Arabic | Persian | English

EN

AR

0 تا 100 تخلیه ژل لب + [پاسخ به سوالات مهم شما]

لب‌های برجسته و قرینه، در زیباتر شدن چهره بسیار موثر هستند. این روزها، افراد زیادی را می‌بینیم که برای اصلاح ساختار لب و برجسته شدن آن، تزریق ژل لب را انجام می‌دهند. تزریق ژل به‌طور معمول، عارضه‌ای ندارد، مشکل زمانی بروز می‌کند که برای تزریق، به افراد غیر متخصص مراجعه شود. مراجعه به مراکز نامعتبر، می‌تواند سبب مشکلاتی مانند تزریق نادرست، عدم قرینگی، تزریق بیش از اندازه و… شود. البته گاهی نیز افراد به دلایل دیگری نیاز به تخلیه ژل لب دارند. خوشبختانه در برخی موارد، می‌توان با تخلیه ژل لب مشکل را حل کرد. در این مقاله از بلاگ مهزیار قصد داریم شما را با روش‌های تخلیه ژل لب، بیشتر آشنا کنیم.

نمونه‌ای از تزریق ژل لب در مرکز تخصصی زیبایی مهزیار

 

تخلیه ژل لب چیست؟

استفاده از فیلر یا همان ژل، بهترین روش برای حجم دهی به لب‌ها است. پیشنهاد می‌کنیم قبل از اقدام به انجام هر روش زیبایی، اطلاعات کاملی از آن کسب کنید و از نتیجه کار کاملا مطلع باشید تا انتظارات بیش از اندازه‌ای از نتیجه نداشته باشید. برای تزریق ژل لب می‌توانید مقاله ما را در این زمینه بخوانید که در آن توضیح داده‌ایم بهترین روش فرم دهی لب کدام است.

برخی از افراد، پس از تزریق ژل لب، به دلایلی مانند ورم بیش از حد، عدم قرینگی یا عدم هماهنگی آن با سایر اجزای چهره، تصمیم به تخلیه ژل لب می‌گیرند. بنابراین بهتر است قبل از تزریق، با مطالعه و مشاوره، با انواع ژل لب آشنا شده و بدانید بهترین ژل لب برای شما کدام است.

قبل و بعد از تخلیه ژل لب

تخلیه ژل لب چگونه است؟

درست است که تخلیه ژل لب امکان‌پذیر است اما این امر کاملا به نوع ژل بستگی دارد. روش‌های تخلیه یا حل‌کردن ژل، فقط برای ژل‌های اسید هیالورونیک (HA) مؤثر است و روی  Radiesse، Artefill  یا  Silicone تاثیری ندارد. اگر از این ژل‌ها برای تزریق استفاده کرده‌اید، تنها راه، صبرکردن است.

پیشنهاد مطالعه:
عوارض تزریق چربی به صورت + [2 روش جایگزین برای جوانسازی]

انواع روش‌های تخلیه فیلر لب

ژل‌ها پس از گذشت زمان، به طور طبیعی جذب می‌شوند، اما روش‌هایی مانند تخلیه ژل لب با سوزن، برای تخلیه زودهنگام آن‌ها وجود دارد. روش های تخلیه ژل لب، به نوع ژل تزریق شده نیز بستگی دارد. ژل‌های حاوی هیالورونیک اسید، ساده‌ترین ژل‌ها برای تخلیه هستند.

  • تخلیه ژل لب با سوزن
  • تخلیه ژل لب با آنزیم
  • تخلیه ژل لب با سونوگرافی

تخلیه ژل لب با سوزن

درصورتی که ژل لب تزریقی رقیق باشد و غلظت زیادی نداشته باشد، احتمالا یکی از روش‌ها این است که پزشک متخصص با یک سوزن کوچک ژل را از بافت لب خارج کند. در این شرایط ممکن است کیست‌ها یا گرانوم‌های کوچکی روی لب ایجاد شود که با گذر زمان و توصیه‌های پزشک برطرف خواهند شد.

تخلیه ژل لب با آنزیم

برای حل شدن و تخلیه ژل‌های هیالورونیک اسید، نیاز به ماده‌ای به نام هیالورونیداز است. هیالورونیداز یک آنزیم طبیعی است که در بدن انسان نیز وجود دارد. برای تخلیه ژل با استفاده از هیالورونیداز، پزشک متخصص با استفاده از یک سوزن بسیار کوچک، این آنزیم را در ناحیه‌ای که نیاز به تخلیه ژل دارد تزریق می‌کند. تخلیه ژل لب برای افرادی که ژل‌های غلیظ هیالورونیک اسید را تزریق کرده اند، در یک جلسه امکان‌پذیر نیست و این افراد معمولا نیاز به چند جلسه تزریق آنزیم دارند. البته نمی‌توان پیش‌بینی کرد که با تزریق آنزیم، چه مقدار از ژل تخلیه می‌شود.

آیا تخلیه ژل لب در خانه امکان‌پذیر است؟

اگر از نتایج تزریق ژل لب راضی نیستید، بهترین روش مراجعه به پزشک است. پزشک متخصص با بررسی شرایط، در صورت امکان ژل را تخلیه خواهد کرد. استفاده تخلیه ژل لب در خانه با روش‌های غیر اصولی، به بهای از دست دادن زیبایی لب‌هایتان است. اگر تخلیه ژل برایتان مقدور نیست، بهترین روش صبرکردن است. تنها تکنیکی که شما می‌توانید از آن در خانه استفاده کنید، از بین‌بردن ژل لب با ماساژ است، البته ماساژ هم باید توسط پزشک به شما آموزش داده شود. توجه نمایید که با ماساژ، ژل لب از بین نمی‌رود، بلکه فقط می‌توان مشکلاتی مانند عدم تقارن، فرم‌دهی نامناسب یا ناهمواری‌های ایجاد شده را برطرف کرد.

پیشنهاد مطالعه:
فرق جالپرو کلاسیک و سوپرهیدرو (بررسی 3 تفاوت مهم)

فردی در حال تخلیه ژل لب با تزریق آنزیم

گلوله شدن ژل لب چیست؟

سفت شدن ژل، در هفته اول تا دوم بعد از تزریق طبیعی است و جای نگرانی ندارد. اما از روز دهم، باید شاهد کاهش سفتی باشید، در غیر این صورت، لازم است به پزشک مراجعه کنید. علت اصلی گلوله شدن ژل لب در بیشتر موارد، مربوط به تزریق نادرست توسط افراد غیرمتخصص و استفاده از مقدار زیادی ژل است. به هرحال پیشنهاد می‌شود با مشاهده گلوله شدن ژل لب، به پزشک مراجعه کنید تا در صورت امکان، تخلیه ژل لب انجام شود. گلوله‌ شدن لب  یکی از عوارض تزریق ژل لب است که در جدول زیر سایر عوارض را به صورت خلاصه آورده ایم:

جدول عوارض احتمالی و مزایای تزریق ژل لب

عوارض احتمالی

کبودی بیشتر

درد و التهاب

تورم

خون‌مردگی

مزایا

میزان کبودی بسیار کمتر

ماندگاری بالا (6 ماه الی یک سال)

درصد خیلی پایین خطا در تزریق

فرم‌دهی لب بصورت لیفت‌شده

 

نتایج تخلیه ژل چگونه است؟

با تزریق آنزیم هیالورونیداز، کار تخلیه آغاز می‌شود اما نتیجه نهایی، پس از گذشت 2 الی 3 روز نمایان می‌شود. هیالورونیداز نمی‌تواند تشخیص دهد که کدام قسمت از تزریق ژل مشکل داشته است، بنابراین تمام آنچه را که تزریق شده است، تخلیه می‌کند. اگر قصد تخلیه فیلر لب خود را دارید، نیاز است که به یک پزشک حاذق و متخصص مراجعه کنید تا تزریق آنزیم به درستی انجام شود. این روش سرپایی و کاملا بدون درد است. برای اقدام به خالی کردن ژل لب، بهتر است حدود 20 روز از آخرین تزریق ژل لب شما گذشته باشد.

لازم است قبل از تخلیه ژل لب، موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  • در صورت داشتن سابقه حساسیت به نیش زنبور ، ممکن است این روش برای شما مناسب نباشد.
  • پزشک متخصص، میزان و ناحیه تزریق آنزیم هیالورونیداز را مشخص می‌کند.
  • می‌توان از لیدوکائین، برای بی‌حس کردن نواحی مورد نیاز برای تزریق محلول استفاده کرد.
  • ممکن است در محل های تزریق، کبودی به‌وجود بیاید که پس از چند روز، از بین می‌رود.
  • ممکن است نیاز به تزریق مجدد آنزیم باشد.

عوارض تخلیه ژل لب به چه صورت است؟

عوارض تخلیه ژل با آنزیم هیالورونیداز، بسیار کم و نادر است. احتمال کبودی در ناحیه تزریق، می‌تواند از عوارض تخلیه ژل لب با سوزن باشد. افرادی که از آسپرین و وارفارین استفاده می‌کنند، بیشتر در معرض کبودی هستند. همچنین اگر از داروهای رقیق‌کننده خون استفاده می‌کنید، لازم است حتما قبل از تخلیه ژل، به پزشک خود اطلاع دهید.

پیشنهاد مطالعه:
3 نکته مهم برای "درمان لبخند لثه ای (گامی اسمایل) با بوتاکس"

آیا تخلیه ژل عوارض جانبی دارد؟

چه مدت بعد از خارج کردن ژل لب می‌توان مجدداً ژل تزریق کرد؟

ممکن است بعد از تخلیه فیلر لب، دچار کبودی و قرمز در ناحیه لب شوید. برای تزریق مجدد محدودیتی وجود ندارد، اما توصیه می‌شود صبر کنید تا کبودی و قرمزی از بین رفته و سپس اقدام به تزریق مجدد ژل کنید. صبر کردن در مواردی که لب دارای تورم است، اهمیت زیادی دارد زیرا ساختار لب با تورم کمی به هم می‌ریزد. دقت داشته باشید برای تخلیه ژل لب به فوق تخصص پلاستیک مراجعه کنید.

اگر شما نیز تزریق ژل لب ناموفقی داشته‌اید یا از نتایج حاصله راضی نیستید، نگران نباشید. خوشبختانه تخلیه ژل لب، کار پیچیده‌ای نیست و فقط باید به یک پزشک متخصص مراجعه کنید، تخلیه ژل لب را انجام دهید و با تزریق مجدد، لب‌هایی زیبا داشته باشید.کلینیک مهزیار با سابقه‌ترین و معتبرترین مرکز تخصصی خدمات جراحی زیبایی و انواع تزریق زیبایی در تهران است که بسیاری از مراجعین آن از کشورهای دیگر به این مرکز می‌آیند. برای این که تجربه سالم و مطمئنی از تزریق ژل لب داشته باشید می‌توانید از مشاورین مهزیار اطلاعات مناسبی برای انجام خدمات، دریافت کنید.

سوالات متداول

  1. چه مدت بعد از تزریق ژل می‌توان نسبت به تخلیه آن اقدام کرد؟
    تقریبا حدود 20 روز باید از تزریق ژل لب شما بگذرد و بعد از آن می‌توانید نسبت به تخلیه آن نزد پزشک متخصص اقدام کنید.
  2. آیا با کمپرس سرد می‌توان ژل را از لب خالی کرد؟
    خیر چنین چیزی امکان ندارد و ممکن اسب به لب‌های شما آسیب برساند. بهتر است تخلیه ژل لب حتما توسط پزشک متخصص و کاربلد و با تزریق آنزیم انجام شود و تا خطری فرم لب‌ها و سلامتی بافت صورت شما را تهدید نکند.
  3. آیا تخلیه ژل لب با ماساز و در خانه شدنی است؟
    درصورتی که بخواهید ژل حاوی هیالورونیک اسید تزریقی شما به مرور زمان جذب شود و آثار تزریق از بین برود، می‌توانید اجازه دهید با ماساژ ملایم که فقط و فقط پزشک باید آن را به شما آموزش دهد، خود به خود جذب شود.
0/5 (0 نظر)

نظرات ارزشمند شما

22 پاسخ

  1. سلام دیروز فقط به لب پایینم زل زد در حد خیلی جزئی بعد دوساعت لبم شدیدا پف کرده و قرمز شده علت چیست نگرانم خیلی بد شده

    1. سلام دوست عزیز
      ورم و قرمزی بعد از تزریق ژل لب ممکن است رخ دهد و جای نگرانی نیست اما اگر همراه با درد و روند بدترشدن باشد بهتر است به مرکزی که در ان تزریق را انجام داده اید مراجعه کنید.

    1. بستگی به نوع ژل لب تزریقی، بافت لب و شرایط شما دارد که بهتر است بعد از مراجعه حضوری و معاینه‌شدن توسط متخصص، پزشک در این باره تصمیم بگیرد.

    1. خیر دوست عزیز چنین روش برای تخلیه ژل لب مناسب نیست و توصیه نمی‌شود.

  2. من هفته پیش ژل زدم و الان توی چند نقطه گلوله شده… با تزریق این مشکل برطرف میشه؟

    1. درود بر شما
      دوست عزیز بهتر است بگذارید حدود 20 روز از تزریق ژل شما بگذرد و درصورت برطرف‌نشدن، می‌توانید برای تخلیه با آنزیم، اقدام کنید.

  3. لب بالایی من خیلی برجسته شده و اصلا تناسبی با لب پایینم نداره. الان باید صبر کنم تا ورمش بخوابه یا لب بالا رو تخلیه کنم؟

    1. سلام دوست عزیز
      حدود 20 روز بعد از تزریق ژل بهتر است صبر کنید و بعد درصورت نارضایتی اقدام به تزریق آنزیم برای تخلیه کنید.

  4. من یک ماه پیش لبمو تزریق کردم که خیلی نتیجه بدی داشت و مجبور به تخلیه ژل شدم. میتونم الان توی مجموعه شما دوباره لب هام رو ژل بزنم؟

    1. سلام مینو عزیز
      بله مشکلی در این مورد وجود نداره. می‌تونید با شماره‌های کلینیک تماس گرفته و نوبت بگیرید

    2. درود بر شما
      بله دوست عزیز برای دریافت وقت ویزیت می‌تونید با شماره‌های کلینیک تماس بگیرید
      ۰۲۱-۲۲۳۸۳۴۰۰

      ۰۲۱-۲۲۳۸۳۴۳۰

      ۰۲۱-۲۲۰۲۰۰۷۳

  5. بعد از تزریق آنزیم چقدر طول میکشه تا ژل لب تخلیه بشه؟ من میخوام تا هفته اینده کاملا تاثیرش بره. آیا امکان پذیره؟؟

  6. سلام
    بعد از تخلیه ژل آیا لب به حالت طبیعی خودش برمیگرده ؟
    با گذشت چه زمانی بعد از تزریق آنزیم میتونیم مطمئن شیم که کاملا لب هامون به حالت قبل از تزریق برمیگرده ؟

    1. با سلام دوست عزیز
      درصورتی که ژل تزریقی شما برپایه هیالورونیک اسید بوده باشه و کیفیت مورد قبولی داشته باشد، بعد حدود 6 ماه (به صورت تقریبی) بدون تخلیه لب‌ها به حالت قبل برمی‌گردند درصورت تمایل به تخلیه با انزیم بهتر است بعد از تزریق زل حدود 20 روز صبر کنید و بعد نسبت به تزریق آنزیم و تخلیه ژل اقدام کنید.

      1. سلام خسته نباشید من ۳ هفته پیش ژل لب تزریق کردم الآن یه نقطه زیر لبم به وجود اومده انگار که جای سوزنه و وقتی لبم و فشار میدم حس میکنم ژل ازاون سوراخی میزنه بیرون چی کار کنم ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط مجله مهزیار