Arabic | Persian | English

EN

AR

آشنایی با نقاط تزریق ژل پروفایلو + {4 نقطه کلیدی}

پروفایلو یکی از جدیدترین روش‌های جوانسازی پوست است که تنها محدود به صورت نیست و در دست‌ها، گردن و ناحیه ترقوه هم تزریق می‌شود. هیالورونیک اسید موجود در ژل پروفایلو، خیلی زود فرآیند ساخت کلاژن را در پوست تحریک می‌کند و با یک حجم‌دهی ملایم، ظاهری جوان و شاداب به پوست می‌دهد. اما تابه‌حال از خودتان پرسیده‌اید نقاط تزریق ژل پروفایلو کجاست و برای دریافت بهترین نتایج، در چه مناطقی تزریق می‌شود؟ پاسخ این سوال را امروز در این مقاله  بلاگ مهزیار، پیدا خواهید کرد.

“نمونه‌ای از تزریق پروفایلو در مرکز زیبایی مهزیار”

 

پروفایلو چیست؟

پروفایلو به نوعی یک آبرسان تزریقی مغذی است که تولید الاستین و کلاژن طبیعی را برای ترمیم پوست‌های افتاده، دهیدراته و چروک‌دار تحریک می‌کند. ژل پروفایلو دارای فرمولاسیون منحصر به فردی برای بازسازی پوست است. همین فرمولاسیون آن را به یکی از اولین درمان‌های تزریقی هیالورونیک اسید (HA) تبدیل می‌کند که می‌تواند به طور مستقیم شلی پوست را درمان کند و همچنین بافت آن را بازسازی کند تا دوباره سفت شود. پروفایلو علاوه بر تقویت و آبرسانی پوست‌های پیر و افتاده، تا حدی شبیه فیلرعمل می‌کند و حجم مناسبی به پوست می‌دهند تا تازه‌ و جوان به نظر برسد.

“در جدول زیر به صورت خلاصه با مزایای پروفایلو و معایب آن آشنا شوید”

بررسی مزایا و معایب تزریق پروفایلو

مزایا سرعت اجرا: تزریق پروفایلو سریع انجام می‌شود و نتایج نسبت به روش‌های دیگر سریع‌تر آشکار می‌شوند.

ترمیم و تجدید پوست: پروفایلو به ترمیم بافت‌های پوستی کمک می‌کند و می‌تواند باعث جوان‌تر به نظر رسیدن پوست شود.

ماندگاری: نتایج تزریق پروفایلو ماندگاری طولانی‌تری نسبت به روش‌های دیگر دارند و به مدت مدید جوانی پوست را حفظ می‌کنند.

تاثیر فوری: نتایج تزریق پروفایلو فوری قابل مشاهده هستند و فرد می‌تواند به سرعت از تحولات در پوست خود اطلاع پیدا کند.

معایب سرعت اجرا: سرعت بالا ممکن است منجر به کاهش دقت در تزریق و در نتیجه افت کیفیت گردد.

ترمیم و تجدید پوست: تزریق پروفایلو ممکن است باعث التهابات موضعی شود که نیاز به درمان دارند.

ماندگاری: در صورت رعایت‌نکردن توازن در تزریق، ممکن است نتایج ناهمگون و ناپایدار باشند.

تاثیر فوری: برخی افراد ممکن است به مواد موجود در پروفایلو حساسیت نشان دهند و باعث تحریک و التهاب شوند.

پیشنهاد مطالعه:
0 تا 100 "ژل لب روسی" |{ویدئو نمونه کار+ معرفی بهترین برند}

 

مواد در نقاط تزریق ژل پروفایلو چگونه عمل می‌کنند؟

پروفایلو با تزریق دقیق در نواحی مشخص برای سفت‌کردن، مرطوب‌کردن و تقویت پوست به کار می‌رود. هیالورونیک اسید خالص در نقاط استراتژیک تزریق و به تدریج پراکنده می‌شود. پروفایلو ساخت کلاژن و الاستین را تحریک کرده و آب را در لایه‌های عمیق‌تر پوست جذب می‌کند. همین اتفاق پوست را آبرسانی می‌کند و باعث بهبود بافت پوست می‌شود.

تکنیک BAP در تزریق ژل پروفایلو چیست؟

از تکنیک BAP به عنوان تکنیک Bio Aesthetic Points نیز نام می‌برند. پروفایلو در تکنیک BAP، در سراسر ناحیه مالار و زیر مالار صورت پخش می‌شود. به عبارت ساده‌تر، این تزریق‌ها به طور مساوی در سراسر صورت پخش می‌شوند، با 5 تزریق در هر طرف صورت. تکنیک BAP درمان را به راحت‌ترین شکل ممکن می‌رساند و تعداد زیادی سرنگ برای استفاده در نقاط تزریق ژل پروفایلو لازم نیست.

نقاط تزریق پروفایلو

پروفایلو تنها برای تزریق در صورت نیست و برای جوانسازی پوست سایر نقاط بدن نیز استفاده می‌شود. این نقاط معمولا از جمله مناطقی هستند که تزریق پروفایلو برای جوانسازی پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما لازم به ذکر است که تعیین نقاط دقیق بر اساس نیازهای هر فرد و توصیه‌های متخصصان پزشکی صورت می‌پذیرد.

  • خطوط و چین‌های صورت
  • پوست گردن و ترقوه
  • اطراف چشم
  • اطراف لب
  • دست‌ها

نقاط تزریق پروفایلو در تکنیک BAP صورت

“در وب سایت IBSA که سازنده پروفایلو گفته شده است که پروفایلو نوع خاصی از هیالورونیک اسید (hyaluronic acid) است و به ما اجازه می‌دهد آن را در هر قسمت از بدن با خیال راحت تزریق کنیم. رایج‌ترین نواحی صورت، گردن، دست‌ها، سینه، ترقوه و بازوها هستند.”

اما نقاط تزریق ژل پروفایلو در صورت با تکنیک BAP که در واقع متد اصلی تزریق پروفایلو است، کجا هستند؟ ژل پروفایلو با استفاده از تکنیک BAP در مناطق زیر تزریق می‌شود:

  • گونه بالایی
  • بیس بینی
  • گونه پایین
  • چانه
  • خط فک

0.2 میلی‌لیتر محلول هیالورونیک اسید در این 5 نقطه و هر دو طرف صورت تزریق می‌شود که در مجموع 10 تزریق انجام و 2 میلی‌لیتر پروفایلو استفاده شده است.

نقاط تزریق ژل پروفایلو

نقاط تزریق ژل پروفایلو در پیشانی 

شاید برایتان جالب باشد از آنجا که ساختار و نوع مواد پروفایلو، مانند سایر فیلرهای پوستی نیست، و چون رگ‌های خونی و اعصاب در ناحیه پیشانی تراکم بسیار بالایی دارند، ژل پروفایلو را در پیشانی تزریق نمی‌کنند.

نقاط تزریق ژل پروفایلو در گردن

درست مثل صورت، برای تزریق پروفایلو در گردن نیز از تکنیک BAP استفاده شده و 0.2 میلی‌لیتر هیالورونیک اسید توسط پزشک به 10 نقطه گوناگون گردن تزریق می‌شود. انجام دقیق این کار از هرگونه آسیب به نقاط حساس و حیاتی بافت گردن جلوگیری می‌کند و شلی، افتادگی و فقدان خاصیت ارتجاعی را بهبود بخشیده و با آبرسانی شدید، کیفیت کلی پوست را بالا می‌برد.

پیشنهاد مطالعه:
0 تا 100 "تزریق بوتاکس در بارداری" {بررسی نکات مهم}

نقاط تزریق ژل پروفایلو در دست

پروفایلو یک روش درمانی محبوب برای افرادی است که خواهان جوانسازی کامل دست هستند. شما اغلب به 1 تا 2 میلی‌لیتر در هر دست و 6 تا 10 تزریق نیاز دارید. با این حال، این تزریق‌ها بدون درد است و انتخاب بسیار بهتری نسبت به بوتاکس، فیلر و سایر تقویت‌کننده‌های پوست است.

نقاط تزریق ژل پروفایلو در سینه و ترقوه

در طول درمان، پزشک شما را معاینه و بهترین نقاط را برای تزریق هیالورونیک اسید تعیین می‌کند. محل های استانداردی برای تزریق وجود دارد، اما برای پروفایلو سینه و ترقوه، نقاط تزریق زل پروفایلو در یک پزشک با پزشک دیگر متفاوت است.

نتیجه پروفایلو بعد از تزریق

آیا همه افراد می‌توانند پروفایلو تزریق کنند؟

ژل پروفایلو به صورت کلی محصولی ایمن و بی‌خطر است، اما اگر هر یک از شرایط زیر را دارید، از تزریق پروفایلو خودداری کنید: 

  • آلرژی به هیالورونیک اسید
  • بیماران مبتلا به خونریزی و اختلالات خونی / لوسمی / لنفوم. (نیاز به معاینه پزشک هماتولوژیست قبل از اقدام)
  • بیمار تحت شیمی درمانی یا سرکوب‌کننده‌های سیستم ایمنی. (نیاز به معاینه هماتولوژیست/انکولوژیست قبل از اقدام)
  • حساسیت به پروتئین‌های باکتری‌های گرم مثبت
  • عفونت یا التهاب فعال در ناحیه پوستی 
  • درگیربودن با سایر درمان‌های صورت مانند لایه‌برداری شیمیایی، لیزردرمانی یا میکرودرم ابریژن
  • بیماران در معرض خطر کلوئید (اسکار هیپرتروفیک)
  • بیمار مبتلا به تبخال فعال
  • زنان باردار و شیرده 
  • بیمارانی که قصد دارند در 12 ماه آینده جراحی صورت انجام دهند.

بیمارانی که از داروهای رقیق‌کننده خون استفاده می‌کنند (مانند آسپرین، کلوپیدوگرل، وارفارین و آپیکسابان) می‌توانند پرکننده‌های پوستی داشته باشند. با این حال خطر کبودی در آنها بیشتر است.

مراقبت‌های بعد از تزریق پروفایلو

بعد از آنکه پروفایلو تزریق می‌کنید، باید در نظر داشته باشید که برای دستیابی به بهترین نتایج، لازم است مراقبت‌های بعد از تزریق پروفایلو را جدی بگیرید. به این اقدامات مراقبتی توجه کنید.

  • قرمزبودن پوست در اطراف ناحیه تزریق و همچنین سفیدی در اطراف ناحیه ای که کرم بی‌حس‌کننده اعمال شده طبیعی است. این تغییر رنگ‌ها فقط چند ساعتی طول می‌کشد.
  • زمانی که پوست آب را از بدن جذب می‌کند و متورم می‌شود، توده‌ه‌هایی زیر پوست ایجاد می‌شوند. در 24 ساعت اول پس از درمان، این توده‌ها به راحتی می‌توانند از بین بروند (بین انگشت و شست). 
  • توده‌هایی را که نمی‌توانید ببینید ماساژ ندهید؛ زیرا این کار فقط باعث جابجایی فیلر شما می‌شود.
  • به ندرت ممکن است برای چند روز بی حسی و/یا سوزن‌سوزن‌شدن در محل تزریق ایجاد شود.
  • کبودی شایع‌ترین عارضه درمان است. با استفاده از یخ می‌توانید کبودی را کاهش دهید. 
  • به مدت 12 ساعت از آرایش روی محل تزریق خودداری کنید. این برای کاهش خطر عفونت پوستی است.
  • اغلب خطوط سطحی صورت پس از درمان صورتی یا قرمز برجسته می‌شوند. این اثر در عرض چند روز برطرف می‌شود.
  • تا زمانی که تورم و قرمزی اولیه برطرف نشده است، ناحیه تحت درمان را در معرض گرمای شدید (مانند سولاریوم، سونا یا حمام آفتاب) قرار ندهید.
پیشنهاد مطالعه:
تزریق همزمان ژل و بوتاکس + {پاسخ به 4 سوال پرتکرار}

اگر از آسپرین، کلوپیدوگرل، وارفارین یا داروهای مشابه استفاده می‌کنید، توجه داشته باشید که این داروها ممکن است باعث افزایش کبودی یا خونریزی در محل تزریق شوند.

کلام آخر 

تزریق پروفایلو یک روش پزشکی است که در آن مواد ژلی هیالورونیک اسید به صورت مستقیم به پوست تزریق می‌شوند. این فرآیند به منظور افزایش شادابی و جوانی پوست، کاهش چین و چروک، افزایش لطافت و ترمیم بافت‌های پوستی انجام می‌شود. تزریق پروفایلو به عنوان یک راهکار غیرجراحی و غیرتهاجمی هواداران زیادی در حوزه زیبایی پیدا کرده است.

در این مقاله مهزیار راجع به نقاط تزریق ژل پروفایلو صحبت کردیم و فهمیدیم که این روش اغلب به عنوان جایگزینی مناسب برای جراحی‌های زیبایی مورد استفاده قرار می‌گیرد و توانایی ایجاد تغییرات ظاهری فوری و بدون نیاز به نقاهت طولانی را داراست. با این حال، مهم است که این روش توسط پزشکان متخصص و با تجربه انجام شود تا از هر گونه عوارض یا مشکلات جانبی احتمالی جلوگیری به عمل بیاید.

سوالات متداول

  1. چه نقاطی از صورت می‌توانند برای تزریق پروفایلو استفاده شوند؟
    نقاط تزریق ژل پروفایلو شامل مناطقی هستند که نیاز به اصلاح چین و چروک دارند؛، از جمله منطقه صورت، گردن، سینه، دست و ترقوه.
  2. چقدر زمان لازم است تا نتایج تزریق پروفایلو ظاهر شوند؟
    بیشتر افراد تغییرات ظاهری خود را فورا پس از تزریق پروفایلو مشاهده می‌کنند، اما نتایج نهایی بعد از چند هفته تا یک ماه قابل مشاهده خواهند بود.
  3. آیا تزریق پروفایلو دردناک است؟
    اکثر افراد احساس درد ملایم یا تورم را پس از تزریق پروفایلو دارند، اما این علائم معمولا در چند روز اول بعد از فرآیند کاهش می‌یابند.
  4. ماندگاری اثرات تزریق پروفایلو چقدر دوام دارد؟
    دوام اثرات تزریق پروفایلو به عوامل مختلفی مانند نوع پروفایلو استفاده‌شده و وضعیت پوست بستگی دارد. اما به طور متوسط، نتایج تا 4 ماه یا بیشتر ممکن است دوام داشته باشند.
  5. آیا تزریق پروفایلو خطر خاصی دارد؟
    به‌طور کلی تزریق پروفایلو ایمن است، اما ممکن است در برخی افراد عوارض موقت جانبی مانند تورم، قرمزی یا خارش رخ دهد. مهم است که این فرآیند توسط پزشکان مجرب و با استفاده از مواد معتبر انجام شود تا خطرات به حداقل برسند.
0/5 (0 نظر)

نظرات ارزشمند شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط مجله مهزیار