Arabic | Persian | English

EN

AR

آشنایی با عوارض پروفایلو + {پاسخ به 5 سوال مهم شما}

واقعیتی که شاید نمی‌دانید این است که بدون ریسک‌ترین درمان‌های زیبایی هم مجموعه‌ای از عوارض جانبی را در پی دارند و لازم است برای دوری از این عوارض، تمام مراقبت‌های قبل و بعد از تزریق را جدی گرفت. پروفایلو به عنوان یکی از بی‌ضررترین درمان‌های زیبایی، باز هم کاملا بی‌ضرر نیست. از همین رو تصمیم گرفته‌ایم تا مقاله پیش رو  از بلاگ مهزیار را تمام و کمال به عوارض پروفایلو اختصاص دهیم و برای سوالات مهمی را که درباره عوارض تزریق پروفایلو پرسیده‌ می‌شوند، جواب پیدا کنیم.

“نمونه تزریق ژل پروفایلو در مرکز مهزیار”

مزایا و عوارض پروفایلو چیست؟

به طور کلی خووبی و بدی‌های تزریق پروفایلو را می‌توان در فهرست‌های زیر مشخص کرد:

مزایای پروفایلو

  • انواع پوست با هر رنگی می‌توانند از فرآیند جوانسازی پروفایلو استفاده کنند. 
  • ایجاد درخشندگی و روشنی در پوست به واسطه وجود هیالورونیک اسید و آبرسانی قوی در لایه‌های زیرین پوست صورت.

    طبق گفته IBSA، سازنده پروفایلو، این ماده در میان درمان‌های تقویت‌کننده پوست هیالورونیک اسید، یکی از بالاترین غلظت‌های این ماده را داراست.

  • پروفایلو باعث ایجاد 4 نوع کلاژن به اضافه الاستین می‌شود تا پوست را محکم و صاف کند.
  • جلسه درمان سریع است و هیچ زمان بازیابی و نقاهتی ندارد؛ تنها توده‌های محل تزریق هستند که طی 1 یا 2 روز محو می‌شوند. 
  • می‌توان آن را در تمام نقاط بدن از جمله گردن و سینه انجام داد.

عوارض پروفایلو

  • نتایج دریافت پروفایلو ممکن است در عکس‌ها خیلی واضح نباشد؛ چراکه پروفایلو مثل فیلر عمل نمی‌کند و خاصیت حجم‌دهندگی آن با فیلرهای پوستی برابری نمی‌کند. این ماده صرفا پوست را جوان‌تر و شاداب‌تر نمایش خواهد داد.
  • ممکن است نتایج تزریق پروفایلو طی چند هفته محو شوند. این البته به عوامل متعددی بستگی دارد و می‌توان با رعایت نکاتی ماندگاری پروفایلو را بالاتر برد.
  • پروفایلو برای افرادی که علائم قابل توجه‌تری از پیری و چین و چروک را روی پوست خود دارند، درمان مناسبی نیست.
  • پروفایلو فقط در قسمت میانی و پایینی صورت تزریق می‌شود و روی پوست پیشانی و ابرو تاثیری نمی گذارد. برای رفع خطوط در این نقاط، می‌توان پروفایلو را با نوروتوکسینی مانند بوتاکس در همان جلسه درمانی ترکیب کرد.
  • پروفایلو هنوز به طور گسترده در ایالات متحده در دسترس نیست.
پیشنهاد مطالعه:
3 نکته مهم برای "درمان لبخند لثه ای (گامی اسمایل) با بوتاکس"

موارد بالا کلی‌ترین معایب و مزایا تزریق ژل پروفایلو هستند. در ادامه می‌خواهیم به چند سوال مهم درباره پروفایلو و عوارض آن پاسخ دهیم.

جعبه پروفایلو و سرنگ حاوی آن

عوارض تزریق پروفایلو چیست؟

همانطور که می‌دانید، پروفایلو یک درمان مبتنی بر هیالورونیک اسید است که با مقادیر کم در پوست تزریق می‌شود. این ژل برای کاهش ظاهر خطوط و چین و چروک بهترین درمان حال حاضر است. هیالورونیک اسید، ماده‌ای است که به طور طبیعی در بدن وجود دارد و به مرطوب نگه‌داشتن پوست کمک می‌کند. هنگامی که هیالورونیک اسید به پوست تزریق می‌شود، تولید کلاژن و الاستین را تحریک می‌کند و با آبرسانی شدید پوست، جوانی دوباره‌ای به چهره افتاده و خشک افراد می‌بخشد. 

عوارض تزریق پروفایلو که باید از آنها آگاه باشید عبارتند از:

  • قرمزی و تورم: مشاهده ورم بعد از تزریق پروفایلو یک واکنش طبیعی است و باید طی چند روز فروکش کند. اگر این اتفاق نیفتد و همراه با درد و تب افزایش پیدا کند، عارضه محسوب می‌شود و باید به پزشک متخصص مراجعه کنید.
  • کبودی: برخی  از بیماران ممکن است در محل تزریق دچار کبودی شوند. این کبودی می‌تواند به دلیل سوراخ‌شدن یک رگ خونی توسط سوزن طی فرآیند تزریق باشد. اگرچه ممکن است کبودبودن ناحیه تزریق ناخوشایند به نظر برسد، اما معمولا دلیلی برای نگرانی نیست و به خودی خود فروکش می‌کند.
  • خارش و ناراحتی: افراد ممکن است در ناحیه تحت درمان احساس خارش یا ناراحتی کنند. خارش عارضه جانبی خفیف و موقت است و خود به خود ناپدید می‌شود.
  • واکنش آلرژیک: واکنش‌های آلرژیک در حالی که نادرند، اما ممکن است افرادی واکنش آلرژیک به هیالورونیک اسید موجود در پروفایلو را تجربه کنند. این حساسیت‌ها می‌تواند باعث قرمزی، تورم و خارش شود. اگر هر یک از این علائم را تجربه کردید، فورا به پزشک مراجعه کنید.
  • عفونت: خطر عفونت در هر درمان مبتنی بر تزریق وجود دارد. مطمئن شوید که درمان توسط یک متخصص واجد شرایط و در یک محیط استریل انجام شود تا خطر عفونت کاهش یابد.

بعد از درمان پروفایلو باید آگاه باشید که احتمال بروز عوارض پروفایلو پس از تزریق بسیار زیاد است؛ بخصوص اگر تزریق را در محیط‌های کلینیکی غیراستاندارد و توسط افراد غیر متخصص انجام دهید. بنابراین همیشه قبل از اقدام به تزریق پروفایلو، از مرکز زیبایی‌ای که می‌خواهید فرآیند را در آنجا انجام دهید، مطمئن شوید.

پیشنهاد مطالعه:
مراقبت های بعد از تزریق ژل + [4 فاکتور مهم]

برای جلوگیری از عوارض پروفایلو، با چه فواصل زمانی تزریق انجام دهیم؟

برای به حداکثررساندن نتایج بازسازی سلولی و دوری از عوارض تزریق پروفایلو، پزشکان 2 درمان پروفایلو را با فاصله یک ماه توصیه می‌کنند تا مواد پروفایلو با سرعت گردش سلول‌های پوست هماهنگ شود. برخی افراد نیز درمان سوم را انتخاب می‌کنند که 3 تا 6 ماه بعد انجام می‌شود.

نقاط تزریق ژل پروفایلو

کاندیدای دریافت پروفایلو چه کسانی هستند؟

از آنجایی که نتیجه تزریق پروفایلو همیشه بسیار طبیعی به نظر می‌رسد، به طور کلی درمان خوبی برای انواع پوست در نظر گرفته می‌شود. با این حال، اگر آسیب شدید ناشی از نور خورشید یا خطوط و چین و چروک‌های زیادی دارید، ممکن است برای مشاهده نتایج مطلوب به درمان‌های بیشتری نیاز داشته باشید. 

این موضوعی است که باید در طول مشاوره خود مطرح کنید و متخصص می‌تواند به شما بگوید که آیا به ظاهر دلخواه خود خواهید رسید یا نه؛ و اگر نه، چه درمان‌های دیگری ممکن است برای کمک به شما مناسب‌ باشند. همچنین شایان ذکر است که پروفایلو برای زنان باردار یا شیرده توصیه نمی شود. هنگام در نظر گرفتن هر نوع درمان تزریقی، همیشه خوب است که انتظارات خود را مطرح کنید تا بفهمید که دقیقا چه نتیجه‌ای به دست خواهد آمد و چه نتیجه‌ای دور از دسترس است. 

پروفایلو فیلر نیست؛ بنابراین هدف اصلی آن اضافه‌کردن حجم به مناطق خاصی از صورت نیست. اگر افزایش حجم و فرمدهی چیزی است که به دنبال آن هستید، ممکن است فیلر پوستی مناسب‌تر باشد. با این حال، اگر به دنبال تقویت عمیق پوست، آبرسانی به صورت و جوانسازی پوست هستید، پروفیلو درمان کاملا مناسبی برای شما است.

چگونه عوارض پروفایلو را به حداقل برسانیم؟

در حالی که عوارض جانبی مرتبط با پروفایلو (Prophilo) نسبتا کم است، اقداماتی وجود دارد که می‌توانید برای به حداقل‌رساندن عوارض تزریق پروفایلو انجام دهید. این نکات را باید در نظر داشته باشید:

  • یک متخصص واجد شرایط را انتخاب کنید. مطمئن شوید که درمان توسط یک متخصص باتجربه انجام می شود.
  • دستورالعمل‌های قبل از درمان را رعایت کنید. قبل از درمان، پزشک مجموعه‌ای از دستورالعمل‌ها را به شما ارائه می‌دهد که لازم است از آنها پیروی کنید. اینها ممکن است شامل اجتناب از برخی داروها یا مکمل‌هایی باشد که می‌توانند خطر خونریزی یا کبودی را افزایش دهند. پیروی از این دستورالعمل‌ها برای به حداقل‌رساندن عوارض پروفایلو مهم است.
  • مراقبت‌های پس از درمان را جدی بگیرید. پس از درمان، اقدامات مراقبتی پس از درمان را که توسط پزشک ارائه می‌شود، دنبال کنید. این اقدامات ممکن است شامل اجتناب از فعالیت‌ها یا محصولاتی خاص برای مدت‌زمان معین باشد تا بهترین نتایج حاصل شود و خطر عوارض جانبی به حداقل برسد.
پیشنهاد مطالعه:
۰ تا ۱۰۰ تزریق بوتاکس آقایان: کاربردها و شیوه‌های مراقبت

کلام آخر

در مطلبی که خواندید، عوارض ژل پروفایلو و روش‌هایی که برای کاهش عوارض وجود دارند را بررسی کردیم. تزریق پروفایلو یکی از روش‌های پرکاربرد در زمینه پزشکی برای جوانسازی پوست‌های افتاده و چروکیده است. با این وجود، همچون هر روش پزشکی دیگری، تزریق پروفایلو نیز ممکن است با عوارضی همراه باشد. این عوارض می‌توانند شامل تورم و درد در محل تزریق، حساسیت ناشی از هیالورونیک اسید موجود در پروفایلو یا حتی عفونت محل تزریق باشند.

همچنین، در موارد نادر تزریق پروفایلو، واکنش‌های آلرژیک نیز گزارش شده‌اند. برای جلوگیری از این عوارض ژل پروفایلو، اهمیت دارد که افراد قبل از تزریق پروفایلو با پزشک خود مشورت کنند، درباره نقاط تزریق پروفایلو اطلاعات کسب کنند و هر گونه مشکل یا حساسیت احتمالی را با او در میان بگذارند.

سوالات متداول

  1. آیا تزریق پروفایلو عوارض جانبی دارد؟
    بله، عوارض ژل پروفایلو ممکن است شامل تورم و درد در محل تزریق، حساسیت به مواد موجود در پروفایلو و گاهی حتی عفونت در محل تزریق باشد.
  1. آیا واکنش‌های آلرژیک درعوارض پروفایلو صورت رایج هستند؟
    واکنش‌های آلرژیک نادر هستند، اما ممکن است در برخی افراد ایجاد شود. افرادی با سابقه حساسیت به ترکیبات هیالورونیک اسید باید در تزریق پروفایلو احتیاط کنند.
  1. آیا ممکن است پروفایلو برای همه مناسب نباشد؟
    بله، افرادی که به ترکیبات هیالورونیک اسید حساسیت یا شرایط پزشکی خاصی دارند، ممکن است کاندید مناسبی برای تزریق پروفایلو نباشند. قبل از تزریق، همیشه با پزشک مشورت کنید.
  1. آیا تزریق پروفایلو عوارض موقت یا دائم دارد؟
    عوارض تزریق پروفایلو معمولا موقت هستند و در مدت کوتاهی از بین می‌روند. اما در موارد نادر، ممکن است عوارض شدیدی ایجاد شود.
  2. چگونه می‌توان عوارض تزریق پروفایلو را کاهش داد؟
    برای کاهش عوارض، اهمیت دارد که پزشک خود را در جریان حساسیت‌ها یا سوابق پزشکی خود قرار دهید و هرگونه سوال یا نگرانی خود را با او در میان بگذارید.
5/5 (1 نظر)

نظرات ارزشمند شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط مجله مهزیار