراحی را در نظر نگیریم، این حقیقت را نمی‌توان نادیده گرفت که نتایج برگشت‌ناپذیر جراحی، ممکن است برای فرد رضایت‌بخش نباشد. در صورتی که فیلر، به واسطه نیازمندبودن به تمدید تزریق پس از مدتی مشخص، نتایج طبیعی‌تر و رضایمندی بیشتری برای فرد ایجاد خواهد کرد.

مزایا و معایب جلو آوردن چانه با فیلر چیست؟

در جدول زیر، مزایا و معایب جلو آوردن چانه با استفاده از فیلر را بیان کرده‌ایم. به طور کلی هر اقدامی که در راستای مادلینگ صورت انجام می‌شود (چه روش تزریق با شد چه جراحی) مزایا و معایبی دارد که هر فرد زیباجویی بهتر است با آگاهی کامل از ان، روش مناسب خود را انتخاب کند.

پیشنهاد مطالعه:
تزریق ژل لب طبیعی و نچرال [بهترین کلینیک تهران + 3 نمونه کار]

جدول مزایا و عوارض جلوآوردن چانه با فیلر

عوارض احتمالی

نیاز به تزریق مکرر و هزینه‌های متناسب

امکان جذب نامتناسب فیلر

خطر بروز عوارض جانبی

ممکن است نتایج طی مدت کوتاهی از بین بروند

نیاز به پزشک متخصص برای اجرای ایمن و باکیفیت

احتمال بروز واکنش‌های التهابی یا التهاب موضعی

مزایا

ایجاد حجم و پرکردن چانه‌های عمیق

تقویت و شکل‌دهی به ناحیه چانه

ماندگاری نتایج تا 6 ماه یا بیشتر

زمان کمی برای بهبود نیاز است

امکان تنظیم شکل و اندازه به صورت دقیق

عملیات نسبتا ساده در زمان کوتاه

 

نتایج جلوآوردن چانه با ژل، ممکن است برای هر فرد متفاوت باشد و همچنین، پزشک متخصص و کیفیت برند مورد استفاده در این روش بسیار مهم است. مثلا در کلینیک زیبایی مهزیار، فرآیند جلو آوردن چانه، با بهترین برند حال حاضر فیلر در ایران، یعنی برند سوئیسی آلیاکسین انجام می‌شود. 

این نکته از قلم نیفتد که هیچ کدام از این موارد، بدون تخصص و تجربه پزشکان مجموعه مهزیار، به تنهایی کارساز نخواهد بود. متخصصان تیم مهزیار، با دستان توانمند و تجربه خود، این فرآیند حساس را برای مراجعان جلو آوردن چانه، انجام خواهند داد. 

در فرآیند جلو آوردن چانه، تنها به چانه فیلر تزریق می‌شود؟

زمانی که تصمیم می‌گیرید عمل جلو آوردن چانه را با تزریق فیلر انجام دهید، باید بدانید که گاهی تزریق‌های دیگر نیز برای بهبود فرم صورت لازم است. مثلا ممکن است برای آنکه جلو آمدن چانه تناسب اعضای صورت را به هم نریزد، چند تزریق نیز برای زاویه‌سازی فک لازم باشد. 

از این موارد، در جلسه مشاوره با متخصص آگاه خواهید شد. در مجموعه مهزیار ، این موارد از بدیهیاتی است که افراد در جلسات مشاوره خود با متخصص، درباره آن صحبت می‌کنند.

4 نکته کلیدی درباره جلو آوردن چانه

اگر برای جلو آوردن چانه مصمم هستید، این 4 نکته را در نظر داشته باشید: 

  1. نوع فیلر مهم است: انتخاب فیلر مناسب (فیلرهای هیالورونیک اسید) برای جلو آوردن چانه از اهمیت بالایی برخوردار است.
  2. مشورت با پزشک متخصص: قبل از هر تصمیمی، مشورت با پزشک متخصص و مجرب برای تشخیص نیازها و خطرات احتمالی ضروری است.
  3. مراقبت‌های پس از تزریق: افراد باید به دقت، توصیه‌های متخصص خود را رعایت کنند و در نظر داشته باشند که ماندگاری ژل و فیلر موقت بوده و پس از مدتی، نیازمند تزریق مجددند. ماندگاری فیلر، بسیار به مراقبت‌های پس از تزریق وابسته است. اگر مراقبت‌های لازم را به بهترین شکل انجام دهید، دوام فیلر بیشتر خواهد بود و بازه زمانی لازم برای تمدید تزریق، طولانی‌تر خواهد شد.
  4. آگاهی از عوارض و مخاطرات: افراد باید نسبت به عوارض ممکن آگاهی داشته باشند و با پزشک خود در مورد آنها مشورت کنند.
پیشنهاد مطالعه:
قطعی ترین درمان چروک دور چشم+(4روش پیشگیری از ایجاد چروک)

کلام آخر

در این مقاله، به بررسی فرآیند جلو آوردن چانه با استفاده از فیلر پرداختیم. برای اصلاح ناهنجاری‌های چانه، روش‌های جراحی و غیرجراحی وجود دارد. تمرکز این مطلب بر اصلاح فرم چانه با ژل و فیلرهاست. این روش زیبایی با فیلرها، امکان بهبود شکل و ضعف چانه را فراهم می‌کند. انتخاب نوع مناسب فیلر، مشورت با پزشک متخصص، رعایت مراقبت‌های بعد از تزریق و آگاهی از عوارض و خطرات احتمالی، از نکات کلیدی برای افرادی است که تصمیم دارند جلو آوردن چانه با فیلر را امتحان کنند.

این فرآیند می‌تواند ظاهر و اعتماد به نفس فرد را تقویت کند، اما به اطلاعات دقیق و مشاوره حرفه‌ای نیاز دارد تا به نتایج مطلوب دست یابیم. به خاطر داشته باشید که ماندگاری این روش اصلاحی، موقت و از تا 6 تا 12 ماه است و پس از گذشت این مدت، لازم است برای تزریق مجدد، دوباره به پزشک خود مراجعه کنید. 

سوالات متداول

  •  جلو آوردن چانه با فیلر چیست؟
    جلو آوردن چانه با فیلر یک روش زیبایی است که با استفاده از مواد تزریقی به نام فیلر، شکل چانه را بهبود می‌بخشد و آن را حجیم‌تر و تعریف‌شده‌تر نشان می‌دهد.
  •  چه نوع فیلری برای جلو آوردن چانه مورد استفاده قرار می‌گیرد؟
    این فیلرها از موادی مانند هیالورونیک اسید تشکیل شده‌اند که به طور طبیعی در پوست وجود دارند و پس از مدتی، در بافت پوست جذب می‌شوند و به تزریق مجدد نیاز دارند. برای تزریق فیلر بینی و ژل لب نیز از همین نوع ژل استفاده می‌شود.
  •  ماندگاری نتایج جلو آوردن چانه با فیلر چقدر است؟
    نتایج این روش ممکن است از 6 تا 12 ماه یا بیشتر دوام داشته باشد. ماندگاری نتایج به نوع فیلر مورد استفاده، نوع پوست فرد، و تکنیک تزریق بستگی دارد.
  •  آیا جلو آوردن چانه با فیلر عوارض دارد؟
    ممکن است در محل تزریق درد، تورم، التهاب، یا قرمزی موقت ایجاد شود. عوارض جدی نادر هستند و معمولا به دخالت پزشکی نیاز دارند.
  •  آیا جلو آوردن چانه با فیلر از نظر زمانی یک روش طولانی است؟
    خیر، این یک روش نسبتا سریع است و معمولا طی یک جلسه تزریق و در مدت زمان کمی انجام می‌شود. افراد بعد از اتمام جلسه می‌توانند به فعالیت‌های روزمره‌شان برگردند.
0/5 (0 نظر)

نظرات ارزشمند شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط مجله مهزیار