Arabic | Persian | English

EN

AR

5 علت “جذب سریع ژل لب” بعد از تزریق + راهکار مناسب

لب‌های باریک و کوچک، این روزها که لب‌های درشت و قلوه‌ای مورد پسند افراد هستند، گاهی باعث کاهش اعتماد‌به‌نفس در بانوان می‌شود. در این مواقع تزریق ژل لب، راهکاری است که لااقل برای مدتی، شکل لب‌ها را از حالت معمول خارج می‌کند. هرچند، گاهی اوقات با جذب سریع ژل لب، دوباره لب‌ها به حالت اولیه خود باز می‌گردند. 

در این مقاله از مجله مهزیار ، علت‌های زود جذب‌شدن ژل لب را با راهکارهای مناسب بررسی خواهیم کرد. 

همان‌طور که می‌دانید، کلینیک زیبایی مهزیار نیز، خدمات مربوط به تزریق ژل و فیلر را با برند سوئیسی آلیاکسین ارائه می‌دهد. این برند، بهترین فیلر حال حاضر است که عوارضی ندارد و بلافاصله پس از تزریق، جذب نمی‌شود.

“نمونه تزریق ژل لب در کلینیک مهزیار”

 

دلایل جذب سریع ژل لب چیست؟

ژل و فیلر لب، معمولا از هیالورونیک اسید تشکیل شده است که خاصیت آبرسانی دارد و به تولید کلاژن کمک می‌کند. این ماده، پس از تزریق، با قرارگرفتن در کنار مولکول‌های آب، ظاهری برجسته‌تر به لب‌ها می‌دهد. در عین حال، پس از تزریق ژل، به‌خصوص دفعه اول، احتمال آنکه جذب سریع ژل لب، فرد را متعجب کند، وجود دارد. اما این اتفاق چه دلیلی دارد؟ علت‌های جذب سریع ژل عبارتند از:

  • غلظت بالای ژل لب و خواص هیدروفیلیک
  • گردش خون زیاد در لب‌ها
  • سوخت و ساز بدن (متابولیسم)
  • حرکت‌کردن ژل
  • کاهش کلاژن‌سازی در پوست لب

 

در ادامه، هر مورد را توضیح خواهیم داد.

غلظت بالای فیلرها و خاصیت هیدروفیلیک، اولین علت جذب سریع ژل لب

ژل لب، ساختار غلیظی دارد که اغلب از موادی نظیر هیالورونیک اسید تشکیل شده‌اند. غلظت بالای این ترکیبات، گاهی باعث می‌شود نتایج تزریق ژل لب، خیلی زودتر از زمانی که باید، از بین برود. 

همچنین، ترکیبات استفاده‌شده در ژل لب، خواص هیدروفیلیک (قابلیت جذب و نگهداری رطوبت) دارند. بنابراین، خواص هیدروفیلیک، ممکن است خیلی زود باعث جذب سریع ژل لب شود.

پیشنهاد مطالعه:
همه چیز درباره افزایش ماندگاری بوتاکس + { 5 سوال متداول)

هیالورونیک اسید

ارتباط گردش خون زیاد در لب‌ها و زودتر جذب‌شدن ژل لب

لب‌ها دارای پوستی حساس و نازک هستند و معمولا به تماس با محصولات و ترکیبات موضعی حساسیت نشان می‌دهند. در نتیجه، ترکیبات موجود در ژل لب، ممکن است به راحتی در پوست نازک لب‌ها جذب شوند. 

علاوه بر آن، پوست لب، دارای شبکه عروق خونی غنی است که باعث می‌شود گردش خون در این ناحیه زیاد باشد. با گردش خون زیاد، ترکیبات موجود در ژل با سرعت بیشتری به سمت عروق کوچک پوست لب می‌روند و خیلی زود، توسط بافت جذب می‌شوند.

از این رو، حساسیت و نازکی پوست لب‌ و گردش خون، دو عامل مهم دیگری هستند که باعث جذب سریع ژل لب می‌شوند. 

سوخت و ساز بدن چگونه بر جذب سریع ژل لب تاثیر می‌گذارد؟

سوخت و ساز بدن یا متابولیسم، یکی از عوامل مهم در جذب و تجزیه مواد مغذی است. در صورتی که بدن، متابولیسم خوبی داشته باشد و فرایند هضم، جذب و تجزیه غذا به درستی صورت گیرد، ممکن است ژل لب نیز سریع‌تر جذب شود.

البته، تاثیر سوخت و ساز بر جذب سریع ژل لب، ممکن است بسیار کمتر از سایر عواملی که قبلا مطرح کردیم، باشد.

حرکت‌کردن ژل، دیگر علت زود جذب‌شدن ژل لب

در واقع، حرکت ژل ممکن است به صورت غیرمستقیم، باعث جذب سریع ژل لب شود. وقتی ژل لب تزریق می‌شود، احتمال می‌رود که در نتیجه اعمال فشار و اصطکاک پوست لب‌ها، سریع‌تر جذب شود. حرکت ژل، همچنین خون‌رسانی را در بافت لب‌ها بیشتر می‌کند. خون‌رسانی بهتر، یعنی عرضه مواد مغذی لازم برای جذب و تجدید سلول‌های پوست و این یعنی جذب سریع ژل لب.

زودتر جذب‌شدن ژل لب با کاهش کلاژن‌سازی

کلاژن، ماده‌ای است که خودبخود در پوست تولید می‌شود. با افزایش سن، کم‌کم می‌بینیم که پوست صورت و لب‌ها، شادابی و جوانی قبل را ندارند و این شادابی به تدریج کمتر و کمتر می‌شود. هیالورونیک اسید که یکی از ترکیبات کوجود در ژل لب است، به تقویت کلاژن‌سازی و آبرسانی در پوست کمک می‌کند. وقتی بدن، از این ماده برای ساخت کلاژن استفاده کند، جذب سریع ژل لب، خیلی دور از انتظار نخواهد بود.

جذب ژل لب به طور معمول چقدر طول می‌کشد؟

نمی‌توان پس از تزریق ژل در لب‌ها، از آن توقع ماندگاری دائمی داشت. چراکه ماندگاری ژل و فیلر، از 3 تا 12 ماه است. برای حفظ ماندگاری ژل یا حتی اصلاح شکل لب‌ها، به علت زود جذب‌شدن ژل لب، لازم است با مشورت پزشک متخصص، ژل و فیلر را تمدید کنید. 

متخصصان مجموعه مهزیار، در صورت جذب سریع ژل لب، مشاوره‌های لازم را به شما می‌دهند تا خیلی زود، لب‌هایتان شکل دلخواه شما را پیدا کنند. 

پیشنهاد مطالعه:
خطرات و عوارض جالپرو چیست؟{11 راه مراقبتی}

چه راهکارهایی برای جلوگیری از جذب سریع ژل لب وجود دارد؟

هیچ روش سحرآمیزی برای پیشگیری از زود جذب‌شدن ژل لب و ماندگاری بیشتر فیلر لب وجود ندارد. اما اجازه ندهید این جمله ناامیدتان کند. همان‌طور که مواردی باعث جذب سریع ژل لب می‌شود، برخی کارها، کمک می‌کند ژل لب شما، مدت طولانی‌تری ماندگاری داشته باشد. عواملی نظیر:

  • پیروی از توصیه‌های پزشک بعد از تزریق ژل
  • قرارنگرفتن در معرض آفتاب
  • کاهش سطح استرس
  • رژیم غذایی آگاهانه و درست
  • تحقیق درباره انواع ژل لب

این موارد نیز، در بخش‌های بعدی مقاله، مختصر بررسی می‌شوند.

پیروی از توصیه‌های پزشک بعد از تزریق ژل

پس از تزریق ژل لب، برای بازگشت به فعالیت‌های روزمره، به زمان زیادی احتیاج ندارید. در عین حال، توصیه پزشکان این است که حداقل تا 24 ساعت، از ورزش سنگین یا سیگار و الکل پرهیز کنید. این کار به کاهش تورم و کبودی بعد از تزریق نیز کمک شایانی می‌کند. ضمن اینکه ماندگاری ژل لب را با پیروی از این توصیه‌ها تضمین می‌کنید. 

قرارنگرفتن در معرض آفتاب

قرارگرفتن بیش از حد در معرض اشعه ماوراء بنفش خورشید، باعث می‌شود برخی از ژل‌ها و فیلرها زودتر تجزیه شوند. این اتفاق می‌تواند علت زود جذب‌شدن ژل لب باشد. 

اگر لازم است به هر دلیل، مدت زیادی را در معرض نور خورشید باشبد، از ضدآفتاب‌هایی که SPF بالایی دارند استفاده کنید. همچنین برای حفاظت از پوست صورت ولب‌هایتان، کلاه لبه‌پهن بپوشید.

کاهش سطح استرس

استرس از راه‌های مختلفی بر سلامت ما تاثیر منفی می‌گذارد. یکی از مواردی که ممکن است به آن بی‌توجهی شده باشد، تاثیر اضطراب بر ژل لب و جذب سریع آن است. هورمون‌هایی که بدن، هنگام تنش و استرس تولید می‌کند، احتمال تجزیه زودتر ژل لب را افزایش می‌دهند.

تاثیر استرس بر جذب سریع ژل لب

رژیم غذایی آگاهانه و درست

اغلب انسان‌ها غذاخوردن را یکی از لذت‌های دلنشین زندگی خود می‌دانند، اما غذاهای ناسالم باعث ایجاد التهاب در بدن می‌شوند. همین عامل کوچک، ممکن است در جذب سریع ژل لب بسیار موثر باشد. 

توصیه ما این است که با خوردن میوه و سبزیجات کافی و مواد غذایی حاوی ویتامین‌های مفید، پوست خود را سالم نگه دارید. همچنین با دوری از غذاهای چرب، فست‌فودها و شیرینی، به ماندگاری بیشتر ژل لب‌تان هم کمک کنید.

تحقیق درباره انواع ژل لب

بهتر است قبل از تزریق ژل لب، درباره برندهای گوناگون، تاثیر و ماندگاری آنها تحقیق کنید. مثلا آمارها نشان می‌دهد که استفاده از ژل و فیلرهای چینی و کره‌ای، عوارض جانبی زیادی را به همراه دارد که جذب سریع ژل لب، تنها مورد کوچکی از این عوارض است. 

پیشنهاد مطالعه:
3 روش پرکاربرد برای کنترل "ورم بعد از تزریق پروفایلو"

این روزها برند آلیاکسین (aliaxin) ، توسط متخصصان زیبایی، بیشتر مورداستفاده قرار می‌گیرد. این برند سوئیسی است و تقریبا هیچ‌گونه عوارض جانبی به دنبال ندارد. کلینیک زیبایی مهزیار نیز، برای راائه خدمات مربوط به تزریق ژل از همین برند استفاده می‌کند.

برند آلیاکسن بهترین برند ژل لب

مراجعه‌کننده عزیز مهزیار که در این مرکز تزریق ژل لب انجام دادند؛ نتیجه تزریق را مشاهده کنید:

 

کلام آخر

در مقاله پیش رو، علت‌های جذب سریع ژل لب را باهم بررسی کردیم و کوشیدیم راهکارهای مناسبی برای پیشگیری از این اتفاق در اختیار شما قرار دهیم. به طور کلی، ژل لب به علت گردش خون و حرکت دهان و لب‌ها، زودتر از فیلر سایر نقاط جذب می‌شود. زود جذب‌شدن ژل لب، در اولین دفعه‌ای که تزریق انجام می‌شود، رایج‌تر است. در هر حال، حتی اگر ژل، خیلی زود جذب نشود، ماندگاری خود را طی 6 تا 12 ماه از دست می‌دهد و نیاز به تمدید مجدد پیدا می‌کند. 

با رعایت‌کردن نکاتی که بالاتر فهرست کردیم، می‌توانید تا حدی از زود جذب‌شدن ژل لب پیشگیری کنید.

سوالات متداول

۱. چرا ژل لب به سرعت جذب می‌شود؟
ژل لب به دلیل غلظت بالا، خواص هیدروفیلیک، ترکیبات سازگار با پوست لب و رابطه نزدیک آن با پوست لب که حساس و نازک است، سریع جذب می‌شود.

۲. آیا خون‌رسانی در لب‌ها نقشی در جذب سریع ژل لب دارد؟
بله، پوست لب دارای جریان خون‌رسانی خوبی است و این خون‌رسانی جذب ژل لب را تسریع می‌کند. خون‌رسانی مناسب می‌تواند ترکیباتی را که در ژل لب وجود دارند، به سرعت در سراسر لب پخش کند و باعث جذب سریع‌تر آن‌ها شود.

۳. آیا حرکت ژل لب تاثیری در جذب سریع آن دارد؟
بله، حرکت ژل لب در نتیجه فشار و اصطکاک با پوست، می‌تواند به جذب سریع‌تر ژل لب کمک کند.

۴. آیا متابولیسم بدن در جذب سریع ژل لب موثر است؟
متابولیسم بدن به طور مستقیم تاثیر کمتری بر جذب سریع ژل لب دارد. مهم‌ترین عوامل برای جذب سریع ژل لب، غلظت ژل، خواص هیدروفیلیک و تعامل ترکیبات ژل با پوست لب هستند.

۵. ژل لب چقدر ماندگار است؟
ماندگاری ژل لب ممکن است بسته به عوامل مختلف مانند برند، فرمولاسیون و شرایط نگهداری متفاوت باشد. به طور کلی، ژل لب معمولا 6 تا 12 ماه ماندگاری دارد. اما برای اطمینان بیشتر، بهتر است دستورالعمل‌ها و راهنمایی‌های تولیدکننده را رعایت کرده و به تاریخ انقضای محصول توجه کنید.

 

0/5 (0 نظر)

نظرات ارزشمند شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط مجله مهزیار