Arabic | Persian | English

EN

AR

راهنمای جامع جراحی لیفت بازو (Brachioplasty) + مزایا و معایب

بسیاری از افراد به دلیل برخی از مشکلات زیبایی، اعتماد به نفس خود را از دست داده و در روابط خود دچار مشکل شده‌اند. به همین دلیل انجام عمل زیبایی برای بالابردن روحیه و عزت نفس این افراد توصیه می‌شود. لیفت بازو یا براکیوپلاستی، یکی از عمل‌های جراحی است که به داشتن ظاهری زیباتر کمک کرده و تصویر مثبت‌تری از فرد در ذهن خود و دیگران ایجاد می‌کند. شما می‌توانید با انجام عمل لیپوماتیک و یا ابدومینوپلاستی لیفت بازو انجام دهید.

مهزیار، یکی از قدیمی‌ترین و حرفه‌ای‌ترین مراکز تزریق زیبایی است که با توجه به سابقه‌ای که از متقاضیان خدمات زیبایی وجود دارد، رضایت‌حداکثری را به دنبال داشته است. تیم متخصصین مرکز مهزیار، با توجه به شرایط شما و نیاز واقعی‌تان در جهت زیبایی، حرفه‌ای‌ترین خدمات تزریق زیبایی را برای شما رقم می‌زند.

در این مطلب مجله مهزیار کمک می‌کند شما اطلاعات کاملی درباره براکیوپلاستی پیدا کنید. مثلا آیا میدانستید از قبل از عمل باید از تثبیت وزن خود اطمینان حاصل کنید و بعد اقدام به جراحی کنید؟

لیفت بازو چیست؟

به دلایلی از جمله افزایش سن، لاغرشدن و یا تغییرات وزنی زیاد، سبک زندگی ناسالم و عواملی از این دست، ممکن است بازوها دچار افتادگی و شلی بسیار زیاد شوند؛ در حدی که فرد برای پوشاندن افتادگی بازو، دچار زحمت و دردسر شود. در این شرایط، پزشکان انجام لیفت بازو یا براکیوپلاستی را توصیه می‌کنند.

عوارض لیفت بازو

دلایل شل‌شدن بازو

بازو هم مثل نقاط دیگر بدن دارای چربی و پوست است. اما عواملی وجود دارند که باعث می‌شوند چربی‌ها و پوست اضافه شل و افتاده شود و ظاهری نامناسب و غیر زیبا ایجاد کند. از جمله مهم‌ترین دلایل و عوامل شل‌شدن بازو، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تغییرات وزنی شدید
  • کاهش وزن سریع و زیاد
  • بالا رفتن سن
  • داشتن سبک زندگی ناسالم
  • ژنتیک
  • کاهش قابلیت ارتجاعی پوست

هر کدام از این عوامل می‌توانند با تشدید تاثیر جاذبه زمین، افتادگی و شل‌شدن بازو را سرعت ببخشند. اما خوشبختانه راهکارهایی برای لیفت بازو وجود دارد. در این مطلب به تشریح روش‌های مختلف لیفت بازو، عوارض، مزایا و سایر نکات مهم دیگر پرداخته‌ایم:

روش‌های مختلف عمل لیفت بازو

لیفت بازو هم مانند بسیاری دیگر از جراحی‌ها و اقدامات زیبایی، به روش‌های مختلفی صورت می‌گیرد که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. براکیوپلاستی یا جراحی لیفت بازو موثرترین و در عین حال سنگین‌ترین روش برای کوچک‌کردن و لیفت بازوهاست. اما روش‌های آسان‌تر و کم اثرتری هم برای این کار وجود دارند.

جراحی لیفت بازو

اصلی‌ترین روش لیفت بازو، براکیوپلاستی یا جراحی لیفت بازو است. در این روش، یک برش سراسری در ناحیه بین زیربغل تا آرنج ایجاد شده و پوست اضافه بریده می‌شود. با کمک براکیوپلاستی می‌توان بازوها را کوچک‌تر و خوش فرم‌تر و کشیده‌تر کرد. همچنین بعد از جراحی لیفت بازو تا حدی ماهیچه‌های بازو هم سفت‌تر به نظر خواهد رسید.

اگر همراه با جراحی لیفت بازو از لیپوساکشن هم استفاده کنید؛ می‌توانید چربی‌ها را با کمک این روش از بازو خارج کنید. البته اگر اضافه وزن زیادی دارید؛ بهتر است ابتدا وزن خود را کاهش داده و سپس براکیوپلاستی انجام دهید.

مهم‌ترین ویژگی‌های جراحی لیفت بازو را می‌توان دائمی بودن آن و تاثیر زیادش دانست. اگر با کمک جراحی لیفت بازو، پوست اضافه بازو را برداشته و آن را بکشید؛ در صورت داشتن سبک زندگی سالم و انجام مراقبت‌ها، تا سال‌ها تغییری در ظاهر آن نخواهید دید.

البته جراحی لیفت بازو یا براکیوپلاستی مشکلات و نگرانی‌هایی را هم در پی خواهد داشت. مهم‌ترین نگرانی افراد درباره انجام عمل لیفت بازو، جای زخم و اسکاری است که در طول بازو باقی خواهد ماند. اگرچه روش‌های غیرتهاجمی دیگری هم وجود دارند که ردی از خود باقی نمی‌گذارند؛ اما تاثیر هیچ کدام به اندازه براکیوپلاستی نیست.

البته افرادی هم هستند که گمان می‌کنند جراحی لیفت بازو ممکن است منجر به از کارافتادن اعصاب حسی و حرکتی شود. اما اگر به اندازه کافی در انتخاب پزشک متخصص دقت کرده باشید؛ مشکلی برای سلامتی شما به وجود نخواهد آمد.

نحوه انجام جراحی لیفت بازو

برای انجام جراحی لیفت بازو، ابتدا باید به پزشک متخصص و حرفه‌ای مراجعه کنید. سپس سلامت عمومی بدن و شرایط شما مورد بررسی پزشک قرار می‌گیرد و درباره جراحی تصمیم گیری خواهد شد. از آنجا که جراحی لیفت بازو نیاز به بیهوشی دارد؛ باید از سلامتی کامل برخوردار بوده و دچار مشکلات انعقاد خون، مصرف طولانی مدت الکل و دخانیات و… نباشید.

انجام جراحی لیفت بازو با بیهوشی آغاز شده و سپس روی بازو از زیربغل تا آرنج برشی صورت می‌گیرد. البته تعداد برش‌ها، عمق و طول آنها بستگی به میزان افتادگی و آمادگی بدنی فرد دارد. بعد از برش بازو، بافت‌های زیر پوستی کاملا کشیده می‌شوند. اگر تمایل داشته باشید چربی اضافه هم برداشته شود؛ در این مرحله با کمک لیپوساکشن چربی‌ها خارج می‌شوند.

سپس پوست اضافه با ظرافت بریده شده و روی بازو بخیه انجام می‌شود. این جراحی معمولا نیازی به بستری‌شدن طولانی مدت ندارد و بین 1 تا ۳ ساعت طول می‌کشد. در اکثر مواقع پزشک لوله‌ها و درن‌هایی را درون بازو قرار می‌دهد تا خونابه‌ها و مواد دیگر از این طریق خارج شوند. البته این لوله‌ها پس از چند روز از بدن خارج می‌شوند.

کاندیدهای جراحی بازو

اگر اضافه وزن چندانی ندارید؛ جوان هستید و بازوی شما خیلی افتاده نیست؛ احتمالا کاندید مناسبی برای انجام جراحی بازو نخواهید بود. ورزش و عضله‌سازی در کنار استفاده از روش‌های غیرتهاجمی می‌تواند به چنین افرادی کمک کند که بازوی کشیده‌تری داشته باشند.

اما افرادی هم هستند که راه‌های کم هزینه و غیرتهاجمی برای آنها کارساز نیست و باید حتما از براکیوپلاستی استفاده کنند تا بازوی آنها فرم و ظاهر دلخواه را به دست آورد. این افراد، کاندیدهای جراحی بازو هستند:

  • افرادی که شل شدگی زیادی در بازو دارند.
  • کسانی که وزن اضافی خود را از دست داده‌اند و وزن آنها تغییر چندانی ندارد.
  • افرادی که مشکلات پزشکی مرتبط با جراحی ندارند.

“نکته مهم: کسانی که مدت طولانی است سیگار مصرف می‌کنند؛ دیابت دارند و یا حجم شل‌شدگی بازوی آن‌ها زیاد نیست؛ برای انجام جراحی لیفت بازو کاندید نیستند.”

مقایسه مزایا و معایب عمل لیفت بازو (براکیوپلاستی)

جراحی لیفت بازو هم مثل سایر عمل‌های جراحی، عوارضی را در پی دارد. البته در هر عمل جراحی، انتخاب پزشک متخصص نقش مهمی در کم‌شدن عوارض عمل خواهد داشت و جراحی لیفت بازو هم از این قاعده مستثنا نیست.

جدول مزایا و عوارض عمل لیفت بازو

عوارض احتمالی

بروز کبودی و تورم بعد از عمل

نکروز بافت پوستی (در صورت انجام توسط فرد غیر متخصص)

تجمع مایع در بافت زیر پوست

عدم تقارن بازوی چپ و راست

مزایا

جای زخم و اسکار در این عمل بسیار کم و برطرف‌شدنی است

دوران نقاهت راحت و ساده

ریسک ندارد (در صورتی که توسط پزشک متخصص انجام شود)

ایجاد زیبایی و فرم‌دهی به بازو

 

اما همیشه با آگاهی از تمام عوارض یک عمل و بررسی مزایایی که آن عمل می‌تواند داشته باشد، در صورتی که واقعا به آن عمل نیاز داشته باشید، می‌توانید با تحقیق و بررسی همه جانبه یک پزشک و جراح متخصص و با تجربه که از موفق‌بودن نمونه‌کارهای او اطمینان دارید، انتخاب کنید و با خیال راحت به بدن ایده‌آل خود برسید.

نحوه انجام جراحی لیفت بازو

مزایای لیفت بازو

با کمک جراحی لیفت بازو می‌توان پوست‌های اضافه را برداشت و بازو را لیفت کرد. در نتیجه پوست بازو جوان‌تر به نظر رسیده و ظاهر آن هم خوش فرم‌تر و جمع‌تر خواهد شد. جراحی لیفت بازو معمولا نیازی به بستری ندارد و می‌توانید دوره نقاهت را در خانه بگذرانید. همچنین با کمک جراحی لیفت بازو (Brachioplasty) می‌توانید به ظاهر آن شکل داده و بازو را به حالت ایده‌آل نزدیک کنید.

عوارض لیفت بازو 

اگر جراحی لیفت بازو را نزد پزشک معتبر انجام دهید؛ عارضه‌های کوتاه مدت و کم اثری مثل قرمزی، کبودی، تورم، التهاب و… را تجربه خواهید کرد. همچنین ممکن است درد، سوزش و گزگز در ناحیه بازو احساس کنید. البته این علائم به سرعت رفع خواهند شد. همچنین ممکن است در اثر استفاده از داروی بیهوشی، سرگیجه یا سردرد ملایمی را هم تجربه کنید.

اقدامات قبل از جراحی بازو

قبل از انجام شدن جراحی لیفت بازو باید چند نکته را رعایت کنید:

  • با انجام آزمایشات خواسته شده توسط پزشک، از سلامت عمومی خود برای انجام جراحی مطمئن شوید.
  • از چند هفته قبل، از مصرف دخانیات و الکل خودداری کنید.
  • از تثبیت وزن خود مطمئن شوید.
  • از مصرف مواد خوراکی و داروهایی که خون را رقیق می‌کنند خودداری کنید.

مراقبت های لازم پس از عمل لیفت بازو

براکیوپلاستی یا جراحی لیفت بازو از جمله عمل‌هایی است که باید بعد از آن مراقبت‌های لازم را رعایت کنید تا نتیجه نهایی به خواسته شما نزدیک‌تر باشد. از جمله مراقبت‌های ضروری پس از انجام عمل لیفت بازو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • از مصرف دخانیات و داروهای رقیق کننده خون اجتناب کنید.
  • حداقل تا دو هفته از انجام کارهای سنگین خودداری نمایید.
  • تا دو روز پس از جراحی از حمام رفتن، از فشار واردکردن به محل زخم و دستکاری‌کردن پانسمان اجتناب کنید.
  • مصرف نوشیدنی‌های الکلی و غذاهای چرب به شدت به سلامت و ماندگاری اثرعمل لطمه وارد می‌کند.

دوره نقاهت پس از براکیوپلاستی

بعد از گذراندن هر عمل جراحی، نیاز دارید دوره نقاهت را طی کنید تا درمان کامل شده و بتوانید به روتین عادی خود برگردید. طول دوره نقاهت هر فرد پس از انجام عمل جراحی لیفت بازو، به ویژگی‌های ژنتیکی و فردی آن شخص بستگی دارد. اما انجام برخی از اقدامات و رعایت مراقبت‌ها برای همه افراد ضروری است:

  • احتمالا پزشک معالج، درن‌‌ها و لوله‌هایی را درون بازوی شما قرار خواهد داد تا ترشحات، خونابه‌ها و… از آن خارج شود.
  • معمولا تا 2 هفته پس از جراحی، باید از بازوبندهای ساپورت و تنگ استفاده کنید تا بازو بهتر فرم بگیرد.
  • بسته به نظر پزشک جراح، ممکن است از شما خواسته شود نرمش‌ها و حرکات مخصوصی انجام دهید تا بهتر از عمل جراحی نتیجه بگیرید.
  • انجام ورزش‌های مربوط به بالاتنه بعد از عمل به شدن محدود می‌شود. در این مورد حتما با پزشک خود مشورت کنید و بی‌مهابا حرکت ورزشی انجام ندهید.
  • معمولا بعد از انجام عمل جراحی مرخص می‌شوید و نیازی به بستری نخواهید داشت؛ اما بهتر است حتما در خانه استراحت کرده و فردی همراه داشته باشید که کارهای سنگین را انجام دهد.

هزینه لیفت بازو

لیفت بازو با روش‌های مختلفی انجام می‌گیرد. به غیر از عمل جراحی یا براکیوپلاستی، از لیفت با نخ، کشیدن پوست بازو با لیزر و حتی ماساژ درمانی هم برای لیفت بازو استفاده می‌شود. هزینه هر کدام از این روش‌ها با توجه به سختی انجام کار، حساسیت‌ها، ماندگاری نتایج و تاثیرگذاری متغیر خواهد بود.

هزینه براکیوپلاستی

هزینه براکیوپلاستی یا عمل جراحی لیفت بازو، از سایر روش‌ها بالاتر است. البته تاثیر این روش در کوچک کردن و جوانسازی بازو و فرم‌دهی به آن هم با سایر روش‌ها قابل مقایسه نیست. هزینه براکیوپلاستی به عوامل مختلفی از جمله تبحر و تخصص پزشک، تیم درمانی، میزان افتادگی بازو و… بستگی دارد.

ماندگاری نتایج جراحی بازو

در صورتی که جراحی بازو توسط پزشک متخصص برای جراحی براکیوپلاستی و متبحر انجام شود و وزن شما تغییر شدیدی نکند؛ نتایج جراحی بازو ماندگاری بسیار طولانی در حد چندین سال خواهد داشت.

بهترین پزشک برای انجام براکیوپلاستی

برای اینکه بهترین و ماندگارترین نتیجه را از براکیوپلاستی بگیرید؛ باید در انتخاب پزشک و تیم درمانی دقت کافی را داشته باشید. پزشکان متخصص و مجرب، با دارابودن تجربه و دانش کافی، می‌توانند شما را برای داشتن جراحی آسان و کسب بهترین نتیجه همراهی کنند. پس بهتر است قبل از اقدام به عمل هرچقدر لازم است زمان بگذارید و بهترین جراح ممکن را پیدا کنید.

سوالات متداول

  1. مهمترین نگرانی در رابطه با جراحی براکیوپلاستی یا لیفت بازو چیست؟
    مهمترین نگرانی افراد جای زخم و اسکار و همچنین احتمال ازکارافتادن عصب‌های ناحیه بازو است. در این مورد باید اشاره کرد که انجام هر عملی به هر حال به جاماندن جای برش را به دنبال دارد؛ اما در صورتی که جراح شما در این زمینه متخصص و باتجربه باشد، میزان آن به حداقل رسیده و جای آن بعد از مدتی کمرنگ می‌شود. درمورد آسیب به اعصاب هم انتخاب پزشک کاربلد مهمترین فاکتور است و در صورت انتخاب فرد مناسب، به هیچ عنوان چنین مشکلی برای شما پیش نخواهد آمد.
  2. مینی لیفت بازو به چه معناست؟
    در این روش برای لیفت بازو، برش کوچکی زیر بغل ایجاد می‌شود و پوستی که به مقدار کمی دچار افتادگی و شلی است، کشیده می‌شود. مینی لیفت بازو مناسب افرادی است که خیلی کم پوست شل‌شده و افتاده در قسمت بازو دارند.
  3. گن براکیوپلاستی چیست؟
    گن براکیوپلاستی لباسی است که برای محافظت و سفت نگه‌داشتن نواحی مورد نظر در براکیوپلاستی، لیپوساکشن بازو و لیفت بازو کاربرد دارد که بهتر است با توصیه  و راهنمایی پزشک معالج، از آن استفاده کنید.
0/5 (0 نظر)

نظرات ارزشمند شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط مجله مهزیار