Arabic | Persian | English

EN

AR

3 روش پرکاربرد برای کنترل “ورم بعد از تزریق پروفایلو”

ورم بعد از تزریق پروفایلو طبیعی است. اما تا چه اندازه!؟بعد از تزریق پروفایلو، طبیعی است که قرمزی، تورم یا حساسیت در ناحیه تحت درمان وجود داشته باشد. ورم یکی از عوارض رایج تزریق است و به طور کلی طی چند روز ناپدید می‌شود. با این حال، لازم می‌دانیم راه‌هایی را برای جلوگیری از ورم بعد از تزریق پروفایلو پیش روی شما قرار دهیم تا کنترل همه‌چیز را در دست داشته باشید و از بدترشدن تورم و مراجعه مجدد به پزشک مصون بمانید. تمام تمرکز این مطلب  از بلاگ مهزیار بر پرکاربردترین روش‌های کاهش تورم بعد از تزریق است.

“نحوه تزریق پروفایلو در مرکز زیبایی مهزیار”

کمپرس سرد یا گرم دغدغه مهمی است که بعد از تزریق پروفایلو در نقاط مخالف مانند پروفایلو گردن، صورت یا حتی پروفایلو دست خیلی از افراد با آن روبرو هستند. بهتر است سرد باشد یا گرم؟ آیا هرزمان بخواهیم از هردو می‌توانیم استفاده کنیم؟ خیر. در این مقاله گفته ایم که چه موقع کمپرس سر موثر است و چه موقع کمپرس گرم؛ پس همراه ما باشید.

جعبه پروفایلو و سرنگ حاوی آن

آیا ورم بعد از تزریق پروفایلو طبیعی است؟

“به نقل از وب سایت Canova Medical، بلافاصله پس از درمان، قرمزی و ورم بعد از تزریق پروفایلو طبیعی است. برجستگی‌های کوچک در نقاطی که پروفایلو تزریق می‌شود از نتایج رایج به شمار می‌آید و پس از چند ساعت فرومی‌نشیند. حتی گاهی اوقات ممکن است برای یک یا دو روز محصول را در صورت لمس نقاط تزریق، زیر پوست احساس کنید. تمام این اتفاقات طبیعی هستند و هنگامی که پروفایلو فرآیند یکپارچه‌شدن را آغاز کند، رفع می‌شوند. توده‌های پروفایلو در اطراف نقاط تزریق کمی شبیه نیش کوچک زنبورند. این مورد در هر تزریقی نرمال است و معمولا باید 24 تا 72 ساعت طول بکشد.”

3 روش کنترل تورم بعد از تزریق پروفایلو

به طور کلی، درمان یا کنترل ورم بعد از تزریق پروفایلو بخشی از مراقبت‌های بعد از تزریق است که باعث می‌شود نه‌تنها ورم، بلکه سایر عوارض جانبی موقت تزریق را هم کنترل کرده و بهترین نتایج را از درمان پروفایلو بگیرید. در این بخش 3 روش پرکاربرد برای کنترل تورم را باهم بررسی می‌کنیم و در ادامه، سایر مراقب‌های پس از تزریق پروفایلو را نیز معرفی خواهیم کرد تا کار برای شما آسان‌تر باشد.

این 3 روش کنترل تورم بعد از تزریق عبارتند از:

  • استفاده از داروهای ضدالتهاب با تشخیص پزشک
  • کمپرس سرد یا گرم
  • انتخاب یک متخصص حاذق و کاربلد

داروهای ضدالتهاب

چه بخواهید و چه نخواهید، بعد از تزریق پروفایلو نقاط تزریق برجسته می‌شوند. ممکن است با وجود این برجستگی‌ها راحت نباشید و از پزشک‌تان درخواست کنید برای جلوگیری یا کاهش ورم، برایتان دارو تجویز کند. در این موارد، پزشک داروهای آنتی هیستامین نظیر ستیریزین یا سیتریزین ترکیبی با سولفونامید را پیشنهاد می‌کند. این داروها علائم آلرژیک را تا حدی کاهش می‌دهند و احساس ناراحتی را در شما کمتر می‌کنند.

پیشنهاد مطالعه:
اهمیت تکنیک تزریق بوتاکس در ماندگاری آن + { 4 کاربرد مهم }

“اما یادتان نرود، داروها باید حتما تجویز پزشک باشند و سرخود مصرف نشوند.”

کمپرس سرد یا گرم

همیشه می‌توانید برای کاهش ورم و التهاب از سرما یا گرما استفاده کنید. می‌توانید کمپرس یخ را با خودتان به مطب ببرید و بلافاصله پس از تزریق، آن را روی محل تزریق بگذارید. این کار عروق را دچار تنش می‌کند و ورم را کاهش دهد. 

گاهی اوقات استفاده از گرما نیز می‌تواند به تسکین درد و التهاب کمک کند. مثلا قراردادن حوله گرم روی نواحی تزریق به بهبود گردش خون کمک می‌کند و می‌تواند تا حدی در کنترل ورم بعد از تزریق پروفایلو موثر باشد.

انتخاب یک متخصص حاذق و کاربلد

تا آنجا که در دستان خودتان باشد، دارو و کمپرس یخ بهترین راه‌های رفع تورم بعد از تزریق پروفایلو است. اما یکی از روش‌ها دیگر به شما ربطی پیدا نمی‌کند. چراکه روش سوم، انتخاب یک متخصص باتجربه و انجام کار در یک کلینیک معتبر است. تکنیک صحیح تزریق می‌تواند به جلوگیری از ورم و آلودگی در محل تزریق کمک کند. مطمئن شوید که ابزارها و دستگاه‌های مورد استفاده تمیز باشند. همچنین، قبل از تزریق، پزشک محل مورد نظر را با الکل پاک کند و تمام نکات بهداشتی را پیش از تزریق در نظر بگیرد.

تصویر تزریق درست پروفایلو روی صورت برای جلوگیری از ورم بعد از تزریق پروفایلو

معرفی عوارض تزریق پروفایلو و نحوه مدیریت آنها

همانطور که در بخش‌های قبل توضیح دادیم، تزریق پروفایلو با عوارضی همراه است که به صورت موقت تا چند روزی همراه شما هستند. این عوارض کوتاه‌مدت را باهم بررسی می‌کنیم:

  • بلافاصله پس از تزریق پروفایلو، ناحیه درمان ممکن است قرمز، حساس یا متورم شود. قرمزی و حساسیت باید پس از 48 ساعت بهبود یابد. تورم اغلب در روزهای دوم و سوم پس از تزریق بدتر می‌شود. در روز پنجم بهبود آغاز می‌شود و طی 2 هفته برطرف می‌شود.
  • در صورت بروز تورم شدیدی که متوقف نمی‌شود با پزشک خود برای مشاوره تماس بگیرید. تورم ممکن است با کمپرس سرد معمولی، داروهای ضد التهاب مانند ایبوپروفن (بعد از 24 ساعت، در صورت بی‌خطر بودن مصرف)، آنتی هیستامین‌ها و خوابیدن در حالی که سر خود را روی 3 بالشت بگذارید تا به تخلیه مایع در طول شب کمک کند، کاهش یابد.
  • ممکن است پس از درمان کبودی ایجاد شود، کبودی به طور طبیعی برطرف می‌شود، اما ممکن است تا 2 هفته طول بکشد.
  • حساسیت به لمس ناحیه تزریق طبیعی است، اما درد زیاد در حالت استراحت طبیعی نیست. در صورت احساس درد، باید در اسرع وقت با پزشک خود تماس بگیرید.

مزایا و معایب تزریق پروفایلو چیست؟

همانطور که از مزایای پروفایلو آگاهید، لازم است از معایب آن نیز مطلع باشید. جدول زیر، مزایا و معایب تزریق پروفایلو را نشان می‌دهد.

پیشنهاد مطالعه:
0 تا 100 عوارض تزریق فیلر گونه چیست؟ + {فیلم تزریق}

بررسی مزایا و معایب تزریق پروفایلو

مزایا سرعت اجرا: تزریق پروفایلو سریع انجام می‌شود و نتایج نسبت به روش‌های دیگر سریع‌تر آشکار می‌شوند.

ترمیم و تجدید پوست: پروفایلو به ترمیم بافت‌های پوستی کمک می‌کند و می‌تواند باعث جوان‌تر به نظر رسیدن پوست شود.

ماندگاری: نتایج تزریق پروفایلو ماندگاری طولانی‌تری نسبت به روش‌های دیگر دارند و به مدت مدید جوانی پوست را حفظ می‌کنند.

تاثیر فوری: نتایج تزریق پروفایلو فوری قابل مشاهده هستند و فرد می‌تواند به سرعت از تحولات در پوست خود اطلاع پیدا کند.

معایب سرعت اجرا: سرعت بالا ممکن است منجر به کاهش دقت در تزریق و در نتیجه افت کیفیت گردد.

ترمیم و تجدید پوست: تزریق پروفایلو ممکن است باعث التهابات موضعی شود که نیاز به درمان دارند.

ماندگاری: در صورت رعایت‌نکردن توازن در تزریق، ممکن است نتایج ناهمگون و ناپایدار باشند.

تاثیر فوری: برخی افراد ممکن است به مواد موجود در پروفایلو حساسیت نشان دهند و باعث تحریک و التهاب شوند.

برای درمان ورم بعد از تزریق پروفایلو از چه مواردی دوری کنیم؟

یکی دیگر از سوالاتی که هنگام تزریق این محصول پیش می‌آید این است که برای رفع ورم بعد از تزریق پروفایلو از چه کارهایی باید اجتناب کرد؟

  • تا 24 ساعت پس از درمان آرایش نکنید؛ زیرا خطر عفونت را افزایش می‌دهد.
  • بعد از درمان مقدار زیادی آب بنوشید و هیدراته بمانید.
  • تا 24 ساعت پس از درمان از مصرف الکل و کافئین خودداری کنید.
  • از مصرف داروهایی مانند آسپرین یا ایبوپروفن به مدت 24 ساعت اجتناب کنید؛ زیرا رقیق‌کننده خون هستند و ممکن است کبودی را بدتر کنند (اگر این داروها توسط پزشک عمومی شما توصیه شده است، باید قبل از قطع آنها با پزشک زیبایی خود مشورت کنید)
  • از قرارگرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید، گرما یا سرمای شدید، سونا، شنا یا ورزش سنگین تا زمانی که قرمزی و تورم برطرف نشده است، خودداری کنید.

یک عارضه نادر پس از تزریق پروفایلو انسداد عروق است که در آن یک رگ خونی به طور تصادفی با فیلر مسدود می‌شود. علائم و نشانه‌های این عارضه شامل درد نبض‌دار و شدید است که می‌تواند طاقت‌فرسا باشد. رنگ پریدگی، احساس سرما در بافت و تغییرات بافت به صورت رگه‌دار و بنفش از علائم این رخداد هستند. اگر متوجه هر یک از این علائم شدید، باید در اسرع وقت با پزشک خود تماس بگیرید، او شما را به طور کامل ارزیابی می‌کند و در صورت نیاز اقدامات بعدی را توصیه می‌کند.

رفع ورم بعد از تزریق پروفایلو؛ به این نکات توجه کنید

نکاتی را که در ادامه می‌آوریم، بعد از اتمام جلسه تزریق پروفایلو در نظر داشته باشید:

  • در صورت مشاهده هرگونه علائم عفونت یا عوارض پس از درمان، به دنبال مراقبت‌های پزشکی باشید و با پزشک خود تماس بگیرید. عفونت می‌تواند به صورت پوست براق، داغی و قرمزی ظاهر شود. ممکن است چرک ایجاد شود یا با تب شدید نمود پیدا کند.
  • در صورت مشاهده هرگونه علائم آلرژی شدید پس از درمان، باید به دنبال مراقبت‌های اورژانسی باشید. علائم ممکن است شامل تورم صورت و مشکلات تنفسی باشد.
  • در صورت مشاهده هرگونه عوارض جانبی ناخواسته دیگر، در اسرع وقت با پزشک خود تماس بگیرید.
  • اگر به شما توصیه می شود دوباره به پزشک خود مراجعه کنید، تمام تلاش خود را برای حضور در جلسه بعدی به کار ببندید. جلسات نظارت بسیار مهم هستند و باید جدی گرفته شوند.
پیشنهاد مطالعه:
شرح کامل مزایای پروفایلو + [ 2 ویدئو تزریق پروفایلو]

سرنگ حاوی پروفایلو در دست پزشک

کلام آخر

در نهایت، کنترل ورم بعد از تزریق پروفایلو برای برخی افراد بسیار مهم است؛ گاهی به واسطه شاغل‌بودن، فرد نمی‌خواهد با نقاط متورم صورت در محل کار ظاهر شود. این ورم ممکن است ناشی از واکنش‌های آلرژیک یا التهابی باشد که می‌تواند بر راحتی و سلامت فرد تاثیر منفی داشته باشد. برای کاهش و جلوگیری از این عوارض، استفاده از آنتی‌هیستامین، اعمال یخ یا گرما به محل تزریق و رعایت تکنیک‌های بهداشتی در تزریق مانند آشنایی با نقاط تزریق پروفایلو ضروری است. همچنین، اطلاع‌رسانی مناسب از سوی پزشک به بیماران در مورد نحوه‌ی مراقبت از خود پس از تزریق پروفایلو نیز می‌تواند نقش مهمی در افزایش آگاهی و کنترل بهتر تورم داشته باشد.

در واقع، همکاری فعال بیماران با توصیه‌های پزشکی و پیگیری منظم وضعیت بعد از تزریق، می‌تواند به بهبود عملکرد درمانی و کاهش مشکلات پس از تزریق پروفایلو کمک کند. تزریق پروفایلو، یکی از خدمات اصلی مجموعه مهزیار است که با بهترین کیفیت و توسط بهترین متخصصان در این مرکز ارائه می‌شود.

سوالات متداول

  • تورم پس از تزریق پروفایلو چه عللی دارد؟
    تورم پس از تزریق پروفایلو ممکن است ناشی از واکنش‌های التهابی یا آلرژیک به مواد تزریقی باشد. این واکنش‌ها معمولا به عنوان پاسخ طبیعی بدن به ورود یک ماده خارجی تشخیص داده می‌شوند.
  • چگونه می‌توان تورم را کاهش داد؟
    برای کاهش تورم پس از تزریق پروفایلو، استفاده از یخ یا گرما روی محل تزریق، مصرف آنتی‌هیستامین و استراحت فیزیکی مفید است. همچنین، توصیه می‌شود با پزشک خود در مورد تداخلات دارویی مشورت کنید.
  • آیا همه افراد پس از تزریق پروفایلو با تورم مواجه می‌شوند؟
    تمام افراد پس از تزریق پروفایلو با تورم نسبی درگیر می‌شوند. وابسته به ویژگی‌های فردی و واکنش بدن به مواد تزریقی، برخی افراد ممکن است تورم بیشتری را تجربه کنند.
  • آیا می‌توان از داروهای ضد آلرژی بدون نسخه نیز استفاده کرد؟
    از داروهای ضد آلرژی بدون نسخه مانند ستیریزین یا سیتریزین ترکیبی با سولفونامید می‌توان برای کاهش ورم پس از تزریق پروفایلو استفاده کرد. با این حال، توصیه می‌شود قبل از استفاده به پزشک خود مراجعه کنید.
  • آیا تورم پس از تزریق پروفایلو نشان‌دهنده مشکل جدی است؟
    بیشتر موارد تورم پس از تزریق پروفایلو نشانگر واکنش طبیعی بدن به تزریق می‌باشد و معمولا طی چند روز بهبود می‌یابد. اگر تورم همراه با علائم نگران‌کننده باشد یا تشدید شود، حتما به پزشک خود اطلاع دهید تا اوضاع را ارزیابی و راهنمایی‌های لازم انجام دهد.
0/5 (0 نظر)

نظرات ارزشمند شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط مجله مهزیار