Arabic | Persian | English

EN

AR

0 تا 100 عوارض تزریق فیلر گونه چیست؟ + {فیلم تزریق}

افراد بسیاری هستند که می‌خواهد صورت زیباتری داشته باشند و چین و چروک‌های صورت خود را از بین ببرند. این افراد بهتر است با فیلر بیشتر آشنا شوند؛ زیرا تزریق فیلر گونه برای افرادی که می‌خواهند عمل جوان سازی را انجام دهند بسیار کاربردی است. یکی از راه‌های دستیابی به صورت جوان‌تر و شاداب‌تر، تزریق ژل گونه است. ژل گونه عامل برجسته‌شدن گونه است و به صورت فرم بهتری می‌دهد. اما اگر فردی می‌خواهد تزریق فیلر گونه را انجام دهد؛ بهتر است پیش از تصمیم گیری نهایی از عوارض تزریق فیلر گونه کاملا آگاه باشد و بداند که این نوع تزریق مناسب چه افرادی است.

ویدئو زیر نمونه‌ای از تزریق ژل گونه در کلینیک مهزیار را نشان می‌دهد:

 

 مجله مهزیار در این مقاله به بررسی کامل عوارض تزریق فیلر گونه می‌پردازد تا با ذهنی آماده اقدام به انجام این روش در راستای اصلاح فرم صورت کنید. در حال حاضر بهترین برند ژل گونه موجود در ایران، برند آلیاکسین سوئیسی است که در مرکز مهزیار فقط و فقط از این برند استفاده می‌شود. زیرا مهزیار به سلامت متقاضیان و البته اعتبار خود اهمیت ویژه‌ای می‌دهد.

عوارض تزریق فیلر چگونه است؟

پاسخ این سوال که تزریق ژل به گونه چه عوارضی دارد؟ بسیار مهم است زیرا در صورت ندانستن این عوارض ممکن است فرد پس از انجام تزریق پشیمان شود و یا با بروز عوارض تزریق فیلر گونه فکر کند که عمل خوبی نداشته است. البته پزشکان متخصص در مراکز تخصصی جراحی پلاستیک پیش از انجام تزریق این موارد را با بیمار مطرح خواهند کرد. یکی از عوارض تزریق فیلر گونه ورم‌کردن و باد کردن محل تزریق است. البته این ورم شدید نیست و در کمتر از سه روز از بین می‌رود.

از دیگر عوارض تزریق فیلر گونه می‌توان به کبودی در ناحیه تزریق اشاره کرد که کاملا طبیعی و رایج است و آن هم پس از گذشت دو الی سه روز از بین می‌رود. اگر هم بعد از چند ساعت هنوز در پوست خود احساس بی‌حسی می‌کردید جای نگرانی وجود ندارد. علت این موضوع این است که برخی از برندهای تولید ژل گونه، ژل‌های خود را حاوی مواد بی‌حس کننده تولید می‌کنند تا میزان درد را به حداقل برسانند. پس با کمی صبر و قرار دادن کمپرس آب یخ بر روی ناحیه به زودی حس پوست شما بعد از چند ساعت برمی‌گردد.

پیشنهاد مطالعه:
بهترین مارک ژل لب برای تزریق + ( 5 برند معروف)

می‌توان ادعا کرد که تزریق ژل گونه عوارض بلند مدتی ندارد و حتی قرمزی پوست بعد از انجام تزریق هم بعد از گذشت چند ساعت از بین می‌رود. بنابراین در صورت استفاده از یک برند خوب مانند آلیاکسین برای فیلر و تزریق در کلینیک تخصصی و زیر نظر یک پزشک متخصص جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد.

تمام عوارض تزریق فیلر

عوارض تزریق فیلر گونه در صورت

باز هم تاکید می‌شود که بجز عوارض کوتاه مدت، تزریق ژل در صورت هیچ عارضه‌ای ندارد بخصوص اگر فرد مراقبت های بعد از تزریق فیلر گونه را جدی بگیرد و آن‌ها را انجام دهد. مگر اینکه از مواد نامرغوب و بی‌کیفیت استفاده شود و یا در مراکز نامعتبر عمل تزریق انجام بگیرد که در این صورت تزریق ژل دارای عوارض و آسیب‌های جدی و طولانی مدت خواهد بود.

همچنین برخی افراد اقدام به از بین بردن ژل گونه در خانه می‌کنند که ممکن است این کار غیر اصولی منجر به بروز عوارض شدیدی در فرد شود.

مزایا و عوارض تزریق فیلر گونه

به بیهوشی نیاز ندارد

دوره نقاهت خاصی ندارد

درصورت عدم رضایت برگشت‌پذیر است

روند بهبودی و نتیجه‌بخشی سریع است

مزایای فیلر گونه

کبودی و خونمردگی

قرمزشدن ناحیه تزریق

ایجاد عدم تقارن

خونریزی جزئی

عوارض فیلر گونه

 

نواحی مناسب رایج تزریق فیلر

در اکثر نواحی صورت از جمله گونه، لب، چانه و بینی می‌توان ژل تزریق کرد و تمام این‌ها برای فرم دهی بهتر به نواحی مورد نظر است. مثلا برای از بین بردن قوز بینی می‌توان از تزریق فیلر بینی استفاده کرد و یا برای حجم دهی لب‌ها هم می‌توان ژل لب  تزریق کرد. یکی از نقاط بسیار پرکاربرد در تزریق فیلر به صورت، ناحیه گونه است. که خود این ناحیه به سه بخش کلی تقسیم بندی می‌شود. نواحی رایج تزریق فیلر برای گونه سه جا است: شقیقه، مالار زیگوماتیک و ناحیه زیر مالار. این نواحی بر اساس فرم صورت و گونه تقسیم بندی می‌شوند.

تزریق ژل به گونه چگونه است؟

در عمل تزریق ژل گونه ابتدا پزشک متخصص محل و میزان ژل را محاسبه می‌کند. سپس با انجام بی حسی موضعی محل را آماده تزریق می‌کنند. اما تزریق ژل به گونه چگونه است؟ به این صورت که بعد از تمیز کردن محل تزریق و آماده سازی فرد در نهایت ژل یا فیلر به وسیله سرنگ و سوزن مخصوص به زیر پوست تزریق می‌شود. بعد از انجام تزریق هم باید مراقبت ها بعد از تزریق فیلر گونه انجام شود.

پیشنهاد مطالعه:
مادلینگ صورت چیست؟ | 5 روش دائم جوانسازی صورت شما

ماندگاری تزریق ژل گونه

اگرچه عوامل مختلفی در میزان ماندگاری فیلر گونه دخیل هستند اما با رعایت برخی شرایط می‌توان از آن مراقبت کرد و میزان مراجعه برای تزریق دوباره را کاهش داد. به صورت معمول و بر اساس پفته شرکت‌های سازنده، ماندگاری ژل تزریقی بین ۶ ماه تا ۱۲ ماه است. میزان ماندگاری ژل هیالورونیک اسید ، کاملا بستگی به نوع نگهداری و مراقبت و همچنین شرایط سنی و فیزیکی فرد دارد. از جمله بهترین برندهای ژل گونه، آلياكسين سوئيسی (aliaxin) است که در اروپا طرفداران فراوانی دارد. ژل‌های رستيلن امريكايی،

تئوسيال سوئيسی و استايلج فرانسوی هم از دیگر برندهای معروف هستند.

اما بجز جنس و نوع فیلر، محل تزریق آن هم در میزان ماندگاریش تاثیر دارد. همانطور که گفتیم در افراد مختلف واکنش بدن به ژل تزریقی متفاوت است، حالا این موضوع قابل اشاره است که واکنش نقاط مختلف بدن به ژل هم با یکدیگر متفاوت است. دلیل آن این است که میزان ضخامت پوست و چربی در نقاط مختلف فرق می‌کند و همچنین میزان آنزیم‌های بدن نیز در نقاط مختلف متفاوت است. بنابراین تحلیل رفتن فیلر و ماندگاری تزریق ژل در نقاط مختلف صورت با یکدیگر متفاوت خواهد بود.

یکی دیگر از تفاوت‌های مهم در نقاط مختلف بدن میزان حرکت آن ناحیه است. ژل در ناحیه‌ای که حرکت زیادی دارد، مانند دور لب، به نسبت نقاطی که حرکت کمتری دارند، مانند بینی، ماندگاری کمتری خواهد داشت.

ماندگاری تزریق ژل گونه

کاندید مناسب تزریق فیلر گونه

البته تمام افرادی که دارای سلامت جسمی هستند و به سن قانونی رسیده‌اند می‌توانند فیلر گونه تزریق کنند اما افراد بالای ۲۱ که می‌خواهند گونه‌های خود را فرم دهی کنند و یا گونه‌های برجسته‌ای داشته باشند کاندیدهای مناسب‌تری برای تزریق هستند. تزریق ژل گونه برای از بین بردن خط و خطوط صورت هم مناسب است. افرادی که سلامت کامل فیزیکی دارند و حساسیت پوستی خاصی هم ندارند بهترین گزینه برای انجام تزریق ژل هستند و می‌توانند از مزایا تزریق فیلر به گونه می‌توانند بهره‌مند شوند.

آیا مقدار تزریق ژل در عوارض تزریق فیلر گونه تاثیر دارد؟

بله. ممکن است فردی بخواهد گونه‌های بسیار برجسته‌ای داشته باشد و در هر سه ناحیه گونه خود تزریق انجام دهد یا ممکن است فرد تنها با تزریق موضعی بخواهد چین و چروک صورتش را از بین ببرد. اما میزان تزریق ژل با محاسبات دقیق و توسط پزشک متخصص اندازه گیری و مشخص می‌شود. البته این محاسبات بنابر درخواست مراجعه کننده و البته تایید پزشک متخصص انجام می‌شود و تزریق بر اساس آن صورت می‌گیرد.

پیشنهاد مطالعه:
پروتز سینه یا تزریق چربی به سینه؟{3 سوال پرتکرار}

هزینه تزریق ژل گونه چگونه تعیین می‌شود؟

هزینه تزریق ژل گونه و قیمت تزریق ژل گونه یک عدد ثابت نیست و به عوامل مختلفی بستگی دارد. این هزینه به میزان ژلی که فرد برای تزریق نیاز دارد و تعداد نواحی‌ای که باید تزریق انجام شود بستگی دارد. همچنین برخی از برندهای معروف فیلر وارداتی هستند و از کیفیت بالایی هم برخوردارند اما باید این موضوع را در نظر داشت که قیمت این ژل‌ها با توجه به نوسانات بازار ارز ممکن است بالا و پایین شود.

سوالات متداول

1. آیا عوارض تزریق فیلر گونه شامل درد است؟
بله، بعضی از افراد ممکن است درد و تورمی را پس از تزریق فیلر در گونه‌هایشان تجربه کنند. این عوارض معمولاً در چند روز اول پس از تزریق رخ می‌دهند و به طور معمول خود به خود بهبود می‌یابند.

2. آیا عوارض تزریق فیلر گونه می‌تواند باعث التهاب شود؟
بله، تزریق فیلر در گونه ممکن است باعث التهاب و حساسیت شود. این عوارض معمولاً در افرادی که حساسیت دارند یا تزریق بیش از حد فیلر صورت گرفته است، رخ می‌دهد.

3. آیا عوارض تزریق فیلر گونه ممکن است باعث عفونت شود؟
بله، تزریق فیلر در گونه ممکن است باعث عفونت شود. برای کاهش این خطر، باید از یک پزشک مجرب و با تجربه برای تزریق فیلر استفاده کنید و همچنین پس از تزریق، به دستورات پزشک خود عمل کنید.

4. برای جلوگیری از بروز عوارض تزریق فیلر گونه چه باید کرد؟
تزریق فیلر در گونه ممکن است باعث تورم شود. این عوارض معمولاً در افرادی که تزریق بیش از حد فیلر صورت گرفته است، رخ می‌دهد. برای جلوگیری از این عارضه، باید از پزشک مجرب و با تجربه برای تزریق فیلر استفاده کنید. همچنین استفاده از بهترین برند فیلر، در کاهش عوارض نقش مهمی دارد. به همین دلیل است که کلینیک مهزیار از بهترین برند موجود در ایران برای خدمات تزریق فیلر خود استفاده می‌کند.

0/5 (0 نظر)

نظرات ارزشمند شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط مجله مهزیار