Arabic | Persian | English

EN

AR

0 تا 100 تزریق بوتاکس زیر بغل {پاسخ به سوالات مهم}

مگر بوتاکس را زیر بغل هم تزریق می‌کنند؟ بله، بوتاکس تنها برای ازبین‌بردن خطوط و چین و چروک‌های صورت نیست. گاهی برای مقابله با تعریق زیاد و هایپرهیدروز نیز، از تزریق بوتاکس در ناحیه‌هایی از بدن استفاده می‌شود. تمرکز این مقاله، بر بوتاکس زیر بغل و پاسخ به سوالات مهمی است که برای افراد پیش می‌آید. در واقع این مقاله بلاگ مهزیار ، فقط به سوال‌های مهم اختصاص پیدا کرده است.

از آنجا که در مجموعه مهزیار، تمام خدمات مربوط به تزریق ژل و بوتاکس نیز ارائه می‌شود، می‌توانید برای درمان هایپرهیدروز با تزریق بوتاکس، به اعضای این تیم اعتماد کنید.

بوتاکس زیر بغل، به چه منظور تزریق می‌شود؟

اغلب اوقات، تعریق بیش از حد زیر بغل (هایپرهیدروز) دلیل تزریق بوتاکس زیر بغل است. این اختلال، به واسطه تحریک بیش از حد غدد تعریق، توسط اعصاب خاصی در بدن، ایجاد می‌شود. البته، هایپرهیدروز تنها به تعریق بیش از حد زیر بغل محدود نمی‌شود. کف دست‌ها، پاها، کمر، شکم و اعضای دیگر نیز می‌توانند به خاطر تعریق زیاد، فرد را به رنج و دردسر بیندازند.

تزریق بوتاکس کف دست در کلینیک مهزیار

این اختلال در غدد تعریق، با تزریق بوتاکس در نواحی درگیر تعریق زیاد، برای مدتی برطرف می‌شود.

آیا بوتاکس زیر بغل، فرآیند درمانی موثر و امنی است؟

بله، بوتاکس برای درمان تعریق بیش از حد زیر بغل بی‌خطر است. در واقع، تزریق بوتاکس زیر بغل، تنها روش درمانی مورد تایید FDA (سازمان بهداشت جهانی) برای هایپرهیدروز است. فرآیند درمان، سریع و موثر است و اکثر افراد، معمولا از روز دوم پس از درمان، متوجه کاهش قابل توجه میزان تعریق خود می‌شوند. نتایج تزریق نیز 6 تا 9 ماه ماندگار است. 

کارکرد بوتاکس زیر بغل در بدن به چه شکل است؟

سم بوتولینوم، یک نوروتوکسین است. نوروتوکسین‌ها موادی هستند که بر ساختار یا عملکرد سیستم عصبی تاثیر می‌گذارند. وظیفه بوتاکس این است که عملکرد برخی از انتقال‌دهنده‌های عصبی را تغییر دهد. بوتاکس، مسیر انتقال‌دهنده‌های عصبی را که در فرآیند تعریق درگیرند، مسدود می‌کند. با ضعیف‌شدن اعصاب، پیام‌های عصبی با سرعت قبل مخابره نمی‌شود و به این صورت، تعریق بیش از حد در زیر بغل کنترل می‌شود.

پیشنهاد مطالعه:
ماندگاری تزریق چربی به سینه چقدر است؟+[4سوال متداول]

پزشک درحال تزریق بوتاکس زیر بغل یک خانم

تاثیرات بوتاکس، پس از چه مدت قابل مشاهده است؟

به طور کلی، 2 تا 4 روز طول می‌کشد تا نتایج تزریق بوتاکس زیر بغل نمایان شود. همچنین، 2 هفته طول می‌کشد تا تزریق‌ها اثر کامل خود را بگذارند و هایپرهیدروز را کاملا کنترل کنند. از خوبی‌های تزریق بوتاکس این است که بلافاصله پس از تزریق، می‌توانید فعالیت‌های روزمره خود را از سر بگیرید.

آیا تاثیر بوتاکس زیر بغل دائمی است؟

پیش از ظهور پیشرفت‌های نوین حوزه زیبایی، بوتاکس‌های موجود، تاثیر دائمی داشتند و عضلات و اعصاب را برای همیشه فلج می‌کردند. امروزه، به طور کلی ماندگاری بوتاکس موقت است؛ یعنی پس از مدتی تاثیرگذاری خود را از دست می‌دهد و فرد، به تزریق مجدد بوتاکس زیر بغل نیازمند خواهد بود. 

تعریق زیر بغل، معمولا، هر 7 تا 16 ماه یکبار، نیازمند تمدید تزریق است. نتایج تزریق برای هایپرهیدروز کف دست و پا ممکن است آنقدر طولانی نباشد. بنابراین، ممکن است پس از حدود 6 ماه، نیاز به تزریق مجدد داشته باشید. درباره بوتاکس کف دست به طور کامل در مقاله مربوطه صحبت کرده‌ایم.

دسته‌بندی عوارض بوتاکس

عوارض طبیعی بر اساس واکنش بدن

قرمزی پوست

تورم و کبودی

سردرد و گردن درد

عوارض غیر طبیعی

مشکلات بینایی و ترشحات غیر طبیعی چشم

ضعف عضلانی در ناحیه‌هایی که تزریق انجام نشده است

از دست‌دادن کنترل مثانه

تب، لزر و علائم سرماخوردگی

افتادگی پلک یا ابرو

مشکل در روند بلع

 

آیا بوتاکس زیر بغل، عوارض جانبی به دنبال دارد؟

تزریق بوتاکس زیر بغل برای هایپرهیدروز، بهترین تکنیک مقابله با تعریق بیش از حد است. بوتاکس، بخصوص وقتی در یک مرکز معتبر و توسط یک متخصص باتجربه تزریق شود، کمترین میزان ریسک و عوارض جانبی را به همراه خواهد داشت. مثلا، در کلینیک زیبایی مهزیار که اعتبار خود را از رضایتمندی مراجعان خود به دست آورده است، می‌توانید برای دریافت بوتاکس زیر بغل اقدام کنید. عوارض بوتاکس که به طور احتمالی ممکن است رخ دهند و خطر خاصی ندارد، عبارتند از:

  • درد یا کبودی در محل تزریق
  • تحریک پوست
  • خونریزی
  • سردرد

عوارض جانبی جدی تزریق بوتاکس بسیار نادر است. این موارد زمانی رخ می‌دهد که بوتاکس، تمام بدن شما را تحت‌ تاثیر قرار دهد. چنین عوارض نادری ممکن است ساعت‌ها، روزها یا هفته‌ها پس از تزریق اتفاق بیفتد. عوارض جانبی نادر عبارتند از:

  • ضعف عضلانی در کل بدن
  • مشکل بینایی
  • نارسایی در تنفس
  • ازدست‌دادن کنترل مثانه

در کلینیک زیبایی مهزیار ، پیش از جلسه اصلی تزریق بوتاکس، با متخصص مجموعه مشاوره خواهید داشت. متخصص تمام اطلاعات مربوط به سوابق پزشکی شما را دریافت می‌کند. سپس، اگر کاندید مناسبی برای تزریق بوتاکس زیر بغل باشید، این فرآیند، با بهترین کیفیت برای شما انجام خواهد شد.

پیشنهاد مطالعه:
"عوارض فیلر بینی" [6 راهکار ساده برای کاهش عوارض] + ویدئو

مزایای بوتاکس زیر بغل چیست؟

محبوبیت بوتاکس زیر بغل با سرعت بسیار بالایی در حال افزایش است. دلیل این محبوبیت، مزایایی است که این روش درمانی برای بیماران درگیر با هایپرهیدروز دارد. تعریق زیاد در افراد، به قدری آزاردهنده است که زندگی روزمره آن‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد. مزایای تزریق بوتاکس زیر بغل شامل موارد زیر است:

  • می‌تواند تعریق بیش از حد را تا بیش از 80٪ کاهش دهد.
  • یک درمان غیرتهاجمی است که به دلیل خطرات کمتر و زمان بهبودی کوتاه، همیشه بر متدهای جراحی ارجح است.
  • جلسات تزریق، زمان زیادی نیاز ندارند. این جلسات، معمولا کمتر از 1 ساعت زمان می‌برند و نتایج آن‌ها خیلی زود قابل مشاهده است. 
  • این روش، توسط سازمان‌های معتبر مانند FDA و IHHS تایید شده است. 

چرا باید هایپرهیدروز را با بوتاکس زیر بغل درمان کرد؟

هایپرهیدروز، یک مشکل پزشکی ناشی از انبساط مغز است که به علت تجمع مایع مغزی ایجاد می‌شود. افراد مبتلا به هایپرهیدروز ممکن است با مشکلاتی چون:

  • سردرد شدید
  • تشنج‌
  • مشکلات شناختی
  • مشکلات حرکتی 
  • تغییرات در شخصیت
  • ناکامی در مراقبت از خود
  • مشکلات بینایی 
  • آسیب به بافت‌های مغزی

مواجه شوند. درمان هایپرهیدروز  ممکن است از طریق روش‌های جراحی نیز انجام شود. در روش‌های جراحی، مایع مغزی به طریقی تخلیه می‌شود که برای مدتی شخص را از شر تعریق بیش از حد می‌رهاند. هر دو روش جراحی و بوتاکس زیر بغل، از نظر موقت‌بودن نتایج، مشابهند. 

بنابراین، اینکه بیمار چه روشی را برای درمان هایپرهیدروز انتخاب کند، تا حدی به خودش و بیشتر به تصمیم پزشک متخصص بستگی دارد.

چه کسی کاندید مناسب تزریق بوتاکس زیر بغل است؟

کاندیدهای مناسب برای تزریق بوتاکس زیر بغل، افرادی هستند که در ناحیه زیر بغل، تعریق بیش از حد را تجربه می‌کنند. این وضعیت که به عنوان هایپرهیدروز شناخته می‌شود، می‌تواند خجالت‌آور باشد و در فعالیت‌های روزانه اختلال ایجاد کند.

بوتاکس، برای افرادی توصیه می‌شود که از درمان‌های غیرتهاجمی و موضعی، مانند داروهای ضد تعریق یا خوراکی پاسخ نگرفته‌اند. البته، این نکته گفتنی است که بوتاکس برای افرادی که به هر یک از اجزای بوتولینوم توکسین واکنش آلرژیک دارند، توصیه نمی‌شود. متقاضیان تزریق بوتاکس باید از سلامت کلی خوبی برخوردار باشند و انتظارات واقع‌بینانه‌ای در مورد نتایج درمان داشته باشند. 

آیا بوتاکس زیر بغل درد دارد؟

فرآیند کامل بوتاکس زیر بغل، شامل چندین تزریق ریز در زیر بغل است. این تزریق‌ها به سختی احساس می‌شود و اغلب افراد، درد زیادی را هنگام ورود سوزن به بافت زیر بغل، احساس نمی‌کنند. البته، اگر پیش از شروع تزریق‌ها نگران احساس ناراحتی یا درد احتمالی هستید، می‌توانید به پزشک اطلاع دهید. متخصص می‌تواند پیش از شروع، نواحی تزریق را با بی‌حس‌کننده‌های موضعی، بی‌حس کند.

پیشنهاد مطالعه:
آشنایی با عوارض پروفایلو + {پاسخ به 5 سوال مهم شما}

کلام آخر

در این مقاله، بوتاکس زیر بغل را به عنوان یک روش غیرجراحی کاهش تعریق، مورد بررسی قرار دادیم. در این روش، از تزریق بوتولینوم توکسین نوع A به عضلات زیر بغل استفاده می‌شود. بوتاکس باعث می‌شود عملکرد غدد تعریق در این منطقه مسدود شده و تعریق بیش از حد کاهش یابد. بوتاکس زیر بغل، مانند هر روش درمانی دیگر، مزایا و معایب مختص خود را دارد. 

کاهش تعریق، بهبود شخصیت اجتماعی و کاهش خشکی پوست زیر بغل را می‌توان از بهترین مزایای تزریق بوتاکس به حساب آورد. از سوی دیگر، نیاز به تمدید تزریق، هزینه نسبتا بالا و فلج‌شدن موقت عضلات زیر بغل، از معایب بوتاکس به شمار می‌رود. بنابراین، توصیه ما این است که قبل از تصمیم‌گیری نهایی برای تزریق بوتاکس، با یک پزشک متخصص تزریق بوتاکس مشورت کنید.

“نمونه‌ای از تزریق بوتاکس کف دست در کلینیک مهزیار”

 

سوالات متداول

  •  بوتاکس زیر بغل چیست؟ 

بوتاکس، نام تجاری بوتولینوم توکسین نوع A است که برای کاهش تعریق و کنترل هایپرهیدروز، در ناحیه زیر بغل تزریق می‌شود. درمان تعریق بدن با بوتاکس به این صورت است که ورود مواد بوتاکس، باعث مسدودشدن مسیر عصبی موجود در ناحیه زیر بغل می‌شود و عمل تعریق، کمتر انجام می‌شود.

  •  چه مشکلاتی باعث افزایش تعریق زیر بغل می‌شود؟ 

افزایش تعریق زیر بغل ممکن است به عواملی نظیر تنش، استرس، غدد تعریق بیشتر در زیر بغل، ژنتیک و حتی مصرف خوراکی‌های معینی نسبت داده شود.

  •  ماندگاری اثر بوتاکس زیر بغل چه مدت است؟ 

اثر بوتاکس زیر بغل معمولا از 7 تا 16 ماه دوام دارد. پس از این مدت، لازم است دوباره تزریق بوتاکس را تکرار کنید.

  •  آیا تزریق بوتاکس زیر بغل درد دارد ؟ 

تزریق بوتاکس زیر بغل، با استفاده از داروهای مسکن صورت می‌گیرد و درد زیادی را به همراه ندارد. گرچه ممکن است به عنوان نتیجه‌ای از تزریق، درد و التهاب موقتی در محل تزریق رخ دهد.

  • آیا بوتاکس زیر بغل برای همه افراد مناسب است؟ 

بوتاکس زیر بغل، بهترین نتایج را برای افرادی که به دنبال کاهش تعریق زیر بغل هستند به دنبال دارد. اما ممکن است برای برخی افراد مناسب نباشد. قبل از تزریق بوتاکس، بهتر است با یک پزشک متخصص مشورت کنید تا او شرایط شما را ارزیابی کرده و بهترین راه‌حل را پیشنهاد دهد.

 

0/5 (0 نظر)

نظرات ارزشمند شما

2 پاسخ

    1. درود بر شما
      در حال حاضر بهترین برند بوتاکس موجود در ایران، بوتاکس مصپورت ساخت ایران است که در مرکز ما هم از همین برند استفاده می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط مجله مهزیار