Arabic | Persian | English

EN

AR

9 نکته ضروری درباره “جوانسازی دست با تزریق ژل”

“چه دست‌های پیری داره”. این جمله را همه ما لااقل یک بار گفته‌ یا از کسی شنیده‌ایم. چون امکان ندارد به صورت فردی که از جوانسازهای چهره، ژل و بوتاکس استفاده می‌کند، نگاه کنید و سپس به دست‌هایش چشم ندوزید. دست‌های سالخورده، تلاش‌ افراد برای جوانسازی چهره‌شان را زیر سوال می‌برد. اما چاره چیست؟ آیا راهکاری برای جوانسازی دست‌های چروک‌خورده و پیر وجود دارد؟ جوانسازی دست با تزریق ژل، موضوعی است که مطلب پیش رو از بلاگ مهزیار به بررسی و توضیح آن می‌پردازد. 

در مجموعه مهزیار، جوانسازی پوست دست و انگشتان با تزریق پروفایلو انجام می‌شود. این ژل را برای جوانسازی صورت نیز استفاده می‌کنند.

“نمونه تزریق پروفایلو در کلینیک مهزیار”

 

جوانسازی دست با تزریق ژل: پروفایلو دست چیست؟

پروفایلو نسل جدیدی از هیالورونیک اسید است که تولید کلاژن و الاستین را در عمق پوست تحریک می‌کند. پروفایلو با هیالورونیک اسیدهای استاندارد متفاوت است. پروفایلو رقیق‌تر است تا به سرعت در سراسر پوست پخش شود و جوانی را به آن بازگرداند.

ترکیب ژل پروفایلویی که برای جوانسازی پوست دست و انگشتان استفاده می‌شود، با ژلی که افراد برای جوانسازی صورت‌ تزریق می‌کنند، تفاوتی ندارد. پروفایلو، پوست را آبرسانی و حجیم می‌کند تا دست‌های خشک و چروک را جوان‌تر نشان دهد. این درمان با  تزریق ماده بی‌حسی انجام می‌شود. درمان کامل، شامل 2 جلسه جداگانه و به فاصله 4 هفته است تا ماندگاری نتایج جوانسازی دست با تزریق ژل، تضمین شود. این نتایج معمولا 6 ماه دوام دارند.

9 نکته ضروری که باید راجع به جوانسازی دست با تزریق ژل بدانید

تلاش ما در این مقاله، بررسی تمام جوانب جوانسازی دست با تزریق ژل پروفایلو است. 9 نکته مهم درباره جوانسازی پوست با پروفایلو وجود دارد که لازم است در نظر داشته باشید؛ حتی اگر قبلا این موارد را خوانده‌اید، دوباره‌خواندن آنها هیچ اشکالی ندارد. در جوانسازی دست با پروفایلو به این نکات دقت کنید:

  1.  افزایش حجم دست: پروفایلو باعث افزایش حجم و پرشدن مناطق خالی در دست می‌شود.
  2.  ترمیم و تقویت پوست: پروفایلو به تحریک تولید کلاژن و الاستین در پوست دست کمک می‌کند.
  3.  نتایج فوری: نتایج تزریق پروفایلو بلافاصله قابل مشاهده است و بهبود ظاهر دست را به دنبال دارد.
  4.  بازیابی سریع: نقاهت پس از تزریق پروفایلو سریع و آسان است و افراد معمولا می‌توانند به فعالیت‌های روزمره‌شان ادامه دهند.
  5.  ماندگاری نتایج: نتایج تزریق پروفایلو ممکن است تا 18 ماه یا بیشتر ماندگاری داشته باشد.
  6.  جلوگیری از علائم پیری: پروفایلو می‌تواند از ظهور علائم پیری مانند چین و چروک روی دست جلوگیری کند.
  7.  نیاز به تخصص پزشکی: تزریق پروفایلو نیازمند تخصص و مهارت پزشکی است.
  8.  تکرار تزریق نیاز است: برای حفظ نتایج، ممکن است به تکرار تزریق‌ها در بازه‌های گوناگون زمانی نیاز باشد.
  9. عوارض احتمالی:  ممکن است عوارضی مانند سردرد یا تورم موقت در محل تزریق رخ دهد، اما عمدتا خفیف هستند و پس از مدتی برطرف می‌شوند.
پیشنهاد مطالعه:
آیا بهترین بوتاکس برای صورت وجود دارد؟ + (فیلم تزریق بوتاکس)

فردی در حال لمس پوست دست خود

جوانسازی دست با تزریق ژل چگونه است؟

جوانسازی پشت دست با تزریق پروفایلو، هیالورونیک اسید (Hyaluronic acid) را به نقاط مشخصی از دست می‌رساند. پس از تزریق، این ماده با لایه‌های عمیق پوست ترکیب شده و در سراسر ناحیه درمان پخش و پراکنده می‌شود. هنگامی که این مواد در بافت پوست پراکنده شد، شروع به تقویت و افزایش تولید الاستین و کلاژن می‌کند و در نتیجه، بهبود قابل توجهی در کیفیت کلی بافت پوست حاصل خواهد شد. پروفایلو گردن نیز یکی دیگر از کاربردهای این ماده معجزه‌آسا است که باعث جوانسازی پوست ناحیه گردن می‌شود.

عوارض جانبی و احتیاط‌های لازم برای جوانسازی دست با تزریق ژل

از منظر ایمنی، پروفایلو بسیار امن است؛ زیرا از هیالورونیک اسید فوق‌العاده خالص و طبیعی ساخته شده که به خوبی توسط پوست جذب می‌شود. تنها عوارض جانبی گزارش‌شده پس از جوانسازی پوست با پروفایلو، کبودی و تورم خفیف در نواحی تزریق است. اینها معمولا در مدت‌زمان کوتاهی ناپدید می‌شوند و مربوط به تماس سوزن با پوست هستند، نه ترکیبات سازنده محصول.

البته، بهتر است زنان باردار یا شیرده قبل از اقدام برای جوانسازی دست با تزریق ژل، با متخصص خود مشورت کنند. تزریق ژل پروفایلو، به طور کلی، به زنان باردار یا شیرده توصیه نمی‌شود. 

آیا جوانسازی دست با تزریق ژل به بیهوشی نیاز دارد؟

هیچ‌گونه بیهوشی برای درمان‌های جوانسازی پوست دست و انگشتان با ژل پروفایلو وجود ندارد. فقط توصیه می‌شود برای جلوگیری از خونریزی، 24 ساعت قبل از درمان، از مصرف الکل، آسپرین یا داروهای ضد التهاب خودداری کنید. همچنین، بلافاصله پس از درمان، باید از ورزش، شنا و هر فعالیت بدنی شدید دیگری تا 24 ساعت پرهیز کنید و در محیط‌های خیلی مرطوب مثل سونا یا حمام بخار قرار نگیرید.

پیشنهاد مطالعه:
بهترین روش "بدون ریسک" لیفت لب کدام است؟

معاینه دست فرد برای انجام فرآیند جوانسازی پوست با تزریق ژل پروفایلو

نتایج جوانسازی دست با تزریق پروفایلو به چه شکل است؟

بلافاصله پس از درمان، بهبود قابل توجهی در رنگ پوست، آبرسانی و همچنین استحکام پوست مشاهده می‌کنید و خطوط روی پوست و انگشتان‌تان به حداقل می‌رسد. طی 4 هفته آینده، پروفایلو با افزایش تولید الاستین و کلاژن، به طور موثر پوست را بازسازی کرده و ظاهری صاف و محکم‌تر به آن می‌دهد.

با این حال، به خاطر داشته باشید که خاصیت آبرسانی پروفایلو دست، مقداری حجم در پوست ایجاد می‌کند. اما، این حجم و جوانسازی، برای پوشاندن رگ‌ها و تاندون‌های قابل مشاهده دست که به علت از دست‌دادن چربی زیر پوست ایجاد شده‌اند، کافی نیست.

آیا  یک جلسه درمان برای جوانسازی دست با تزریق ژل کافی است؟

برای دریافت بهترین نتایج، معمولا 2 جلسه درمانی توصیه می‌شود. فاصله این جلسات 4 هفته است که بهترین نتایج، پس از درمان دوم قابل مشاهده خواهد بود. این نکته گفتنی است که جلسه دوم به آن معنا نیست که دیگر نیازی به تزریق پروفایلو در دست نخواهید داشت. پس از جذب مواد ژل در بافت پوست، به تزریق مجدد نیاز است.

مزایا و معایب جوانسازی دست با تزریق ژل 

تا اینجای مقاله، درباره جوانسازی پشت دست با تزریق پروفایلو و نقش این ژل در جوانسازی پوست دست و انگشتان گفتیم. اکنون در جدولی که می‌بینید، مزایای پروفایلو و معایب این روش درمانی را نیز برایتان آورده‌ایم.

مزایا و معایب جوانسازی دست با تزریق ژل

مزایا

فرآیند درمانی غیرجراحی و کم‌تهاجم 

قابل مشاهده بودن نتایج بلافاصله پس از تزریق

زمان نقاهت کوتاه

ماندگاری 6 تا 12 ماهه

بدون نیاز به بیهوشی عمومی

معایب

نیازمند تزریق مجدد جهت حفظ نتایج

هزینه‌های درمانی متوسط تا بالا

احتمال نارضی‌بودن از نتایج نهایی

ناپایداربودن نتایج و احتمال جذب زودهنگام مواد پروفایلو

توجه داشته باشید که نتایج و عوارض ممکن تزریق ژل، به برند ژل، تجربه پزشک و وضعیت فردی شما بستگی دارد. همچنین، بهتر است که با یک پزشک متخصص مشورت کنید و وضعیت خاص خود را برای جوانسازی دست با تزریق ژل مورد ارزیابی قرار دهید. مراقبت های بعد از تزریق پروفایلو در ماندگاری خاصیت جوانسازی آن نیز موثر است.

در جلسات مشاوره کلینیک مهزیار، متخصص مجموعه پس از توضیح مزایا و معایب این روش جوانسازی دست، از سوابق پزشکی، وضعیت سلامت عمومی و نتایج مورد نظر شما پرسش خواهد کرد. در این صورت، حتی اگر خودتان فراموش کرده باشید که مواردی را با متخصص در میان بگذارید، عوارض احتمالی تزریق پروفایلو شما را به دردسر نخواهد انداخت.

پیشنهاد مطالعه:
0 تا 100 تزریق بوتاکس زیر بغل {پاسخ به سوالات مهم}

کلام آخر

در مقاله حاضر، به بررسی زوایا و ابعاد گوناگون جوانسازی دست با تزریق ژل پروفایلو پرداختیم. تزریق پروفایلو، به عنوان یک روش موثر غیرجراحی و کم‌تهاجم برای بهبود ظاهر و سلامت دست شناخته می‌شود. این تکنیک با افزایش حجم، ترمیم پوست، تحریک تولید کلاژن و ایجاد نتایج فوری و ماندگاری بالا مورد توجه قرار گرفته است. همچنین، بازیابی سریع و بی‌نیازبودن به بیهوشی، از مزایای این روش درمانی به حساب می‌آید. 

با این حال، لازم است برای انجام این فرآیند، به پزشک متخصص و باتجربه مراجعه کنید و با بی‌دقتی در انتخاب پزشک یا کلینیک، گرفتار عوارض و رخدادهای ناخوشایند پس از تزریق نشوید. عوارض موقت و طبیعی جوانسازی پوست دست و انگشتان، تورم و سردرد هستند و پس از مدتی بهبود می‌یابند. هر عارضه شدیدی که پس از تزریق این مواد در لایه‌های زیرین پوست تجربه کنید، غیر عادی است و نیاز به دخالت پزشکی دارد.

 بنابراین در انتخاب کلینیک و اینکه چه کسی تزریق را با چه تکنیکی برای شما انجام می‌دهد، نهایت دقت و توجه را به کار گیرید. کلینیک زیبایی مهزیار، به واسطه‌ تجربه‌ای که سال‌ها در حوزه خدمات ژل و بوتاکس ارائه داده است، مجموعه‌ای قابل اعتماد برای انجام فرآیند جوانسازی پوست با پروفایلو است.

دست فردی که نیاز به جوانسازی پوست آن دارد

سوالات متداول 

  •  جوانسازی دست با تزریق ژل چیست ؟
    جوانسازی دست با تزریق ژل یک روش غیرجراحی است که از ژل‌های خاصی مانند پروفایلو برای افزایش حجم، بهبود ظاهر دست و تقویت پوست استفاده می‌کند.
  •  چه انتظاراتی از نتایج تزریق ژل در جوانسازی دست داریم؟
    انتظار می‌رود تزریق ژل حجم‌دهی، ترمیم پوست، افزایش کلاژن‌سازی، کاهش چین و چروک دست و بهبود ظاهر کلی دست را در پی داشته باشد.
  •  چقدر طول می‌کشد تا نتایج تزریق ژل در دست مشاهده شوند؟
    نتایج تزریق ژل بلافاصله قابل مشاهده هستند، اما نتایج نهایی طی چند هفته تا چند ماه بعد از تزریق مشاهده می‌شود.
  •  آیا تزریق ژل در دست، درد یا عوارض جانبی دارد؟
    تزریق ژل معمولا موجب تورم، سردرد یا دیگر عوارض موقت می‌شود که طی چند روز بهبود می‌یابد.
  •  نتایج تزریق ژل در دست، چه مدت ماندگار است؟
    ماندگاری نتایج تزریق ژل، به نوع ژل و عوامل فردی بستگی دارد. معمولا نتایج تا 12 ماه یا بیشتر می‌توانند دوام داشته باشند، اما نیاز به تکرار تزریق و پیروی از دستورات پزشک دارد.
0/5 (0 نظر)

نظرات ارزشمند شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط مجله مهزیار