Arabic | Persian | English

EN

AR

مراقبت های بعد از تزریق ژل + [4 فاکتور مهم]

سن که بالا می‌رود، کم‌کم متوجه می‌شویم چین و چروک‌‎هایی صورت‌مان را می‌پوشانند. پوست‌مان افتاده‌تر می‌شود و شادابی و قدرت ترمیم سابق را ندارد. اینجاست که برای ترمیم خطوط و ضعف‌های چهره، به روش‌های دیگری متوسل می‌شویم؛ روش‌‌هایی همچون تزریق بوتاکس، ژل، پروفایلو یا هر جوانسازی که به بهبود ظاهر سالخورده‌مان کمک کند. نکته اینجاست که فارغ از متد انتخابی‌، مراقبت‌های خود ماست که ماندگاری این جوانسازها را تضمین می‌کند. در مقاله امروز بلاگ مهزیار، سعی داریم مراقبت‌ های بعد از تزریق ژل را بررسی کرده و شما را با خدماتی که کلینیک مهزیار در این زمینه ارائه می‌دهد، آشناتر کنیم.

نمونه‌ای از تزریق ژل در ناحیه لب – کلینیک مهزیار

 

 

فهرست محتوا پنهان

مراقبت های بعد از تزریق ژل: فیلر پوستی چیست؟

فیلرهای پوستی که امروزه اغلب بر پایه هیالورونیک اسید هستند، یک روش غیرجراحی برای حجم‌دادن به نواحی مختلف صورت است که ظاهری شاداب و جوان به آن‌ها می‌بخشد. اگر به تازگی تزریق فیلر انجام داد‌ه‌اید یا به فکر امتحان‌کردن این روش درمانی هستید، باید مراقبت‌ های بعد از تزریق ژل را جدی بگیرید و مواظب باشید ژل در روزهای اول، به اطراف نواحی تزریق مهاجرت نکند و ظاهر چهره شما را به هم نریزد.

مراقبت های بعد از تزریق ژل (4 نکته مهم)

4 فاکتور مهم در مراقبت های بعد از تزریق ژل

مطالبی که به عنوان فاکتورهای مهم در مراقبت‌های بعد از تزریق فیلر آورده‌ایم، شاید پیش‌تر مطرح شده باشند، اما اهمیت آنها به قدری است که تکرار دوباره‌شان هیچ اشکالی ندارد.

  1. جلوگیری از فشار و مالش: اجتناب از فشارآوردن، خاراندن و مالش محل تزریق برای جلوگیری از التهاب و مهاجرت ژل بسیار مهم است.
  2. استفاده از یخ: پس از تزریق ژل، استفاده از یخ برای کاهش تورم و التهاب توصیه می‌شود. اما از تماس مستقیم یخ با پوست بپرهیزید.
  3. پرهیز از ورزش سنگین: از ورزش‌های شدید یا فعالیت‌هایی که ممکن است به محل تزریق فشار وارد کنند یا باعث تعریق زیاد شوند، پرهیز کنید.
  4. پیروی از توصیه‌های پزشک: توصیه‌ها و دستورات متخصص درباره مراقبت های بعد از تزریق ژل باید به دقت رعایت شوند.
پیشنهاد مطالعه:
معرفی "بهترین مارک فیلر زیر چشم" + {معتبرترین کلینیک تهران}

توجه داشته باشید که مراقبت‌های پس از تزریق ژل ممکن است بسته به نوع ژل، برند ژل، تکنیک تزریق و توصیه‌های خاص پزشک متغیر باشند. بهترین راهنمایی‌ها را از پزشک خود دریافت کنید و اگر یکی از عوارض جانبی تزریق ژل را تجربه کردید، خودسرانه کاری انجام ندهید. در حال حاضر بهترین برند فیلر موجود در ایران، فیلر آلیاکسین سوئیسی است که در کلینیک مهزیار تنها از این برند برای تزریقات فیلر استفاده می‌شود.

خانمی در حال تزریق ژل لب

سوالاتی که درباره مراقبت های بعد از تزریق ژل پرسیده می‌شود

به طور کلی، هر روند درمانی، نیازمند مراقبت است. این شامل مراقبت‌های بعد از تزریق ژل هم می‌شود. پس از تزریق ژل و فیلر، معمولا سوالاتی پرسیده می‌شود که در ادامه، به آنها پاسخ می‌دهیم. سوالاتی نظیر:

  • می‌توانم پس از تزریق فیلر، از مسکن‌ها استفاده کنم؟
  • به تازگی ژل تزریق کرده‌ام. می‌توانم ورزش کنم؟
  • چه مدت پس از تزریق ژل، می‌توانم سیگار بکشم یا مشروب بخورم؟
  • چه مدت پس از تزریق فیلر، می‌توانم صورتم را لمس کنم؟
  • آیا پس از تزریق فیلر می‌توانم حمام آفتاب بگیرم؟
  • چقدر طول می‌کشد تا فیلر در جای خود بنشیند و تاثیر نهایی آن مشخص شود؟
  • آیا مراقبت ویژه‌ای برای بعد از تزریق فیلر گونه وجود دارد؟

پاسخ این پرسش‌ها را در ادامه خواهید دید.

مراقبت های بعد از تزریق ژل: می‌توانم پس از تزریق ژل، از مسکن‌ها استفاده کنم؟

یکی از مهم‌ترین مراقبت های پس از تزریق ژل این است که قبل و بعد از تزریق ژل از مصرف مسکن‌های ضد التهاب خودداری کنید؛ چراکه خون را رقیق می‌کنند و خطر قرمزی، تورم، خونریزی و کبودی را افزایش می‌دهند. ایبوپروفن و آسپرین، شناخته‌شده‌ترین داروهای ضد التهاب هستند. اگر پزشک شما از بی‌حس‌کننده موضعی استفاده کند، طبیعی است که با از بین‌رفتن اثرات دارو، درد شدیدتری احساس کنید.

با این حال، بسیار مهم است که در جلسه مشاوره کلینیک مهزیار ، به متخصص مجموعه اطلاع دهید که چه داروهایی مصرف می‌کنید تا بتوانیم درباره موقعیت‌هایی که باید از مصرف دارو خودداری کنید، بهتر تصمیم بگیریم. 

مراقبت های بعد از تزریق ژل: به تازگی ژل تزریق کرده‌ام؛ می‌توانم ورزش کنم؟

کمی صبر کنید! توصیه می‌کنیم قبل از ورزش سنگین، اجازه دهید حداقل 1 هفته از تزریق ژل بگذرد. این کار را برای جلوگیری از عفونت انجام می‌دهید. توصیه می‌کنیم طی این 1 هفته، از یوگاکردن هم اجتناب کنید. حرکات معکوس می‌تواند خطر کبودی و تورم را در شما افزایش دهد. ورزش بعد از تزریق ژل باید به صورت مطلق با هماهنگی پزشک باشد.

مراقبت های بعد از تزریق ژل: چه مدت پس از تزریق ژل، می‌توانم سیگار بکشم یا مشروب بخورم؟

گرچه نوشیدن الکل بر نتایج طولانی‌مدت تزریق فیلر موثر نیست، اما می‌تواند کبودی و تورم را افزایش دهد. بهتر است تا حداقل 2 روز پس از درمان، از مصرف الکل خودداری کنید. سیگارکشیدن، با آنکه در مراقبت‌های بعد از تزریق ژل نقش پررنگی ندارد، به شدت برای سلامتی مضر است و اگرچه مستقیما بر نتایج تزریق تاثیر نمی‌گذارد، اما پوست را خشک و پیر می‌کند. در هر صورت، بلافاصله پس از مصرف فیلر (بخصوص تزریق ژل لب ) بهتر است سیگار نکشید. 

پیشنهاد مطالعه:
لیفت میدفیس؛ [ 2 دلیل برای اینکه میدفیس شما را جوان می‌کند!]

مراقبت های بعد از تزریق ژل: چه مدت پس از تزریق ژل، می‌توانم صورتم را لمس کنم؟

حداقل تا 6 ساعت پس از تزریق، ناحیه تحت درمان را لمس یا فشاری به آن وارد نکنید. پس از 6 ساعت، می‌توانید به آرامی ناحیه مورد نظر را تمیز کرده یا آرایش سبک انجام دهید. این مراقبت های بعد از تزریق ژل را جدی بگیرید. نتیجه نهایی تزریق فیلر، به همین مراقبت‌های اولیه بستگی دارد. به صورت کلی مراقبت های بعد از تزریق ژل در انواع مختلف تزریق شباهت‌های زیادی دارد؛ مثلا مراقبت های بعد از تزریق ژل لب با مراقبت‌های بعد از تزریق فیلر دور چشم تفاوت چندانی ندارد، اما هر تزریقی که انجام می‌دهید بهتر است به صورت اختصاصی به اقدامات بعد از آن تسلط داشته باشید.

مراقبت های بعد از تزریق ژل: چقدر طول می‌کشد تا ژل در جای خود بنشیند و تاثیر نهایی آن مشخص شود؟

نتایج تزریق فیلر، معمولا بلافاصله قابل مشاهده‌اند. هرچند ممکن است دو هفته‌ای طول بکشد تا فیلرهای صورت در جای خود قرار گیرند و نتایج نهایی مشخص شود. در این مدت، با رعایت مراقبت های بعد از تزریق ژل، می‌توانید رضایت‌بخش‌بودن نتایج را تضمین کنید. 

مراقبت های بعد از تزریق ژل: آیا مراقبت ویژه‌ای برای بعد از تزریق ژل گونه وجود دارد؟

بهتر است از توصیه‌های کلی مراقبت های بعد از تزریق ژل گونه پیروی کنید. هیچ توصیه خاصی برای مراقبت از گونه‌ها وجود ندارد؛ به جز آرایش‌نکردن در 6 ساعت اول پس از درمان.

مراقبت های بعد از تزریق ژل: آیا پس از تزریق ژل می‌توانم حمام آفتاب بگیرم؟

تا 1 هفته پس از درمان از آفتاب‌گرفتن، سولاریوم و گرما و رطوبت شدید (مانند سونا و حمام ترکی) خودداری کنید. اگر به هر دلیل لازم است در تماس مستقیم با نور خورشید باشید، کرم ضدآفتاب را از یاد نبرید.

عوارض احتمالی بی‌توجهی به مراقبت‌های بعد از تزریق ژل 

اگر به مراقبت‌های بعد از تزریق ژل بی‌توجه باشید، باید انتظار بروز عوارضی که در ادامه می‌آوریم را هم داشته باشید.

  • قرمزی پوست، تورم، کبودی یا تغییر رنگ 
  • خارش پوست
  • ایجاد توده در زیر پوست
  • خونریزی
  • درد
  • عفونت 
  • نکروز موضعی (مرگ بافتی)
  • واکنش آلرژیک
  • آکنه

جدول عوارض احتمالی و مزایای تزریق ژل در نواحی مختلف صورت

عوارض احتمالی

کبودی در صورت تزریق توسط فرد غیر متخصص

درد و التهاب

عفونت

تورم

خون‌مردگی

مزایا

میزان کبودی بسیار کمتر

ماندگاری بالا (6 ماه الی یک سال)

درصد خیلی پایین خطا در تزریق

فرم‌دهی اجزای صورت (لب، گونه، بینی و چانه)

امکان تخلیه ژل در صورت نارضایتی با تزریق آنزیم

پیشنهاد مطالعه:
ماندگاری تزریق چربی به سینه چقدر است؟+[4سوال متداول]

 

در موارد نادر، عوارض به قدری شدید ظاهر می‌شوند که برای درمان آنها به دخالت پزشک نیاز است. بنابراین، دقت کنید علاوه بر متخصص و کلینیک معتبر و مجرب، پس از اتمام تزریق، مراقب محل تزریق ژل باشید. عفونت لب یکی از مواردی است که باید نسبت به آن خیلی حساس باشید و به هر قیمتی و بدون تحقیق و بررسی اقدام به تزریق لب در هر مرکزی نکنید.

خانمی در حال لمس صورت خود

کلام آخر

در مقاله‌ای که خواندید، مراقبت‌ های بعد از تزریق ژل به عنوان یک روش متداول در حفظ نتایج، ماندگاری و جوانسازی پوست بررسی شدند. این مراقبت‌ها به طور کلی، شامل پیروی از راهنمایی‌های پزشک، اجتناب از اعمال فشار بر محل تزریق، استفاده از یخ به منظور کاهش تورم و التهاب و پرهیز از ورزش‌های شدید می‌شوند. همچنین، باید توجه داشت که مراقبت‌های پس از تزریق ژل ممکن است بسته به مارک ژل لب مورد استفاده، تکنیک تزریق یا شرایط خاص دیگر متغیر باشند.

بنابراین، همکاری موثر با پزشک و رعایت دقیق توصیه‌های وی می‌تواند به بهبود نتایج و جلوگیری از مشکلات مرتبط با تزریق کمک شایانی کند. مبادله اطلاعات مربوط به سوابق پزشکی، یکی از مراقبت‌های پیش از تزریق ژل است که باید به دقت رعایت شود تا احتمال بروز عوارض و مشکلات پایین بیاید.

سوالات متداول

  • آیا بعد از تزریق ژل باید از فشارآوردن و خاراندن محل تزریق پرهیز کنم؟
    پس از تزریق ژل، باید از اعمال فشار یا خاراندن و مالش محل تزریق خودداری کنید تا از جابه‌جایی ژل یا ایجاد التهاب جلوگیری شود.
  • چگونه می‌توان از تورم و التهاب پس از تزریق ژل جلوگیری کرد؟
    قراردادن غیرمستقیم یخ روی محل تزریق ژل، کمک می‌کند تا تورم و التهاب کاهش یابد، اما از مالش مستقیم یخ روی پوست بپرهیزید.
  • آیا باید پس از تزریق ژل از ورزش شدید پرهیز کنم؟
    پس از تزریق ژل بهتر است تا حد ممکن از ورزش‌های شدید یا فعالیت‌هایی که ممکن است به محل تزریق فشار وارد کنند، پرهیز کنید.
  • مدت‌زمان ماندگاری ژل با رعایت مراقبت‌های بعد از تزریق بیشتر می‌شود؟
    اگر این توصیه‌های مراقبتی را رعایت کنید، تا حد زیادی از جذب زودهنگام یا انتقال ژل به اطراف محل تزریق جلوگیری می‌شود و ممکن است ماده تزریقی تا 12 ماه در جای خود باقی بماند. ممکن است ماندگاری ژل لب با ماندگاری فیلر بینی تفاوت‌های ریزی داشته باشد که پزشک درمورد آن برای شما توضیح خواهد داد. اما به صورت کلی این ماندگاری به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد که توضیح هر مورد در بلاگ مربوطه داده شده است.
  • آیا مراقبت‌های بعد از تزریق ژل به نوع ژل بستگی دارد؟
    مراقبت‌های بعد از تزریق ژل ممکن است بسته به نوع ژل، محل تزریق و توصیه‌های پزشک شما متغیر باشند. مثلا در کلینیک زیبایی مهزیار، از برند سوئیسی آلیاکسین (َAliaxin) برای انجام خدمات ژل و فیلر استفاده می‌شود که بهترین برند موجود در ایران است.

 

0/5 (0 نظر)

نظرات ارزشمند شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط مجله مهزیار