Arabic | Persian | English

EN

AR

درمان تعریق بدن با بوتاکس + {7 عارضه بسیار کمیاب}

یکی از مهم‌ترین روش‌های جوانسازی پوست تزریق بوتاکس است. همین موضوع باعث شده است که برای رفع چین و چروک‌های صورت از بوتاکس استفاده شود. علاوه بر این، برای کاهش میزان تعریق بدن هم از بوتاکس استفاده می‌شود. دراین مقاله به صورت جامع درباره درمان تعریق بدن با بوتاکس صحبت کرده‌ایم. درصورتی که بخواهید اطلاعات کامل‌تری درمورد بوتاکس کف دست بدست آورید، مقاله مربوطه از بلاگ مهزیار، اطلاعات کاملی در اختیار شما قرار خواهد داد.

شاید برای شما هم این سؤال مطرح شود که عملکرد بوتاکس چگونه است که علاوه بر عملکرد جوانسازی پوست، می‌تواند میزان تعریق را کاهش دهد؟ در پاسخ باید بگوییم که ماده اصلی بوتاکس ماده‌ای سمی به نام بوتولینیوم است که از نوعی باکتری تولید می‌شود. تأثیر این ماده بر سیستم عصبی باعث تغییر عملکرد آن در تولید انتقال دهنده‌های عصبی می‌شود. در نتیجه بدن در برابر مسدود شدن فعالیت انتقال دهنده‌های عصبی عکس العمل نشان می‌دهد.

درمان تعریق بدن با بوتاکس چگونه است؟

تکنیک تزریق بوتاکس روی صورت اعمال می‌شود. این فرآیند عملکرد انتقال‌ دهنده‌های عصبی صورت را مسدود می‌کند. در نتیجه پیامی مبنی بر تولید عرق به غدد عرق ساز نمی‌رسد. همین موضوع باعث می‌شود که متخصصین  پوست و زیبایی به این دلیل، روش درمان تعریق بدن با بوتاکس را انتخاب کنند. علت بروز تعریق زیاد، بیماری به نام هایپرهیدروسیس (Hyperhidrosis) است که باعث می‌شود غدد عرق در زیر بغل، کف دست یا کف پا به شکل غیر معمولی فعال شوند و تولید عرق کنند.

“همچنین بر اساس آنچه که در وب سایت UCLA HEALTH آمده است، تکانه های عصبی مرتبط با تعریق نیز می توانند با استفاده از بوتاکس خاموش شوند. این نام محصول پروتئین تزریقی است که از سم بوتولینوم ساخته شده است که یک نوروتوکسین است. هنگامی که درمان های موضعی شکست خورده اند، تزریق بوتاکس به طور گسترده در مدیریت هیپرهیدروزیس اولیه استفاده می شود. این درمان با مسدود کردن سیگنال‌های عصبی که به غدد عرق دستور فعال شدن می‌دهند، عمل می‌کند. سه تا چهار روز طول می کشد تا نتایج تزریق بوتاکس برای هیپرهیدروزیس آشکار شود. بسته به هر فرد و همچنین ناحیه تحت درمان، نتایج تا شش ماه باقی می ماند.”

تأثیر بوتاکس در درمان تعریق شدید

بررسی عوارض احتمالی درمان تعریق بدن با بوتاکس

بعد از بوتاکس، تعریق همان نواحی مشخصی که بوتاکس تزریق شده، کاهش می‌باید. بنابراین اختلالی در تعریق نواحی دیگری که بوتاکس دریافت نکرده‌اند، رخ نمی‌دهد. اما درباره عوارض تزریق کردن بوتاکس باید گفت که بوتاکس چندین دهه است که با اهداف پزشکی و زیبایی استفاده می‌شود. با توجه به عوارض ناچیز آن به عنوان یکی از ایمن ترین و کم خطرترین فرآیندهای پزشکی شناخته شده است. با این وجود شایع ترین عوارض بوتاکس عبارتند از :

  • سر درد
  • حالت تهوع
  • درد یا کبودی محل تزریق
  • علائمی مانند علائم سرماخوردگی یا خشکی چشم
پیشنهاد مطالعه:
تزریق فیلر خط اخم | مراحل ، مزایا و اجرا

دسته بندی عوارض احتمالی درمان تعریق بدن با بوتاکس

عوارض طبیعی بر اساس واکنش بدن

قرمزی پوست

تورم و کبودی

سردرد و گردن درد

عوارض غیر طبیعی

مشکلات بینایی و ترشحات غیر طبیعی چشم

ضعف عضلانی در ناحیه‌هایی که تزریق انجام نشده است

از دست‌دادن کنترل مثانه

تب، لزر و علائم سرماخوردگی

افتادگی پلک یا ابرو

مشکل در روند بلع

 

7 مورد از عوارض کمیاب بوتاکس در درمان تعریق بدن

  1. ضعف عضلانی
  2. شک آنافیلاکسی
  3. کهیر
  4. سرگیجه
  5. مشکلات بینایی
  6. اختلال بلع، گفتار و تنفس
  7. اختلال در کنترل ادرار

درمان تعریق بدن با بوتاکس: تعریق زیر بغل

همانطور که گفتیم بوتاکس پیشانی که برای رفع چین و چروک استفاده می‌شود، تنها یک راه بهره مندی از مزایای بوتاکس است. زیر بغل یکی از بخش‌های بدن است که از محل آن بوتاکس تزریق می‌کنند. عموماً فرآیند بوتاکس زیر بغل با 1 تا 2 سانتی متر فاصله صورت می‌گیرد. اما پیش از تزریق با کمک یخ و پماد بی حسی موضعی، زیر بغل را بی حس می‌کنند تا هنگام تزریق دردی حس نشود. گفتنی است که با تزریق بوتاکس زیر بغل می‌توان حتی تا 80 درصد تعریق بدن را کم کرد.

درمان تعریق بدن با بوتاکس: تعریق کف دست و پا

شاید این سؤال برای شما هم باشد که درمان عرق کف دست و پا هم با بوتاکس میسر است یا خیر؟ کف دست و پا نواحی دیگر بدن هستند که در بعضی افراد تعریق زیادی دارند. مخصوصاً بسیاری از تعریق و بوی بد پاهای خود ناراحت هستند. عملکرد غدد عرق ساز یا غدد آکرین در ناحیه کف دست و پا با استفاده از بوتاکس تغییر می‌کند. به نحوی که میزان تعریق کف دست  و پا بعد از تزریق کردن بوتاکس به حد چشمگیری (87 درصد) کاهش می‌یابد.

نکات مراقبتی بعد از درمان تعریق بدن با بوتاکس

اکنون می‌دانید که درمان تعریق بدن با بوتاکس به راحتی امکان‌پذیر است. مراکز درمانی متعددی در شهرهای مختلف مجوز تزریق کردن بوتاکس را دارند. اما بهتر است با مراقبت‌های قبل و بعد از بوتاکس آشنایی داشته باشید تا این فرآیند را با بهترین نتایج پشت سر بگذارید.

 

مراقبت‌‌های قبل از تزریق بوتاکس

  • مشورت با پزشک درباره نحوه تزریق کردن بوتاکس و ارائه پرونده پزشکی خود برای بررسی همه جانبه الزامی است.
  • زیر بغل 2 تا 4 روز پیش از تزریق نباید اصلاح شود.
  • پیش از تزریق کردن ماده بوتاکس نباید نوشیدنی‌های الکلی و داروهای رقیق کننده خون مصرف کرد. در غیر این صورت فرد با کبودی و ورم ناحیه تزریق مواجه می‌شود.
  • باید توجه کرد که در نواحی تزریق زخم‌ وجود نداشته باشد.
  • در صورتی که فرد در دوره بارداری و شیردهی قرار دارد، باید پزشک را در جریان بگذارد.
پیشنهاد مطالعه:
ماندگاری مزوژل جالپرو چقدر است؟

مراقبت‌های پس از درمان تعریق بدن با بوتاکس

  • باید از ماساژ دادن ناحیه تزریق ماده بوتاکس خودداری کرد.
  • پرهیز از انجام فعالیت‌های سنگین الزامی است.
  • 2 تا 3 روز پس از تزریق باید از حمام آب گرم اجتناب کرد.
  • اپیلاسیون و موم انداختن تا 24 ساعت بعد از تزریق ممنوع است.
  • از کمپرس یخ برای کاهش ورم نواحی تزریق استفاده شود.
  • باید به مدت 1 تا 2 هفته بعد از تزریق بوتاکس زیر بغل به پزشک مراجعه کرد.
  • به عوارض جانبی فرآیند تزریق توجه کرده و در صورت شدید بودن آنها، باید با پزشک مشورت کرد.

ماندگاری تأثیر بوتاکس بعد از تزریق

دو هفته بعد از تزریق کردن بوتاکس زیر بغل، شاهد روند مثبت درمان تعریق بدن با بوتاکس خواهید بود. تزریق بوتاکس برای جوانسازی پوست یا کاهش تعریق بدن تأثیری موقتی دارد. افرادی که این راهکار را انتخاب می‌کنند و می‌خواهند مدت زمانی طولانی از اثرات آن استفاده کنند باید مجدداً بوتاکس تزریق کنند. تأثیر بوتاکس بر هایپرهیدروزیس زیر بغل با کاهش تعریق بین 4 تا 14 ماه خواهد بود. اما تأثیر آن در نواحی دست و پا کمتر است و حداکثر 6 ماه باقی می‌ماند.

انواع برندهای بوتاکس

امروزه تکنیک تزریق بوتاکس با انواع برندهای مختلف اجرا می‌شود. در میان برندهای معروف، محصولات دیسپورت و مسپورت بیشترین محبوبیت را دارند. بوتاکس مسپورت برای رفع چین و چروک‌های عمیق پیشانی و بین دو ابرو کاربرد دارد. علاوه بر اینکه به تأیید وزارت بهداشت و درمان رسیده است، کاربران کمترین میزان عوارض جانبی را تجربه می‌کنند.

برند انگلیسی دیسپورت هم برای رفع چین و چروک‌ها و خطوط ظریف روی صورت استفاده می‌شود. بوتاکس دیسپورت هم عملکردی مشابه سایر برندها دارد و با بی‌ حرکت کردن عضلات اطراف محل تزریق، باعث جوانسازی پوست صورت می‌شود.

انواع برندهای بوتاکس

تفاوت بوتاکس مسپورت و دیسپورت

میان دو برند مسپورت و دیسپورت چندین تفاوت وجود دارد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

  • ساختار ملکولی بوتاکس مسپورت و دیسپورت مشابه است. هر دو نوعی نوروتوکسین هستند که هنگام استفاده منجر به تولید بوتولیسم می‌شوند. در حالی که میزان پروتئین‌های فعال در آنها با هم فرق دارد. در نتیجه، تأثیر دیسپورت سریع‌ تر آشکار می‌شود.
  • عمق تزریق دیسپورت کمتر از مسپورت و در حدود 2 سانتی متری است و پوششی 2 برابری نسبت به مسپورت دارد.
  • تأثیرات تزریق مسپورت بعد از 3 یا 4 روز بروز می‌کند. اما مشاهده علائم بوتاکس در کاربران دیسپورت در 1 هفته تا 10 روز بعد از تزریق امکان‌پذیر است. البته عواملی مانند نواحی مورد تزریق، چگونگی تزریق و دوز آن هم در روند درمان تعریق بدن بعد از تزریق یا جوانسازی پوست مؤثر هستند.
  • ماندگار تأثیرات تزریق بوتاکس‌ها عموماً 4 تا 6 ماه است. هرچند عوامل مختلفی مانند شرایط جسمانی فرد در میزان ماندگاری اثر بوتاکس نقش دارند.
پیشنهاد مطالعه:
تزریق فیلر شقیقه چیست؟[6 نکته مراقبتی مهم]

جمع بندی

برای اینکه میزان تعریق زیر بغل، کف دست و پاها و پیشانی کاهش یابد، می‌توان از تکنیک تزریق بوتاکس استفاده کرد. بنابراین بهتر است با پزشک مشورت کرده و جوانب مختلف درمان تعریق بدن با بوتاکس را سنجید. اگر پزشک شما این موضوع را تایید کند که می‌توانید از این روش برای رفع عرق استفاده کنید، این گزینه همیشه روی میز است.

اما باید توجه داشته باشید که در این مورد به طور کامل تحقیق کنید. مرکز مهزیار با بیش از 16 سال سابقه در حوزه خدمات زیبایی تزریقی و جراحی، یکی از مورد اعتمادترین و با عتبارترین مجموعه‌های زیبایی و درمان چنین اختلالاتی محسوب می‌شود.

سوالات متداول

  • چگونه بوتاکس در درمان تعریق بدن موثر است؟
    بوتاکس (توکسین بوتولینوم) عمدتاً با کاهش فعالیت عضلات و تحت تأثیر موقتی کردن عصب‌ها کار می‌کند. درمان با بوتاکس در مواجهه با تعریق بیش از حد از طریق مسدود کردن سیگنال‌های عصبی به غده‌های تعریق انجام می‌شود. این موجب کاهش تولید عرق توسط غده‌های تعریق می‌شود و به‌طور موقت علائم تعریق بیش از حد را بهبود می‌بخشد.
  • چه مناطقی از بدن می‌توانند با بوتاکس درمان شوند؟
    بوتاکس می‌تواند برای درمان تعریق بدن در مناطقی مانند زیربغل، دستها، پاها، جلوی صورت، و حتی فردیون‌های پشت سر مورد استفاده قرار گیرد. انتخاب مناطق و میزان دارو معمولاً بر اساس شدت تعریق و نیازهای فرد تعیین می‌شود.
  • چه مدت زمانی اثرات بوتاکس در درمان تعریق بدن دوام دارند؟
    اثرات بوتاکس در درمان تعریق بدن معمولاً برای دوره‌های مختلف متفاوت است. به طور معمول، اثرات درمان با بوتاکس برای 6 تا 12 ماه موثر باقی می‌ماند. برخی از افراد ممکن است نیاز به جلسات تجدید باشد تا اثرات درمان به صورت مداوم حفظ شوند.
  • آیا درمان با بوتاکس دردناک است؟
    درمان با بوتاکس معمولاً کمتر دردناک است. تزریق بوتاکس به عنوان یک روش غیرجراحی با وسایلی که به عنوان “سوزن‌های بسیار نازک” شناخته می‌شوند انجام می‌شود. بسیاری از افراد تا حد زیادی تحت تأثیر ماده بی‌حس کننده قرار می‌گیرند تا هر گونه ناراحتی به حداقل برسد.
  • آیا بوتاکس درمان تعریق بدن عوارض جانبی دارد؟
    مانند هر روش درمانی دیگر، بوتاکس هم ممکن است عوارض جانبی داشته باشد. برخی از عوارض جانبی ممکن شامل درد موقت، قرمزی، یا سردرد در نزدیکی نقاط تزریق می‌شوند. همچنین، در صورتی که تزریق به نحوه صحیح انجام نشود، ممکن است عوارض نامطلوب دیگری نیز رخ دهد. بهتر است این مسائل را با پزشک مشاوره کرده و راهنمایی از افراد متخصص بگیرید.
0/5 (0 نظر)

نظرات ارزشمند شما

6 پاسخ

  1. سلام
    هزینه بوتاکس برای درمان تعریق با بوتاکس برای رفع چین و چروک فرق داره؟

    1. درود بر شما دوست عزیز
      برای اطلاع از جزئیات هزینه تزریق بوتاکس لطفا با تلفن های کلینیک تماس بگیرید. همکارانمون راهنماییتون می‌کنند.
      ۰۲۱-۲۲۳۸۳۴۰۰
      ۰۲۱-۲۲۳۸۳۴۳۰
      ۰۲۱-۲۲۰۲۰۰۷۳

    1. دوست عزیز در حال حاضر بهترین برند بوتاکس موجود در ایران، مصپورت ایرانی است که از سایر برندهای خارجی موجود هم با کیفیت‌تر است و هم ماندگاری بیشتری دارد.

  2. من برای درمان تعریق زیر بغل با بوتاکس چند وقت یه بار باید تزریق کنم؟

    1. در جلسه تزریق پزشک در این باره شمارو راهنمایی می‌کنند اما به صورت کلی دوره تمدید بوتاکس هر 4 ماه یکبار هست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط مجله مهزیار