Arabic | Persian | English

EN

AR

این 8 نکته را برای “مراقبت بعد از تزریق ژل خط اخم” بدانید!

اخم‌کردن یکی از حرکات صورت است که به وقت ناراحتی و عصبانیت، ناخداگاه، عضلات مربوط به آن را در چهره حرکت می‌دهیم. منظور، عضلات بین ابرو است که وقتی ابروها در هم کشیده می‌شوند، منقبض می‌شوند تا یک نفر بفهمد که ما از چیزی عصبانی هستیم. حرکت مدام این عضلات، باعث می‌شود که حتی با اینکه به سنین پیری نرسیده‌اید، خطوطی را بین ابروها مشاهده کنید. اگر وجود این خطوط شما را اذیت می‌کند، بهترین راه‌ حل، تزریق ژل خط اخم است. در این مطلب از بلاگ مهزیار، می‌خواهیم درباره مراقبت بعد از تزریق ژل خط اخم صحبت کنیم. ضمن اینکه خدمات کلینیک مهزیار را نیز در این زمینه، بیشتر معرفی کنیم.

مراقبت بعد از تزریق ژل خط اخم: خط اخم چیست؟

خطوط اخم، خطوط عمودی بین و بالای ابرو شما هستند که اغلب به خاطر اخم و پیری پوست به وجود می‌آیند. درست مثل خطوط پیشانی، با افزایش سن، این خطوط نیز عمیق‌تر می‌شوند. تزریق ژل خط اخم برای افرادی که دوست ندارند به خاطر چین و چروک بین ابروهای خود در محیط‌های اجتماعی حاضر شوند، یا می‌خواهند آثار سالخوردگی را از صورت‌شان حذف کنند و به رفع خط اخم بپردازند، راهکار خوبی است. 

خطوط اخم مداوم یا عمیق، اغلب ممکن است باعث شود افراد عصبانی، مضطرب، خسته یا نگران به نظر برسند. از بین‌بردن خطوط اخم، ظاهری آرام‌تر، جوان‌تر و شاداب‌تر به شما می‌دهد و مراقبت بعد از تزریق ژل خط اخم، به ماندگاری آن کمک خواهد کرد.

پزشک در حال تزریق بوتاکس بین دو ابرو

8 نکته ضروری برای مراقبت بعد از تزریق ژل خط اخم

برای رفع خط اخم فقط تزریق بوتاکس یا فیلر مساله نیست. مساله مهم دیگر انجام یکسری دستورالعمل به عنوام مراقبت بعد از تزریق ژل خط اخم است. بنابراین، این موارد را پس از تزریق ژل خط اخم در نظر بگیرید:

  1. بخش عمده واکنش‌ها به فیلرهای پوستی قرمزی، تورم، کبودی و حساسیت پس از تزریق را شامل می‌شود. این علائم معمولا چند روز پس از درمان فروکش می‌کنند، اما ممکن است تا 1 هفته ادامه داشته باشند. اگر هر یک از این علائم بیش از یک هفته ادامه یافت یا علائم دیگری را مشاهده کردید، لطفا پزشک خود را در جریان قرار دهید.
  2.  پس از درمان از کمپرس سرد برای کاهش تورم و درد استفاده کنید. 
  3. تا چند ساعت پس از درمان، از لوازم آرایشی استفاده نکنید.
  4. در 24 ساعت اول پس از درمان، قرارگرفتن در معرض نور خورشید یا لامپ های UV را محدود کنید. قرارگرفتن در معرض آفتاب یا گرما و نوشیدنی‌های الکلی ممکن است باعث افزایش موقت قرمزی، کبودی یا تورم در محل تزریق شود. (اگر تورم یا قرمزی مداوم پس از تزریق وجود داشت، باید 5 تا 7 روز از قرارگرفتن در معرض نور خورشید یا لامپ‌های UV اجتناب کنید. اگر قرارگرفتن‌تان در معرض نور خورشید اجتناب‌ناپذیر است، از ضد آفتاب با SPF 30 یا بیشتر استفاده کنید).
  5. برای جلوگیری از حرکت فیلر یا افزایش جریان خون در صورت، به مدت 48 ساعت از ورزش‌های سنگین خودداری کنید.
  6. از مصرف آسپرین (مگر اینکه از نظر پزشکی ضروری باشد) یا سایر داروهای ضدالتهاب غیر استروئیدی مانند ایبوپروفن، ادویل، موترین، نوپرین و ویتامین E به مدت 5 روز پس از درمان اجتناب کنید، زیرا ممکن است باعث افزایش خطر خونریزی یا کبودی در محل تزریق شود.
  7. تا حدود 6 ساعت پس از تزریق از لمس یا ماساژ بیش از حد ناحیه تزریق خودداری کنید. نواحی تحت درمان را می‌توان با یک پاک‌کننده‌ ملایم غیر معطر شستشو داد.
  8. مصرف روزانه کرم ضد آفتاب را فراموش نکنید.

“نکته مهم: به نقل از وب سایت greatcitymedical.com استفاده از مسکن‌ها و داروهای مشابه آسپرین، ریسک خونریزی بعد از تزریق بوتاکس و یا فیلر افزایش پیدا میکند. به همین علت، علاوه بر این که در مراقبت بعد از تزریق ژل خط اخم باید رعایت این موضوع در نظر گرفته شود، بهتر است از چند روز قبل تزریق نیز با مشورت پزشک، از مصرف این داروها خودداری کنید.”

چند نکته مهم را به خاطر بسپارید. احتمالا متخصص‌تان از شما می‌خواهد 2 هفته بعد، برای بررسی نتایج تزریق ژل خط اخم، سری به مطب او بزنید. در صورتی که نیازی به تزریق دوباره ژل داشته باشید، این کار برای شما انجام خواهد شد. همچنین، ماندگاری این ژل‌ها از 6 تا 18 ماه است. یک تزریق مجدد قبل از جذب کامل ژل، به ماندگاری بیشتر آن کمک می‌کند. 

پیشنهاد مطالعه:
لیفت میدفیس؛ [ 2 دلیل برای اینکه میدفیس شما را جوان می‌کند!]

عکس تزریق ژل برای رفع خط اخم در بین دو ابرو

روش های کلینیکی رفع خط اخم

به طور کلی، خطوط اخم به 2 روش قابل رفع است:

  • تزریق بوتاکس  
  • فیلرهای پوستی

ما در این مقاله تصمیم داریم درباره مراقبت بعد از تزریق ژل خط اخم حرف بزنیم و تمام چیزهایی را که لازم است درباره فیلر اخم بدانید، بررسی کنیم. اما توضیح کوتاهی نیز درباره رفع خط اخم با بوتاکس خواهیم داد.

تزریق بوتاکس برای رفع خط اخم

بوتاکس می‌تواند به کاهش حرکت ماهیچه‌های اخم کمک کند. بنابراین خطوطی که هنگام اخم‌کردن مشاهده می‌کنید حذف یا کمتر نمایان می‌شوند. در مجموع، تزریق بوتاکس پیشانی و اختصاصا تزریق بوتاکس بین دو ابرو، مسیرهای عصبی مربوط به مخابره پیام اخم‌کردن را مسدود می‌کنند و به همین علت، این خطوط برای مدتی محو می‌شوند. پس از آنکه اثر بوتاکس کمتر شود، لازم است مجددا بوتاکس تزریق کنید. بوتاکس مصپورت، در حال حاضر باکیفیت‌ترین بوتاکس داخل ایران است که در کلینیک مهزیار از این برند استفاده می‌شود.

در ویدئو زیر به طور کامل، مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس برای رفع خط اخم، توضیح داده شده است.

 

دقت داشته باشید با توجه به این که بوتاکس دیسپورت دیگر وارد ایران نمی‌شود، ممکن است در صورت مشاهده در مراکز، تاریخ گذشته و یا فیک باشد. لذا در انتخاب مرکز زیبایی خود، نهایت توجه و دقت را به کار ببرید تا به دلیل عوارض تزریق بوتاکس، مشکلات جدیی برای شما پیش نیاید.

در رابطه با عوارض تزریق بوتاکس، جدول زیر شما را راهنمایی می‌کند:

دسته‌بندی عوارض بوتاکس

عوارض طبیعی بر اساس واکنش بدن

قرمزی پوست

تورم و کبودی

سردرد و گردن درد

عوارض غیر طبیعی

مشکلات بینایی و ترشحات غیر طبیعی چشم

ضعف عضلانی در ناحیه‌هایی که تزریق انجام نشده است

از دست‌دادن کنترل مثانه

تب، لزر و علائم سرماخوردگی

افتادگی پلک یا ابرو

مشکل در روند بلع

پیشنهاد مطالعه:
0 تا 100 "ژل لب روسی" |{ویدئو نمونه کار+ معرفی بهترین برند}

 

فیلرها، بهترین روش رفع خطوط اخم

فیلرهای پوستی را می‌توان برای پرکردن خطوط اخم ایستا تزریق کرد. اگر زمانی که اخم نمی‌کنید هم می‌توانید خط اخم را ببینید، فیلر پوست، بهترین راه حل است. مواد ژلی وقتی زیر پوست قرار می‌گیرند، با حجیم‌ترکردن سطح پوست، خطوط موجود در سطحی‌ترین لایه پوست را صاف می‌کند و به جوانسازی پوست می‌پردازد.

در طول مشاوره، پزشک شما را معاینه می‌کند و به شما توصیه می‌کند که کدام درمان برایتان مناسب‌تر است. گاهی اوقات، ترکیب هر دو درمان توصیه می‌شود. در این مورد، نتیجه معمولا طولانی‌تر است، زیرا هر دو درمان به طول عمر یکدیگر کمک می‌کنند. در کلینیک زیبایی مهزیار از بهترین برند فیلر موجود در ایران، فیلر آلیاکسین ساخت سوئیس استفاده می‌شود.

اقدامات قبل و مراقبت بعد از تزریق ژل خط اخم

برای آنکه نتیجه‌گیری بهتری از فرآیند رفع خطوط اخم با استفاده از فیلرها داشته باشید، لازم است به جز مراقبت بعد از تزریق ژل خط اخم، اقدامات مراقبتی قبل از تزریق را هم رعایت کنید. پیروی از توصیه‌های مراقبتی به جلوگیری از بروز عوارض جانبی و ماندگاری بهتر فیلر کمک بسزایی می‌کند. در ادامه این اقدامات را بیشتر بررسی خواهیم کرد. 

مراقبت قبل از تزریق ژل خط اخم چه مواردی را شامل می‌شود؟

پیش از رفتن به جلسه تزریق ژل برای رفع خط اخم، این نکات را مد نظر داشته باشید و رعایت کنید.

  • 7 تا 10 روز قبل از جلسه تزریق، از مصرف آسپرین یا سایر داروهای ضدالتهاب غیر استروئیدی مانند ایبوپروفن، ادویل، موترین، نوپرین، آلو، سلبرکس، روغن ماهی و دوزهای بالای ویتامین E خودداری کنید (مگر اینکه از نظر پزشکی ضروری باشد).
  • اگر از داروهای رقیق‌کننده خون استفاده می‌کنید، باید با پزشک مشورت کنید تا ببینید آیا می‌توانید این داروها را به مدت 7 تا 10 روز قبل از تزریق و حداقل 2 روز پس از انجام فرآیند قطع کنید.
  • اگر روی صورت‌تان تبخال دارید، حتما یک هفته قبل از تزریق به پزشک اطلاع دهید که جلسه تزریق را در پیش دارید. بنابراین، پزشک داروی مناسب برای درمان موقت این ویروس را برای شما تجویز خواهد کرد. 
  • 2 هفته قبل از تزریق فیلر و 2 هفته پس از فیلر از اقدامات دندانپزشکی (از جمله جرم‌گیری) خودداری کنید.
  • با چهره‌ای تمیز به جلسه تزریق بروید (یعنی بدون آرایش یا مرطوب‌کننده).
  • قبل از قرار، یک وعده غذایی کوچک یا میان‌وعده بخورید.
  • کبودی و تورم در ۲۴ تا ۴۸ ساعت اول پس از تزریق فیلر پوستی بدتر خواهد شد. تا پایان روز بعد از تزریق، از ورزش‌کردن خودداری کنید. 

در جلسات مشاوره‌ای که با متخصصان کلینیک مهزیار دارید، اولین اقدام پزشک این است که اطمینان حاصل کند آیا شما نیازمند ژل خط اخم هستید یا نه. سپس، اقدامات قبل و بعد از تزریق فیلر اخم را برای شما توضیح می‌دهد. از سوابق پزشکی و وضعیت جسمانی شما مطلع می‌شود و پرسش‌های شما را درباره نتایج دلخواهتان پاسخ می‌دهد. در بخش بعدی، مراقبت بعد از تزریق ژل خط اخم را بیشتر توضیح می‌دهیم.

پیشنهاد مطالعه:
0 تا 100 تخلیه ژل با آنزیم (شرح مراحل فرآیند)

نحوه نشانه گذاری پزشک قبل از تزریق ژل برای رفع خط اخم

کلام آخر

در مجموع، مراقبت بعد از تزریق ژل خط اخم می‌تواند به بهبود ظاهر و جلوگیری از عوارض جانبی کمک کند. پس از تزریق، ظاهرشدن نتایج نهایی، ممکن است تا 1 تا 2 هفته طول بکشد. دوری از محصولات آرایشی با پایه چربی و توجه به راهنمایی‌های پزشک، می‌تواند به بهترشدن نتایج کمک کند. متعهد بودن به مراقبت بعد از تزریق ژل خط اخم ماندگاری اثرگذاری تزریقات را بالا می‌برد. همچنین، در فهرست اقدامات قبل و بعد از تزریق ژل خط اخم، محدودیت تماس با نور خورشید و استفاده از محصولات مراقبت پوستی از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند. در نهایت، نتایج تزریق ژل خط اخم تا 6 ماه یا بیشتر ادامه دارند.

با اینکه مدت زمان دقیق جذب کامل ژل، ممکن است بسته به نوع ژل و واکنش فرد به درمان متفاوت باشد، توجه به تمام این نکات و پیگیری منظم می‌تواند به نتایج مطلوب و حفظ جوانی و تازگی پوست بینجامد. پیشبرد درست مراقبت بعد از تزریق ژل، باعث می‌‌شود که نتیجه نهایی خیلی خوب و راضی‌کننده باشد.

سوالات متداول

  •  چقدر طول می‌کشد تا نتایج تزریق ژل خط اخم ظاهر شود؟
    بیشتر افراد در طی یک تا دو هفته اول پس از تزریق ژل خط اخم، تفاوت مشهودی در خطوط و چین‌های صورت خود مشاهده می‌کنند. اما به طور کلی، نتایج تزریق هرگونه ژل، بلافاصله قابل مشاهده است.
  •  آیا باید بعد از تزریق ژل خط اخم از آرایش خودداری کرد؟
    معمولا پس از تزریق ژل خط اخم، پزشک شما ممکن است توصیه‌های خاصی در مورد آرایش و محصولات مراقبتی بدهد. مثلا ممکن است بخواهد از محصولات حاوی اسیدهای آلفا هیدروکسی یا رتینوئیدها در ایام ابتدایی بعد از تزریق استفاده نکنید.
  • آیا ممکن است پس از تزریق ژل خط اخم، عوارض جانبی خاصی ظاهر شود؟
    بله، ممکن است بعضی از افراد پس از تزریق ژل خط اخم، قرمزی، تورم یا خارش را در منطقه تزریق تجربه کنند. این علائم معمولا در چند روز اول پس از تزریق کاهش می‌یابند.
  •  آیا باید از تماس با آفتاب پس از تزریق ژل خط اخم خودداری کرد؟
    پس از تزریق ژل خط اخم، بهتر است از تماس مستقیم با نور خورشید تا مدتی معین (معمولا یک هفته) پرهیز کنید. استفاده از ضدآفتاب با SPF مناسب توصیه ما به شماست.
  •  نتایج تزریق ژل خط اخم چه مدت ماندگار است؟
    ماندگاری ژل خط اخم  به عوامل مختلفی بستگی دارد؛ از جمله نوع ژل استفاده‌شده، میزان تزریق، و واکنش بدن به درمان و همچنین متعهدبودن به دستورالعمل مراقبت بعد از تزریق ژل خط اخم. با این حال، بسیاری از افراد تا 6 ماه یا بیشتر از نتایج مثبت تزریق ژل خط اخم بهره‌مند می‌شوند. برخی نوع ژل‌ها ممکن است نتایج دائمی‌تری داشته باشند که تا یک سال یا بیشتر ادامه داشته باشد.
0/5 (0 نظر)

نظرات ارزشمند شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط مجله مهزیار