Arabic | Persian | English

EN

AR

راهنمای جامع “انواع روش های گونه گذاری + |” 2 روش پرطرفدارش

در دنیایی که زیبایی و جلوه‌ی ظاهری از اهمیت بی‌سابقه‌ای برخوردار است، راهبردهای گوناگونی برای بهبود و تغییر ظاهر وجود دارند؛ از تکنیک‌های گرمایی گرفته تا جراحی‌های پیشرفته. عرصه زیبایی برای هر خواسته و هر سلیقه‌، روش خاصی را ابداع کرده است. یکی از شاخه‌های این حوزه، انواع روش های گونه گذاری است. در این مقاله بلاگ مهزیار، به طرح و بررسی روش‌های گونه‌گذاری و 2 روش پرطرفدار آن خواهیم پرداخت. 

همچنین، از تکنیک‌های مورداستفاده در کلینیک مهزیار نیز، سخنی به میان می‌آوریم. چراکه این مجموعه، یکی از روش‌های بسیار رایج این فرآیند زیبایی را با بهترین کیفیت، به متقاضیان گونه‌گذاری ارائه می‌دهد.

نمونه‌ای از تزریق گونه برای مراجعه‌کننده عزیز مهزیار

 

انواع روش های گونه گذاری، به ترتیب محبوبیت

این روزها، با پیشرفت‌های نوین علم پزشکی، افراد، سراغ روش‌های تهاجمی نمی‌روند. آنها روش‌هایی را از میان انواع روش های گونه گذاری انتخاب می‌کنند که آسیب و عارضه کمتری داشته باشد؛ حتی اگر پس از مدتی مجبور باشند دوباره فرآیند را تکرار کنند. روش‌های گونه‌گذاری، به ترتیب محبوبیت عبارتند از:

  • استفاده از فیلرها (Dermal Fillers
  • تزریق چربی (Fat Grafting) 
  • لیفت گونه با نخ (Thread Lift)
  • جراحی پروتز گونه (Cheek Implants) 
  • میکرونیدلینگ (Micro-needling) 

همانگونه که مشاهده می‌کنید، روش‌های گونه‌گذاری‌ای که کمتر تهاجمی هستند و در عین آسیب و عوارض کمتر، برای بازگشت به زندگی روزمره، به زمان کمتری پس از انجام فرآیند نیازمندند، در بین افراد از محبوبیت بالاتری برخوردار شده‌اند. توضیحات کوتاه هر روش را، از آخر به اول، در ادامه می‌آوریم و سپس، راجع به 2 روش پرطرفدارتر در میان انواع روش های گونه گذاری که به نحوی در جوانسازی پوست موثرند نیز، اطلاعات بیشتری در اختیارتان قرار می‌دهیم.

انواع روش های گونه گذاری: میکرونیدلینگ

در این روش، از دستگاهی استفاده می‌شود که دارای سوزن‌های ریز و نازک است. میکرونیدلینگ باعث تحریک تولید کلاژن در پوست می‌شود که بهبود بافت پوستی، کاهش چین و چروک‌ها و افزایش نشاط و شفافیت پوست را به دنبال خواهد داشت. گاهی، بهبود شکل و بافت پوست گونه، فرم گونه را نیز تغییر می‌دهد و در ظاهر چهره تغییراتی اساسی ایجاد می‌کند.

اما به طور کلی، میکرونیدلینگ، در میان روش‌های گونه‌گذاری، تکنیک آنچنان موثر و پرطرفداری نیست.

پیشنهاد مطالعه:
ماندگاری مزوژل جالپرو چقدر است؟

تزریق فیلر از انواع روش های گونه گذاری در ناحیه گونه متقاضی

انواع روش‌های گونه‌گذاری: پروتز گونه

این روش گونه‌گذاری، به استفاده از پروتز‌های سیلیکونی برای تغییر شکل و افزایش حجم گونه اشاره دارد. از پروتزهای سیلیکونی در جراحی پروتز سینه نیز استفاده می‌شود. این ایمپلنت‌ها معمولا از مواد پزشکی ایمن و مطمئن ساخته شده‌اند و از طریق ایجاد برشی در داخل دهان، به طور دائمی در ناحیه گونه جایگذاری می‌شوند.

مزیت استفاده از پروتز سیلیکونی در ناحیه گونه، ماندگاری طولانی‌تر نسبت به فیلرهاست. با این حال، چون این روش نیازمند جراحی است و به طور معمول با عوارضی مانند تورم و خونریزی مختصر همراه است، باید با مشورت با پزشک متخصص و براساس اهداف و نیازهای فردی انجام شود.

انواع روش های گونه گذاری: لیفت گونه با نخ


در روش لیفت گونه با نخ،از نخ‌های خاصی که زیر پوست گونه قرار می‌گیرند، برای بهبود شکل گونه‌ها و چهره استفاده می‌شود. این روش به افرادی که می‌خواهند ظاهر جوان‌تری در چهره‌شان ایجاد کنند، اما ترجیح می‌دهند از جراحی بپرهیزند، مناسب است.

در این روش، پوست به صورت موضعی بی‌حس می‌شود و سپس نخ‌های جذبی زیر پوست گونه‌ها قرار می‌گیرند. این نخ‌ها به دقت تنظیم می‌شوند تا پوست گونه را به شکل مطلوبی بالا ببرند.

انواع روش های گونه گذاری: تزریق چربی

در میان روش‌های گونه‌گذاری، تزریق چربی یکی از روش‌های مورداستفاده در فرمدهی گونه است. در این روش، چربی از مناطق دیگر بدن مثل شکم یا پشت جمع‌آوری می‌شود و سپس، به گونه تزریق می‌شود تا حجم آن را افزایش دهد و شکل جذاب‌تری به آن بدهد. 

این روش معمولا برای افرادی که به دنبال افزایش حجم گونه‌ها و ایجاد تغییرات در چهره‌شان هستند، مناسب است و در مقایسه با روش‌هایی که ت اینجا توضیح دادیم، متد پرطرفداری برای گونه‌گذاری به حساب می‌آید.

پزشک در حال معاینه صورت خانمی که یکی از انواع روش های گونه گذاری را انتخاب کرده است.

انواع روش های گونه گذاری: استفاده از فیلرها

 اولین و شاید بهترین روش گونه‌گذاری در حال حاضر، تزریق ژل گونه است. این متد، شامل تزریق موادی ژل‌مانند نظیر هیالورونیک اسید، به مناطقی از چهره است تا حجم و تناسب گونه را بهبود ببخشد. این فیلرها، در بین روش‌های گونه‌گذاری، به عنوان جایگزینی برای ایمپلنت‌های گونه یا متدهای جراحی‌ به کار می‌روند و به واسطه سوزن کانولا، در پوست یا بافت زیر پوست قرار می‌گیرند.

مهم‌ترین ویژگی‌ فیلرها، در قیاس با انواع روش های گونه گذاری، این است که می‌توانند به سرعت و بدون نیاز به عمل جراحی تغییراتی در گونه ایجاد کنند. همچنین، عوارض فیلر گونه نسبت به جراحی‌ گونه کمتر است و چون از تزریق مواد طبیعی استفاده می‌کنند، مورد قبول بیشتر افراد هستند.

متخصصان مجموعه مهزیار نیز، این روش‌ را بهتر از جراحی‌ پروتز گونه می‌دانند و تزریق فیلر گونه را با برند سوئیسی الیاکسین ، به بهترین شکل انجام می‌دهند.

پیشنهاد مطالعه:
آیا "انواع فیلر لب" را می‌شناسید؟(معرفی 4 مدل پرطرفدار)

بیایید درباره 2 روش پرطرفدار گونه‌گذاری، یعنی تزریق چربی و تزریق فیلر، بیشتر صحبت کنبم.

مقایسه ماندگاری 2 مورد از انواع روش های گونه گذاری

ماندگاری 2 روش پرطرفدار گونه‌گذاری را در جدول زیر برایتان مقایسه کرده‌ایم. 

جدول عوارض احتمالی و مزایای تزریق ژل لب

ماندگاری تزریق فیلر گونه
  • ماندگاری فیلرهای گونه معمولا موقت است و به طور متوسط تا 6 تا 18 ماه می‌تواند دوام داشته باشد. گرچه ممکن است بسته به نوع فیلر مورداستفاده و تفاوت‌های فردی.، این زمان برای هر فرد متغیر باشد.
  • پس از مدتی، فیلرها به طور طبیعی در گونه جذب می‌شوند و نیاز به تزریق مجدد دارند.
ماندگاری تزریق چربی به گونه
  • تزریق چربی به گونه، دارای ماندگاری بیشتری نسبت به فیلرهاست. چربی تزریق‌شده به عنوان یک جسم زنده شناخته می‌شود و ممکن است تا چند سال یا بیشتر در بافت گونه باقی بماند.
  • این روش به مرور زمان، به ایجاد تغییرات طبیعی‌تر در گونه منجر می‌شود. چراکه چربی به تدریج به گونه جذب می‌شود و بافت پوستی آن را شکل می‌دهد.

با این حال، از آنجا که تزریق چربی نتایج ماندگارتری دارد و ممکن است با نارضایتی شخص، قابل اصلاح نباشد، روش مناسبی نیست و پزشکان، تزریق فیلر را بیشتر به افراد توصیه می‌کنند. فیلرها پس از مدتی جذب می‌شوند و در صورتی که فرد از نتایج تزریق خود راضی نباشد، به راحتی قابل اصلاح یا تخلیه‌شدن هستند. 

بعد انجام هر کدام ازانواع روش های گونه گذاری چه باید کرد؟

پس از تزریق فیلر یا چربی، به عنوان یکی از روش‌های گونه‌گذاری، فرد می‌تواند:

  • برای تسکین درد یا کاهش خطر عفونت، تا چند روز پس از تزریق، دارو دریافت کند.
  • در عرض 1 هفته، به محل کار و بیشتر فعالیت‌ها بازگردد.
  • در یکی دو روز اول، پس از تزریق، از قرارگرفتن در محیط مرطوب یا استخر و سونا بپرهیزید.
  • از تورم و قرمزی در محل تزریق نترسید، آنها موقت‌اند و پس از چند روز بهبود می‌یابند.
  • از استعمال دخانیات و مصرف مشروبات الکلی، حداقل تا 1 هفته، پرهیز کنید.

پس از انجام هر یک از روش‌های گونه‌گذاری، لازم است مراقبت‌های بالا را به عمل آورید تا بهترین نتایج را از تزریق فیلر یا چربی بگیرید. تکرار می‌کنیم، تزریق چربی، روش پرریسک‌تری نسبت به تزریق فیلر است. بنابراین، برای تصمیم‌گیری بهتر با یک متخصص باتجربه مشورت کنید. 

احتمالا پزشک هم شما را از تزریق چربی به گونه منع خواهد کرد. اگر خواستید تزریق فیلر را برای گونه‌گذاری انتخاب کنید، مجموعه مهزیار، با اعتباری که به واسطه تجربه متخصصین و کیفیت بالای خود در ارائه خدمات تزریق فیلر کسب کرده است، گزینه مناسبی برای مشاوره و انجام فرآیند گونه‌گذاری با تزریق فیلر خواهد بود.

تزریق ژل گونه برای یک خانم

کلام آخر

تغییر در شکل و اندازه گونه‌ها، می‌تواند به عنوان راهی برای افزایش زیبایی و اعتمادبه‌نفس افراد مورد استفاده قرار گیرد. در این مقاله، ما به بررسی انواع روش های گونه گذاری پرداختیم که افراد می‌توانند انتخاب کنند. هر یک از این روش‌ها مزایا و معایب خود را دارند و انتخاب بهترین روش بستگی به نیازها و اهداف فردی دارد. برای انتخاب صحیح بهترین روش‌ها برای گونه‌گذاری، مشورت با یک پزشک متخصص و ماهر در زمینه زیبایی بسیار اهمیت دارد. همچنین، رعایت توصیه‌های پزشک و مراقبت‌های پس از تزریق نیز، در نتایج نهایی تاثیرگذار است. 

پیشنهاد مطالعه:
اهمیت تکنیک تزریق بوتاکس در ماندگاری آن + { 4 کاربرد مهم }

بهترین روش حال حاضر، در میان انواع روش‌ های گونه‌ گذاری، تزریق فیلر گونه است. کلینیک مهزیار، دریافت این خدمات را برای افراد متقاضی، به شدت آسان کرده است.

سوالات متداول

  • تفاوت اصلی بین جراحی لیفت گونه و لیفت گونه با نخ چیست؟
    اصلی‌ترین تفاوت بین این دو روش این است که جراحی لیفت گونه از ایمپلنت‌های گونه برای افزایش حجم و تغییر شکل آنها استفاده می‌کند، در حالی که لیفت گونه با نخ از نخ‌های جذبی به گونه‌ها برای بهبود شکل آنها استفاده می‌کند. همچنین، جراحی پروتز گونه، یک جراحی بزرگ‌تر است.
  • چرا افراد از تزریق چربی به گونه استفاده می‌کنند؟
    تزریق چربی به گونه به عنوان یک روش طبیعی و دارای ماندگاری بالا برای افزایش حجم و تغییر شکل گونه‌ها استفاده می‌شود. این روش از چربی بدن خود بیمار برای ایجاد تغییرات در گونه‌ها استفاده می‌کند و نتایج طبیعی‌تری را ارائه می‌دهد. در این بین ماندگاری فیلر گونه کمتر است اما این ویژگی درواقع اغلب اوقات به سود متقاضی بوده است. زیرا تزریق چربی ممکن است ریسک بیشتر و عدم برگشت‌پذیری به همراه داشته باشد.
  • چه عوارضی ممکن است پس از تزریق فیلر گونه رخ دهد؟
    عوارض ممکن بعد از تزریق فیلر گونه شامل تورم موقت، التهاب، خارش و قرمزی می‌شوند. این عوارض معمولا موقتی هستند و طی مدت کوتاهی بهبود می‌یابند.
  • آیا ماندگاری تزریق چربی به گونه بیشتر از تزریق فیلر گونه است؟
    بله، به طور کلی تزریق چربی به گونه دارای ماندگاری بیشتری نسبت به تزریق فیلر گونه است. چربی تزریق‌شده به عنوان جسم زنده شناخته می‌شود و ممکن است تا چند سال یا بیشتر در گونه باقی بماند.
  • آیا لیفت گونه با نخ درمان مناسبی برای کسانی است که نمی‌خواهند جراحی انجام دهند؟
    بله، لیفت گونه با نخ به عنوان یک روش غیرجراحی برای افرادی که به دنبال فرمدهی گونه هستند، اما از جراحی اجتناب می‌کنند، مناسب است. این روش عموما بازیابی سریع‌تری نسبت به جراحی دارد و این امکان را به افراد می‌دهد که به سرعت به فعالیت‌های روزمره خود بازگردند. اما لیفت گونه با ژل با اختلاف بهترین روش و بدون ریسک‌ترین روش محسوب می‌شود.
0/5 (0 نظر)

نظرات ارزشمند شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط مجله مهزیار