Arabic | Persian | English

EN

AR

پروتز سینه سیلیکونی چیست؟ [مزایا و 9 عارضه احتمالی]

جراحی پروتز سینه مناسب خانم‌هایی است که به دلایل مختلف می‌خواهند تغییری در اندازه یا شکل سینه‌های خود ایجاد کنند. در این نوع عمل زیبایی، پروتزهایی در داخل بافت سینه قرار می‌گیرند که باعث تغییر ظاهری آن خواهند شد. در این مقاله با معرفی پروتز سینه سیلیکونی و انواع آن، مزایا و معایب جراحی را بیان خواهیم کرد و نکاتی که باید در رابطه با این عمل جراحی بدانید را مطرح می‌کنیم. از اصلی ترین انواع پروتز سینه، پروتز سینه سیلیکونی است که موضوع این مقاله است.

پروتز سینه سیلیکونی چیست؟

ایمپلنت سینه از انواع جراحی‌های زیبایی است که مشکلاتی مثل کوچکی سینه یا فرم نامتقارن آن را از بین می‌برد و ظاهر زیبا و طبیعی را به سینه‌ها می‌دهد. این پروتزها بیشتر برای افراد با سن بالا و همچنین کسانی که در اثر بیماری پستان خود را از دست داده‌اند، مناسب است.

پروتزهای سینه انواع مختلفی از نظر جنس دارند که شامل موارد زیر است:

  • پروتز سیلیکونی
  • پروتز سینه آب نمکی یا سالین
  • پروتز ثابت

پروتزهای سیلیکونی با ژل پر شده‌اند و در صورتی‌که پاره شوند، محتویات ژل آن جذب بدن نمی‌شوند اما در بدن نیز حرکت نخواهند کرد و در جای خود باقی می‌مانند. به‌همین دلیل ریسک‌هایی برای فرد دارد و ممکن است عوارض و مشکلاتی برای او ایجاد کند. اما ذکر این نکته نیز ضروری است که پروتز سینه سیلیکونی مقاومت بالایی دارد و به‌طور کلی احتمال پارگی آن‌ها اندک است. تنها دلیل مهم پارگی، زمانی است که ضربه محکمی به قفسه سینه فرد وارد و باعث شکستگی قفسه سینه شود.

پیشنهاد مطالعه:
آشنایی با عمل لیفت بازو

انواع پروتز سینه سیلیکونی

  • پروتز سینه گرد: این نوع پروتز شبیه به یک نیمکره است که بخش میانی آن ضخیم‌تر از اطراف است و هنگامی که در بافت سینه قرار می‌گیرد، بخش میانی سینه را کامل پر می‌کند.
  • پروتز سینه آناتومیک (قطره‌ای یا اشکی): این پروتز ظاهری مثل قطره اشک دارد و کمی کشیده‌تر است، قسمت بالای آن نازک‌تر است و در بخش پایینی شکل پهن‌تری دارد. پروتز آناتومیک با قرار گرفتن در بافت سینه، قسمت پایین آن را پر می‌کند و به شکل ظاهری سینه نزدیک‌تر است. این نوع سیلیکون‌ها بیشتر برای سینه‌هایی مناسب هستند که افتادگی کمتری دارند.

ویژگی‌های پروتز سینه سیلیکونی

medisiamedic-the-importance-of-wearing-breast-prosthesis

  • هم جنس بافت سینه هستند و هنگامی که آن را لمس کنید، متوجه تغییر آن نخواهید شد.
  • بر خلاف ایمپلنت‌های آب نمکی، ریسک‌هایی مثل خالی شدن ناگهانی را ندارند.
  • نسبت به سایر پروتزها هزینه بیشتری دارند.
  • نیاز به معاینه دوره‌ای توسط پزشک دارد تا ریسک‌هایی مثل پاره شدن در هر دوره بررسی شود.
  • در حین جراحی پروتز سینه نیاز به ایجاد برش‌‌های بیشتر و عمیق‌تری بر روی بدن دارد.

مزایای پروتز سینه سیلیکونی

  • متقارن شدن فرم سینه‌ها
  • افزایش سایز سینه‌ها
  • افزایش حجم سینه‌ها
  • ایجاد برجستگی بیشتر بر روی سینه‌ها
  • افزایش اعتماد به‌نفس

لیست عوارض پروتز سینه در مقایسه با مزایای آن

عوارض احتمالی

قرمزی پوست اطراف

تورم غیر طبیعی

سوزش سینه

خونریزی

عفونت

ترکیدن پروتز سینه

مزایا

فرمدهی به سینه

افزایش اعتماد به نفس

بزرگ‌کردن سایز سینه‌های کوچک

درمان سینه شل و افتاده

ایجاد تعادل در ابعاد و اندام

پارگی ایمپلنت سیلیکونی چگونه اتفاق می‌افتد؟

یکی از مشکلاتی که ممکن است در رابطه با پروتز سینه ایجاد شود، پارگی پروتز سینه است. در صورتی‌که ایمپلنت سینه سیلیکونی پاره شود، احتمالا شما به‌سادگی متوجه آن نخواهید شد چرا که سیلیکون‌ها در بافت کپسول که در اطراف ایمپلنت وجود دارد، محبوس می‌شوند. در نتیجه تغییر فرم نخواهند داد. اما این نگرانی رایج که نشت ژل سیلیکون مشکلاتی مثل سرطان سینه را ایجاد می‌کند، تصور چندان درستی نیست و فقط ممکن است باعث درد، ضخیم شدن بافت سینه یا تغییر در ظاهر آن شود. در این صورت با مراجعه به پزشک احتمالا ایمپلنت را خارج می‌کند. اما بلافاصله نمی‌تواند ایمپلنت جدید برای شما بگذارد.

پیشنهاد مطالعه:
اصلی ترین انواع مدل پروتز سینه { 3 دسته‌بندی جالب و مهم}

عوارض پروتز سینه سیلیکونی

  1. خون‌ریزی
  2. تورم و التهاب
  3. بی‌حس شدن نوک پستان
  4. ایجاد زخم و جای بخیه
  5. احتمال عفونت
  6. نشت کردن سیلیکونی
  7. چروک یا موج‌دار شدن بافت سینه
  8. سروما
  9. انقباض کپسولی

کلام آخر

پروتز سیلیکونی سینا یکی از انواع پروتزهایی است که داخل آن‌ها با ژل پر شده است. این نوع پروتزها از نظر ظاهری به‌صورت کاملا گرد یا اشکی هستند که هر یک از آن‌ها برای فرم متفاوتی از سینه مناسب است. اما پروتز‌های اشکی شکل، ظاهری طبیعی‌تری در سینه ایجاد می‌کنند. اگر شما هم متقاضی این نوع عمل جراحی زیبایی به دلایل مختلفی مثل نارضایتی از اندازه یا حجم سینه‌ها، از بین رفتن فرم سینه در اثر افزایش سن، بیماری، شیردهی یا دلایل مختلف هستید، می‌توانید از عمل جراحی ایمپلنت سینه استفاده کنید.

سوالات متداول

1. چگونه پروتز سینه سیلیکونی تولید می‌شود؟
پروتز سینه سیلیکونی از مواد سیلیکونی با کیفیت بالا تولید می‌شود. این مواد به صورت مایع در قالب‌های خاص ریخته شده و سپس با استفاده از فرآیند خشک کردن و شکل دادن، به شکل پروتز سینه نهایی در می‌آید.

2. آیا پروتز سینه سیلیکونی ایمن است؟
بله، پروتز سینه سیلیکونی به طور کلی ایمن بوده و به دلیل استفاده از مواد غیر سمی و با کیفیت بالا، خطر ایجاد عوارض جانبی بسیار کم است. البته برای استفاده ایمن از پروتز سینه، لازم است که از تولید کنندگان معتبر و محصولات با گواهینامه استفاده شود.

3. چقدر مدت زمان استفاده از پروتز سینه سیلیکونی است؟
مدت زمان استفاده از پروتز سینه سیلیکونی بستگی به نوع و کیفیت آن دارد. با رعایت دستورالعمل‌های تولید کننده و مراقبت مناسب، پروتز سینه سیلیکونی ممکن است تا چند سال به خوبی خدمت کند.

پیشنهاد مطالعه:
حد مجاز ورزش بعد از ماموپلاستی [قدم به قدم از هفته 1 تا 8]

4. آیا پروتز سینه سیلیکونی باعث عارضه‌ای برای بدن می‌شود؟
در صورت استفاده صحیح و به مدت طولانی، پروتز سینه سیلیکونی به طور عمومی عارضه‌ای برای بدن ایجاد نمی‌کند. با این حال، در صورت وجود حساسیت یا عوارض جانبی، لازم است به پزشک مراجعه شود.

5. چقدر هزینه پروتز سینه سیلیکونی است؟
هزینه پروتز سینه سیلیکونی بستگی به نوع و کیفیت آن دارد. همچنین، هزینه‌های دیگر مانند مشاوره پزشک، عمل جراحی (در صورت لزوم) و مراقبت‌های بعد از عمل نیز در هزینه نهایی مطرح می‌شود.

0/5 (0 نظر)

نظرات ارزشمند شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط مجله مهزیار