Arabic | Persian | English

EN

AR

آیا بهترین بوتاکس برای صورت وجود دارد؟ + (فیلم تزریق بوتاکس)

میشل اوباما، مدونا و کیم کارداشیان همه از طرف‌داران بوتاکس هستند! شاید شما هم از شنیدن این موضوع متعجب شده باشید، اما حقیقت این است که میل به جاودانگی از دیرباز همراه انسان بوده است. با نگاهی به گذشته و تاریخ در می‌یابیم انسان‌ها همیشه برای رسیدن به این هدف تلاش‌های زیادی کرده‌اند، از جستجو برای کیمیاگری تا روش‌هایی برای همیشه‌جوان ماندن، در این میان داشتن صورتی جوان و زیبا در طول تاریخ از اهمیت زیادی برخوردار بوده است.

در یکی از همین تلاش‌ها برای جوان ماندن بود که بوتاکس مثل کیمیایی برای محو چین و چروک‌های صورت به کمک انسان آمد و نوید داشتن چهره‌ایی جوان و خالی از چین و چروک را بر ای همیشه به او داد.

اگر شما هم دوست دارید با بهترین بوتاکس برای صورت، امکان بوتاکس دائمی، هزینه آن و همه آنچه برای آشنایی با این کیمیای زیبایی لازم است بدانید تا برای انجام‌دادن آن تصمیم بهتر و قابل‌اطمینان‌تری بگیرید، با این مقاله از مجله مهزیار ما همراه باشید.

“توضیحات کامل درباره مراقبت‌های بعد از بوتاکس توسط مدیریت مجموعه مهزیار، دکتر جعفری”

 

آشنایی با یک سم جادویی به نام بوتاکس

مهم نیست که چقدر از پوست خود مراقبت می‌کنید، در نهایت همه دچار چین‌وچروک صورت می‌شوند. خوشبختانه بسیاری از خطوط ظریف و چین‌وچروک‌های ایجاد شده براثر افزایش سن می‌توانند با درمان‌های زیبایی مانند تزریق ژل و بوتاکس کاهش‌یافته و یا محو شوند.

بوتاکس یک ماده سمی است که برای اولین‌بار توسط شرکت آمریکایی Alergan تولید شد و بعداً این سم با همین نام در جهان محبوب شد البته کشورهای مختلف بوتاکس را با نام‌های تجاری مختلف به دنیای پزشکی وارد کردند. (به‌عنوان‌مثال برند دیسپورت که در ادامه با آن بیشتر آشنا می‌شویم نام دیگری از این سم جادویی است)

بوتاکس به‌تدریج برای درمان بسیاری از بیماری‌ها و همچنین به‌عنوان یک روش زیبایی مورداستفاده قرار گرفت. اکنون از بوتاکس برای درمان میگرن، تپش قلب، گرفتگی عضلات گردن، دوبینی، بلفارواسپاسم، ازبین‌بردن خط اخم و سایر چین و چروک‌های صورت استفاده می‌شود.

بوتاکس به مکان‌های بسیار خاصی در صورت تزریق می‌شود و باعث می‌شود در خطوط ناشی از انقباض عضلانی مانند خطوط اخم بین ابروها اعصاب پیام را به ماهیچه‌ها منتقل نکنند و از انقباض آنها جلوگیری کند تا نتیجه کلی که زیبایی صورت است، به دست آید.

اما آیا هر سمی به نام بوتاکس قابل‌اطمینان و اثربخش خواهد بود؟ آیا در هر مجموعه زیبایی از بهترین ژل برای بوتاکس صورت استفاده می‌شود؟ و از چه برندهای در ایران استفاده می‌شود؟

بوتاکس ابرو و صورت

بهترین بوتاکس برای صورت در ایران، چه برندهایی است؟

در حال حاضر بوتاکس دیسپورت انگلیسی “Dysport” از کمپانی داروسازی ایپسن “Ipsen” و زئومین آلمانی از کمپانی دوملیتی آلمانی – آمریکایی مِرز “Merz” بهترین برندهای بوتاکس کاملاً بی‌خطر و بدون عارضه موجود در ایران هستند و از بین این دو برند، بوتاکس دیسپورت با کیفیت قابل‌اطمینان‌تری مورد تأیید است.

بوتاکس دیسپورت نویدبخش یک چهره طبیعی

اغلب کسانی که می‌خواهند از تزریق بوتاکس برای کاهش چین‌وچروک خود استفاده کنند این نگرانی را دارند که حالت بی‌روح و منجمدی در صورت آن‌ها به وجود آید، اما بوتاکس دیسپورت به‌عنوان بهترین بوتاکس صورت، یک تزریق کاملاً طبیعی است و با ماندگاری بالا خطوط چین‌وچروک متوسط ​​تا شدید را بدون تغییر شکل و حرکت بقیه صورت صاف می‌کند.

پیشنهاد مطالعه:
چگونگی "ماندگاری فیلر گونه" {6 عامل ساده ولی موثر! }

بوتاکس دیسپورت در 69 کشور تأیید شده است، 25 سال تجربه بالینی در سراسر جهان دارد و 97٪ از زنان تحت درمان با بوتاکس دیسپورت گفته‌اند این کار را دوباره انجام خواهند داد.

فقط با یک درمان 10 تا 20 دقیقه‌ای، دیسپورت می‌تواند تا 6-5 ماه به بهبود چین‌وچروک‌های شما کمک کند، بنابراین اگر کمتر از 65 سال دارید و برای بهبودخطوط ایجاد شده در صورت خود به دنبال درمان هستید، دیسپورت یک انتخاب مؤثر و بی‌خطر برای شما خواهد بود.

استفاده از بهترین بوتاکس برای صورت یک درمان دائمی است؟

با افزایش محبوبیت تزریق بوتاکس این سؤال زیاد پرسیده می‌شود که آیا نتایج حاصل از بوتاکس یک درمان دائمی است؟ حقیقت این است که خیر، تزریق بوتاکس دائمی نیست، دوام آنها از 3-6 ماه خواهد بود و مدت ماندگاری آن به عواملی مانند سن، متابولیسم و ​​سطح فعالیت و تکنیک تزریق بوتاکس شما بستگی دارد.

اما یک راه هوشمندانه برای دائمی نشان‌دادن بوتاکس، شروع درمان‌ها از اوایل زندگی است. اگر در شروع اولین درمان 30 یا 40 ساله باشید وقتی هنوز چین‌وچروک ظاهر نشده است متخصص پوست شما می‌تواند محل بروز آنها را در آینده محاسبه کند و بوتاکس را در آن مناطق پیش‌بینی‌شده تزریق کند.

در این صورت شما باید تزریق را برای چندین ماه یا سال ادامه دهید و وقتی وارد دهه 50 و بعد از آن شدید، دیگر نیازی به بوتاکس نیست. چین‌وچروک‌هایی که مطمئناً ایجاد می‌شدند اکنون کاملاً صاف شده‌اند، حالات صورت فرصتی برای ایجاد چین‌وچروک ندارند زیرا بوتاکس عضلات را عقب نگه‌داشته است.

بوتاکس موقت

مراقبت‌‌های بعد از تزريق بوتاكس عبارتند از:

  • تا ٤ ساعت نخوابيد و سر خود را به هيچ عنوان به سمت عقب برنگردانید.
  • ‎تا ٢٤ ساعت سر به سمت جلو خم نشود و از انجام كارهاى سنگين بپرهيزيد.
  • ‎١ ساعت اول پس از تزريق، حركت اخم كردن و بالا انداختن ابرو‌ها را به‌صورت مرتب و پشت سر هم انجام دهيد.
  • ‎ماساژ صورت، اسخر و جكوزى و حمام آب داغ تا يک هفته ممنوع است.
  • ‎انجام كارهاى تهاجمى روى پيشانى و ابروها مثل لايه بردارى، تاتو و #ميكروبليدينگ ابرو به مدت ١ ماه ممنوع است.
  • ‎به هنگام شيردهى و باردارى، تزريق بوتاكس ممنوع است.
  • از محصولات مراقبت از پوست با تجویز پزشک استفاده کنید.

عوامل موثر در ماندگاری بهترین بوتاکس برای صورت

باوجود اینکه حتی تزریق بهترین بوتاکس برای صورت یک درمان دائمی نیست چندین تغییر جزئی در سبک زندگی می‌تواند به شما در طولانی شدن اثرات این روش‌های درمانی جوان‌کننده کمک کند. برای افزایش نتایج خود از بوتاکس این نکات را دنبال کنید:

  • درمان را زود شروع کنید
  • قرارگرفتن در معرض آفتاب را محدود کنید
  • هیدراته بمانید
  • رژیم غذایی سالم داشته باشید
  • سیگار نکشید
  • از چروک شدن صورت خودداری کنید
  • قرارهای منظم را برای تزریق بوتاکس برنامه‌ریزی کنید
  • دستورالعمل‌های پس از مراقبت را دنبال کنید

درمان را زود شروع کنید

بوتاکس در اوایل روند پیری استفاده می‌شود و از ایجاد چین‌وچروک‌های جدید جلوگیری می‌کند. بوتاکس در چین‌وچروک‌هایی که عمیق و برجسته نیستند بسیار مؤثر است، بنابراین تا شروع شدید چین‌وچروک‌ها صبر نکنید تا درمان آنها را شروع کنید! برای جلوگیری از چشم‌پوشی بیش از حد چین‌وچروک‌ها، از اولین علائم پیری درمان‌های بوتاکس را شروع کنید.

محصولات مراقبت از پوست بدون نسخه پزشک اغلب حاوی مواد پاک‌کننده و عطرهای غیرضروری بسیاری هستند که می‌توانند باعث تحریک و بدتر شدن سلامت پوست شما شوند. به استفاده از محصولات مراقبت از پوست با تجویز پزشک بپردازید که حاوی مواد فعال قوی و غیر رقیق هستند.

پیشنهاد مطالعه:
درمان افتادگی پوست [فقط با به کارگیری این 7 روش!]

قرارگرفتن در معرض آفتاب را محدود کنید

گذراندن زمان در معرض تابش مستقیم آفتاب می‌تواند خطوط و چین‌وچروک‌های پوست را بارزتر کرده و نتایج درمان‌های بوتاکس را به خطر بیندازد. هنگام گذراندن وقت در فضای باز از کلاه لبه‌دار، عینک آفتابی و ضدآفتاب استفاده کنید تا از پوست در برابر آفتاب محافظت کنید.

هیدراته بمانید

در تمام طول روز آب زیادی بنوشید تا پوست شما به طور طبیعی پر شود و باعث کاهش خطوط و چین‌وچروک پوست شود. مصرف نوشیدنی‌هایی که منجر به کم‌آبی بدن می‌شوند – مانند قهوه و الکل – را کاهش دهید و منبع کافئین خود را با چای سبز جایگزین کنید، این ماده حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی است که به پوست جوان‌تر و چین‌وچروک کمتری ایجاد می‌شود.

رژیم غذایی سالم داشته باشید

قند به فیبرهای کلاژن و الاستیک موجود در پوست متصل شده و آنها را سنگین کرده و باعث ایجاد چین‌وچروک می‌شود. غذاهای حاوی لبنیات، کافئین و نمک نیز می‌توانند به مشکلات پوستی و پیری زودرس کمک کنند. رژیم خود را بر روی غذاهای گیاهی غنی از آنتی‌اکسیدان متمرکز کنید و تاحدامکان از غذاهای فرآوری شده خودداری کنید.

سیگار نکشید

نیکوتین با باریک شدن رگ‌های خونی، جریان خون در پوست شما را مختل می‌کند. این باعث می‌شود پوست شما از بین نرود.

استرس را مدیریت کنید

هورمون استرس کورتیزول مانع تولید کلاژن و الاستین می‌شود که منجر به ایجاد خطوط ریز و چین‌وچروک می‌شود. راه‌های سالم برای کنترل استرس پیدا کنید تا بتوانید از افزایش کورتیزول که باعث پیری زودرس می‌شود جلوگیری کنید. به‌عنوان‌مثال، می‌توانید به ورزش، تنفس عمیق و ماساژ برای کاهش استرس بپردازید.

از چروک شدن صورت خودداری کنید

عادت‌هایی مانند چین دادن پیشانی یا ایجاد ابرو روی صورت می‌تواند چین‌وچروک‌های جدید ایجاد کند. اگر عادت دارید این حرکات صورت را انجام دهید، سعی کنید دست بردارید. ممکن است مدتی طول بکشد، اما سعی کنید از این حالات صورت آگاه شوید و هنگامی‌که متوجه شدید در حال ایجاد آنها هستید، صورت خود را آرام کنید.

قرارهای منظم را برای تزریق بوتاکس برنامه‌ریزی کنید

طبق توصیه پزشک خود، به طور منظم تزریق بوتاکس را انجام دهید. رعایت یک برنامه منظم با جلوگیری از زودتر ازبین‌رفتن اثرات و کمک به پوست برای تولید کلاژن، نتایج شما را طولانی می‌کند.

البته از مصرف بوتاکس بیشتر از حد لازم خودداری کنید، زیرا این امر باعث می‌شود عضلات پوست شما در برابر درمان مقاوم شوند.

دستورالعمل‌های پس از مراقبت را دنبال کنید

تا چند ساعت پس از بوتاکس از درازکشیدن خودداری کنید و طی چند ساعت از درمان‌های بوتاکس از ورزش، قرارگرفتن در معرض آفتاب، لیفت سنگین و استفاده از الکل یا نمک خودداری کنید. تمام دستورالعمل‌های پس از مراقبت ارائه شده توسط پزشک خود را دنبال کنید تا خطر ابتلا به مشکلاتی را که ممکن است نتایج شما را به خطر بیندازد کاهش دهد.

“نمونه‌ای از تزریق بوتاکس کف دست برای رفع تعریق مزمن در کلینیک مهزیار”

 

هزینه انواع بوتاکس چقدر است؟

سؤال مهمی که در ادامه مطرح می‌شود قیمت انواع بوتاکس است متأسفانه به دلیل نوسانات قیمت دلار و افزایش قیمت تجهیزات پزشکی، نمی‌توان قیمت دقیقی را برای عمل بوتاکس مشخص کرد، از طرفی هزینه بوتاکس باتوجه‌به تعداد و محل مناطقی که بوتاکس انجام می‌شود متفاوت است.

به‌عنوان‌مثال، هزینه بوتاکس خط اخم بین ابروها با هزینه بوتاکس خطوط پنجه کلاغی در اطراف چشم متفاوت است، همین‌طور هزینه بوتاکس مورداستفاده در درمان تعریق با صورت متفاوت است و این تفاوت قیمت در هزینه بوتاکس تعریق زیربغل با هزینه بوتاکس تعریق دست هم مشاهده می‌شود.

ازاین‌رو، بهتر است با مراجعه حضوری به مجموعه زیبایی از هزینه‌های روز مطلع شوید، اما به‌طورکلی این هزینه‌ها بستگی به چند عامل مهم دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

پیشنهاد مطالعه:
لیفت بینی با ژل یا جراحی پلاستیک؟! + {پاسخ 5 سوال پرتکرار}

عوامل  مهم و مؤثر بر هزینه تزریق بوتاکس که باید بدانید:

اولین مورد تاصیرگذار در قیمت بوتاکس، کیفیت مواد مصرفی است. در واقع با توجه به اینکه از کدام برند بوتاکس استفاده می‌کنید، هزینه تزریق بوتاکس نیز، افزایش و کاهش پیدا می‌کند

  • دومین مورد برای برآورد هزینه تزریق بوتاکس مجموعه زیبایی و پزشک متخصصی است که کار بوتاکس را انجام می‌دهد. با انتخاب تزریق بوتاکس در یک مجموعه خوب و توسط یک پزشک متخصص هزینه شما بالاتر می‌رود اما نتیجه قابل‌اطمینان‌تر خواهد بود.
  • یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار، مجموعه زیبایی انتخابی شما است. با توجه به این موضوع که برخی از مجموعه‌های زیبایی از برندهای خاصی استفاده می‌کنند، امکان دارد تا هزینه تزریق بوتاکس نیز با انتخاب مجموعه زیبایی تغییر کند.

ژل بوتاکس یا بوتاکس؟

یکی از اصطلاحاتی که در این روزها به‌صورت کاملا غلط در میان مردم استفاده می‌شود، ژل بوتاکس است. اگر به‌صورت کاملا تخصصی به این موضوع مهم و البته خطرناک نگاه کنیم، متوجه خواهیم شد که ژل بوتاکس کاملا غلط بوده و تنها کلمه بوتاکس برای این تزریق مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کلام آخر

در بازار پر سودای جراحی‌های زیبایی، بوتاکس‌های تقلبی آن‌قدر شبیه به بوتاکس‌های اصلی ساخته می‌شوند که به‌راحتی قابل تشخیص نیستند، بنابراین برای حفظ سلامتی خود و پرهیز از مواجه شدن با هرگونه عوارض تزریق بوتاکس توصیه می‌کنیم در مجموعه زیبایی معتبر این عمل را انجام دهید، زیرا در این مجموعه تزریق ژل و بوتاکس با بهترین مواد انجام می‌شود و با خیال راحت می‌توانید از مواد مصرفی، رعایت نکات بهداشتی، مهارت و تخصص پزشک و در نهایت از نتیجه موردنظر که کاهش خطوط چین‌وچروک صورت شما است اطمینان حاصل کنید.

سابقا بوتاکس دیسپورت در ایران وجود داشت و بهترین بوتاکس برای تزریق شمره می‌شد؛ اما اکنون این برند وارد ایران نمی‌شود ولی جای نگرانی نیست چون بوتاکس مصپورت  ایرانی بهترین نوعی از بوتاکس است که می‌توانید استفاده کنید. دقت داشته باشید که این برند بوتاکس، از نمونه‌های چینی و کانادایی نیز کیفیت بیشتری دارند.

کلینیک مهزیار سلامت و زیبایی شما را اولویت قرار می‌دهد و بهترین نوع بوتاکس موجود را برای شما استفاده خواد کرد که ان هم در حال حاضر مصپورت است.

سوالات متداول

۱. بوتاکس ایرانی چه مزایایی دارد؟
بوتاکس ایرانی با کیفیت بالا و قیمت مناسب، یکی از بهترین گزینه‌ها برای افرادی است که به دنبال رفع چین و چروک صورت هستند. این نوع بوتاکس، با ترکیبات طبیعی و بدون عوارض جانبی، به شما کمک می‌کند تا پوست صورت خود را جوان‌تر و برجسته‌تر نمایش دهید.

۲. آیا بوتاکس خارجی بهتر از بوتاکس ایرانی است؟
خیر، بوتاکس خارجی بهتر از بوتاکس ایرانی نیست. در واقع، در برخی موارد، بهترین بوتاکس برای صورت بوتاکس ایرانی است و با کیفیت واقعی‌تر و با قیمت مناسب‌تری نسبت به برندهای خارجی ارائه می‌شود..

۳. آیا برندهای خارجی بوتاکس ماندگاری بیشتری دارند؟
خیر، ماندگاری بوتاکس، بسته به نوع پوست و جنس بوتاکس استفاده شده، متفاوت است و برند خارجی در این مورد مزیتی ندارد.

۴. آیا بوتاکس خارجی باعث عوارض جانبی کمتری می‌شود؟
نه، عوارض جانبی بوتاکس، بسته به نوع پوست و نحوه استفاده، ممکن است متفاوت باشد و برندهای خارجی در این مورد مزیتی ندارند.

۵. آیا برای استفاده از بوتاکس خارجی باید به خارج از کشور سفر کرد؟
این کار بستگی به تصمیم شما دارد اما در حال حاضر بهترین بوتاکس برای صورت در ایران وجود دارد  (بوتاکس مصپورت )که نتایج بسیار راضی‌کننده و قابل قبولی داشته است. البته به شرط آن که نزد یک مرکز معتبر و پزشک ماهری تزریق انجام شود.

0/5 (0 نظر)

نظرات ارزشمند شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط مجله مهزیار