Arabic | Persian | English

EN

AR

خطرات و عوارض جالپرو چیست؟{11 راه مراقبتی}

در جامعه مدرن، زمانی چهره‌ای جذاب تلقی می‌شود که پوست صاف، درخشان و بدون چروک یا افتادگی پوست باشد. بافت پوست ما از مواد مختلفی تشکیل شده است که از بین رفتن و یا کمبود هر یک از این مواد سبب ایجاد چین و چروک‌های پوستی و در نتیجه کاهش اعتماد به نفس ما خواهد شد.

با وجود مراقبت‌های پوستی ماهانه، تغذیه سالم و داشتن روتین پوستی مستمر، با افزایش سن و پا گذاشتن به دوره میانسالی، جوانی پوست ما دستخوش تغییرات و اختلالاتی می‌شود. امروزه با پیشرفت علم، متخصصین پوست و زیبایی راهکارهای متنوعی را جهت جوانسازی پوست ارائه کرده‌اند. تزریق مزوژل جالپرو و تزریق پروفایلو یکی از این روش‌هاست.

تزریق مزوژل جالپرو (Jalupro Super Hydro)، مانند تزریق سایر مواد جوانساز عوارض و گاها خطراتی را به دنبال دارد؛ در این مقاله ما در بلاگ مهزیار قصد داریم شما را با عوارض جالپرو آشنا کنیم.

عوارض جالپرو

مزوژل جالپرو چیست؟

امروزه، مزوژل‌ها که همان فیلرهای صنعتی با ترکیبات طبیعی و غیرطبیعی هستند، طرفداران خاص خود را پیدا کرده‌اند. در این میان، مزوژل جالپرو به دلیل ترکیب طبیعی خود که شامل هیالونیک اسید و سایر آمینو اسیدها می‌باشد، مورد توجه مردم قرار گرفته است.

این مزوژل با ساخت کلاژن پوست به رفع مشکلات پوستی از قبیل چین‌وچروک‌های پوست، تیرگی و گودی اطراف چشم و مواردی از این دست کمک کرده و در نهایت سبب افزایش استحکام و بهبود خاصیت ارتجاعی پوست می‌شود. همچنین اگر پوستی مستعد جوش و آکنه دارید، باید بدانید یکی از کاربردهای مهم مزوژل جالپرو، از بین بردن جای جوش و لک‌های پوستی است.

از مزوژل جالپرو در نواحی صورت و دست‌ها و خطوط گردن استفاده می‌شود. همچنین برای افراد دارای پوست دور چشم نازک که نمی‌توانند از فیلرهای دیگر استفاده کنند، این مزوژل بهترین گزینه می‌باشد.

“به نقل از وب سایت رسمی جالپرو سوپرهیدرو به آدرس www.md.jalupro.com، نتایج می‌تواند تا 6 ماه باقی بماند و سپس به درمان نگهدارنده نیاز خواهد داشت. هفته‌ها پس از هر درمان به کار خود ادامه می‌دهد. برای به حداکثر رساندن نتایج و ایجاد تفاوت‌های قابل توجه در خطوط، چین‌وچروک‌ها و دایره‌های تیره، ممکن است به تکرار درمان با فاصله 7 تا 10 روز تا 4 بار نیاز باشد.”

عوارض جالپرو چیست؟

از آنجایی که ترکیبات موجود در مزوژل جالپرو طبیعی و سازگار با بدن انسان است، در موارد نادری حساسیت به ژل و بروز عوارض جانبی مشاهده می‌شود که در صورت بروز نیز تا یک هفته پس از تزریق از بین خواهد رفت.

کبودی، تورم، قرمزی، و خارش از جمله عوارض شایع و همچنین حساسیت شدید و عفونت، از جمله عوارض نادر بوده که تنها در صورت عدم مشورت قبلی با پزشک و یا انجام تزریق در کلینیک‌های نامعتبر ممکن است صورت گیرد.

همچنین گاها افراد احساس بی‌حسی و سر شدن در ناحیه تزریق را دارند که امری طبیعی است وو تا پند روز پس از تزریق از بین می‌رود.

پیشنهاد مطالعه:
این 8 نکته را برای "مراقبت بعد از تزریق ژل خط اخم" بدانید!

رعایت نکات مراقبتی پس از تزریق برای جلوگیری از بروز عوارض ناشی بسیار توصیه می‌شود. این مراقبت‌ها می‌توانند خطر عفونت، التهاب، تورم، حساسیت و سایر عوارض جالپرو را کاهش دهند. مصرف داروهایی که پزشک بعد از تزریق برای فرد تجویز می‌کند هم در شدت عوارض موثر است.

مقایسه مزایا و عوارض جالپرو

در خصوص مزایا و عوارض جالپرو می‌توان گفت، به دلیل طبیعی بودن و داشتن ترکیبات شناخته شده، مزایای آن نسبت به عوارض جالپرو بسیار بیشتر است. اما باز هم مانند هر تکنیک جوانسازی پوست دیگری بسته به شرایط افراد دارای مزایا و معایب متعددی می‌باشد. در این مقاله ما به بررسی برخی از این موارد در جدول زیر پرداخته‌ایم:

مزایا و عوارض جالپرو

مزایا ترمیم پوست و افزایش درخشندگی و استحکام آن

جبران کمبود کلاژن، الاستین و اسید هیالورونیک پوست

به تاخیر انداختن پیری پوست و رفع چین‌وچروک‌های عمیق و سطحی

از بین بردن جای جوش و آکنه

افزایش مقاومت پوست با ایجاد حالت ارتجاعی

رفع عدم تقارن و عملکرد زیبایی در نقاط مختلف صورت

از بین بردن گودی و تیرگی زیر چشم

آبرسانی و رطوبت سطح پوست

بدون نیاز به جراحی و بیهوشی

ارائه نتایج قابل توجه و ملموس پس از تزریق

عوارض جانبی کمتر نسبت به رقبای خود

عوارض کبودی

تورم

قرمزی

حساسیت و خارش

عفونت

برای کاهش عوارض جالپرو چه باید کرد؟

همانطور که گفته شد بافت و ترکیب طبیعی مزوژل جالپرو سبب شده تا عوارض جانبی ناشی از تزریق آن حداقل مقدار ممکن باشد اما با این وجود در شرایط خاص در صورت بروز عوارض جالپرو، بهتر است نکات گفته شده جهت مراقبت بعد از تزریق را رعایت کنید تا در کوتاه‌ترین زمان مشکل برطرف شود.

انواع مزوژل جالپرو

مزوژل جالپرو انواع متفاوتی دارد که به اختصار به شرح آن‌ها می‌پردازیم:

●       مزوژل جالپرو کلاسیک (Classic Jalupro)

کلاسیک با حفظ رطوبت و حجم پوست، بیشتر برای افراد جوانی مناسب است که اولین علائم پیری پوست را نشان می‌دهند و یا قصد جلوگیری از آن را دارند. معمولا جالپرو کلاسیک در سه جلسه بین فاصله زمانی 2 تا 4 هفته تزریق می‌شود که البته تعداد جلسات براسا نظر پزشک می‌تواند متغیر باشد.

●       مزوژل جالپرو HMW

به دلیل میزان هیالونیک اسید بیشتر در این مدل جالپرو، برای رفع چین‌وچروک‌های عمیق‌تر و بازگرداندن طراوت و شادابی به این پوست‌ها استفاده می‌شود. همچنین غلظت بالاتر این مدل سبب شده تا برای تزریق به تعداد جلسات کمتری، حدودا دو جلسه در بازه زمانی 20 روزه، نیاز باشد.

●       مزوژل جالپرو سوپر هیدرو

این مدل از دو مدل قبل، بسیار قدرتمندتر بوده؛ به طوریکه به قوی‌ترین ورژن مزوژل جالپرو در سال 2023 تبدیل شده است. بنابراین نیازی به دفعات تزریق مستمر و متعدد نیست و در یک جلسه تزریق در لایه‌های عمیق پوست، سبب جلوگیری از بروز علائم پیری و رفع چین‌های پوست می‌شود.

نحوه تزریق مزوژل جالپرو

مهم‌ترین نکته در تزریق فیلرهای مختلف و برای پیشگیری از عوارض جالپرو، این است که ابتدا قبل از هرگونه اقدامی با یک متخصص و فرد آگاه درباره پوست خود و تاثیر این مزوژل روی آن صحبت کرده و آگاهی و اطلاعات لازم را بدست آورید. در غیر این صورت ممکن است با عوارض متعددی مواجه شوید. مراحل تزریق مزوژل جالپرو پس از مشورت با متخصص، عبارتند از:

  • با استفاده از کرم‌های بی‌حسی موضع را جهت تزریق ژل آماده نمایید.
  • به وسیله یک سوزن، مخلوط پودر اسید آمینه و یک محلول هیالورونات سدیم را، به میزان لازم که وابسته به ناحیه تحت درمان است، زیر پوست فرد تزریق کنید.
  • به روش‌های مختلفی از قبیل خطی، ترکیبی و میکروپاپول به بهبود این فرایند کمک کنید.
  • در نهایت موضع را ماساژ دهید
پیشنهاد مطالعه:
راهنمای جامع عوارض بوتاکس [دسته‌بندی انواع عوارض+فیلم تزریق]

“توجه کنید، اگر نیازمند تزریق ژل بیشتر بودید، ترجیحا تا 3 روز برای تزریق بعدی صبر کنید.”

تزریق جالپرو در نواحی صورت

آیا تزریق مزوژل جالپرو دردناک است؟

همانطور که گفته شد تزریق مزوژل جالپرو با استفاده از سوزن‌های نازک انجام می‌شود که درد زیادی ایجاد نمی‌کند اما باز هم اگر پوست حساسی دارید، می‌توانید برای محل تزریق از کمپرس یخ استفاده نمایید.

همچنین پزشکان هنگام تزریق جالپرو از کرم‌ها و ژل‌های بی‌حسی استفاده می‌کنند که احتمال ایجاد درد را به حداقل می‌رساند. بنابراین به هیچ عنوان نگران بروز درد و ناخوشی ناشی از تزریق نباشید.

مراقبت‌های قبل از تزریق مزوژل جالپرو

جهت سپری کردن روند تزریق ژل و جلوگیری از بروز عوارض جالبرو، مطلوب است نکات زیر را چند روز پیش از تزریق رعایت نمایید:

  • عدم استعمال هرگونه دخانیات و الکل از یک هفته قبل از تزریق
  • عدم استفاده از رقیق‌کننده‌های خون، ضد التهاب‌ها، ویتامین‌های و مکمل‌های تقویتی از 2 هفته قبل از تزریق؛ در صورت ضرورت استفاده حتما پزشک را در جریان بگذارید.
  • مطلع ساختن پزشک در صورت ابتلا به حساسیت، بیماری و یا استفاده از دارویی خاص
  • تمیز و ضد عفونی کردن سطح پوست و اطراف موضع قبل از تزریق

مراقبت‌های بعد از تزریق مزوژل جالپرو (11 مورد مهم)

مانند هر تزریق و جراحی زیبایی دیگری، رعایت نکات پس از فرایند تزریق و مراقب‌های بعد از آن می‌تواند در نتایج و میزان ماندگاری مزوژل جالپرو موثر باشد. بنابراین توجه شما را به رعایت نکات زیر، بلافاصله پس از تزریق مزوژل جالپرو جلب می‌نماییم:

  1. خوابیدن به صورت طاق‌باز، یک شب بعد از تزریق؛ طوری که هیچ‌گونه فشاری به موضع وارد نشود.
  2. خودداری از ماساژ دادن موضع جهت جلوگیری از حرکت ژل زیر پوست
  3. عدم شرکت در فعالیت‌های بدنی و ورزش‌های سنگین به مدت 24 ساعت پس از تزریق
  4. خودداری از مصرف خوراکی‌های چرب و شور و الکلی
  5. خودداری از قرار گرفتن زیر نور مستقیم و گرمای شدید خورشید و الزام استفاده از کرم ضد آفتاب تا 72 ساعت پس از تزریق مزوژل
  6. استفاده از کمپرس سرد، جهت التیام دادن درد و تورم در صورت بروز
  7. جلوگیری از انجام هرگونه درمان پوستی از قبیل فیشیال و درمان‌های لیزری تا حدالامکان دو هفته پس از تزریق جالپرو
  8. عدم شستشوی صورت تا 24 ساعت پس از انجام تزریق
  9. جلوگیری از حمام‌های طولانی تا حداقل یک ماه پس از آن
  10. جلوگیری از مصرف داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی مانند ایبوپروفن یا آسپرین
  11. خودداری از آرایش ‌های سنگین و اکتفا به یک کرم مرطوب‌کننده ساده در روزهای ابتدایی پس از تزریق

موارد منع تزریق برای جلوگیری از بروز عوارض جالپرو

مزوژل جالپرو همانند سایر مواد و فیلرها دارای شرایط استفاده‌ای می‌باشد، که براساس نظر متخصصان و پزشکان، بهتر است، افرادی که در لیست زیر قرار دارند از آن استفاده نکرده و به دنبال مواد جایگزین جهت تزریق فیلر باشند.

  • بانوان باردار و یا آن‌ها که در مرحله شیردهی می‌باسند
  • افرادی که دچار التهاب، عفونت و حساسیت در موضع تزریق هستند
  • افراد درگیر با بیماری‌های خودایمنی از حمله سرطان و لوپوس
  • افرادی که دارای حسیاسیت‌های دارویی خاص به هیالونیک اسید و آمینو اسیدها می‌باشند
  • افرادی که پوستشان به شدت نرم و افتاده است؛ البته گاها با مشورت با پزشک معالج امکان احیا و بازسازی پوست این افراد نیز وجود دارد.
  • افراد زیر 18 سال
  • افرادی با شاخص توده بدنی بیش از 30
پیشنهاد مطالعه:
فیلر چیست ؟ [8کاربرد فیلر + بررسی عوارض آن]

“نکته: در کنار این لیست فراموش نکنید، قبل از هرگونه اقدام به تزریق مزوژل جالپرو، می‌بایست با پزشک و متخصصین پوستی مشورت کرده و از بی‌خطر بودن آن برای پوست خود اطمینان حاصل کنید.:

هزینه مزوژل جالپرو

هزینه تزریق این مزوژل به عوامل مختلفی از قبیل میزان ژل مورد نیاز، ناحیه تحت درمان و تعداد جلسات تزریق مورد نیاز بستگی دارد. پس از مشورت با پزشک و تعیین نوع ژل و تعداد جلسات درمان، شما می‌توانید برآورد قیمتی مناسبی از فرایند جوانسازی پوست خود بدست آورید. با این تفاسیر، هزینه خرید این ژل بدون در نظر گرفتن خدمات تزریق مبلغی حدود 60 تا 70 یورو  در سطح جهانی است که بسته به نوع ژل انتخابی متغیر است.

سخن پایانی

اگر شما نیز در دسته افرادی هستید که زیبایی و جوانی پوستتان برایتان اهمیت دارد و همواره به دنبال بهترین راه‌ها برای رفع مشکلات پوستی خود می‌باشید، تکنیک مزوژل جالپرو به دلیل بافت و مواد تشکیل دهنده این ژل، بسیار بهتر، مدرن‌تر و کم خطرتر از سایر روش‌های جوانسازی است. این مزوژل از هیالونیک اسید و سایر آمینو اسیدهای موجود در بدن انسان تشکیل شده و در صورت حساسیت پوست شما، عوارض کمتری ایجاد می‌کند که این عوارض به سرعت تا چند روز پس از تزریق ژل از بین خواهند رفت.

در صورت مشورت با متخصصین، رعایت نکات مراقبتی قبل و بعد از تزریق و مراجعه به کلینیک‌های معتبر می‌توان گفته تزریق مزوژل جالپرو، امروزه یکی از بهترین روش‌های جوانسازی پوست محسوب می‌شود.

سوالات متداول

  1. مزوژل جالپرو چیست؟
    جالپرو پوست را تغذیه کرده و به جوانسازی طبیعی کمک می‌کند. این مزوژل یک محلول تزریقی قابل جذب ایمن و استریل است که به عنوان یک تقویت کننده کلاژن پوست عمل می‌کند و می‌تواند برای بهبود بافت پوست و نرم کردن خطوط و چین‌وچروک‌ها استفاده شود.
  2. آثار جالپرو تا چه مدت روی پوست باقی‌ می‌ماند؟
    به طور کلی، اگر ژل باکیفیت تزریق شده باشد، نتایج آن تا 6 ماه روی پوست خواهد ماند و پس از آن باید در فاصله‌های زمانی‌ مرتب ترمیم نگهدارنده صورت بگیرد تا مدت‌ها بر جای خود باقی ‌بماند.
  3. عوارض جانبی ناشی از تزریق جالپرو چیست؟
    اگرچه این محلول تزریقی تا حدی از ترکیبات موجود در بدن انسان تشکیل شده است، عوارض جانبی رایجی که ممکن است رخ دهد عبارتند از درد، قرمزی، تورم، خارش، کبودی. با این حال، این عوارض جالپرو معمولا در عرض دو روز پس از تزریق ناپدید می شوند.
  4. چه تعداد تزریق برای دوره جوانسازی پوست با جالپرو نیاز است؟
    بسته به نوع جالپرو که توسط پزشک شما انتخاب می‌شود، این تزریقات بین 1-3 درمان برای اثر مطلوب نیاز دارند.
  5. مزوژل جالپرو از چه ترکیباتی ساخته شده است؟
    این مزوژل دارای ترکیبی طبیعی و شامل هیالونیک اسید و سایر آمینواسیدهای موجود در بدن انسان می‌باشد. از این رو عوارض جانبی آن از سایر روش‌های جوانسازی بسیار کمتر است.
0/5 (0 نظر)

نظرات ارزشمند شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط مجله مهزیار