Arabic | Persian | English

EN

AR

«بوتاکس کف دست»|+ 3 نکته کلیدی که باید بدانید!

تا حالا برایتان پیش آمده است که در برخورد با دوست و آشنا، برای سلام و احوال‌پرسی، از دست‌دادن با آن‌ها اجتناب کنید؟ فقط و فقط به این دلیل که دوست ندارید عرق‌کردن بیش از حد دست‌تان، حال‌شان را بد کند؟ می‌خواهیم در این مقاله، درباره بوتاکس کف دست، که یک روش پزشکی نسبتا جدید در درمان هایپرهیدروز (تعریق زیاد دست و پا) است، حرف بزنیم. 3 نکته کلیدی درباره این روش کلینیکال را نیز در ادامه، بررسی خواهیم کرد.

کلینیک خدمات زیبایی مهزیار، خدمات مربوط به بوتاکس، فیلر و ژل را برای امور مرتبط به زیبایی ارائه می‌دهد، اما چون تزریق بوتاکس برای رفع تعریق زیاد بدن، روشی درمانی است و به حوزه زیبایی مربوط نیست، اطلاعاتی را که لازم است برای انجام این فرایند در اختیار داشته باشید، در این مقاله از بلاگ مهزیار، به طور اختصاصی درباره بوتاکس کف دست صحبت خواهیم کرد.

هایپرهیدروز چیست؟

عرق‌کردن، واکنش طبیعی بدن برای تنظیم دمای آن است. چراکه بالارفتن بیش از حد دما در بدن انسان، پیامدهای ناگواری را به دنبال دارد و حتی گاهی موجب مرگ می‌شود. پس از فعالیت سنگین بدنی، قرارگرفتن در محیط گرم یا هنگام تجربه هرگونه تنش و اضطراب، غدد تعریق به کار می‌افتند و دمای بدن را متعادل می‌سازند. در عین حال، عده کثیری از مردم، همین الان، از اختلالی به نام هایپرهیدوز یا تعریق بیش از حد رنج می‌برند. 

پیشرفت‌ علم، برای کنترل و رفع این مسئله، راهکاری ارائه داده است. هایپرهیدروز را می‌توان با تزریق بوتاکس کف دست درمان کرد یا از شدت آن کاست. زیرا این تعریق بیش از حد، در صورت درمان‌نشدن، به بیماری‌های دیگری نظیر اگزما، عفونت‌های پوستی یا حتی گرفتگی عضلات می‌انجامد.

بوتاکس کف دست چگونه به درمان هایپرهیدروز کمک می‌کند؟

همه ما، تا حدی، از کارایی بوتاکس در فرایندهای زیبایی مانند بوتاکس صورت مطلعیم. حتی در مجله زیبایی وبسایت مجموعه مهزیار، به وفور درباره بوتاکس و کاربردهای آن گفته‌ایم. به طور خلاصه، بوتولینوم توکسین، پس از تزریق در مناطق چین و چروک‌دار پوست، عضلات درگیر در تشکیل خطوط را ضعیف یا فلج می‌کند و ظاهری صاف به چهره می‌دهد. همین کاربرد ساده، در درمان تعریق زیاد هم به کار می‌آید.

پیشنهاد مطالعه:
بهترین روش های "جوانسازی پوست" ( 4 روش مطمئن )

تعریق زیاد و دردسرهای رهایی از آن

در هایپرهیدروز، دست و پا حتی در دمای پایین محیط نیز به‌شدت عرق می‌کنند، این اتفاق برای فرد دارای اختلال، واقعا ناخوشایند و آزاردهنده است. حالا ببینیم تزریق بوتاکس کف دست، چگونه از تعریق جلوگیری می‌کند. تزریق بوتاکس به نقاطی از دست، اعصابی را که وظیفه فعال‌سازی غدد تعریق را به عهده دارند، به طور موقت، فلج می‌کند. زمانی که این اعصاب، مثل قبل پیام تولید عرق را به مغز مخابره نکنند، عمل تعریق در این نقاط متوقف خواهد شد. 

مزایا و معایب بوتاکس کف دست

با اینکه تزریق بوتاکس، شما را از تعریق بیش از اندازه دست و پا می‌رهاند، اما معایب این سم ضعیف‌شده را نیز باید در نظر گرفت. به جدول مقابل توجه کنید:

تزریق بوتاکس کف دست

مزایا

معایب

کوتاهی زمان جلسات درمانی

نیاز به تزریق مکرر

روش غیرتهاجمی و کم خطر

هزینه‌ بالا 

نقاهت کوتاه‌مدت

احتمال بروز عوارض موقتی نظیر خارش و تورم

ماندگاری بالا

خون‌مردگی، درد و کبودی موقت در محل تزریق

نتایج سریع و قابل مشاهده

بروز ضعف عضلانی

افزایش اعتماد به نفس و بهبود روابط اجتماعی

امکان بلاک عصبی در مچ دست (موقت)

اکثر عوارض جانبی بوتاکس کف دست، موقتی هستند و با گذشت مدتی از بین می‌روند. گرچه، در صورتی که هر یک از این عوارض را به شکل افزاینده و شدید تجربه کردید، هرچه سریع‌تر پزشک معالج خود را در جریان قرار دهید و از بروز اتفاقات ناگوار جلوگیری کنید. همچنین بهتر است از عوارض تزریق بوتاکس به طور کلی اطلاعات کاملی به دست آورید.

چه مراقبت‌هایی پیش از انجام بوتاکس کف دست لازم است؟

بهتر است قبل از تزریق بوتاکس کف دست این موارد را در نظر بگیرید تا تجربه‌ بهتری از انجام این فرایند داشته باشید:

  • حداقل از یک هفته قبل، از استعمال دخانیات و خوردن هرگونه مشروبات الکلی اجتناب کنید.
  • چند روز پیش از تزریق، از خوردن غذاهای خیلی چرب، نوشیدن قهوه و مواد غذایی همچون سیر و مارچوبه بپرهیزید.
  • از 24 ساعت قبل از تزریق بوتاکس، از داروهای رقیق‌کننده خون استفاده نکنید.

فراموش نکنید در کنار این موارد، توصیه‌های پزشک متخصص را هم موبه‌مو اجرا کنید.

“نحوه تزریق بوتاکس کف دست برای جلوگیری از تعریق – کلینیک مهزیار”

مراقبت‌های لازم بعد از تزریق بوتاکس کف دست

پس از اتمام جلسه تزریق بوتاکس کف دست، پیروی از این موارد توصیه می‌شود:

  • سعی کنید چند روزی از مشروبات الکلی و استعمال دخانیات بپرهیزید.
  • از انجام فعالیت‌های سنگین بدنی مثل ورزش یا بلندکردن اجسام سنگین خودداری کنید.
  • استخر، سونا و جکوزی را برای یکی دو روز فراموش کنید.

داروها و توصیه‌های متخصص‌تان را جدی بگیرید و بیشتر استراحت کنید. در این صورت، نتیجه جلسه تزریق بوتاکس را زودتر و بهتر خواهید دید.

پیشنهاد مطالعه:
لیفت صورت با تزریق ژل گونه [6 نکته مهم و کاربردی]

هزینه تزریق بوتاکس کف دست چقدر است؟

کف دست، به نسبت سایر اعضای بدن، منطقه گسترده‌ای به حساب می‌آید و غدد تعریق زیادی را در بر می‌گیرد. پس طبیعی است که هزینه بوتاکس کف دست، از رفع چین و چروک و خطوط اخم بیشتر باشد. مقدار بوتاکس مصرفی برای درمان هایپرهیدروز، تقریبا 100 واحد تخمین زده می‌شود که در کشورهای خارجی، هزینه این فرایند را تا 1000دلار نیز رسانده است. 

با این حال، قیمت این متد درمانی، بسته به کشوری که در آن زندگی می‌کنید، نوع و میزان بوتاکس مصرفی، شهرت و تخصص پزشک معالج، اعتبار مرکز درمانی و منطقه‌ای که در آنجا واقع شده است، ممکن است متغیر باشد.

ممانعت از دست دادن با فردی که کف دست او عرق کرده است.

ماندگاری و درصد موفقیت بوتاکس کف دست چقدر است؟

طبق نتایجی که از انجام این روش درمانی در اختیار است، تزریق بوتاکس کف دست، معمولا تا 90% موفق بوده در درمان هایپرهیدروز تاثیر بسزایی داشته است. 

اینکه تاثیر بوتاکس تا چه مدت ماندگار است، بسته به نوع و کیفیت بوتاکس استفاده‌شده، از 6 ماه تا 1 سال متغیر است. اگر بوتاکس، تاثیر خود را از دست بدهد یا تعریق زیاد دست و پا مجدد آغاز شود، نیاز به تمدید جلسه تزریق بوتاکس است.

3 نکته کلیدی درباره بوتاکس کف دست که باید بدانید!

ما تلاش کردیم تا جایی که ممکن است، اطلاعاتی را که برای تزریق بوتاکس کف دست احتیاج دارید، در اختیارتان قرار دهیم. هرچند، گفتن 3 نکته‌ای که در ادامه می‌آید هم خالی از لطف نیست. 

  1. بوتاکس کف دست، با آنکه فرایند سخت و پیچیده‌ای به نظر نمی‌رسد، نیازمند دانش، تجربه و تخصص بسیار بالایی است. یک بی‌دقتی یا غفلت ساده می‌تواند عضلات دست فرد را، حداقل تا 6 ماه آینده، فلج کند. پس در انتخاب پزشک و کلینیک درمانی‌تان دقت و تحقیقات لازم را به عمل آورید.
  2. تزریق بوتاکس کف دست، برای زنان باردار، کسانی که در دوران شیردهی هستند و افرادی که از ضعف عضلانی و عصبی رنج می‌برند یا در حال درمان این مشکلات هستند، به طور جدی منع شده است.
  3. اگر مایل نیستید برای درمان تعریق بیش از حد دست‌هایتان به روشی مثل تزریق بوتاکس متوسل شوید، بدانید و آگاه باشید که داروهای ضد تعریق فقط برای زیر بغل نیستند و می‌توانند در قسمت‌های دیگر بدن هم مورداستفاده قرار بگیرند. البته، ما برای عضوی که در طول روز، بارها شسته می‌شود، استفاده از ضد تعریق‌ها را توصیه نمی‌کنیم.

رفع دائمی تعریق کف دست با تزریق بوتاکس

کلام آخر

در این مقاله، سعی کردیم معنا و مفهوم هایپرهیدروز و راهکار درمانی آن را که بوتاکس کف دست است، تا حد امکان، معرفی کنیم. هایپرهیدروز، با آنکه اختلال شایعی در میان انسان‌ها نیست، 1% از جمعیت کل جهان را شامل می‌شود. این افراد به واسطه دست‌های خیس از عرق، گاهی درگیر مسائلی نظیر کاهش اعتمادبه‌نفس و دوری از ارتباط اجتماعی می‌شوند. روش‌های گوناگونی برای درمان این اختلال وجود ندارد. اما علم پزشکی و ماده‌ اعجاب‌انگیز بوتاکس، این مسیر دشوار را در زندگی این افراد هموار کرده است. این یعنی می‌توان به درمان اختلالات و بیماری‌های دیگر نیز، در آینده، امیدوار بود.

پیشنهاد مطالعه:
معرفی "بهترین مارک فیلر زیر چشم" + {معتبرترین کلینیک تهران}

سوالات متداول

  1. آیا تزریق بوتاکس کف دست درمانی موثر برای هایپرهیدروز است؟
    بله، تزریق بوتاکس کف دست به عنوان یک روش درمانی موثر برای کاهش تعریق بیش از حد دست در هایپرهیدروز استفاده می‌شود. با تزریق بوتاکس در ناحیه کف دست، فعالیت عضلات محل تزریق مسدود شده و میزان تعریق در این منطقه کاهش می‌یابد.
  2. معایب متد بوتاکس کف دست چیست؟
    تزریق بوتاکس در کف دست، در کل، ایمن و کم‌خطر است. با این حال، ممکن است عوارض موقتی مانند خارش، تورم و گاهی اوقات قرمزی در نقاط محل تزریق رخ دهد. درمان با بوتاکس کف دست، حتی ممکن است برای برخی افراد پاسخ ندهد.
  3. چه مدت طول می‌کشد تا نتایج تزریق بوتاکس کف دست مشاهده شود؟
    بعد از تزریق بوتاکس، معمولا طی چند روز تا یک هفته، نخستین تاثیرات بوتاکس را با کمترشدن میزان تعریق دست‌ها می‌بینید. بوتاکس به طور عمومی، تا 6 ماه ماندگاری دارد. ( ماندگاری بوتاکس ) در صورت نیاز می‌توانید تزریق بوتاکس را تمدید کنید.
  4. آیا تزریق بوتاکس کف دست دردناک است؟
    فرایند تزریق، به طور کلی، غیرتهاجمی است و تزریق بوتاکس کف دست نیز، خیلی دردناک نیست. اغلب پزشکان قبل از شروع، محل تزریق را با استفاده از داروهای موضعی، مانند لیدوکائین، بی‌حس می‌کنند تا به کمترشدن ناراحتی و درد کمک کند. افراد زیادی نیز، درد تزریق در ناحیه کف دست‌شان را تحمل می‌کنند و به طور کلی این فرایند، آنچنان دردناک نیست.
  5. آیا پس از تزریق بوتاکس کف دست مراقبت خاصی لازم است؟
    بعد از تزریق بوتاکس، بهتر است دست‌ها را برای چند ساعت استراحت داده و از فعالیت‌های سنگین خودداری کنید. همچنین، از تماس دست با آب گرم و صابون برای ۲۴ تا ۴۸ ساعت پس از تزریق اجتناب کرده و از اعمال ضربه و فشار زیاد به دست‌ها بپرهیزید. یادتان نرود، در صورت بروز عوارض غیرعادی، مانند درد شدید، خارش یا تورم زیاد، به پزشک خود اطلاع دهید.
  6. آیا کلینیک زیبایی مهزیار، تزریق بوتاکس کف دست را انجام می‌دهد؟
    در عین حال که مجموعه مهزیار، اکثر خدمات زیبایی مربوط به تزریق ژل و بوتاکس را با بهترین کیفیت و بهترین متخصص‌ها، به متقاضیان ارائه می‌دهد، بوتاکس کف دست، به این علت که در لیست امور زیبایی دسته‌بندی نمی‌شود، در این مرکز انجام نمی‌گیرد.

 

0/5 (0 نظر)

نظرات ارزشمند شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط مجله مهزیار