Arabic | Persian | English

EN

AR

میزان ماندگاری ژل لب: { 4 عامل موثر + روش افزایش ماندگاری}

با افزایش سن، شرایط آب و هوایی بد و یا استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی نامرغوب، پوست به مرور زمان دچار تغییراتی از جمله چین و چروک و افتادگی می‌شود. تزریق ژل و بوتاکس یکی از روش‌های علمی برای از بین بردن این چین و چروک‌ها و کمک به کلاژن‌سازی پوست است. در این مقاله به معرفی برخی از باکیفیت‌ترین ژل‌ها و فیلرها برای فرم‌دهی و حجم‌دهی لب و میزان ماندگاری ژل لب می‌پردازیم.

عوامل مختلفی در ماندگاری ژل و فیلر بعد از تزریق موثر است که بهتر است از آن‌ها اطلاع داشته باشید تا با دست خود حداکثر زمانی را که فیلر می‌تواند تاثیر خود را به روی لب‌ها داشته باشد، کاهش نداده باشید و در زمان‌های مناسب و منطقی برای تمدید تزریق خود اقدام کرده باشید. این مقاله از مجله مهزیار برای این منظور آماده شده است.

” نمونه‌از تزریق ژل لب در کلینیک مهزیار “

 

ماندگاری ژل‌ها در مرحله دوم و سوم

ژل‌های باکیفیت معمولاً در مرحله دوم و سوم تزریق با بافت محل تزریق، ترکیب شده و بدون بروز هیچ‌گونه عارضه‌ای می‌توانند بیشترین میزان ماندگاری را داشته باشند. توجه داشته باشید که اگر ژل مورد استفاده مرغوبیت بالایی نداشته باشد، در اولین مرحله از تزریق ژل و بوتاکس، ماندگاری بالایی نشان می‌دهد اما ممکن است به صورت گلوله ‌گلوله در آمده و باعث بروز عارضه و حساسیت شود.

ماندگاری ژل لب معمولاً بین 6 الی 12 ماه است. البته برخی از فیلرهای لب با برندهای مختلف که تأییدیه سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) را دارند، میزان ماندگاری ژل لب در آن‌ها متفاوت بوده و حتی تا 2 سال نیز خواهد بود. البته ماندگاری ژل‌ها نیز کاملا با میزان جذب پوست هر شخص، رابطه‌ای مستقیم دارد.

تزریق فیلر در لب

بررسی ماندگاری فیلر لب از جهت انواع برند

تزریق بوتاکس و تزریق فیلر یکی از روش‌هایی است که برای از بین‌بردن چین و چروک‌های عمقی و حجم‌دادن صورت و لب از آن‌ها استفاده می‌شود. این مواد به صورت مستقیم با بافت بدن در ارتباط هستند و بنابراین باید از مواد مرغوب و باکیفیت استفاده شود.

پیشنهاد مطالعه:
5 درمان موثر برای رفع "کبودی بعد از تزریق ژل لب"

یکی از انواع ژل‌هایی که برای فرم ‌دهی لب مورد استفاده قرار می‌گیرد، ژل‌های حاوی هیالورونیک اسید هستند. در ادامه برخی از متداول‌ترین محصولات و برندهایی که برای فرم دهی لب مورد استفاده قرار می‌گیرند را به همراه میزان ماندگاری ژل لب معرفی خواهیم کرد.

عوامل موثر در ماندگاری ژل لب

ژل لب ژوویدرم

ژل ژوویدرم حاوی هیالورونیک اسید بوده و در نتیجه تأثیر زیادی در جوانسازی پوست دارد. استفاده از این نوع ژل عوارض بسیار کمی داشته و نتیجه آن نیز خیلی سریع مشهود خواهد بود. ژل ژوویدرم در انواع مختلفی عرضه می‌شود که هر فرد با توجه به نیاز و تشخیص پزشک متخصص می‌تواند یکی از موارد زیر را انتخاب کند.

  • ژل ژوویدرم وولیفت: این نوع ژل برای جوانسازی صورت و همین‌طور حجم ‌دهی و فرم دهی لب مورد استفاده قرار گرفته و ماندگاری آن بین 12 تا 18 ماه است.
  • ژل ژوویدرم وولبلا: این نوع ژل برای از بین بردن چین و چروک‌های زیر چشم استفاده شده و البته برای حجم‌دهی لب نیز کاربرد دارد. ماندگاری ژل لب ژوویدرم، 12 ماه است.
  • ژل ژوویدرم ولوما: این نوع ژل ژوویدرم برای از بین بردن چین و چروک‌های عمقی صورت، گونه‌ها و حتی برای لیفت غبغب کاربرد دارد. میزان ماندگاری ژل لب ژوویدرم ولوما از باقی نمونه‌ها بیشتر بوده و حدود 2 سال ماندگاری خواهد داشت.

ژل لب آلیاکسین

آلیاکسین در حال حاضر بهترین برند ژل لب موجود در ایران است. تا قبل از آن ژوویدرم در کلینیک مهزیار هم تزریق می‌شد اما با توجه به این موضوع که این برند از فیلر دیگر وارد نمی‌شود، موارد موجود یا فیک هستند و یا تاریخ‌گذشته. به همین دلیل در کلینیک مهزیار از بهترین برند فیلر که در کشور است استفاده می‌شود و آن هم آلیاکسین سوئیسی است. فیلرهای آلیاکسین لاین‌های مختلفی دارند و از فیلری که برای لب استفاده می‌شود، به هیچ عنوان نباید برای زیر چشم استفاده کرد.

به همین علت مهم است که شما در کجا و نزد چه کسی تزریق را انجام می‌دهید. توصیه اکید ما این است که تا از برند مورد استفاده و تخصص و مهارت پزشک اطمینان کامل کسب نکردید هرگز اقدام به انجام هیچکدام از خدمات زیبایی نکنید. ماندگاری فیلر لب آلیاکسین نسبت به تمام فیلرهای برپایه هیالورونیک اسید موجود در ایران بیشتر است.

پیشنهاد مطالعه:
تفاوت جالپرو و پروفایلو؛ {مقایسه جالپرو و پروفایلو+2 ویدئو}

ژل لب هیالورونیک اسید

ژل‌ها یا فیلرهای حاوی هیالورونیک اسید، یکی از بهترین محصولاتی است که به منظور رفع چین و چروک‌های عمقی و حجم‌دهی و فرم دهی به لب‌ها و صورت مورد استفاده قرار می‌گیرند. این اسید خاصیت کلاژن سازی داشته و به همین دلیل نیز تزریق آن باعث کمک به فرآیند کلاژن سازی پوست نیز خواهد شد. میزان ماندگاری ژل‌های هیالورونیک اسید به طور معمول بین 6 تا 18 ماه است. پس از این مدت، ژل آرام آرام جذب شده و در نتیجه باید مجدداً تمدید شود. ماندگاری ژل لب هیالورونیک اسید در برخی موارد حتی تا 2 سال نیز خواهد بود چرا که سرعت متابولیزه کندتری در قیاس با مواد دیگر دارد.

ماندگاری فیلر لب

راه‌های ماندگاری بیشتر ژل لب

ماندگاری ژل لب علاوه‌بر کیفیت محصول به عوامل دیگری بستگی دارد که در ادامه آن‌ها را معرفی خواهیم کرد.

  1. نوع ژل و برند آن
  2. ژنتیک فرد
  3. تکنیک تزریق توسط پزشک متخصص
  4. مراقبت‌ بعد از ژل لب یا سبک زندگی فرد

برای ماندگاری بیشتر ژل لب نکات زیر را رعایت کنید:

  • از کرم‌ لب آبرسان و رژهای ویتامینه استفاده کنید.
  • مصرف مواد غذایی حاوی روی و زینک مانند حبوبات را افزایش دهید.
  • از مصرف مواد قندی خودداری کنید.
  • از بالم لب و رژهای حاوی ضدآفتاب استفاده کنید.
  • در فصول سرد سال از نرم‌کننده لب استفاده کنید تا از خشکی لب‌ها جلوگیری شود.

لازم به ذکر است که سرعت تجزیه هر کدام از ژل‌ها و فیلرها در بدن افراد بسته به ژنتیک و شرایط دیگر، متفاوت خواهد بود. در نتیجه برای ماندگاری بیشتر ژل لب باید مراقبت‌های پس از تزریق ژل لب را انجام دهید.

درباره ماندگاری ژل لب بدانیم

عوامل تاثیرگذار
در ماندگاری
نوع ژل

برند فیلر

تکنیک تزریق

حرکات لب

اقدامات کمک‌کننده
به ماندگاری بیشتر
استفاده از مواد آرایشی آبرسان

استفاده از رژهای ویتامینه

جلوگیری از مصرف مواد قندی

استفاده از رژو بالم ضد آفتاب

استفاده از نرم‌کننده جهت جلوگیری از خشکی در فصول سرد

استفاده از بیشتر روی و زینک

 

نقش مراقبت‌ بعد از تزریق در ماندگاری فیلر لب

همانطور که اشاره کردیم، مراقبت‌‌های پس از تزریق روی ماندگاری بیشتر ژل لب تأثیر زیادی دارد. بنابراین تا 24 ساعت پس از تزریق ژل لب:

  • از مواد آرایشی استفاده نکنید.
  • از انجام حرکات ورزشی شدید خودداری کنید.
  • در معرض نور شدید خورشید یا گرمای زیاد قرار نگیرید.
پیشنهاد مطالعه:
علت و درمان افتادگی پلک بعد از بوتاکس {4 نکته ضروری}

تا 72 ساعت پس از تزریق ژل لب:

  • لب‌ها و محل تزریق را ماساژ ندهید یا دستکاری نکنید.
  • از گاز زدن ساندویچ، کشیدن سیگار، قلیان و پیپ خودداری کنید.

تا 2 هفته پس از تزریق ژل لب:

  • از رفتن به سونا و حمام داغ خودداری کنید.

” تجربه تزریق ژل لب مدل روسی در کلینیک زیبایی مهزیار “

 

هزینه تزریق ژل لب

هزینه تزریق ژل لب در نواحی مختلف لب و بسته به نوع ژلی که استفاده می‌شود، کاملاً متفاوت خواهد بود. همانطور که در این مقاله مطالعه کردید ماندگاری ژل لب برندهای مختلف متفاوت بوده و همین موضوع می‌تواند روی قیمت نیز تأثیر داشته باشد. هزینه تزریق ژل بر اساس تعداد سرنگ‌ها یا به عبارتی حجم ماده‌ای که برای هر فرد مصرف می‌شود، محاسبه خواهد شد.

جمع‌بندی

در این مقاله از کلینیک مهزیار ، به معرفی برندهای برتر و ارائه روش‌های ماندگاری ژل لب پرداختیم. توصیه می‌کنیم همواره برای جلوگیری از بروز عارضه، حساسیت و … به مراکزی مراجعه کنید که از محصولات مرغوب استفاده کرده و کادر درمان حرفه‌ای دارند.

سوالات متداول

  • علت زود جذب شدن ژل لب چیست؟
    عوامل مختلفی در  جذب شدن سریع ژل لب موثرند که در این بین می توانیم به حرکات لب ها از جمله بوسیدن، غذاخوردن، صحبت کردن و … اشاره کنیم. همچنین تکنیک تزریق و نوع فیلری برای شما تزریق شده است نیز در این امر موثر است. بهترین نوع فیلر حال حاضر، فیلر آلیاکسین سوئیسی (Aliaxin) است که مرکز مهزیار تنها از این برند استفاده می‌کند و سایر فیلرهای موجود را به لحاظ کیفیت قبول ندارد.
  • مدت زمان ماندگاری فیلر لب بعد از تزریق چقدر است؟
    زمانی که فیلر لب بعد از تزریق باقی می‌ماند به نوع فیلر و شرایط بیمار بستگی دارد. برخی از فیلرهای لب تا ۶-۸ ماه و برخی دیگر تا ۱-۲ سال باقی می‌مانند.
  • آیا فیلر لب باعث تورم و درد می‌شود؟
    بله، پس از تزریق فیلر لب، ممکن است لب‌ها تورم کنند و درد داشته باشید. این علائم معمولاً در ۲۴-۴۸ ساعت اولیه پس از تزریق بروز می‌کنند و در ادامه بهبود می‌یابند. در صورت بروز علائم شدید مانند عفونت لب بعد از تزریق ژل، به پزشک خود مراجعه کنید.
3.5/5 (2 نظر)

نظرات ارزشمند شما

5 پاسخ

    1. سلام دوست عزیز
      خیر ماسک زدن تاثیری در ماندگاری ژل لب ندارد و باعث کاهش ماندگاری آن نمی‌شود.

  1. ببخشید هزینه هر دوز ژل لب در کلینیک چقدر هست؟ اگه از همین برندی که فرمودین استفاده کنیم؟

    1. درود بر شما
      ما در کلینیک مهزیار در حال حاضر از بهترین برند فیلر موجود در ایران برای تزریق ژل لب استفاده می‌کنیم و آن هم آلیاکسین سوئیسی است. هزینه هر سی سی از این فیلر 7 میلیون 800 هست.

  2. من یک سفر طولانی با هواپیما در پیش دارم… اگه چند روز قبلش ژل لب تزریق کنم مشکلی براش به وجود نمیاد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط مجله مهزیار