Arabic | Persian | English

EN

AR

روش های تخلیه ژل پاژ و 4 عارضه مهم!

ژل پاژ یکی از مواد رایج برای ایجاد حجم در نواحی مختلف صورت، مانند لب، گونه و سایر نواحی بدن است که چند سال پیش مورد استفاده قرار می‌گرفت. امروزه دیگر از این ژل برای انجام عمل‌های زیبایی استفاده نمی‌شود. افراد بسیار زیادی پس از تزریق ژل پاژ، شاهد بروز عوارض شدیدی در بدنشان بوده‌اند و تغییرات غیرقابل جبرانی برای آن‌ها به‌وجود می‌آمد.

برای آشنایی بیشتر با ژل پاژ، ساختار آن و همچنین عوارض ژل پاژ لب، تا انتهای این مقاله از مجله مهزیار با ما همراه باشید.

ژل پاژ چیست؟

پاژ یا همان پلی اکریل آمیر نوعی ژل جذبی است که تا 8 الی 12 سال پیش مورد استفاده قرار می‌گرفت. از آنجایی که حدود 8 الی 12 سال پیش، عمل‌های زیبایی و پلاستیکی تا این حد پیشرفت نکرده بود، بسیاری از افراد برای حجم‌دهی و ایجاد تغییراتی در صورت خود از ژل پاژ استفاده می‌کردند. ژل پاژ یکی از ابتدایی‌ترین ژل‌هایی بود که توسط بسیاری از مردم در سراسر دنیا مورد استفاده قرار می‌گرفت.

با توجه به اینکه این نوع ژل‌ها غیرقابل‌جذب هستند و ماندگاری بالایی نیز در بدن دارند، پس از گذشت مدت زمانی در بدن و اعضای صورت جابه‌جا شده و به مرور مکان قرارگیری خود را در صورت و نواحی بدن افراد تغییر می‌دهند. به عنوان مثال گلوله شدن لب یکی از اتفاقاتی بود که بعد از تزریق ژل پاژ لب می‌افتاد. حدود 8 الی 12 سال پیش، از این عمل اغلب برای فرم دهی لب استفاده می‌شد.

اغلب ژل‌هایی که در بازار وجود دارند و برای فرم دهی لب و یا حجم دهی گونه و زیر چشم انسان‌ها استفاده می‌شوند، دارای تاریخ ماندگاری هستند و ماندگاری آن‌ها بین 6 ماه تا یک سال است. ژل پاژها از معدود ژل‌هایی هستند که ماندگاری بسیار بالایی دارند و ممکن است تا آخر عمر فرد از بین نروند. به همین دلیل افراد بعد از مدتی تصمیم به تخلیه ژل پاژ از صورت می‌گیرند.

پیشنهاد مطالعه:
0 تا 100 تخلیه ژل لب + [پاسخ به سوالات مهم شما]

ژل پاژ چیست

موارد استفاده از ژل پاژ

  • حجم دهی و فرم دهی لب
  • حجم دهی صورت
  • تغییر شکل صورت
  • درمان اسکارها و جای آن‌ها
  • تقویت استخوان گونه و خط فک

عوارض ژل پاژ

همان‌‌طور که گفته شد، ژل پاژ ماندگاری بسیار بالایی دارد و برخلاف سایر ژل‌های موجود در بازار پس از مدتی در ترکیبات بدن افراد حل نمی‌شود و ممکن است تا آخر عمر فرد از بین نرفته و باقی بماند. شاید بسیاری از افراد این ویژگی را یک مزیت بدانند. اما این ویژگی می‌تواند باعث بروز مشکلات و عوارض وخیمی در طولانی مدت شود. در ادامه به بررسی برخی از مهم‌ترین عوارض ایجاد شده توسط ژل پاژ می‌پردازیم.

  • غیر قابل‌ جذب بودن ژل پاژ باعث می‌شود تا این ماده پس از مدتی بر اثر کشش جاذبه به سمت پایین حرکت کند. حتی ممکن است به طور ناگهانی از پوست سر باز کند و مشکلات بهداشتی و زیبایی فراوانی برای افراد به ‌وجود آورد.
  • تورم و التهاب از دیگر عوارض نامناسب آن است. محلی از صورت که به آن ژل پاژ تزریق شده، ممکن است بر اثر عفونت، متورم و ملتهب شده و مشکلات عفونی شدیدی برای افراد به وجود آورد. عواملی مانند ضربه خوردن به محل تزریق نیز باعث تشدید عفونت، تورم و التهاب در افراد می‌شود.
  • برخی اوقات، عفونت ایجاد شده در محل تزریق ژل پاژ، با عفونت‌های چرکی همراه می‌شود و دردسرهای بزرگی برای افراد به وجود می‌آورد.
  • از دیگر عوارض نامناسب شدیدی که این عمل زیبایی در صورت افراد ایجاد می‌کند، ایجاد فیبروز و چسبندگی و سفتی بافت پوست است که در زیبایی افراد تاثیر نامطلوبی خواهد داشت. به عنوان مثال، اگر فردی برای فرم دهی لب خود از ژل پاژ استفاده کند، ممکن است پس از گذشت زمان، ژل پاژ باعث گلوله شدن لب او شده و ظاهری نامناسب برای فرد ایجاد کند.
پیشنهاد مطالعه:
کامل‌ترین مقایسه تزریق ژل و چربی + پاسخ به 3 سوال پرتکرار

عوارض ژل پاژ

تخلیه ژل پاژ

با توجه به معایب و مشکلاتی که این ماده در بدن و صورت افراد ایجاد می‌کند و می‌تواند باعث به ‌وجود آمدن ظاهری نامناسب در افراد شود، بسیاری از افراد تصمیم می‌گیرند تا عمل تخلیه ژل پاژ را انجام دهند. غیرقابل‌جذب بودن ژل پاژ باعث شده تا تخلیه این ماده به آسانی سایر ژل‌های موجود در بازار نباشد. افرادی که قصد تخلیه ژل لب خود را دارند باید با دقت و حساسیت بالا و نزد پزشک متخصص این کار را انجام دهند. در غیر این صورت، تخلیه ژل پاژ ممکن است عوارض جبران‌ناپذیر و خطرناکی داشته باشد.

قبل از انجام عمل، حتما باید سونوگرافی صورت انجام شود و باید دقت کرد بدون انجام سونوگرافی، هیچ‌گونه تخلیه‌ای انجام نگیرد. با استفاده از سونوگرافی صورت و یا MRI صورت، میزان و حجم ژل پاژ تزریق شده اولیه و کیست به وجود آمده بررسی می‌شود. چنانچه حجم کیست ژل پاژ موجود در صورت از حجم اولیه تزریق شده بیش‌تر باشد، یعنی بدن و صورت فرد به ژل تزریق شده واکنش نشان داده و ممکن است تخلیه ژل پاژ با عفونت و مشکلات عفونی همراه باشد.

برای تخلیه ژل پاژ راهی جز ایجاد شکاف روی پوست و محل تزریق و فشردن محل مورد نظر و تخلیه ژل پاژ وجود ندارد که ممکن است عوارضی مانند تورم، التهاب و عفونت به همراه داشته باشد. تخلیه ژل پاژ باید به صورت مرحله‌ای و تدریجی انجام گیرد تا مشکلات عفونی به وجود نیامده و یا به کمترین میزان ممکن برسد.

سایر روش های تخلیه ژل پاژ

روش‌های دیگری نیز برای از بین بردن اثرات تزریق ژل پاژ وجود دارد. استفاده از آنزیم از دیگر روش‌های تخلیه ژل لب است. این روش فقط برای ژل‌هایی که حاوی اسید هیالورونیک هستند، مناسب بوده و برای این ژل ها قابل استفاده است. لیفت صورت، از روش‌های دیگری است که برای بالابردن توده افتاده حاصل از تزریق ژل پاژ مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این روش نیز باید همواره به این نکته دقت شود که محل تزریق ژل پاژ حساس بوده و هرگونه دستکاری در این محل، باعث ایجاد تورم، التهاب و عفونت لب می‌شود.

“تزریق ژل لب برپایه هیالورونیک اسید در کلینیک مهزیار؛ جایگزین مناسب تزریق لب با ژل لب پاژ”

 

پیشنهاد مطالعه:
قطعی ترین درمان چروک دور چشم+(4روش پیشگیری از ایجاد چروک)

هزینه تخلیه ژل پاژ

با توجه به حجم تزریقی و محل تزریق، هزینه تخلیه ژل پاژ ممکن است متفاوت باشد. چنانچه حجم آن زیاد باشد و ناحیه مورد نظر ناحیه‌ای حساس باشد، هزینه تخلیه ژل پاژ صورت نیز افزایش خواهد یافت. با توجه به عوارض ژل پاژ، بهتر است قبل از انجام عمل تخلیه ژل پاژ لب با پزشک متخصص مشورت کنید. شما می‌توانید با مراجعه به کلینیک مهزیار و یا تماس با این مجموعه، درباره هزینه تخلیه ژل اطلاعات بیش‌تری به دست آورید.

0/5 (0 نظر)

نظرات ارزشمند شما

0 پاسخ

    1. سلام روز بخیر
      برای دریافت مشاوره و آگاهی از هزینه هر خدمت می‌تونید با شماره‌های
      ۰۲۱-۲۲۳۸۳۴۰۰
      ۰۲۱-۲۲۳۸۳۴۳۰
      ۰۲۱-۲۲۰۲۰۰۷۳
      و یا از طریق واتس اپ
      ۰۹۳۸۲۳۱۹۶۳۳
      در تماس باشید.

    2. سلام
      برای دریافت مشاوره و آگاهی از هزینه هر خدمت می‌تونید با شماره‌های
      ۰۲۱-۲۲۳۸۳۴۰۰
      ۰۲۱-۲۲۳۸۳۴۳۰
      ۰۲۱-۲۲۰۲۰۰۷۳
      و یا از طریق واتس اپ
      ۰۹۳۸۲۳۱۹۶۳۳
      در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط مجله مهزیار