Arabic | Persian | English

EN

AR

آشنایی با خطوط پنجه کلاغی[پاسخ به 5 سوال مهم + بهترین درمان]

با افزایش سن و کاهش کلاژن سازی، چین وچروک‌هایی در سطح پوست نمایان می‌شود که برای هیچ‌کسی جذاب نیست. پوست و حالت صورت در طی گذر عمر، تغییرات خاص خود را دارد و ظهور چین و چروک‌ها یکی از آنها است. روش‌های جدیدی مانند تزریق ژل و بوتاکس وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توان چروک‌های سطحی و عمقی را از بین برد. در این مقاله از مجله مهزیار قصد داریم در رابطه با درمان چروک پنجه کلاغی دور چشم با استفاده از تکنیک تزریق بوتاکس صحبت کنیم.

“در این ویدئو توضیحات کامل مدیریت مجموعه مهزیار در رابطه با مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس را می‌بینیم.”

 

خطوط پنجه کلاغی چیست؟

دور چشم حساس‌ترین بخش پوست صورت است؛ اگر تاکنون مراقبت صحیحی از پوست دور چشم نداشته‌اید بهتر است بیشتر به فکر باشید. معمولا اولین چین و چروک‌های صورت در اطراف چشم‌ها دیده می‌شوند. خطوط پنجه کلاغی نوع خاصی از چروک‌های صورت نیستند، بلکه همان خطوط دور چشم است. به طور طبیعی هنگام خندیدن و گریه کردن، چین و چروک‌هایی در اطراف چشم دیده می‌شود که بلافاصله پس از برگشت صورت به حالت عادی از بین می‌رود.

با افزایش سن و کاهش کلاژن سازی، چروک‌های ریز اطراف چشم کم کم حالت دائمی می‌گیرند به طوری که در حالت عادی نیز مشخص هستند. احتمالا این سوال را می‌پرسید که علت ایجاد خطوط پنجه کلاغی چیست؟ اصلی‌ترین علت ظهور چروک پنجه کلاغی دور چشم، افزایش سن است. به طور کلی می‌توان گفت دیر یا زود این چروک‌ها روی صورت هر فردی نمایان می‌شود. با روش‌های خانگی می‌توانید زمان ایجاد آن‌ها را کمی به تعویق بیندازید، اما روش‌های پزشکی مانند تزریق ژل و بوتاکس که برای درمان و پیشگیری چروک‌های پنجه کلاغی دور چشم استفاده می‌شوند، اثرگذارتر هستند و نتایج حاصل از آن‌ها در کمترین زمان قابل مشاهده است.

پیشنهاد مطالعه:
4 علت مهم گلوله شدن ژل لب + {راه درمان و نحوه تخلیه ژل}

خطوط پنجه کلاغی چیست

تزریق بوتاکس؛ بهترین درمان خطوط پنجه کلاغی

بوتاکس یک ماده بی‌ضرر و بدون عوارض برای درمان چین و چروک‌های صورت است. خوشبختانه تزریق بوتاکس در درمان خطوط پنجه کلاغی بسیار موثر است. بوتاکس با فلج کردن عضله محل تزریق از  افزایش چروک‌ها جلوگیری کرده و خطوط خفیف تا متوسط را نیز از بین می‌برد. دو نوع بوتاکس به نام‌های مسپورت و دیسپورت در حال حاضر در کشور وجود دارد. مسپورت بوتاکس ایرانی (مسپورت) و دیسپورت بوتاکس خارجی ( Dysport ) است که ماندگاری بیشتری از بوتاکس مسپورت دارد.

ماندگاری بوتاکس در افراد مختلف به عواملی مانند سن، نوع پوست، میزان چروک‌ها، سبک زندگی و … بستگی دارد. اگر قصد تزریق بوتاکس دیسپورت را دارید باید بدانید که ماندگاری آن حدود 6 ماه است و معمولا در اولین تزریق، مدت ماندگاری کمتر است اما با افزایش تعداد دفعات تزریق مدت زمان ماندگاری نیز افزایش می‌یابد. بسیاری از افراد ممکن است در رابطه با تفاوت تزریق ژل و بوتاکس دچار ابهام و اشتباه باشند. در جدول زیر مشاهده می‌کنید که این دو، به طور کامل باهم فرق دارند:

 

تفاوت تزریق ژل و بوتاکس

بوتاکس

رفع خطوط اخم


رفع خطوط پیشانی


رفع خطوط پنجه‌کلاغی

ژل

پرکردن گودی زیر چشم


بهبود فرم بینی


پرکردن گونه


رفع خط خنده و لب

روش‌های خانگی درمان خطوط پنجه کلاغی دور چشم

بهتر است روراست باشیم! با روش‌های خانگی نمی‌توانید خطوط پنجه کلاغی دور چشم را درمان کنید. در حال حاضر تنها روش درمان چروک‌های دورچشم تزریق بوتاکس و ژل است. روش‌های خانگی در سنین جوانی ایجاد چروک‌ها را کمی به تعویق می‌اندازد. دقت کنید که در به کارگیری روش‌های خانگی از عدم حساسیت به مواد موجود در ماسک مطمئن شوید. نتایج روش‌های خانگی در درازمدت مشخص می‌شود و باید به صورت منظم و هر هفته انجام شود. برخی درمان‌های خانگی به شرح زیر است:

پیشنهاد مطالعه:
3 روش پرکاربرد برای کنترل "ورم بعد از تزریق پروفایلو"

ماسک خیار

بیشتر افراد تجربه استفاده از ماسک خیار را دارند زیرا از ساده‌ترین و قدیمی‌ترین ماسک‌ها است. برای درست کردن این ماسک، خیار را رنده کنید یا به صورت پوره دراورده و در ناحیه اطراف چشم قرار دهید. 10 الی 15 دقیقه صبر کنید تا پوره خیار خشک شود سپس صورت خود را با آب سرد بشویید.

ماسک سفیده تخم مرغ

سفیده تخم مرغ سرشار از پروتئین است. زرده و سفیده را از هم جدا کنید و در صورت تمایل، چند قطره آب لیمو به آن اضافه کنید و هم بزنید. مخلوط حاصل را روی پوست بمالید و پس از خشک شدن با آب ولرم بشویید.

ماسک آلوئه ورا

آلوئه ورا یک ماده طبیعی و بسیار مفید برای پوست است. ژل شفافی در میان برگ‌های گیاه آلوئه ورا قرار دارد که استفاده از آن می‌تواند برای پیشگیری از ایجاد چین و چروک صورت موثر باشد.

روش‌های جدید درمان خطوط پنجه کلاغی

روش‌های کلینیکی، از جدیدترین و موثرترین روش‌ها برای درمان چروک‌های پنجه کلاغی و به طورکلی چین و چروک‌های صورت هستند. امروزه از روش‌های کلینیکی درمان چروک پنجه کلاغی استقبال زیادی می‌شود، زیرا بدون درد بوده و نتایج آن به زودی قابل مشاهده هستند. به طور کلی دو نوع چین و چروک در ناحیه اطراف چشم وجود دارد. خطوطی که در اثر خنده، گریه و عادت‌های روزمره نمایان می‌شود و خطوطی که در حالت عادی نیز وجود دارند.

برای از بین بردن خطوطی که در اثر خنده ایجاد می‌شوند، تزریق بوتاکس و برای از بین بردن خطوطی که در حالت عادی وجود دارند، تزریق ژل بهترین گزینه است. البته تکنیک تزریق بوتاکس در کیفیت و نتیجه کار بسیار موثر است و باید برای انجام این روش‌ها به پزشکان ماهر و مراکز معتبری مانند مهزیار مراجعه کنید. پزشک با بررسی وضعیت صورت در حالت‌های خنده، اخم و… میزان دوز و محل تزریق را مشخص می‌کند.

پیشنهاد مطالعه:
9 نکته ضروری درباره "جوانسازی دست با تزریق ژل"

روش‌های جدید درمان خطوط پنجه کلاغی

کلام آخر

بوتاکس پنجه کلاغی سریع‌ترین، بی‌خطرترین و تنها‌ترین راه از بین بردن چروک‌های دور چشم است. فراموش نکنید که تکنیک تزریق بوتاکس بسیار مهم است و تاثیر مستقیمی در نتایج دارد. برای تزریق به مراکز معتبر مراجعه کنید تا گرفتار عوارض تزریق بوتاکس مانند افتادگی پلک، عدم تقارن و… نشوید. کلینیک مهزیار یکی از مراکز معتبر در حوزه خدمات زیبایی و تزریق بوتاکس و تزریق بهترین برند فیلر موجود در ایران ( آلیاکسین سوئیسی ) است که می‌توانید با اطمینان خاطر، اقدام به تزریق و رفع خطوط پنجه کلاغی صورت خود، در این مرکز کنید.

سوالات متداول

۱. راه های درمان خطوط پنجه کلاغی چیست؟

راه های درمان خطوط پنجه کلاغی شامل تزریق فیلر، بوتاکس، لیزر، میکرونیدلینگ و پیلینگ است.

۲. آیا تزریق فیلر برای درمان خطوط پنجه کلاغی مناسب است؟

بله، تزریق فیلر زیر چشم برای درمان خطوط پنجه کلاغی مناسب است. فیلرها می‌توانند حجم و حالت به منطقه اطراف چشم اضافه کنند و خطوط را کاهش دهند.

۳. آیا بوتاکس برای درمان خطوط پنجه کلاغی موثر است؟

بله، بوتاکس برای درمان خطوط پنجه کلاغی موثر است. بوتاکس موجب کاهش انقباض عضلات در منطقه اطراف چشم می‌شود و خطوط را کاهش می‌دهد.

۴. آیا لیزر برای درمان خطوط پنجه کلاغی موثر است؟

بله، لیزر برای درمان خطوط پنجه کلاغی موثر است. لیزر می‌تواند باعث تولید کلاژن در منطقه اطراف چشم شود و خطوط را کاهش دهد.

۵. آیا پیلینگ برای درمان خطوط پنجه کلاغی موثر است؟

بله، پیلینگ برای درمان خطوط پنجه کلاغی موثر است. پیلینگ می‌تواند لایه بالایی پوست را حذف کند و باعث تولید کلاژن در منطقه اطراف چشم شود که خطوط را کاهش می‌دهد.

0/5 (0 نظر)

نظرات ارزشمند شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط مجله مهزیار