Arabic | Persian | English

EN

AR

مهمترین “مراقبت های بعد از تزریق پروفایلو ” + عکس قبل و بعد

این روزها، پروفایلو، یکی از روش‌های موثر در حفظ جوانی و شادابی پوست شناخته می‌شود. اما مراقبت‌ های بعد از تزریق پروفایلو، یکی از عوامل مهم در مسیر بهبودی افراد است. از آنجایی که پروفایلو معمولا برای جوانسازی و بهبود پوست صورت و گردن مورداستفاده قرار می‌گیرد، رعایت مراقبت‌های پس از تزریق پروفایلو، نقش بسیار مهمی در افزایش اثربخشی این متد درمانی ایفا می‌کند. در این مقاله از بلاگ مهزیار، سعی می‌کنیم مراقبت‌های مهم بعد از تزریق ژل پروفایلو را باهم مرور کنیم.

در کلینیک زیبایی مهزیار، تزریق پروفایلو، با بهترین کیفیت و به دست متخصصان مجرب انجام می‌شود. چراکه تلاش تیم مهزیار، حفظ اعتبار خود و جلب رضایت متقاضیان تزریق ژل پروفایلو است.

“تزریق پروفایلو برای مراجعه‌کننده عزیز کلینیک مهزیار”

 

ژل پروفایلو چیست؟

پروفایلو (Prophilo)، یک ژل تزریقی است که از ترکیباتی نظیر اسید هیالورونیک تشکیل شده و پس از تزریق، به جوانسازی، شادابی پوست و کاهش آثار پیری کمک شایانی می‌کند. پروفایلو پس از تزریق، در سراسر پوست پخش می‌شود و با تحریک سازنده‌های کلاژن و الاستین، ظاهری جوان و شاداب به پوست صورت و گردن می‌دهد. مزایای پروفایلو بسیار زیاد است و بهتر است به طور کامل درمورد آن اطلاعات کسب کنید تا با خیال راحت و اطمینان بیشتری نسبت به تزریق پروفایلو افدام نمایید.

اسید هیالورونیک، پس از تزریق، طی 6 ماه کاملا از بین می‌رود و نیاز است تزریق پروفایلو، مجدد انجام شود. گرچه، مراقبت‌هایی وجود دارند که فرد پس از تزریق، باید انجام دهد تا بهترین نتیجه را از دریافت پروفایلو در پوست خود دریافت کند.

بهترین راه ‌های جوانسازی پوست را می‌شناسید؟

تاثیر مراقبت های بعد از پروفایلو به روی رفع چین و چروک (عکس قبل و بعد)

مهم‌ترین مراقبت‌ های بعد از تزریق پروفایلو چیست؟

برای رسیدن به نتایج بهتر پس از تزریق پروفایلو، لازم است در کنار توصیه‌های پزشک متخصص، چند کار دیگر هم انجام دهید. تمام این مراقبت‌ها را در ادامه توضیح می‌دهیم.

مراقبت های بعد از تزریق پروفایلو؛ انتظار کمی قرمزی، جای کوچک سوزن‌ها و کبودی جزئی را داشته باشید

اگر مراقبت‌های بعد از تزریق ژل پروفایلو را در نظر نگیرید، پس از انجام فرایند، مشاهده قرمزی در محل تزریق، علائم کوچک سوزن و مقداری کبودی جزئی در اطراف ناحیه طبیعی است. مشاهده این موارد پس از تزریق پروفایلو رایج است و با توجه به موقتی‌بودن علائم، لطمه‌ای بع فعالیت‌های روزانه شما وارد نخواهد شد. 

پیشنهاد مطالعه:
فرم دهی چانه در 1 جلسه با بهترین برند سوئیسی + [فیلم تزریق]

تمام عوارض، چند روز بعد از تزریق از بین خواهند رفت.

مراقبت‌ های بعد از تزریق پروفایلو؛ تا 24 ساعت آرایش نکنید

توصیه می‌شود حداقل 24 ساعت پس از تزریق پروفایلو، صورت خود را تمیز نگه دارید. منظور از تمیز نگه‌داشتن صورت، خودداری از آرایش یا قرارگرفتن هر محصول دیگری روی پوست است. ممکن است برای سلامت پوست خود، از یک روتین پوستی پیروی کنید. 

اشکالی ندارد، قید روتین‌تان را برای یک روز بزنید. ورود مواد آرایشی به روزنه‌های پوست و جای تزریق، ممکن است باعث عفونت یا مسدودشدن محل تزریق شود. پس از 24 ساعت، می‌توانید به فعالیت‌های روزمره خود بازگردید. 

بیشتر بخوانید: روش های درمان چروک دور چشم

مراقبت‌ های بعد از تزریق پروفایلو؛ ورزش را تا حداقل 48 ساعت فراموش کنید

گرچه ورزش برای خیلی‌ها، بخشی از برنامه روزانه‌شان را تشکیل می‌دهد، اما اگر پروفایلو تزریق کرده‌اید، حداقل تا 48 ساعت پس از تزریق، از هرگونه فعالیت بدنی شدید خودداری کنید. می‌توانید فعالیت بدنی خود را به پیاده‌روی محدود کنید، اما اگر قرار است عرق کنید، سعی کنید هیچ فعالیت بدنی‌ای نداشته باشید. 

هنگام تزریق ژل پروفایلو، کبودی اغلب به دلیل شکستن رگ‌های خونی ایجاد می‌شود. بنابراین، ورزش می‌تواند دوره بهبودی را طولانی‌تر کند. کبودی به سرعت بهبود می‌یابد، اما ورزش شدید ضربان قلب شما را افزایش می‌دهد. افزایش ضربان قلب، رگ‌ها را متورم می‌کند و در نتیجه بهبود کبودی به تعویق می‌افتد. توصیه ما این است که به عنوان بخشی از مراقبت‌ های بعد از تزریق پروفایلو، فشارخون خود را تا حد امکان پایین نگه دارید تا معجزه جوانسازی پوست با این ژل را زودتر مشاهده کنید.

مراقبت‌ های بعد از تزریق پروفایلو؛ 24 ساعت قبل و بعد از درمان، از مصرف الکل خودداری کنید

24 ساعت قبل و بعد از درمان با پروفایلو، از مصرف الکل خودداری کنید. الکل، به عنوان یکی از رقیق‌کننده‌های خون شناخته می‌شود که می‌تواند منجر به بروز عوارض جانبی طولانی‌مدت شود. نوشیدن الکل، قبل یا بعد از تزریق، طی 24 ساعت، روند بهبودی را به طور قابل‌توجهی طولانی می‌کند.

مراقبت‌ های بعد از تزریق پروفایلو؛ حداقل تا 48 ساعت پس از تزریق، در معرض گرما و سرمای شدید قرار نگیرید

توصیه می‌کنیم در کنار سایر مراقبت‌ های بعد از تزریق پروفایلو، حداقل تا 48 ساعت، از قرارگرفتن در محیط‌های بسیار گرم یا سرد خودداری کنید. ایستادن در معرض خورشید در طول تابستان، دمای انجماد در طول زمستان، سولاریوم و سونا، همه برای محل تزریق پروفایلو مضرند؛ لااقل تا 48 ساعت.

پیشنهاد مطالعه:
آشنایی کامل با فواید جالپرو سوپرهیدرو

منظور ما این نیست که از نور خورشید دوری کنید و دو روز مانند خون‌آشام‌ها در تاریکی بنشینید. سعی کنید تا حد امکان قرارگرفتن در محیط‌های خیلی گرم یا خیلی سرد را محدود کنید. شاید بهتر باشد درمان خود را در زمانی از سال انجام دهید که دمای هوا متوسط است، مانند بهار یا پاییز، یا زمانی که بتوانید در خانه بمانید و بهبود پیدا کنید.

اگر بین جالپرو و پروفایلو دو دل هستید، مقاله مقایسه جالپرو و پروفایلو در این مورد به شما کمک خواهد کرد.

استفاده از یخ برای پوست که در مراقبت‌ های بعد از تزریق پروفایلو ممنوع شده است.

مراقبت‌های قبل از تزریق پروفایلو چیست؟

حال که از مراقبت‌های بعد از تزریق ژل پروفایلو آگاه شدید، بد نیست درباره مراقبت‌های پیش از تزریق هم بدانید. 

مراقبت‌های قبل از تزریق پروفایلو بسیار مهم هستند و باید به درستی انجام شوند تا فرایند تزریق، بهتر انجام شود و نتایج مطلوب‌تری حاصل شود. اگر در حال برنامه‌ریزی برای انجام این تزریق هستید، بهتر است عوامل زیر را رعایت کنید:

  1. مشاوره پزشکی
  2. آزمایشات پیش از تزریق
  3. اطلاع از ترکیب پروفایلو
  4. دستورالعمل‌های پزشکی
  5. قطع داروها
  6. استراحت
  7. کمپرس یخ
  • مشاوره پزشکی: لازم است با پزشک خود مشورت کنید. او می‌تواند شرایط شما را مورد بررسی قرار داده و توصیه‌های لازم را برای تزریق پروفایلو به شما ارائه دهد.
  • آزمایشات پیش از ‌تزریق: پزشک شما ممکن است قبل از تزریق، آزمایشاتی مثل آزمایش خون، آزمایش‌های ایمنی و غیره را برای شما تجویز کند. این آزمایشات به پزشک کمک می‌کند تا از سلامت عمومی‌تان اطمینان حاصل کند و مطمئن شود که شرایط مناسبی برای تزریق دارید.
  • اطلاع از ترکیب پروفایلو: پیش از تزریق، بهتر است با ترکیب دارویی پروفایلو آشنا شوید. اگر سوابق آلرژی یا حساسیت به هریک از مواد موجود در این ترکیب را دارید، باید از قبل به پزشک خود اطلاع دهید.
  • دستورالعمل‌های پزشکی: لازم است دستورالعمل‌ها و راهنمایی‌های پزشکی مربوط به تزریق پروفایلو را به دقت دنبال کنید. این شامل دستورالعمل‌های درمانی، محدودیت‌ها و توصیه‌های ایمنی است.
  • قطع داروها: ممکن است پزشک شما، قبل از تزریق، از شما بخواهد مصرف برخی داروها را قطع کنید تا نتیجه بهتری بگیرید.
  • استراحت: قبل از تزریق، باید خوب استراحت کنید و از فعالیت‌های سنگین و ورزش‌های سنگین خودداری کنید.
  • کمپرس یخ: برخی از پزشکان پیشنهاد می‌کنند پیش از تزریق پروفایلو یک کمپرس یخ آماده کنید تا بتوانید بلافاصله پس از تزریق، التهاب و درد را در محل تزریق کاهش دهید. (دقت کنید این مورد در مراقبت های بعد از تزریق پروفایلو عنوان نشده است!!!)
پیشنهاد مطالعه:
معرفی کاربردهای "مزوژل جالپرو سوپر هیدرو" در 8 بند

عکس قبل و بعد از تزریق پروفایلو در صورت

کلام آخر

برای آنکه ظاهری جوان و شاداب داشته باشید و آثار پیری را از صورت خود دور کنید، تزریق پروفایلو، یکی از روش‌های رایج در حوزه زیبایی است. از آنجا که پروفایلو، خاصیت پرکنندگی ندارد و عملکرد آن مشابه فیلرها نیست، باعث تغییر شکل بافت عضلانی صورت نخواهد شد. برای آنکه نتیجه بهتری از فرایند بگیرید، لازم است مراقبت‌ های بعد از تزریق پروفایلو و حتی قبل از آن را مدنظر داشته باشید و به آنها توجه کنید. در کنار مواردی که به صورت عام رعایت می‌کنید، بهتر است از توصیه‌های متخصص‌تان هم پیروی کنید.

در مجموعه مهزیار، خدمات مربوط به تزریق پروفایلو را با کیفیت بالا و براساس پیشرفت‌های نوین پزشکی دریافت کنید. متخصصان مهزیار، پیش از انجام فرایند، مشاوره‌های لازم به همراه مراقبت های بعد از تزریق پروفایلو را به شما می‌گوییند و شما را از تمام آنچه بعد از انجام تزریق باید انتظارش را داشته باشید، آگاه می‌کنند. تمام این موارد، به منظور فراهم‌کردن بهترین تجربه از تزریق پروفایلو برای متقاضیان است.

سوالات متداول

  • آیا می‌توانم فعالیت‌های روزانه‌ام را پس از تزریق پروفایلو ادامه دهم؟
    بله، پس از تزریق پروفایلو می‌توانید به طور معمولی به فعالیت‌های روزانه‌تان ادامه دهید. با این حال، پزشک شما ممکن است توصیه‌های خاصی را برای مدت‌زمان محدودی داشته باشد؛ بنابراین بهتر است دستورالعمل‌ها را دقیقا رعایت کنید.
  •  آیا پس از تزریق پروفایلو باید استراحت کنم ؟
    بله، معمولا یک استراحت کوتاه پس از تزریق پروفایلو توصیه می‌شود. به بدن خود فرصت دهید تا برای بهبود استراحت کند. اگر پزشک شما توصیه کرده است، ممکن است نیاز به استراحت بیشتری داشته باشید.
  • آیا می‌توانم منطقه‌ی تزریق را با آب یا صابون شستشو دهم؟
    بله، معمولا پس از تزریق می‌توانید منطقه‌ی تزریق را با آب و صابون به دقت شستشو دهید. این کار به جلوگیری از عفونت و بروز عوارض ناخواسته کمک می‌کند.
  •  آیا باید از کمپرس گرم یا یخ برای تسکین درد استفاده کنم؟
    بله، استفاده از کمپرس گرم یا سرد، برای تسکین درد و التهاب در منطقه‌ی تزریق، می‌تواند مفید باشد. اما اطمینان حاصل کنید که از این روش‌ها به دقت و با توصیه پزشک استفاده می‌کنید.
  •  چه نکاتی برای پیگیری علائم نامطلوب پس از تزریق پروفایلو وجود دارد؟
    پس از تزریق پروفایلو، اگر علائم نامطلوبی را مانند قرمزی شدید، درد شدید، و یا واکنش‌های آلرژیک احتمالی تجربه می‌کنید، باید بلافاصله به پزشک خود اطلاع دهید. او مشاوره و راهنمایی لازم را به شما ارائه خواهد داد.

 

3.5/5 (2 نظر)

نظرات ارزشمند شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط مجله مهزیار